Тестові завдання та літературний диктант з теми "І. Багряний "Тигролови". Завдання спрямовані на перевірку літературної теми та підготовки до ЗНО.

Опис документу:
Іван Багряний "Тигролови". Тестові завдання, літературний диктант. Підготовка до ЗНО. Мета:опрацьовувати зміст пригодницького роману, визначаючи основні ідеї, мотиви твору, роль патріотизму в його сюжеті; охарактеризувати головного героя роману як сильного типу української людини; розвивати логічне і критичне мислення; виховувати патріотів України, почуття любові до національних традицій, звичаїв і обрядів, інтерес до історії

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1. Яким є справжнє прізвище Івана Багряного?

А Губенко;
Б Фітільов;
В Рудченко;
Г Лозов’яга;
Д Очерет.

2. До якого фаху готувався Іван Багряний, навчаючись у школі та інституті?

А інженера;
Б вчителя;
В музиканта;
Г письменника;
Д художника.

3. Чому Іван Багряний не завершив навчання у Київському художньому інституті?

А пропускав заняття;
Б був «політично неблагонадійним»;
В не міг здати екзаменів;
Г змінились професійні плани;
Д через матеріальну скруту.

4. Вкажіть жанр твору Івана Багряного «Тигролови»:

А автобіографічний роман;
Б автобіографічна повість;
В роман у віршах;
Г пригодницький роман;
Д роман-хроніка.

5. За що було заарештовано Івана Багряного?

А за контрреволюційну і націоналістичну діяльність;
Б за розтрату державного майна;
В за нелегальний перехід кордону;
Г за кримінальний злочин;
Д за порушення трудового законодавства.

6. Присвятою до якого твору І. Багряного були слова: «Всім бунтарям і протестантам, всім, хто родився рабом і не хоче бути ним, всім скривдженим і зборканим і своїй бідній матері — крик свого серця присвячую»?

А збірка поезій «До меж заказаних»;
Б роман у віршах «Скелька»;
В поема «Аве Марія»;
Г роман «Тигролови»;
Д стаття «Чому я не хочу вертатися до СССР?».

7. Який факт із власної біографії використав Іван Багряний при написанні роману «Тигролови»?
А перебування на Далекому Сході та в БАМ-Лагу за вироком суду;
Б навчання в Київському художньому інституті;
В участь у створенні підпільного уряду Української головної визвольної ради;
Г створення і редагування газети «Українські вісті»;
Д навчання в російській церковно-приходській школі.

8. Символом чого виступає образ поїзда (картина, з якої розпочинається твір) у романі Івана Багряного «Тигролови»?
А тоталітарної сталінської системи;
Б науково-технічного прогресу;
В справедливого суспільства, де віддані владі громадяни насолоджуються життям;
Г швидкоплинності життя;
Д суспільства, де вороги радянської влади отримують законне покарання. . »

9. Де відбуваються події роману Івана Багряного «Тигролови»?

А в Україні;
Б на Півночі;
В на Далекому Сході;
Г на Близькому Сході;
Д у Західній Європі.

10. Хто був ворогом Григорія Многогрішного (за романом Івана Багряного «Тигролови»)?

А Грицько;
Б Наталка;
В сусід Сірків;
Г Медвин;
Д Сірко.

11. Хто є автором памфлету «Чому я не хочу вертатись до СССР»?

А Іван Багряний;
Б Улас Самчук;
В Василь Барка;
Г Тодось Осьмачка;
Д Олег Ольжич.

12. Вкажіть головну думку роману Івана Багряного «Тигролови»:
А упевненість у тому, що Григорій і Наталка дістануться до України;
Б людина завжди повинна думати, як врятувати своє життя;
В людина повинна зберегти своє життя будь-якою ціною; Г людське життя — безцінне;
Д за будь-яких обставин людина найперше має бути Людиною.

Тестові завдання з вибором кількох правильних відповідей

13. Яку роль відіграє символічна картина, якою розпочинається роман Івана Багряного «Тигролови»?
1 задає ритм усьому твору;
2 має на меті залякати читача;
3 є ключем для розуміння ідейного задуму твору;
4 передає майстерність письменника (передусім використанням персоніфікації);
5 викликає в читача бажання поїхати до Сибіру;
6 викликає в читача бажання стати машиністом;
7 не відіграє ніякої ролі.

14. Вкажіть твори Івана Багряного:

1 «Собор»;
2 «Чому я не хочу вертатись до СССР?»;
3 «Нарід чи чернь»;
4 «Сад Гетсиманський»;
5 «Огненне коло»;
6 «Марія»;
7 «Чого не гоїть огонь».

15. Вкажіть дійових осіб роману Івана Багряного «Тигролови»:

1 Медвин;
2 Мирослава;
3 Максим;
4 Григорій;
5 Грицько;
6 Наталка;
7 батьки Наталки і Грицька.

16. Вкажіть риси характеру Григорія Многогрішного (за романом Івана Багряного «Тигролови»):
1 відчайдушний і сміливий, мужній;
2 чесний, борець за справедливість;
3 малодушний;
4 здатний задля збереження власного життя піти на зраду;
5 любить Україну;
6 безкомпромісний;
7 здатний на компроміс.

