Тест. Підсумкова контрольна робота з української мови (11 клас)

Українська мова

Для кого: 11 Клас

01.06.2020

9280

565

0

Опис документу:
Контрольна робота у двох варіантах. Мета: перевірити й оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності одинадцятикласників; розвивати навички самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 666

ДАТА :

Тема:

Контрольна робота (тести)

Мета:

перевірити й оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності одинадцятикласників; розвивати навички самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови.

Тип уроку:

урок перевірки навчальних досягнень учнів.

Обладнання:

текст диктанту

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Ознайомлення учнів із темою, метою і завданнями уроку

III. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдані, закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо виконання їх.

IV. Виконання тестових завдань закритої й відкритої форми

Варіант І

Завдання 1-9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Позначте рядок, у якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові:

А « — Розкажіть, дідусю, про неволю турецьку,» — просить Михайлик.

Б Дід Данило підвів голову і сказав: «Кожен повинен боронити свій рідний край, не жаліючи життя!»

В А вчитель казав далі «Напевне, то ти свій хліб їла, бо я ніколи не повірю, що ти можеш украсти.

Г «А що я тобі скажу,— почала вона тихо,— Адже ти сам знаєш...».

2. Позначте рядок, у якому всі слова синонімічні:

А говорити, балакати, мовчати, розмовляти;

Б шлях, дорога, траса, путівець; 

В бігти, йти, плестися, сидіти;

Г великий, величезний, малий, гігантський.

3. Позначте, якими лексичними одиницями є слова заїзд — з’їзд

А паронімами;

Б антонімами;

В омонімами;

Г синонімами.

4. Позначте рядок, у якому фразеологізм має значення бігати без передишки:

А як дурному з гори бігти;

Б як білка в колесі;

В як солоного зайця ганяти;

Г як горохом об стіну.

5. Позначте рядок, у якому всі слова написані правильно:

А морквяний, медвяний, тьмяний, рутвяний;

Б святковий, арф’яр, верб’я, черв’як;

В бюро, буряк, різьб’яр, пір’їна;

Г дит’ясла, з’економити, об’їзд, приїзд.

6. Позначте рядок, у якому припущено орфографічної помилки:

А цінний, денний, юннат, священний;

Б розрісся, ллє, попідтинню, попідвіконню;

В міддю, сталлю, Керчю, совістю;

Г священик, стаття, статей, беззаконний.

7. Позначте рядок у якому припущено помилки у вживанні словосполучень:

А абонентська скринька, провідний фахівець, правильна відповідь, у будь-якому випадку;

Б бути у відрядженні, о третій годині, за два кроки від нього, гарні шпалери;

В грецькі горіхи, великі доходи, вартий уваги, колишні учні;

Г через брак часу, зайвий раз, олійна фарба, вартий уваги.

8. Позначте рядок, у якому припущено помилки в написанні прислівників:

А зверху, згори, униз, спереду;

Б сам-на-сам, раз по раз, рік у рік, в цілому;

В на-гора, по-латині, сама самотою, ліворуч;

Г вдосвіта, на зло, зозла, на жаль.

9. Укажіть рядок, у якому не всі сполучення слів є словосполученнями:

А українська мова, найбільш цікавий, буду працювати, дуже добре;

Б прочитати книгу, сукня із шовку, весело розповідати, при йшли надвір;

В приміщення школи, читати вголос, радісна зустріч, зонам школяра;

Г цікава книга, охайна робота, гарна людина, робити зауваження.

Завдання 10-12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких два правильних варіанти. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

10. Позначте рядки, у яких подано прості речення.

А До кого я пригорнуся і хто приголубить?

Б Мов зачарований, стоїть Бахчисарай.

В Скоро вся долина і гори блищали вогнями і разом з димом з землі здіймається вгору і пісня.

Г 3 рідною мовою пов’язані найдорожчі спогади про перше слово, почуте в колисці материних уст...

Д В далині хиталися дерева і синів задуманий прибій.

11. Позначте речення, у яких правильно вжиті розділові знаки при відокремлених членах речення.

А Стаючи на обраний гостинець, ми знаємо, хто шлях той торував.

Б На світі все знайдеш крім рідної матері.

В Омиті росами, квіти розтулюють повіки.

Г Рука, засмагла від роботи, нам сіє благодатний мир.

Д Досвітні огні переможні, урочі, прорізали темряву ночі.

12. Позначте рядки, у яких правильно вжито форми кличного відмінка.

А колеже, брате, сину, вчителе, кравче;

Б колего, Олеже, кобзарю, тату, діду;

В Олесю, Наталю, Олегу, шахтарю, бійцю;

Г бабусю, матусе, Маріє, Явтуше, сине;

Д шахтарю, полковнику, ясеню, доне, Іллє.

Завдання 13 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. Кожна цифра може використовуватися лише один раз.

13. Установіть відповідність між стилями та мовними засобами і стильовими рисами.

А публіцистичний. 1 логічність, точність, доказовість, терміни.

Б науковий. 2 стилістично нейтральні мовні засоби канцелярська лексика.

В художній. 3 емоційність, суспільно-політична лексика.

Г розмовний. 4 невимушеність, емоційність, просторічні слова, неповні речення.

5 образність, використання всіх мовних засобів, емоційність.

Завдання 14 потребує самостійного розв’язання.

14. Напишіть заяву.

Варіант II

Завдання 1-9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1. Позначте рядок, у якому правильно розставлені розділові знаки при прямій мові:

А «Так ти, я бачу, хочеш хитрувати,— скрикнув Остап. Так знай же: нема тобі пощади від мене!»

