Тест "Складне синтаксичне ціле. Повторення вивченого протягом року"

Українська мова

Для кого: 9 Клас

22.06.2020

751

14

0

Опис документу:
Контрольна робота з української мови № 5 9 клас Складне синтаксичне ціле. Повторення вивченого протягом року містить різнорівневі завдання , складається з 4 рівнів із закритими та відкритими варіантами відповіді
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Погоджено:

ЗДНВР: О.С.Саєнко

Затверджено:

Директор: О.В.Крикунова

Контрольна робота з української мови № 5

9 клас

Складне синтаксичне ціле. Повторення вивченого протягом року

І-ІІ рівні

  1. Складне синтаксичне ціле (ССЦ) — це

А особлива форма побудови усного чи писемного мовлення, що є розгорнутим висловлюванням однієї особи, зверненим до співрозмовника або до себе.

Б чиясь мова, передана абсолютно точно, з повним збереженням змісту, форми та інтонації висловлювання.

В група речень, об’єднаних тісним логічним і синтаксичним зв’язком, що являють собою повніший порівняно з реченням розвиток думки.

Г сукупність мовних засобів, що використовуються мовцем свідомо,

за певних умов спілкування.

  1. Укажіть варіант відповіді, в якому ССЦ поєднане послідовним (ланцюжковим) зв’язком.

А Влада заклякла перед книжковим стелажем, умонтованим у стіну. Здавалося, що вона вибирає собі книгу - їх тут було кілька сотень. Збирати бібліотеку почав батько ще в ті часи, коли в книгарнях не було нічого, крім томів класиків марксизму, а за справжньою літературою треба було їхати в найдальшу лісосмугу, пробиратися таємною стежкою до галявини, на якій юрмилися книголюби та спекулянти (І. Роздобудько).

Б Горицвіт - досить тендітна рослина, так що він не тільки не обживає нових ділянок, а зі старих зникає. Особливо швидко зникає горицвіт у тих місцях, де випасають худобу. І зовсім не тому, що до смаку тваринам. Навпаки - ні корови, ні коні, ні всяка інша худоба його не їсть. Рослина просто боїться витоптування (Є. Шморгун).

В Цей чудернацький ссавець має вкриті роговим чохлом щелепи. Розмножується він також незвичайно: відкладає яйця, насиджує їх, а малят вигодовує молоком. У тихих річках Австралії ця тварина ловить безхребетних, вибираючи їх із мулу. Качкодзьоби стали дуже рідкісними тваринами. Вони перебувають під охороною закону (3 довідника).

Г Прапори майорять на дахах будинків і на щоглах кораблів. На них чіткі яскраві кольорові візерунки. Прапор є символом країни, а також її областей. Деталі малюнка на прапорі можуть багато чого розповісти про народ та його історію. Синьо-жовтий прапор незалежної України символізує чисте небо і житнє поле (Із журналу).

3.З погляду актуального членування в тексті можна виділити

А другорядні члени речення.

Б вступ, головну частину, закінчення.

В тезу, аргументи, висновок.

Г дане і нове.

4.У третьому реченні ССЦ

Наші пращури не любили й боялися водяника. Не любили його за небезпечні для людини жарти. Водяник лякав купальників, випускав рибу з неводів, псував мости та греблі (3 енциклопедії) «відоме»

А слово «водяник». В слова «лякав купальників».

Б слово «мости та греблі». Г визначити не можна.


5.У якому з речень потрібно поставити двокрапку (розділові знаки пропущено

А. Усе навкруги квітує поля луки діброви.

Б.Зацвіли вишні сливи яблуні

В.На березах вільхах осиках з’явилися перші листочки

Г.Гіллясті груші шовковиста трава усен в бабусиному саду таке привабливе

6. Яке з речень є поширеним?

А. Іде весна.

Б. Надворі тепло.

В. Місто спить.

Г. Хтось співає

ІІІ рівень

1.Яке поєднання слів не є словосполученням

А.Самостійної та службової частин мови

Б.Підмета та присудка

В.числівника з іменником

Г.однорідних членів речепння

2.Що означає префікс при-?

А. Заперечення дії.

Б. Найвищу міру ознаки.

В. Збільшену ознаку.

Г. Наближення або приєднання.

Ґ. Неповну дію або ознаку.

3.У яких реченнях є вставні слова (рі ділові знаки пропущено)?

  1. Навіть весна посміхнулася зорям.

Б. Отже травень завітав до нас у гості.

  1. Ми безумовно раді зустрічі із теплою ш ною.

Г. Будь ласка заспівай нам пісеньку веселу.

Ґ. Майже весь день світило сонечко.


Д.Дієслова з прислівником

В.Ми безумовно раді зустрічі із теплою ш ною.

Г. Будь ласка заспівай нам пісеньку веселу.

Ґ. Майже весь день світило сонечко.

  1. рівень

1.Установіть відповідність між префік сами та словами, у яких воші вживаються.

  1. С- 1. ..брати, ..рвати, ..скочити.

  2. З- 2. „творювати, ..керувати, „тягуватп.

В. Зі- 3. ..чудовий, „завзятий, ...мудрий.

Г. Прі- 4. „звище, „звисько, ..рва.

5. „червонілий, „шнток, „садити.

2.Установіть відповідність між реченнями та ускладнювальними елементами речень (розділові знаки пропущено).

  1. Хтось мабуть зорі по- . 1. Речення із звертай иям

збирав у небі .

Б. У лісі тихо затишно зранку. 2. Речення із вставним словом.

  1. Ніжним подихом віт- 3. Речення з однорідними присудками

ру теплим сонячним променем вітає нас 4. Речення з однорідними додатками весна. .

Г. Збери веселко всі свої барвисті стрічки 5. Речення з однорідними підметами

3Установіть відповідність між фразеологізмами та їхніми значениями.

А. На вус намотати. 1. Зазнати невдачі.

Б. Спіймати облизня. 2. Пишатися.

В. Кусати лікті. 3. Жалкувати.

Г. Коптити небо. 4. Запам’ятати.

5. Жити бездіяльно.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.