Тематичний день у першому класі. Зимонька-зима

НУШ

Для кого: 1 Клас

17.08.2020

433

11

0

Опис документу:
Розробка уроків для 1 класу НУШ. Тематичний день у першому класі. Зимонька-зима. Мета: створити умови для здобуття нових і систематизації набутих учнями знань з різних предметів, максимально об’єднавши їх. Закріплювати звукове значення вивчених букв; формувати навички працювати з книжкою, текстом; сприяти розвитку творчих здібностей, мовлення учнів, пізнавальних інтересів, спостережливості.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тематичний день у першому класі. Зимонька-зима

Мета: створити умови для здобуття нових і систематизації набутих учнями знань з різних предметів, максимально об’єднавши їх. Закріплювати звукове значення вивчених букв; формувати навички працювати з книжкою, текстом; сприяти розвитку творчих здібностей, мовлення учнів, пізнавальних інтересів, спостережливості.

Зміст занять

І. Ранкова зустріч

1. Доброго ранку! Сьогодні у нас цікаві, незвичайні уроки. У кого гарний настрій – підніміть великий пальчик угору. У кого поганий – опустіть униз. Хто прийшов до школи серйозний – потріть долоньки.

А тепер привітаємось.

Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців, промовляючи:

бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

великого (середніми);

у всьому (безіменними);

і всюди (мізинцями);

вітаю! (дотик усією долонею).

2. Хвилинка спостереження.

Учень-синоптик описує явища природи, які спостерігаються цього дня.

  • Сьогодні … (число, місяць);

  • Надворі … (пора року);

  • Небо … (ясне, хмарне, похмуре);

  • Опади … (немає, сніг, дощ).

3. Обмін інформацією.

- Пригадайте, скільки гарного навкруги. Все біле-біле. Сніжок накинув на дерева та кущі шалі сріблястих сніжинок. Мороз вкрив землю блискучим килимом, закував льодком калюжі. Прийшла зима … Принесла нам зимову казку.

Слухання А. Волкова «Зимова казка»

Повітря стало холоднішим, тільки кружляють у веселому танку найдрібніші сніжинки. Ніжні льодяні кристалики найрізноманітніших візерунків і розмірів кружляють у вихорі. Жодна не схожа на свою сусідку: одна менша, друга більша, одна має складні візерунки, друга – ще складніші.

Один професор виявляв тільки за один день під час снігопаду від 8 до 30 різноманітних форм. Є в природі сніжинки-крихітки, вони випадають в Антарктиді, де найсильніші морози. Трапляються сніжинки-велетні, розміром з долоню. Та це велика рідкість. У переважній більшості сніжинки невеличкі. Найчастіше вони бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижної квітки, орнаменту, стрілочок.

Важко описати всю красу і багатство цих найтонших витворів природи. Проте нещодавно виявили, що сніжинка завжди шестигранна.

Чому сніжинки кружляють у веселому танку? (повітря стало холодним)

4. Хвилинка відпочинку «Сипле сніг»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=06PxZ5hvONc

5. Робота в парах. Гра «Чарівна рукавичка» (Додаток 6)

Мета: закріплювати навички взаємодії; викликати задоволення від спільної праці.

Кожна пара отримує вирізані з паперу шаблони рукавичок, різнокольорові олівці чи фломастери (по 3 штуки – кожній парі гравців). Учитель пропонує їм розфарбувати рукавички, прикрасивши візерунком, але так, щоб права і ліва рукавички були однаковими, тобто бути парою. Потім усіх гравців запрошують у магазин рукавичок. Діти вибирають ті, що подобаються, що зроблені найкраще. Учитель підводить учнів до висновку, що найкращими є рукавички у тих, хто зумів домовитись про візерунок, ділився олівцями, поступався другові.

  1. Хвилинка відпочинку

Дві долоньки зустрічались,

Із малятами навчались.

Скільки пальців маєш? – П’ять!

Ми вчимося рахувать!

Перший – товстий та лінивий.

Другий – вказівний красивий!

Третій файний парубок,

А четвертий козачок!

П’ятий малюнок кирпатий.

Отакі у нас працьовиті хлоп’ята!

ІІ. Робата над темою.

  1. Відгадуємо загадковий кросворд.