17 . В усіх своїх творах Іван Багряний підносить ідею незламності духу української людини-борця, крім:

А) «Тигролови» (в образі Григорія Многогрішного);
Б) «Антон Біда — герой труда» (в образі Антона);
В) «Сад Гетсиманський» (в образі Андрія Чумака);
Г) «Людина біжить над прірвою» (в образі Максима Колота).

18. У кажіть, хто з героїв І. Багряного вважає, що «ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи»:

А) Максим Колот.
Б) Андрій Чумак;
В) Роман Пелех;
Г) Григорій Многогрішний.

19. Укажіть першу назву роману І. Багряного «Тигролови»:

А) «Огненне коло»;
Б) «Ave Maria».
В) «Дракон»;
Г) «Людина Сибіру»;
Д) «Звіролови».

20. У романі «Тигролови» є всі події, крім:

А) переслідування Григорія Многогрішного майором Медвиним;
Б) життя родини Сірків у тайзі;
В) зародження кохання між Наталкою і Григорієм;
Г) поїздки Григорія в Хабаровськ;
Д) загибелі Григорія від руки Медвина.

21. Укажіть особливість, що не є характерною для роману «Тигролови»:

А) динаміка розгортання подій;
Б) атмосфера таємничості, загадковості та екзотики;
В) наявність фантастичних елементів;
Г) насиченість незвичайними подіями;
Д) наявність драматичної сюжетної інтриги.

22. Як Наталка з Григорієм повідомили батьків про успішний перехід «кордону»?

А) Через Фійону, яка написала інформацію на снігу;
Б) прив’язали записку на шию собаці Заливаю;
В) Медвиним;
Г) мисливцями;
Д) «далекосхідним експресом».

23. У якому творі Іван Багряний уперше у світовій літературі детально змалював радянську репресивну систему, країну «пролетарської диктатури», сталінський терор?

А) Роман «Тигролови»;
Б) роман «Людина біжить над прірвою»;
В) роман «Сад Гетсиманський»;
Г) п’єса «Розгром»;
Д) повість «Огненне коло».

24. Розмістіть епізоди роману «Тигролови» в порядку їх змалювання у творі:

А) розправа Многогрішного з медвяним;
Б) змалювання двох експресів, які мчать сибірськими просторами;
В) Григорій у тайзі рятує Наталку від ведмедя;
Г) Григорій тікає з поїзда, переховується в тайзі;
Д) Розповідь Мороза про «місто арештантів» Комсомольськ.

 1-Б, 2-Г, 3-В, 4-Д, 5-А

25. І.Багряний ніколи не втрачав віри в себе, у свій народ і людину взагалі, в добро її душі, і цим він був схожий...

А На О. Олеся.

Б О. Ольжича.

В О. Те лігу.

Г М. Хвильового.

26. Прорікаючи велике творче майбутнє І. Багряному, авторові роману «Тигролови», його високо оцінив...

А В. Винниченко...

Б Остап Вишня.

В П. Тичина.

Г В. Сосюра.

27. В основу «Тигроловів» І. Багряного покладені події, що сталися під час:

А перебування автора на лікуванні.

Б Еміграції письменника.

В Його заслання.

Г Відбудови країни після Другої світової війни.

28. Медвин женеться за Григорієм (І. Багряний «Тигролови»), підступно вистежуючи його в тайзі, готовий у слушний момент...

А Убити.

Б Замучити катуванням.

В Довічно ув’язнити.

Г Звинуватити у не скоєних злочинах.

29. За своїм світобаченням І. Багряний був...

А Сентименталістом.

Б Романтиком.

В Фантастом.

Г Реалістом.

30. Г. Многогрішний («Тигролови» І. Багряного) тікає з потягу і потрапляє...

А Знову до рук НКВС.

Б До міста, де він жебракує.

В У болото тайги, де і гине.

Г До родини Сірків.

31. Сірки (І. Багряний «Тигролови») у минулому були...

А В’язнями Далекого Сходу.

Б Розкуркуленими радянською владою українцями-вигнанцями.

В Мешканцями місць голодомору.

Г Емігрантами з Америки

32. «Нащадком славного роду І. Багряний називав:

а) Мороза; б) Сірка; в) Многогрішного; г) Медвина.

Літературний диктант

  1. Звідки родом Григорій Многогрішний? (з України, з Трипілля).

  2. Скільки років каторги йому присудили? (25 років).

  3. Яке життєве кредо Григорія? (краще вмерти біжучи, ніж жити гниючи)

  4. Куди втік Григорій з Наталкою? (у Маньчжурію).

  5. Хто сказав: „У сміливих щастя завжди є”? (мати Наталки).

  6. Хто це: „Бравий герой і грізний суддя та володар душ людців і плюгавий злодюжка, порушник закону нетрів… три шпали на ковнірі”? (Медвин).

  7. Хто застрелив Медвина? (Григорій).

  8. „Почорніле обличчя з міцно стиснутими щелепами, заросле щетиною. На крутому лобі дві глибокі зморшки між крилами брів.” (Григорій Многогрішний).

  9. „Гнучка, як пантера, і така ж метка, а строга, мов царівна.” (Наталка).

  10. Що співав Сірко на Різдво? (колядку).

  11. Як мати благословила молодят? (іконою).

  12. Двох мисливців – Григорія та Грицька – порівнювали з…(ведмедями)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.