Тест. "Тестування з української мови для учнів 11класів (у форматі ЗНО)"

Опис документу:
Тест. "Тестування з української мови для учнів 11класів (у форматі ЗНО)" допоможе вчителю-словеснику у роботі з підготовки учнів до ЗНО. Тести складено відповідно до програми ЗНО. Тест складається із завдань різного рівня і охоплює всі розділи української мови

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕСТУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

(у форматі ЗНО)

Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді.

1. Позначте рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру и:

А бад..лина, благоч..стивий, кр..хкий, ж..виця;

Б вар..во, меж..річчя, вич..пурений, кр..шталь;

В п’ят..річка, заруч..ни, нев..димка, обітн..ця;

Г зач..нати, виконав..ця, знів..чити, вел..чина;

Д нож..чок, печ..во, викор..нити, оз..ратися.

2. Позначте словосполучення, у якому порушено граматичну норму на позначення часу:

А рівно о першій;

Б десять хвилин по шостій;

В пів на десяту;

Г сім годин двадцять хвилин;

Д за двадцять п’ята.

3. Позначте пару речень, у яких виділені слова є омонімами:

А Слово, чому ти не твердая криця! Слово срібло, мовчання – золото.

Б Вона зрозуміла душевний стан гостя. У хлопця плечі широкі, стан високий.

В Рідна земля і в жмені мила. Земля хлібодарка і медоносиця.

Г У хвалька язик діє, а рука не вміє. Держи язик за зубами.

Д Ми молоді, ми юні, і нам належить світ. Брехнею світ обійдеш, а назад не вернеш.

4. Позначте речення, у якому одиничний дієприслівник потрібно відокремити комою
(
розділові знаки пропущено):

А Гуркіт канонади ревів не перестаючи.

Б Бійці сиділи деякий час задумавшись.

В Пряме дерево і вмирає стоячи.

Г Людина! Це ж яке слово! Його треба говорити стоячи.

Д Похитуючись Соломія підійшла до столу.

5. Позначте рядок, у якому фразеологічні звороти є синонімічними:

А на живу нитку – білими нитками шитий;

Б і води не замутить – хоч у вухо бгай;

В попасти на слизьке – накрити мокрим рядном;

Г бентежити кров – не чути землі під собою;

Д закрутити веремію – укрутити хвост

6. Позначте рядок, у якому в усіх словах приголосні звуки тільки глухі:

А фікус, папуга, цукати, тьохкати;

Б капуста, пакетик, сахатися, ціпочок;

В ситечко, тапочки, пайок, часопис;

Г тактика, пощастити, сестриця, цяточка;

Д сипучість, частка, пакуночок, точиться.

7. Позначте рядок, у якому в кожному слові однакова кількість звуків і букв:

А боєць, вищість, зраджений, відсіювання;

Б євробачення, воїнський, італієць, розжувати;

В подвоєння, лояльний, надзвуковий, вимріяний;

Г гущавінь, озброєння, лоджія, осяяння;

Д виявлення, відзвітувати, мелодія, їдальня.

8. Позначте речення зі складеним дієслівним присудком:

А Книга – це змога погомоніти з людиною через тисячоліття.

Б Я люблю очима тишу цілувати.

В Там будуть горіти до ранку в туманних дзеркалах троянди.

Г Мені осіння ніч короткою здається.

Д Зоря на небі рожева вже почала займатись.

9. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до спільного роду:

А незграба, добряга, гайдамака, базіка;

Б молодчина, капризуха, нероба, бездара;

В сіромаха, базіка, непосида, неотеса;

Г сердега, нерівня, стиляга, босячня;

Д роботяга, задирака, жирафа, сирота.

10. Позначте речення, що потребує редагування:

А Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися, стовпом здіймаючись угору.

Б Сидячи на березі річки, милуюся її повільною течією.

В Хтось кидає жарт, розсмішивши всіх навколо.

Г Прочитавши цікаву книжку, хочеться поділитися враженнями з іншими.

Д За таких обставин не будемо сидіти склавши руки.

11. Позначте рядок, у якому всі прикметники присвійні:

А лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка;

Б Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент;

В товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята;

Г професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець;

Д Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори.

12. Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:

А не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;

Б не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;

В будинок не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;

Г не/можна передбачити; не/чуваний успіх; нічому не/навчено;

Д не/захищений від вітру сад; не/просячи допомоги; не/потрібно поспішати.

13. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка однини мають
закінчення -у(-ю):

А секція баскетбол.., художнього гуртк.., задум.. твору;

Б високого звук.., стовпчик барометр.., запашного бузк..;

В номери концерт.., білого мармур.., держави Ліван..;

Г наслідки землетрус.., сучасного метрополітен.., хвилі Дінц..;

Д атмосферного тиск.., сектор.. цирку, літературного музе.. .

14. Позначте речення, у якому не потрібно виділяти комами поширене означення:

А Місячним сяйвом залиті мріють сади.

Б Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

В Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.

Г Я небесами пійманий тремчу.

Д Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна.

15. Позначте речення, у якому виділене слово не можна замінити варіантом у дужках:

А Архітектор наголосив (підкреслив), що проект слід виконати вчасно.

Б За мить вантажна машина зникла (щезла) з очей.

В Технічний персонал змарнував (згаяв) багато часу на підготовчі роботи.

Г У нашій родині панують теплі, дружні стосунки (взаємини).

Д Щоб здобути (отримати) вищу освіту, потрібно наполегливо працювати.

16. Позначте словосполучення, яке потребує редагування:

А дотримати слова;

Б навчати математики;

В оволодіти знання;

Г опанувати мову;

Д знехтувати наказом.

17 Позначте рядок, у якому всі слова належать до дієслів:

А крикніть, кричиш, крикливий, покрикувати;

Б переходячи, переходив би, перехідний, переходьте;

В перемігши, перемогти, переможний, переможено;

Г учити, навчивши, учe´ний, учіться;

Д запечений, запік би, запікаючи, запікся.

18. Позначте речення, у якому дієслово умовного способу вжито в значенні наказового:

А Полетіла б я до тебе, та крилець не маю.

Б Ніжну-ніжну, як подих билини, я хотів би вам пісню сплести.

В Вже б покласти кінець всім незгодам і щоб кожен народ поважать.

Г Я б хотів всі зірки, що над нами, перелити у зірку ясну.

Д Я б хотіла вродитись між гір, я б хотіла гуцулкою стати.

19. Позначте рядок, у якому всі іменники у формі родового відмінка множини мають
нульове закінчення:

А староста, парта, миша, круча;

Б буря, культура, галерея, мозаїка;

В особа, перемога, ескадрилья, лелека;

Г мрія, ліщина, стаття, хиба;

Д чаша, лопата, сім’я´, земля.

20. Позначте рядок, у якому від усіх іменників прикметники утворюються за допомогою
суфікса -ев-(-єв-):

А взірець, куля, корабель, матч;

Б калач, липень, вуглець, плащ;

В корінець, криця, значення, замша;

Г мить, баржа, карамель, кварц;

Д вишня, сіль, журавель, куниця.

21. Позначте рядок, у якому всі складні прикметники пишуться через дефіс:

А договірно/правовий, культурно/освітній, гостро/критичний, морально/етичний;

Б медико/генетичний, ново/грецький, мінерально/сировинний, південно/східний;

В житлово/будівельний, військово/повітряний, суспільно/корисний, лірико/драматич-ний;

Г молочно/білий, науково/експериментальний, загально/господарський, організацій-но/методичний;

Д мідно/червоний, навчально/виробничий, об’ємно/просторовий, електронно/оптич-ний.

22. Позначте рядок, у якому фразеологічний зворот має значення ”надумане мірило
упередженої людини, яка підганяє під нього факти дійсності”:

А піррова перемога;

Б прокрустове ложе;

В геростратова слава;

Г дамоклів меч;

Д Еолова арфа.

23. Позначте речення, у якому перед як потрібно поставити кому (розділові знаки
пропущено):

А Сосюра як справжній лірик різноманітний у своїх переживаниях.

Б Діти як квіти поливай то ростимуть.

В Весь світ знає Довженка як великого кінорежисера.

Г Палаючий Будапешт був перед нами як на долоні.

Д Уночі хоч як тріщить а вдень проти сонечка плющить.

