Тест "Тематична контрольна робота №2. Морфологічна норма" (11 клас)

Опис документу:
Мета контрольної роботи: формування компетентності): предметні (знання основних термінів з морфології, поняття морфологічна норма, граматична помилка, практичні навички з морфології); ключові (уміння вчитися виконувати тестові завдання, працювати самостійно; загальнокультурні: навички самоорганізації).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК № 19

ДАТА :

Тема:

Тематична контрольна робота №2.

Мета:

формування компетентності): предметні (знання основних термінів з морфології, поняття морфологічна норма, граматична помилка, практичні навички з морфології); ключові (уміння вчитися виконувати тестові завдання, працювати самостійно; загальнокультурні: навички самоорганізації).

Тип уроку:

урок перевірки знань та навичок учнів.

Обладнання:

дидактичний матеріал.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.

III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

Збирання зошитів

Рефлексія

- Які завдання були важкими? Чому? З якими завданнями справилися легко?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

Тип

завдання

з вибором однієї правильної відповіді

на відповідність

Номер

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1-А

1-Г

1-В

1-Б

2-Г

2-В

2-А

2-А

Варіант 1

Д

А

В

Г

Г

А

В

Г

з-Д

3-А

з-Д

3-В

4-В

4-Д

4-Б

4-Г

1-Г

1-А

1-Б

1-А

2-Б

2-Г

2-Г

2-Г

Варіант 2

Г

Д

Д

Д

А

Б

Г

В

3-В

3-В

3-А

з-Д

4-А

4-Б

4-В

4-В

Кількість

балів

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

2

2

2

2

Тематична контрольна робота № 2

Морфологічна норма

І варіант

1. Неправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника в рядку

А якнайзручніший

Б більш сучасний

В найелегантніший

Г найбільш міцний

Д більш добріший

2. Наказовий спосіб дієслова вжито в значенні іншого способу в рядку

А Мама каже, що скільки не дай книжок, а їм усе мало.

Б Ви, тату, їдьте, а я швидко наздожену вас і пішки!

В Берімо приклад із дерев: ростімо у височінь життя.

Г Хай не зітруться підкови, хай не підіб’ються ваші коні.

Д Схаменіться! Будьте люде, бо лихо вам буде.

3.Помилку у творенні ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

А Нарешті настали найзаповітніші для кожного випускника дці, сповнені найприємніших вражень.

Б До свята діти вирішили купити квіти: для мами взяли троянди, найніжніші з-поміж усіх, які були, а для бабусі вибрали найяскравіші хризантеми.

В Студенти знають психологічну драму «Блакитна троянда» Лесі Українки як найекстраординарніший і найпрекрасніший твір поетеси.

Г Що більш відповідальна людина, то більш складне її життя, адже вона все хоче зробити бездоганно й для цього докладає неабиякйх зусиль.

Д Найважливіші відкриття людства, як не дивно, є найменш очікуваними: хто б міг собі уявити, що грибок стане джерелом пеніциліну.

4. У формі наказового способу наведено всі дієслова, ОКРІМ

А пиши Б чеши В неси Г даси Д проси

5. Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

А проводиться обов’язковий аналіз гри акторів.

Б хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

В він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

Г з радістю знову перечитується художній твір.

Д головний герой був прекрасним актором.

6. Неправильно утворено відмінкову форму числівника в реченні

А Українці дуже талановиті: до дев’яносто відсотків з них музикальні, здатні до музикування.

Б Понад двісті років тому на території Лівобережної України з’явилося це мальовниче село.

В Місяць мчить навколо Землі зі швидкістю три тисячі шістсот вісімдесят один кілометр за годину.

Г Молоко містить близько ста! різних речовин, має високі споживні властивості, зумовлені його хімічним складом.

Д Деревоподібні кактуси виростають розгалуженими або зімкнутими і в діаметрі сягають двадцяти п’яти сантиметрів.

7. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею,..» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

8. Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні

А На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.

Б Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

В Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

Г Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.

Д Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

9. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.