Лід на річках,

Сніг на полях,

Віхола гуляє, -

Коли це буває? (взимку)

Наче срібні зірочки,

Білосніжні квіточки,

із зимової хмаринки

До землі летять … (сніжинки).

Тягне шапку

Дід на вуха,

Баба одягла кожуха,

Тут у нас один прогноз,

Є на вулиці … (мороз)

В небі хмара пролітала, білих мух порозсипала. (віхола)

в

з

и

м

к

у

с

н

і

ж

и

н

к

а

м

о

р

о

з

в

і

х

о

л

а

Яке ключове слово одержали? (зима)

  • Діти, коли ми говоримо про зиму, які асоціації у вас виникають, що перше нам спадає на думку?

  1. Робота над чистомовкою.

Че-че-че-бабуся калачі пе… (че)

Ча –ча-ча-дай ,бабусю, кала… (ча)

Чі-чі-чі-їж ,будь-ласка,кала… (чі)

Чу-чу-чу-всім спечу по кала… (чу)

Робота над скоромовкою.

Черепаха часто чхала,

Чаєм чапля частувала

(Промовляння вчителем у помірному темпі. Промовляння учнями в помірному темпі з різними завданнями: прочитати тихо, голосно, наголосити перше слово, останнє, прочитати «дощиком», з постуванням, за «диктором» з поступовим прискоренням. Швидке промовляння скоромовки учнями).

  1. Відгадування загадок.

Як у подорож рушає,

Прихопити поспішає

Стужу й холод у кишені

та сніжинок повні жмені. (грудень)

Пухнастий сніг усе вкриває,

Різдвяна зірка в небі сяє.

Повсюди радість, щастя, сміх –

Це місяць перший із усіх. (січень)

Другий він в календарі,

Холодно у цій норі.

Снігопади, завірюха…

Всі сховали в шапку вуха? (лютий)

- Поділ слів – назв місяців на склади – До всіх назв місяців подано одну схеми. Чому?

  • Робота в групах. Гра «Добери звукову схему до назви місяця».

Грудень

Січень

Лютий

  1. Робота за Букварем.

  • Читання складів.

  • Словникова робота.

  • Читання «ланцюжком».

  • Самостійне напівголосне читання учнями.

  • Бесіда за змістом прочитаного.

  1. Хвилинка відпочинку «Зимова мандрівка».

- Настала зима. Випало багато снігу. Вистрибнув заєць зі своєї нори у білій новій шубці, а ліс немов підмінили. Кожен кущ у білому вбранні стоїть, земля наче білою ковдрою вкрита. «Як добре, що випав сніг, - подумав заєць, - мене не видно». Вийшли всі звірі, і кожен своє доводить, нічого не зрозуміло. Хтось каже, що сніг – добре, інші – погано. Уже багато днів сперечаються. Допоможіть, малята: розсудіть звірів, нехай у лісі знову запанує тиша.

  • Що робитимемо? Напевно, слід вирушати до лісу.

Одне за одним шикуйсь, кроком руш! (Ходьба в середньому темпі 25 секунд.)

  • Швидше потрібно йти, малята, тварин у лісі виручати. (Біг змійкою, не наштовхуючись одне на одного.)

  • Ось ми вже і в лісі. Хто нас зустрічає? (Так, це заєць.) щоб помирити звірів, слід описати кожного з них. Послухайте, як це зроблю я. Це заєць. У нього кругла голова, овальний тулуб. На голові є очі, ніс, рот, довгі вуха. Заєць має чотири лапи: дві довгі та дві короткі. Узимку заєць білий. (опис зайця дітьми.) Сніг для зайця – це добре чи погано? (Відповіді дітей.) Сніг для зайця – це і добре, і погано. Добре, тому що його не видно на снігу. Погано, тому що його можна вистежити завдяки слідам.

  • Подивіться: в гущавині лісу лось гуляє! Ходімо до нього!

Одне за одним шикуйсь, кроком руш!

Ноги вище піднімайте, через кущики ступайте.

Спини рівно всі тримайте, а коліна піднімайте.

(Коригувальна ходьба 25 секунд.)

  • Доброго дня, лосю! Сніг для тебе – це добре чи погано? (Для лося сніг – це погано. Лось йде по великих заметах, провалюється. Його легко можуть наздогнати вовки і з’їсти.) Опишіть, будь ласка, лося.

