Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Тема.Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників.

Математика

Для кого: 4 Клас

03.12.2019

1133

18

0

Опис документу:
Закріпити поняття про трикутник та його види; формувати навички розпізнавання видів трикутників та їх побудови за даним кутом та двома сторонами; закріпити уміння користуватися транспортиром для вимірювання і побудови кутів; формувати навички розв’язування задач.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема.Трикутники. Види трикутників. Побудова трикутників.

Мета: закріпити поняття про трикутник та його види; формувати навички розпізнавання видів трикутників та їх побудови за даним кутом та двома сторонами; закріпити уміння користуватися транспортиром для вимірювання і побудови кутів; формувати навички розв’язування задач; розвивати логічне мислення, пам'ять,виховувати любов до предмета.

Наочність та обладнання: лінійка, транспортир, шаблони різних видів трикутників, презентація до уроку, картки із завданнями.

Тип уроку: комбінований у блоці подачі нового матеріалу.

Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності. Надання необхідної інформації.

1.Практична робота.

Є точки. З' єднай їх послідовно відрізками. Що отримали?

а) В.

А. .С

б) А. . В

2.Постановка проблемного запитання.

-Як можна назвати першу фігуру?

-Чи можна другу фігуру теж назвати трикутником?

ІІ.Формування теми уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо гоорити про фігуру, яка була відома ще в Стародавні часи. Про її властивості згадувалося на єгипетському папірусі чотирьох тисячолітньої давності.

ІІІ.Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу .

1.Бесіда.

Три точки невеличкі

Відрізками сполучимо.

А те, що утворилося,

Всі разом ми озвучимо.

Це не круг, не прямокутник,

А фігура ця - …

-За якими умовами фігура може бути трикутником?

2.Робота з теоретичним матеріалом.

Складання правила.

Трикутник – це фігура, яка має три сторони, три кути та три вершини, які не лежать на одній прямій і зєднані між собою.Іншими словами : трикутник - це замкнена ламана з трьох ланок.

3.Поняття про види трикутників. Робота в групах.

Розв`язання задач із сірникової коробочки.

1 – ша група . З трьох сірничків побудувати трикутник.

2- га група . З п`яти сірничків побудувати трикутник.

Запитання до груп.

-Що ви можете сказати про свій трикутник?

-Які за розміром в нього сторони?

-Об`єднайтесь в одну групу і побудуйте трикутник зі сторонами з різною довжиною.

-Як би ви назвали утворені вами види трикутників?

Залежно від довжини сторін трикутники бувають:

усі сторони однакової довжини.

бічні сторони рівні.

усі сторони різної довжини.

Залежно від градусної міри кутів трикутники бувають:

трикутник, у якого дин з кутів дорівнює 900

трикутник, у якому усі куті гострі.

трикутник, у якому один з кутів тупий.

Трикутники різняться не тільки за сторонами, а ще за градусною мірою. (продовження заповнювання таблиці)

Практичне дослідження трикутників. Діти вимірюють сторони та кути в запропонованому трикутнику.

Формулювання висновка.

Залежно від градусної міри кутів трикутники бувають:

трикутник, у якого дин з кутів дорівнює 900

трикутник, у якому усі куті гострі.

трикутник, у якому один з кутів тупий.

4.Робота в лабораторії Геометрика. Практична робота.

а)Визнач вид кожного трикутника.

Залежно від довжини сторін:

___________ ____________ ____________ ___________ _______________

Залежно від градусної міри кутів :

___________ ____________ ____________ ___________ _______________

б)Робота з карткою (диференційовано)

P

D

C

K

А R

О

Завдання.

Достатній рівень - виписати прямокутні трикутники.

Високий рівень - виписати прямокутні і гострокутні трикутники.

Хвилинка - цікавинка.

Чи цікаво вам дізнатися чому дорівнює сума усіх кутів трикутника?

Якщо у будь - якому трикутнику відірвати кути і скласти вершинами так, щоб сусідні сторони співпали, то переконаєшся, що всі кути трикутника утворюють розгорнутий кут 180°.

*Сума двох кутів трикутника дорівнює 80°. Знайдіть третій кут.

5.Знайомство з елементами трикутника.

а)Розповідь учителя з використанням додаткової інформації.

Ми з'ясували, що кожний трикутник має три вершини, три сторони і три кути.

Ще трикутник має медіану, бісектрису і висоту.

Медіана трикутника - це відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою його протилежної сторони.


Бісектриса трикутника - це відрізок бісектриси кута трикутника від його вершини до протилежної сторони.

Висота трикутника - це перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на пряму, на якій лежить його протилежна сторона.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА . Вправи на увагу. Діти називають слова в яких «сховалось» слово три ( трибуни , вітрина, вітрила, трикутник, тризуб…).

IV. Знайомство з обудовою і знаходженням периметра та площі трикутника.

1.Фронтальне опитування з елементами пояснення.

а) Знаходження периметра трикутника.

-Як знайти довжину ламаної лінії?

-Якщо трикутник замкнена ламана, то як знайти суму довжин його сторін?

Висновок: суму довжин усіх сторін трикутника називають...

Р = а +в +с

Виведіть формулу знаходження периметра рівностороннього трикутника. (Висування гіпотез учнями)

Висновок : Р = 3 а

- А як знайти площу прямокутного трикутника? (Висування гіпотез учнями)

*Знайти площу прямокутного трикутника зі сторонами 5 см і 8 см.

Алгоритм знаходження площі прямокутного трикутника:

-домалювати ще один такий самий трикутник;

-отримуємо прямокутник зі сторонами 5см і 8см;

-знаходимо його площу- S = а в, S = 40см2

Висновок:площа трикутника у два рази менша за площу прямокутника, тому вона обчислюється так : 58 : 2 = 20 см2

V.Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу

Робота в творчій лабораторії Геометрика. Практична робота.

1.Поділити трикутники(рівносторонні):

трьома лініями на 4 рівні частини;

трьома лініями на 6 рівних частин;

однією лінією на 4 частини, причому три з них рівні між собою.

2.Зображений многокутник розріж на трикутники. Скільки отримав трикутників?

VІ.Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Фігура , що має 3 сторони, 3 вершини, 3 кути називається:

а) кут; б) трикутник; б) квадрат.

2. Трикутник, у якого всі сторони різні за довжиною, називається:

а) рівнобедреним; б) різностороннім; в) рівностороннім.

3.Трикутник, у якого дві сторони однакові за довжиною називається

а) рівнобедреним б) різностороннім в) рівностороннім.

4. Трикутник, у якого всі сторони рівні називається

а) рівнобедреним ; б) різностороннім; в) рівностороннім.

5.Периметр рівностороннього трикутника зі стороною 3 см дорівнює :

а) 9 см, б) 6 см, в)3 см

6.У прямокутному трикутнику прямий кут дорівнює :

а) 900, б) 600, в)1800

7.Усі кути трикутника утворюють:

а)тупий кут; б) розгорнутий кут; в) кут 1800

Закінчи речення:

- Я й не підозрював…

-Сьогодні мені вдалося… , але треба ще попрацювати з ….

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.