24. Позначте рядок, у якому всі слова мають таку будову: один префікс, корінь, один суфікс,
закінчення:

А досвітній, прилетів, по-сільському, безпомилковий;

Б супутник, вистраждав, взимку, узаконений;

В надбудова, вивідавши, напарник, заземлений;

Г виголошене, надлишок, припечений, приказка;

Д затінок, викупив, якнайдобріший, переможний.

25. Установіть відповідність між значеннями слів лівого та правого стовпчиків:

А осоруга; 1 галуззя;

Б зваба; 2 витівка;

В галузь; 3 облога;

Г пастка; 4 відраза;

Д каверза 5 спокуса;

6 тенети;

7 царина.

26. Установіть відповідність між реченнями та їх характеристиками:

А односкладне означено- 1 Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема.

особове;

Б односкладне неозначено- 2 Друга шукай, а знайдеш – тримай.

особове;

В односкладне узагальне- 3 Над широким Дніпром у промінні блакить.

но-особове;

Г односкладне безособове; 4 Нас зустрічають хлібом-сіллю.

5 Люди, овіяні грозами, обпалені громами.

Д односкладне називне. 6 Один з останніх рейсів був винятковим.

7 Багатій, розбруньковуйся, мово!

27. Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

А префіксальний; 1 дослідник, надійний, багатіти;

Б суфіксальний; 2 всюдихід, двовладдя, сталевар;

В префіксально-суфіксальний; 3 прозелень, прадавній, залетіти;

Г безсуфіксальний; 4 підліток, відлетіти, розбіг;

Д складання основ. 5 розповідь, перехід, запис;

6 від’їхати, по-козацьки, доповідь;

7 по-новому, провулок, заземлити.

28. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Розділовий знак Пррклади

1 тире між підметом А Тонкі брови, русяві дрібні кучері,

і присудком рум’яні губи - усе це дихало молодою

  1. тире перед парубоцькою красою. узагальнювальним словом Б Здобути волю - то мій рай.

  2. тире при відокремленій В Я тільки тепер побачив село -прикладці нужденну купку солом’яних стріх.

  3. тире в безсполучниковому Г Від малих дітей голова болить, а від реченні великих - серце.

Д Прийде осінь - у засіках буде хліб золотий.

Завдання відкритої форми

29. Запишіть словами та провідміняйте подані кількісні числівники:

2857, 69

30. Вкажіть недоліки наведених речень. Доберіть слова-пароніми для правки тексту.

1. Львів був оснований Данилом Галицьким. 2. Подвижники Б. Хмельницького були талановиті воєначальники полковники Максим Кривоніс, Іван Богун, Данило Нечай та ін. 3. Карпові всі дівчата то криві, то худі, то безталантні. 4. Під дією Платона формулюється характер молодого архітектора Ліди. 5. Освідченість і розум розкриваються в умінні просто, доступно, переконливо пояснити складні питання. 6 По мові видно, чи людина досвідчена, чи неписьменна.

31. Перекладіть українською мовою.

По вине, по соображениям, подразумеваемый адрес, на худой конец, бесплатно выдать, вводить в заблуждение, в силу изложенного, яростный противник, созыв учредительного собрания, удерживаемая сумма.

32. Розставте розділові знаки в реченнях.

 Коли на груди ляже камінь і дихать не дає мені коли не приспаний роками розбудить жаль думки страшні коли отрутою гіркою налита вщерть душа моя і плакать нишком самотою уже не в силі я тоді голівку злотокосу я до грудей своїх тулю дитячий лепет п’ю як росу і оживаю і люблю (М. Драй-Хмара). 2. Подивись весна устала сипле пишними квітками подивись веселим птаством ожили степи з лісами подивись в безкраїм небі сонце-велетень палає подивись земнії груди хлібороб плугами крає подивись життя устало дні лишають золотії подивись і встань до праці повний сили і надії (Б. Грінченко). 3. І справді ці перелякані голоси якоїсь безвихідної розпуки що їх послали в гущавину гучки ці підвивання єгеря що їх ніяк не можна було відрізнити від підвивань вовків цей таємничий тріск що раз у раз доносився з глибин лісу усе це утворювало таку обстанову що мабуть тільки старі вовчатники вміли в ці хвилини тримати себе спокійно (М. Хвильовий).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!