• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Основи здоров'я
  • Тест з основ здоров'я для закріплення і перевірки знань учнів 6 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Тест з основ здоров'я для закріплення і перевірки знань учнів 6 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Опис документу:
Тест з основ здоров'я для закріплення і перевірки знань учнів 6 класу під час вивчення окремих тем, семестрових зрізів знань, а також - як варіант для використання матеріалу у грі "Найспритніший рятівник"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тест 1. ЗДОРОВ'Я ТА СЕРЕДОВИЩЕ ПРОЖИВАННЯ. РОЗВИТОК ПІДЛІТКІВ

1. Найбільшої шкоди нашій планеті завдають:

а) тайфуни; б) цунамі;

в) господарська діяльність людей; г) повені.

2. Забруднення навколишнього середовища досягло загрозливих розмірів:

а) за останні 100 років; б) за останні 500 років;

в) за останні 1000 років; г) за останні 10 000 років.

3. Основним джерелом забруднення повітря є:

а) випари міських смітників;

б) вихлопні гази автомобілів;

в) дим від сигарет;

г) викиди промислових підприємств.

4. Спеціальні речовини, які виділяють залози внутрішньої секреції й регулюють роботу клітин, тканин та органів людини, назива­ються:

а) ферментами; б) каталізаторами;

в) гормонами; г) рецепторами.

5. Найкращим віком для початку силових вправ є вік:
а) від 6 до 7 років; б) від 8 до 10 років;
в) від 10 до 12 років; г) від 15 до 16 років.

6. Уміння людини адекватно сприймати навколишній світ належить до ознак:

а) фізичного благополуччя;

б) психічного благополуччя;

в) соціального благополуччя;

г) духовного благополуччя.

Тест 2. ВІКОВІ ВИМОГИ ДО ХАРЧУВАННЯ ПІДЛІТКІВ. ДОГЛЯД ЗА ТІЛОМ. ЗНАЧЕННЯ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ

1. Обери перелік, який містить усі речовини, що мають входити до раціону підлітка:

а) білки, вуглеводи, вітаміни, клітковина, мінеральні речовини;

б) білки, жири, вітаміни, клітковина, вода, мінеральні речовини;

в) білки, жири, вуглеводи, вітаміни, клітковина, вода, мінеральні речовини;

г) білки, жири, вуглеводи, клітковина, вода, мінеральні речовини.

2. Нігті на руках треба обрізати:

а) щодня; б) щотижня;

в) кожні два тижні; г) один раз на місяць.

3. До предметів особистої гігієни не належать:
а) мочалка; б) рушник;
в) гребінець для волосся; г) мило.

4. Найбільше йоду міститься:

а) у рибі та морепродуктах;

б) яблуках, грушах, сливах;

в) молоці, кефірі, ряжанці;

г) капусті, горосі, смородині.

5. Гребінець для волосся має бути:

а) дуже твердий;

б) дуже м'який;

в) з дуже гострими зубцями;

г) із заокругленими зубцями або кульками на кінцях.

6. Вітаміни потрібні організму, тому що вони:

а) мають багато енергії;

б) входять до складу ферментів, які прискорюють хімічні реакції в організмі;

в) входять до складу речовин, які сповільнюють хімічні реакції в організмі;

г) можуть стати запасом енергії.

Тест 3. ОСОБЛИВОСТІ ДОГЛЯДУ ЗА ЗУБАМИ ТА ПОРОЖНИНОЮ

РОТА. ФОРМУВАННЯ КОРИСНИХ ! ШКІДЛИВИХ ЗВИЧОК У ПІДЛІТКІВ

1. Стоматолога рекомендується відвідувати:

а) один раз на рік;

б) один раз на два роки;

в) двічі на рік;

г) щомісяця.

2. Чистити зуби слід:

а) не менше 3 хвилин; б) не менше о хвилин;

в) не менше 7 хвилин; г) не менше однієї хвилини.

3. Зубна щітка повинна бути:

а) дуже твердою з досить твердими щетинками;

б) середньої твердості з досить гнучкими щетинками;

в) дуже м'якою з досить м'якими щетинками;

г) середньої твердості з досить твердими щетинками.