  • Дякую вам! Лосю сподобалася розповідь про нього. До побачення, велетню, нам потрібно йти далі.

Бачу в далечині кабана. Нам шлях перешкоджає повалене дерево, по ньому слід пройти приставним кроком, руки тримаючи на поясі.

  • Доброго дня, дикий кабан, сніг для тебе - це добре чи погано? Діти, кабан каже, що для нього сніг - це погано. Поки до землі дориєшся, зовсім знесилишся, знайдеш корінець або жолудь, з’їси і знову замети розкопувати.

  • Діти, опишіть кабана, пригостіть його каштанами.

  • До побачення кабане, нам вже час йти.

  • Малята, сніг все згубив, все сховав, землю остудив, птахів в теплі краї прогнав? Ні , не може такого бути! Запитаймо ще в кого-небудь. Пропоную піти до маленької мишки. А щоб її не злякати, треба йти навшпиньках.

Один за одним шикуйсь, кроком руш! (Ходьба в повільному темпі 25 секунд, ходьба навшпиньках).

Всі навшпиньках йдіть, малята , щоб до сонечка дістати.

Спини рівно всі тримайте і легесенько ступайте.

Ми до мишки ідемо, пригощання несемо.

  • Доброго дня, мишко! Ми обійшли весь ліс, гостювали у полохливого зайчика, у велетня-лося, у дикого кабана. Усі вони не задоволені снігом. Що ти нам скажеш? Невже і для тебе сніг - це погано? (Учитель удає, що прислухається до мишки).

  • Діти, а мишці під снігом тепло, затишно, спокійно. Сніг мишку не тільки від морозу береже, а й від сови, лисиці ховає. Під снігом і зелена травичка, і ягідки, і насіння різне ховається. Діти опишіть мишку. (2-3 дитини описують мишку).

  • Дякуємо тобі, мишко! Час нам йти до ведмедика, до побачення!

Один за одним шикуйсь, кроком руш! (ходьба на зовнішній та внутрішній стороні стопи).

Раз-два, раз-два,

марширує дітвора.

Раз-два, раз-два,

до ведмедя їм пора.

Руки в боки, всі малята,

як ведмеді, слід ступати.

  • Діти, що робить ведмедик? (Вірно, він спить).

  • Як ви думаєте, йому під снігом добре чи погано?

  • Так, йому тепло, затишно, не будемо його турбувати, нехай солодко спить до весни. Але є такі ведмеді, які не сплять взимку, вони влітку та восени мало їли, не запасли жиру, тепер голодні, змушені блукати лісом, шукати їжу. Люди таких ведмедів прозвали шатунами, тому що від голоду та не достатку сну їх хитає.

  • Погляньте, ось маленька нірка їжачка. Чи затишно їжачку? (Відповіді дітей).

  • Мені сподобались ваші міркування. Отже, для ведмедика та їжачка сніг - це добре. Дякую вам за висновки.

  • Прислухайтесь до лісу: здається скрізь панує тиша, спокій і лад. Нам час повертатися додому.

Один за одним шикуйсь, кроком руш!

(Ходьба в середньому темпі 25 секунд).

Позбирайтесь всі малята ,

вже додому час рушати.

Заспокоїлись звірята,

Годі їм галасувати.

  • Ось ми і в школі, сідайте за парти. У вас на партах – тарілочки із землею. На початку заняття ми землю вкрили снігом.

  • Що відбулося із снігом? (Він розтанув).

  • Якою стала земля? (Вірно, вологою).

  • А що відбудеться навесні, коли припече сонечко? (Сніг на полях розтане і напоїть живильною водичкою матінку-землю. Виростуть пшеничні паростки - великі, густі, буде добрий врожай та смачний хліб на наших столах.

  • Отже, сніг - це добре, чи погано? (Добре).

ІІІ. Математичний снігопад.

  1. Гра «Побудуй фігуру». Використовуючи палички, складіть шестикутник, а в ньому викладіть сніжинку.

  2. Зібрати сніжинки в порядку зростання чисел.

  1. На числовому засніженому промені відновити числа.

  1. Які числа заховалися за сніжинками?

6-*=0 7+*=0 5+*=10

8-*=4 9-*=8 9+*=10

3-*=0 4+*=5 9+*=9

  1. Робота з підручником.