Б «Мені дуже подобається революція,» — сказала вона колись своїй сусідці.

В «— Ну, як твоє, синку, вчення,» — спитала вона.

Г Тоді полізла мати на горище до свого сина Андрія й сказала йому: «Твої вороги, синку, сплять». Отже, тікай якомога скоріш».

2. Позначте рядок, у якому всі слова синонімічні:

А пахучий, запашний, духмяний, свіжий;

Б іти, простувати, сидіти, плентатися;

В плакати, ридати, рюмсати, ревіти;

Г слабкий, сильний, приглушений, нечутний.

3. Позначте, якими лексичними одиницями є слова ошукати — обшукати?

А синонімами;

Б паронімами;

В антонімами;

Г омонімами.

4. Позначте рядок, у якому фразеологізм має значення говорити багато, нерозумно, пліткувати:

А язик без кісток;

Б язик держати за зубами;

В язик розв’язати;

Г висолопити язик.

5. Позначте рядок, у якому всі слова написані правильно:

А женьшень, няньчити, меньше, інші;

Б донці, ляльці, бриньчати, рибалці;

В уманський, учительство, камінчик, ремінчик;

Г яблунці, черешенці, одноколці, оболонці.

6. Позначте рядок, у якому в усіх словах припущено орфографічної помилки:

А ванна, бонна, мадонна, панна;

Б голландський, мірра, імміграція, нетто;

В марокканський, андоррський, вілла, клас;

Г шоссе, беладона, барокко, інтермеццо.

7. Позначте рядок, у якому припущено помилки у вживанні словосполучень:

А канцелярське приладдя, ліки проти застуди, меблевий магазин, міжнародне становище;

Б кидатися в очі, примхлива погода, згідно з інструкцією, скласти іспит;

В паперова тяганина, передплата розпочалася, оскаржити вирок, обсяг роботи;

Г дрібні гроші, наступного дня, незважаючи на перешкоди, завдати удару.

8. Позначте рядок, у якому припущено помилки в написанні прислівників:

А щодня, насамперед, споконвіку, з давніх-давен;

Б хіба що, якщо, спідлоба, запанібрата;

В доречі, натщесерце, плече в плече, по двоє;

Г поодинці, спочатку, додому, опівночі.

9. Укажіть рядок, у якому не всі сполучення слів є словосполученнями:

А дружня розмова, місто-герой, сильний духом, місто Київ;

Б зібрати урожай, пошепки молитися, співати йдучи, сідаєш у вагон; 

В сіяти пшеницю, наша країна, говорити голосно, особливо старанно;

Г п’ятами накивати, найбільш незалежний, буду читати, біля школи.

Завдання 10-12 мають по шість варіантів відповіді, серед яких два правильних варіанти. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

10. Позначте рядки, у яких подано прості речення.

А Було затишно і пахло вологістю.

Б Пісня шириться, росте, розливається на вечірніх просторах Дніпра.

В Яке чудове море і як легко дихається біля нього!

Г В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля.

Д Люблю народ, якого силу ніхто не зломить.

11. Позначте речення, у яких правильно вжиті розділові знаки при відокремлених членах речення.

А Всі, за винятком Бойчука, здивовано дивилися на шкіпера.

Б Бійці сиділи деякий час задумавшись.

В Степ, струсивши з себе росу та зігнавши непримітні тіні, горить рівним жовто-зеленим килимом.

Г Батькові руки важкі, загорілі, лежать на колінах у плетиві жил.

Д Тепла ніч напоєна степовими пахощами, пропливала над Асканією.

12. Позначте рядки, у яких правильно вжито форми кличного відмінка.

А Тимошу, глядачу, батьку, Устим;

Б лицаре, друже, діду, Натале, площе;

В водію, Ільку, стороже, викладачу, укладач;

Г бджоляре, шевче, Швеце, Софіє, газетяре;

Д любове, радосте, Олексію, Левку, юначе.

Завдання 13 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. Кожна цифра може використовуватися лише один раз.

13. Установіть відповідність між стилями та мовними засобами і стильовими рисами.

А

публіцистичний.

1

спілкування.

Б

науковий.

2

естетичний вплив.

В

офіційно-діловий.

3

повідомлення, пояснення, доведення.

Г

художній.

4

вплив.

5

повідомлення (документальне, інструкція)

Завдання 14 потребує самостійного розв’язання.

14. Напишіть пояснювальну записку.

Оцінювання контрольного тесту

Тип

завдання

Завдання закритої форми

Завдам її її відкритої форми

з вибором однієї правильної відповіді

з вибором кількох правильних відповідей

на встановлення відповід­ності

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Варіант 1

Б

Б

А

Б

А

Г

В

Б

А

Б,Г

А,Г

Б,Д

A-З, Б-1, В-5, Г-4

Варіант2

Б

В

Б

А

В

Г

Б

В

Г

Б,Г

А,В

В,Д

А-4, Б-3, В-5, Г-2

Кількість балів

1

1

1

1

1

1

1

1

1

2

2

2

4

5

24-23 бали

12 б.

12-11 балів

6 б.

22-21 бал

11 б.

10-9 балів

5 б.

20-19 балів

10 б.

8-7 балів

4 б.

18-17 балів

9 б.

6-5 балів

3 б.

16-15 балів

8 б.

4-3 бали

2 б.

14-13 балів

7 б.

2-1 бал

1 б.

V. Домашнє завдання

Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.