4. Зубну щітку треба змінювати не рідше ніж:

а) один раз на рік;

б) один раз на два роки;

в) один раз на три-чотири місяці;

г) один раз за півроку.

5. Оберіть визначення поняття «навички»:

а) Риси поведінки, що стали потребою й допомагають зберігати здоров'я та бути успішними в житті.

б) Способи виконання дій, при яких вони завдяки частим вправам стають автоматизованими.

в) Удосконалювання визначених дій, а не їхнє просте повторення.

г) Типові для людини дії чи риси поведінки, що стали її потребою.

6. Ходьба, біг, гра в м'яч, катання на ковзанах та велосипеді, гра на музичних інструментах, мовлення, читання, письмо належать до:
а) корисних звичок; б) шкідливих звичок;

в) навичок; г) нейтральних звичок.

Тест 4. ВПЛИВ ТЮТЮНОВОГО ДИМУ НА ЗДОРОВ'Я. ВПЛИВ АЛКОГОЛЮ НА ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ

1. У результаті вживання нікотину формується:

а) тільки психологічна залежність від нікотину;

б) тільки фізіологічна залежність від нікотину;

в) психологічна й фізіологічна залежність від нікотину;

г) блювотний рефлекс.

2. Яка доза чистого спирту на 1 кг маси тіла є смертельною для люди­ни?

а) 40 г б) 30 г в) 20 г г) 7—8 г

3. При палінні виділяється велика кількість шкідливих речовин, їх відомо близько:

а) 200; б) 40; в) 80; г) 150.

4. Тютюнові компанії роблять сигарети, тому що їхні власники:

а) дбають про ваше задоволення;

б) прагнуть організувати для вас цікаві забави;

в) хочуть отримати прибуток;

г) самі курять.

5. Найбільше піддаються руйнівній дії алкоголю:

а) кишечник, шлунок, стравохід;

б) мозок, серце, печінка;

в) кістяк, м'язи;

г) нирки, підшлункова залоза.

6. Позбутися алкогольної залежності:

а) дуже легко самому;

б) дуже легко за допомогою фахівців-медиків;

в) важко, навіть за допомогою фахівців-медиків;

г) легко, якщо в тебе фінансові труднощі.

Тест 5. ВПЛИВ НАРКОТИЧНИХ І ТОКСИЧНИХ РЕЧОВИН НА ЗДОРОВ'Я ПІДЛІТКІВ. ПІДЛІТКИ ТА ВІЛ-ІНФІКУВАННЯ

1. Наркотична залежність:

а) легко виникає й легко лікується;

б) легко виникає, але дуже важко лікується;

в) виникає іноді, але легко лікується;

г) рідко виникає, але дуже важко лікується

2. У результаті вживання наркотиків формується:

а) тільки психологічна залежність від наркотику;

б) тільки фізіологічна залежність від наркотику;

в) психологічна й фізіологічна залежність від наркотику;

г) прагнення до незалежності й самотності.

3. Якщо тобі хтось запропонував наркотики, то:

а) про це краще промовчати;

б) про це слід розповісти батькам або вчителям;

в) на це не треба звертати уваги;

г) треба зберігати це в таємниці.

4. ВІЛ — це:

а) вірус, що розмножується в клітинах крові людини;

б) вірус, що розмножується в організмі людини, у клітинах слизової оболонки рота;

в) вірус, що розмножується в клітинах рослин;

г) вірус, що розмножується в бактеріях.

5. СНІД — це прояв:

а) ураження імунної системи, викликаної ВІЛ;

б) хвороби нервової системи, викликаної вірусами;

в) хвороби травної системи, викликаної бактеріями;

г) хвороби дихальної системи, викликаної бактеріями.

6. Найчастіше люди заражаються ВІЛ:

а) при переливанні крові;

б) при використанні наркотиків, що вводяться загальним шприцом;

в) при пересадці органів;

г) від ВІЛ-інфікованої матері під час вагітності та годуванні груддю.

Тест 6. БЕЗПЕКА ПОВСЯКДЕННОГО ЖИТТЯ. ЕЛЕКТРИКА В ПОБУТІ

1. Чи завжди безпечне наше житло?

а) Завжди.

б) Не завжди, тому що будь-який предмет чи прилад, що полег­шує наше життя, може при певних обставинах завдати шкоди.