А дієприслівник (форма дієслова)

Б прикметник

В займенник

Г прийменник

Д прислівник

10. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1) Нині важко й уявити, що відносно недавно — (2) якихось сорок (3) років тому — чи не головним засобом духовного порозуміння в молодіжному середовищі була не рок-музика, а (4) таки поезія.

А іменник Б числівник В займенник Г прислівник Д частка

11. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Олена Теліга вважала, (1) що для українки має бути (2) характерним поєднання «найкращої жіночності з найвищою мужністю», і переймалася (3) тим, що в українській літературі не (4) створено ідеального образу жінки.

А прикметник Б дієслово В сполучник Г прислівник Д займенник

12. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Дика груша (1) облита білим молоком, і в тому пахучому молоці, (2) що (3) стиха піниться, бджоли (4) неначе киплять.

А займенник Б дієприкметник В прислівник Г сполучник Д частка

Тематична контрольна робота № 2

Морфологічна норма

ІІ варіант

1. Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в реченні

А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить більш переконливі аргументи.

Б Найбільш складне під час виступу — це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше за найпідготовленішого доповідача.

Д Найефективніша форма підготовки до дискусії — це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельніше заучування тексту промови.

2. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

А проводжати — проводять

Б молоти — мелять

В хотіти — хотять

Г гоїти — гоють

Д кричати — кричать

3. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, ...» додати

А нас вражала неповторна краса степової природи.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.

4. Неправильно побудовано словосполучення на позначення часу

А десять (хвилин) на десяту

Б чверть по одинадцятій

В третя година десять хвилин

Г за п’ять (хвилин) шоста

Д без п’ятнадцяти десять

5. Правильно утворено всі форми дієприкметників у рядку

А лежачий, посивілий, побачений, оформлений

Б накреслений, зшитий, нафарбований, помолодівший

В зацікавлений, роблячий, уславлений, змарнілий

Г розвалений, потемнівший, палаючий, знайдений

Д зцілений, випечений, забутий, посміхаючийся

6. Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ

А тричі на місяць, на знак нашої дружби

Б модне пальто по коліна, по останній моді

В виконати за наказом, за всіма правилами

Г близько п’ятої години, близько двох тонн

Д ласий до меду, беручкий до науки

7. Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік).

— (1) Тимофію, поклич на репетицію наших «співунів».

(2) Добре, Олено Петрівно, а о котрій актова зала буде вільною?

(3) Треба з’ясувати в нашого координатора. Артуре, коли можна провести репетицію?

(4) Хвилинку, наберу нашого діджея. Олексіє, наші хочуть у залі поспівати, о котрій зручно? Добре, дякую. Сказав, що після четвертої.

— (5) Ольго, Галю, Юрію, «співоче поле» для вас буде вільним після четвертої, не запізніться!

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці А1 Б2 ВЗ Г4 Д5

8. Іменником є слово, виділене в реченні

А На світанку подорожні вирушили в далеку путь.

Б Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

В За далекими долинами здіймалися рицарські замки.

Г Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.

Д Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини.

9. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1) Зазвичай (2) останнє, що я роблю, (3) вимикаючи комп’ютер, видаляю історію пошуків, хай би (4) що шукав.

А займенник

Б іменник

В дієприслівник

Г прислівник

Д дієприкметник

10. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Діти вибирають книжки про драконів та ельфів, (1) характерників і (2) зачарованих музикантів, а, прочитавши їх, урешті виростають сильними й добрими, здатними (3) свідомо протистояти злу в (4) реальному житті та у власній душі.

А іменник Б прикметник В прислівник Г дієприкметник Д дієприслівник

11. З’ясуйте, якими частинами мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово).

Надвечірнє сонце, (1) вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2) навколо (3) яких літо (4) щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.

А займенник Б дієприслівник В прислівник Г прийменник Д сполучник

12. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Щодня ми реалізуємо себе, (1) виявляючи своє ставлення (2) до навколишнього світу, і найповніше, (3) найглибше (4) цей процес відбувається в мовленні під час повсякденного спілкування.

А дієприслівник Б прикметник В займенник Г прийменник Д прислівник

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!