  2. На зимовому небі часто з’являється сонечко. Ось воно завітало і до нас. На своїх промінцях принесло завдання:

  • Числа при додаванні називаються…

  • Число при відніманні називаються…

  • Щоб знайти суму виконуємо дію…

  • Щоб знайти різницю виконуємо дію…

  • При збільшення числа на кілька одиниць виконуємо…

  • При зменшенні на кілька одиниць виконуємо…

  1. Хвилинка відпочинку. Пальчикова гімнастика «Долонька – кулачок».

Разом зробимо отак:

То – долоня, то – кулак.

Руки покласти на стіл (долоні притиснути до столу; позиція «кулак» - «кулак»; позиція «рука» - «рука»).

  1. Пишемо у прописах.

  1. Хвилинка відпочинку «Перший сніг».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ufafJlAKqOo

10. Створення композиції. Техніка витинанка. Роботи діти виконують за підготовленими шаблонами та елементами. Кожна група вирізає сніжинки, дерева, сніговики.

  • Презентація роботи кожною групою, виставка робіт.

11. Діти, коли б вас запитали чим пахнуть зимові канікули (ялинкою, святами).

Режим доступу (за вибором):

https://www.youtube.com/watch?v=TIF9tSijuFs Мудрі казки тітоньки Сови - Новорічні клопоти

https://www.youtube.com/watch?v=mD__7S9eF84

Мудрі казки тітоньки Сови - Коли приходить Дід Мороз

IV. Підбиття підсумків.

Гра «Я почну, а ти продовжуй».

  • Була на уроці цікавою робота з …

  • З уроку я зрозумів, що …

  • Тепер я вмію …

Ігровий тренінг «Подарунок вчителю».

Пропоную обрати той смайлик, що відповідає вашому настрою, та подарувати мені (смайлики заздалегідь лежать на партах).

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Данилко О., Лупійчук А. Пори року. Книга для читання в початковій школі. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2009. -132 с.

  2. Нова українська школа: порадник для вчителя/ Під аг. Ред.. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. - 206 с.

  3. Тисяча п’ятсот загадок / Уклад.: Л. Вознюк – Тернопіль: Підручники і посібники, 2017. – 208 с.

  4. Динамічні перерви. 1-2 класи. / упоряд. В.П. Порощук. – Х.: Вид. група «Основа», 2018.- 221, [3] с. – (Серія «Нова українська школа»).

  5. Тематичні дні у 1-му класі. І семестр. / авт. -упоряд. Н.А. Жиганюк, О.В. Кирилова, І.В. Кодола, О.В. Стеценко, О.П. Чорнобай, А.С. Яковенко, - Х.: Вид. група «Основа», 2018. – 142, [2] с. – (Серія «Нова українська школа»).

  6. Тематичні дні у 1-му класі. ІІ семестр. / авт. -упоряд. Н.А. Жиганюк, О.В. Кирилова, І.В. Кодола, О.В. Стеценко, О.П. Чорнобай, А.С. Яковенко, - Х.: Вид. група «Основа», 2018. – 143, [1] с. – (Серія «Нова українська школа»).

  7. Початкова школа, І. Ягупа, Інтегровані заняття у 1 класі, № 1, 2019, с. 19.

  8. Цікаві ранкові зустрічі Дидактичні матеріали (вірші, загадки, ігри). Н. Тріщ, - Т.: Вид. «Підручники і посібники», 2018. – 96 с.

  9. Початкова школа, О.Романенко, Книга в житті моєї родини, № 3, 2018, с. 31.

  1. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=06PxZ5hvONc, Хвилинка відпочинку «Сипле сніг»

  2. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=ufafJlAKqOo, Хвилинка відпочинку «Перший сніг».

  3. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=TIF9tSijuFs, Мудрі казки тітоньки Сови - Новорічні клопоти

  4. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=mD__7S9eF84, Мудрі казки тітоньки Сови - Коли приходить Дід Мороз

  5. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=qM2q3G2ef2s, дитяча пісня Наталії Май «Школа»

  6. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk, Хвилинка відпочинку «Вверх-вниз».

  7. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=iDsMw450ajw, Загадки.

  8. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk, Запрошення на ранкову зустріч.

  9. Інтернет ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=eGWOe_hTMcl, Казкові загадки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.