в) Звісно ж, адже не випадково кажуть: мій будинок — моя фортеця.

г) Так, воно й створене для того, щоб убезпечити наше життя.

2. Які дії найімовірніше призведуть до небезпечної ситуації в повсяк­денному житті?

а) Гра із сірниками;

б) використання справної праски;

в) перехід дороги на пішохідному переході на зелене світло;

г) їзда на велосипеді по спеціальній велосипедній доріжці.

3. Які дії людини, котра застрягла в ліфті, можуть призвести до аварії?

а) Дзвоник черговому;

б) спокійне чекання;

в) спроба самостійно відкрити двері ліфта й вийти;

г) звертання до сусідів, котрі проходять поруч, із проханням про
те, щоб вони повідомили про зупинку ліфта до аварійної служби.

4. Яка з названих дій відповідає правилам поводження з електропри­ладами?

а) Сушіння білизни на електрообігрівачі;

б) використання розеток, що хитаються й нагріваються;

в) користування несправними електроприладами

г) виймання вилки з розетки за штепсель.

5. Оберіть неправильне твердження:

а) небезпечно торкатися до оголених дротів;

б) вода добре проводить електричний струм;

в) у випадку обриву лінії електропередач ділянка землі навколо обірваного кабелю є безпечною;

г) не можна користуватися електроприладами, якщо в тебе мокрі руки.

6. Які дії при наданні першої допомоги людині, ураженій електричним струмом, можуть призвести до серйозної травми рятівника?

а) Відключення електрики;

б) усунення від потерпілого електричного дроту за допомогою дерев'яного предмета;

в) спроба відкинути дріт рукою;

г) виклик «швидкої допомоги».

Тест 7. ГАЗ У ПОБУТІ. НЕБЕЗПЕЧНІ РЕЧОВИНИ ПОБУТОВОЇ ХІМІЇ

1. До природного газу, що подається в будинки, додають спеціальні речовини з різким запахом, тому що сам по собі природний газ:

а) дуже отруйний; б) вибухонебезпечний;

в) не має кольору; г) не має запаху.

2. При витіканні газу до вибуху може призвести:

а) вмикання телевізора;

б) миття посуду;

в) читання книги;

г) наповнення ванни водою.

3. Познач неправильне твердження:

а) удар по газовому балону може призвести до вибуху;

б) нагрівання газового балона може призвести до вибуху;

в) витирання пилу з газового балона може призвести до вибуху;

г) пошук місця витікання газу за допомогою запаленого сірника може призвести до вибуху.

4. Речовини побутової хімії в аерозольних упаковках:

а) не можна використовувати при температурі нижчій за 10 °С;

б) треба зберігати в поліетиленовому пакеті;

в) не можна нагрівати вище 50 градусів;

г) не можна використовувати пізно ввечері.

5. Особливо небезпечними хімічними речовинами, які використову­ють у побуті, є:

а) пральний порошок;

б) речовини проти гризунів і комах;

в) засоби для миття посуду;

г) відбілювачі.

6. Якщо небезпечна хімічна речовина потрапила в очі, необхідно:

а) промити очі великою кількістю води, не торкаючись до них ру­ками;

б) промити очі великою кількістю води, торкаючись до них руками;

в) замружитися й почекати, поки біль зникне;

г) протерти очі ваткою, змоченою водою.

Тест 8. БЕЗПЕКА В БУДИНКУ. МОЖЛИВІ АВАРІЙНІ СИТУАЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВАХ. ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА

1. Якщо у ванній кімнаті прорвало трубу й вода заливає квартиру, на­самперед слід:

а) подзвонити всім знайомим і поділитися своїм горем;

б) швидко витерти всю воду ганчіркою;

в) перекрити воду;

г) попередити сусідів знизу, що їх незабаром заллє.

2. Які дії будуть небезпечними, коли прорвало батарею з гарячою водою?

а) Підійти до місця прориву й спробувати зупинити воду.

б) Відключити електрику й дерекрити газ.

в) Покликати дорослих.

г) Викликати аварійну службу або сантехніка.

3. Які дії будуть марними у випадку оголошення евакуації?

а) Зібрати в сумку документи всіх членів родини.

б) Узяти із собою коштовні речі та гроші.

в) Вимкнути електрику, перекрити газ і воду.

г) Протерти пил і помити підлогу.

4. Причиною пожежі може стати:

а) використання несправних електричних приладів;

б) обережне поводження із сірниками та горючими хімічними речовинами;

в) користування несправною системою каналізації;

г) використання справних газових приладів.

5. До плану евакуації при пожежі входять:

а) указівки місць розташування пожежних кранів;

б) указівки місць розташування телефонів;

в) указівки розташування місць, що призначені для прийому їжі;

г) указівки місць розташування вогнегасників.

6. При пожежі небезпечно:

а) гасити палаючі електроприлади;

б) викликати пожежну команду;

в) закривати рот і ніс мокрою тканиною;

г) попереджати про пожежу сусідів.

Тест 9. БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ

1. До яких із названих правил для пішохода закралася помилка?

а) Пішохід зобов'язаний ходити тільки по тротуарах та пішохідних доріжках, тримаючись лівого боку.

б) Переходити вулицю тільки на пішохідному переході на зелене світло.

в) Не зупинятися й не гратися на проїзній частині вулиці.

г) Не перебігати зненацька дорогу, кидаючись напереріз транспорту.

2. Які з правил регулюють поведінку пасажирів автотранспорту?

а) Не можна їздити по тротуарах, а також триматися під час руху за інший транспортний засіб.

б) Не можна їздити, не тримаючись за кермо й знімаючи ноги з педалей.

в) Дітям до 14 років дозволяється їздити на велосипеді тільки на території двору, парку або за містом, де немає машин.

г) Не заважати автоматичному закриванню дверей.

3. До поширених наслідків ДТП належить:

а) гастрит; б) апендицит;

в) струс мозку; г) астма.

4. Що небезпечно робити, якщо ти став свідком ДТП?

а) Викликати «швидку допомогу».

б) Гукати дорослих.

в) Підходити близько до палаючого автомобіля.

г) Користуватися аптечкою для надання допомоги потерпілим.

5. Пасажирам автотранспорту забороняється:

а) поступатися місцем інвалідам та людям літнього віку;

б) висувати у вікно голову або руки;

в) стоячи в транспорті, триматися за поручень;

г) перебуваючи в автомобілі, пристібатися ременями безпеки.

6. Велосипедист не зобов'язаний:

а) дотримуватися правил дорожнього руху;

б) мати права на водіння велосипеда;

в) регулярно перевіряти технічний стан велосипеда;

г) вдягатися так, щоб його одяг не заважав їзді на велосипеді.

Тест 10. ЗНАЧЕННЯ ПОЧУТТІВ ТА ЕМОЦІЙ У СПІЛКУВАННІ. ТИПИ СПІЛКУВАННЯ ЛЮДЕЙ. СТОСУНКИ ЛЮДЕЙ. ТИПИ СТОСУНКІВ У РОДИНІ

1. Тривалі стреси:

а) корисні для організму людини;

б) виснажують організм, знижують його захисні сили;

в) необхідні для організму людини;

г) приносять користь організму людини.

2. Чи впливає спілкування на здоров'я?

а) Не впливає.

б) Впливає тільки позитивно.

в) Впливає тільки негативно.

г) В одних випадках впливає позитивно, а в інших — негативно.

3. Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою:

а) слів; б) міміки, жестів, рухів тіла;

в) речень; г) віршів.

4. Оберіть приклад ділового спілкування:

а) Оленка переказує Дмитрикові зміст останньої книги про Гаррі Поттера.

б) Хлопчики 6 «Б» класу діляться враженнями від футбольного матчу.

в) Учитель обговорює з учнями, як правильно оформити домашню роботу.

г) Дівчатка обговорюють новий серіал.

5. Відзначте, що нехарактерно для дружної родини:

а) спільний відпочинок; б) уміння радіти за інших;

в) сварки й скандали; г) уміння підтримати одне одного.

6. Що слід робити, аби родина жила дружно?

а) Кожному думати тільки про себе.

б) Перекладати свої справи на інших.

в) Старатися розуміти одне одного й допомагати одне одному.

г) Приховувати одне від одного свої почуття.

Тест 11. СТОСУНКИ ДІТЕЙ І ДОРОСЛИХ, У КЛАСІ ТА МОЛОДІЖНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. ВПЛИВ СТОСУНКІВ МІЖ ЛЮДЬМИ НА ЇХНЄ ЗДОРОВ'Я. КОНФЛІКТИ

1. Яка характеристика відповідає підлітковому періоду?

а) Бажання, щоб тобою командували.

б) Прагнення спілкуватися з ровесниками.

в) Спокій та стабільність емоційного стану.

г) Повільна зміна настрою.

2. Якщо ви не згодні з тим, що висловив співрозмовник, то яка фраза, сказана вами у відповідь, може допомогти уникнути конфлікту?
а) Ти дурень. б) Ти не правий.

в) Ти говориш нісенітницю. г) Я думаю інакше.

3. Які стосунки не відповідають безпечній компанії?

а) У компанії не відбувається нічого, про що не можна було б роз­повісти дорослим.

б) У компанії є люди, яких принижують і кривдять.

в) Тобою ніхто не командує, твою думку беруть до уваги.

г) До тебе, як і до всіх членів групи, ставляться з повагою.

4. Який конфлікт може виникнути, якщо група школярів робить стін-газету, але кожен учасник групи уявляє цю газету по-своєму?

а) Пов'язаний з різним рівнем культури;

б) з різними цілями;

в) з діловими розбіжностями;

г) з різними цінностями.

5. На вулиці підліток кинув під ноги обгортку від чіпсів. Перехожий зробив йому зауваження. Підліток у відповідь став грубіянити. До якого типу належить цей конфлікт?

а) Конфлікт інтересів; б) норм поведінки;

в) смаків; г) ідей.

6. Конструктивний конфлікт відрізняється від неконструктивного тим, що його учасники:

а) не ображають одне одного;

б) використовують логічні аргументи;

в) ображають одне одного;

г) не розривають ділових стосунків.

Тест 12. РОЗВ'ЯЗАННЯ КОНФЛІКТІВ ТА ШЛЯХИ ЇХНЬОГО ЗАПОБІГАННЯ. ВИБІР ПРИКЛАДУ ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ

1. Стиль конкуренції в конфлікті передбачає, що ти:

а) ухиляєшся від розв'язання конфлікту — можливо, тому що почу­ваєшся неправим або не хочеш витрачати сили на конфлікт;

б) активно йдеш до розв'язання конфлікту своїм шляхом, оскільки упевнений, що твоє рішення правильне;

в) відстоюєш свої інтереси, але враховуєш також інтереси іншої сторони;

г) не відстоюєш своїх інтересів і дієш разом із протилежною стороною.

2. Дотримання яких принципів буде сприяти розв'язанню конфлікту?

а) Обговорюйте проблему, а не людей.

б) Існує дві думки: моя й неправильна.

в) Наполягайте на своєму, не погоджуйтесь із пропозиціями іншої сторони.
г) Сильна людина ніколи, не здає своїх позицій.

3. Бажання бути на когось схожим:
а) залишається на все життя

б) є характерним для підліткового віку;

в) для періоду зрілості;

г) для періоду дитинства.

4. Яка з описаних позицій у конфліктній ситуації є агресивною?

а) Ти не хочеш нікого слухати, кричиш, даєш волю рукам і можеш навіть завдати шкоди тим, хто тебе оточує.

б) Ідеш, так і не розв'язавши конфлікту.

в) Активно спілкуєшся з протилежною стороною, аналізуєш свої та чужі інтереси й шукаєш реальний шлях для розв'язання конфлікту.

г) Плачеш, навіть не пробуючи розв'язати конфлікт.

5. Якщо ваша майбутня дитина-підліток обклеїть усі стіни в кімнаті портретами свого кумира, то ви:

а) познімаєте ці портрети й наклеїте нові шпалери;

б) будете сварити дитину за те, що вона так зробила;

в) посмієтеся з дитини через те, що вона так зробила;

г) поставитеся до цього спокійно, розуміючи, що все це минеться з віком.

6. Кумир — це:

а) недосяжний ідеал, котрий живе в іншому світі;

б) така сама людина, як і всі, зі своїми проблемами, бідами й святами;

в) надприродна істота;

г) завжди щаслива людина.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.