ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ НА ТЕМУ «ВЕСНА»

Опис документу:
Тематичний день об'єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення, сприймання, мислення, почуттів учнів. Матеріали дібрані за принципом тематичної інтеграції. Сприятимуть формуванню у молодших школярів цілісної картини світу, поглибленню та розширенню знань учнів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ НА ТЕМУ «ВЕСНА»

Створення сприятливої атмосфери

РАНКОВА ЗУСТРІЧ

1) Запрошення в клас

Діти заходять до класу, почувши пісню «Школярі, школярики» або «Школа, двери распахни».

2) Заповнення «Дерева відвідування»

3) Вітання (в колі, на килимі)

Вчитель починає:

- Доброго ранку, Тетянко! Я рада тебе бачити сьогодні!

(Діти по колу вітаються один з одним)

4) Групове заняття

1) Діти розглядають світлини весняної природи і придумують їм назви.

5. Щоденні новини

На плакаті написи: Доброго ранку, діти! Сьогодні (число (вставити цифри), день тижня (вставити слово), місяць (назва місяця), на нас чекає (цікава робота), дитина тижня (Настуня).

ІІ. Розгадування ребуса для визначення теми дня

(Прикріплюю малюнок «Дівчина-Весна» на дошку)

ІІІ. Слухання пісні «Це весна!»

ІV. Розподіл дітей на групи за кольором квіточки (червоні, сині, жовті),

(На квіточках – імена дітей, кожна дитина вибирає квіточку зі своїм іменем)

V. Ознайомлення дітей з інтелект картою

8 Березня радісно небезпека

березовий сік прогулянка

бруньки канікули

шпаківня ВЕСНА первоцвіти

приліт птахів підсніжники

тане сніг тепло Пасха

Сонечко метелики

(Пишу різними буквами, кольорами, шрифтом. З’єдную стрілками або обводжу:

8 Березня – Пасха; березовий сік – бруньки; шпаківня – приліт птахів;

тепло – тане сніг – сонечко – метелики; первоцвіти – підсніжники;

прогулянка – небезпека – канікули)

(Вибираю по схемі предмети: трудове навчання, основи здоровя, природознавство, я у світі;

предмети записую на карті; прикріплюю стікери біля назви предмета і записую на них теми уроків:

- трудове навчання – Аплікація квітки з ватних дисків (1 гр.);

Виготовлення квітки-семицвітки з картону (2 гр.);

Виготовлення квітки з одноразових ложок (3 гр.).

- основи здоровя – Складання правил «Ми йдемо на канікули.

Про що потрібно памятати?»

- природознавство – Сезонні зміни у живій і неживій природі навесні.

- я у світі – Державні та народні свята навесні.

VІ. Інсценізація

Вчитель. Справді, в повітрі вже пахне весною, і всі ми з нетерпінням чекаємо її, але чомусь вона забарилася. Можливо, лютий-пустун огорнув її теплою сніговою ковдрою, і не хоче випускати зі своїх володінь. Діти, давайте покличемо Весну. Може, вона і не знає, що на неї всі чекають!

Діти. Прийди, прийди до нас, Весна!

Виконання учнями пісні «Щебетала пташечка»

Входить Весна (Дівчинка в зеленій сукні і у віночку)

Весна. Доброго дня, друзі! Я знала, що ви мене не покинете в біді і допоможете прокинутися зі сну. І тепер для того, щоб я могла повністю вступити у свої володіння, ви повинні відповісти на запитання: які ви знаєте весняні місяці і що ви про них знаєте?

VІІ. Робота в групах (перевірка домашнього завдання)

1 гр. – березень, 2 гр. – квітень, 3 гр. – травень.

БЕРЕЗЕНЬ

Березень у давнину називали «капельник», «березіль», «різнопогодник», «протальник» «весновій». Давньою є назва «сухий», бо протягом цього місяця мало випадає опадів. Згодом у повсякденному обігу з’явився

термін марець, март, березоль, березіль. Походження слів березоль, березіль – березень походить від давнього промислу.

Під цю пору вирубували ліси, щоб на звільнених ділянках посіяти зернові культури. Переважно це були березові гаї. Вирубані дерева спалювали. Попіл (в народі – зола) використовували для виготовлення скла. Звідси й назва березоля, що означає березова зола.

Тут надходить третій місяць,

Той, що березнем зовуть.

Ще з-під стріх бурульки висять

І поволі розстають.

Березень, наш березень,

Розтопи зими льоди.

Березень, наш березень,

Знищ зимові холоди.

Ось весна вже зовсім близько,

З гір біжить, шумить потік.

Нам в гаю дає берізка

Свій живущий, свіжий сік.

А сама берізка біла

Березневі бачить сни

Й прокидається зраділа,

Що діждалася весни.

Березень і снігом сіє, і сонцем гріє.

У березні день з ніччю зустрічається.

Березневий сніг не страшний для ніг.

Березень березовим віником зиму вимітає, весну в гості запрошує.

Березень у зими кожуха купив, а на третій день продав.

Мартове тепло, як мачушине добро.

В березневій порі – сім погод на дворі.

Якщо з берези тече багато соку – літо буде дощовим, і навпаки.

Ранній грім у березні – чекай повернення морозів.

Якщо береза раніше опушиться за клена – літо буде сухе, а пізніше – дощове.

Яка Євдокія (14 березня), таке й літо.

Якщо на Теплого Олексу (30 березня) бджоли зроблять перший обліт, буде гарний медозбір.

КВІТЕНЬ

Свого часу в різних місцях цей місяць називали по-різному: цвітень, краснець, водолій, дзюрчальник, снігогін, лукавець, вередник, пустун.

Дві останні назви пов’язані з примхами природи. Нерідко в цей час ще випадає сніжок , уночі бувають приморозки. Але в народі є ще одна і не менш цікава накличка – лелечник.

Мова йде про найшанованішу в нашого народу птицю – лелеку.

За повір’ям, долаючи далекі відстані, вона приносить на своїх крилах

теплу весну. Недарма кажуть: «Прилетів лелека – весну приніс здалека» чи

«Перелетів я Десну – приніс вам весну».

Весно, весно! Перші квіти

Розцвітають на землі.

Сині проліски привітно

Зводять вінчики малі.

І хоч може бути влітку Більше квітів запашних,

Та для нас найперша квітка

Наймиліша від усіх.

Завжди ми її примітим,

З лісу в дім принесемо.

І тому цей місяць квітнем

По заслузі ми звемо.

У квітні ластівка день починає, а соловейко кінчає.

Квітневий сніг, як жіночий плач, – недовгий.

Сон на зиму відклади, а діло в квітні зроби.

У березні поскачи, а в квітні пограй, то дідька їстимеш коровай

Квітневої роботи на май не відкладай.

Хто в квітні не сіє, той у вересні не віє.

Квітневий день рік годує.

На Василя-капіжника (4 квітня) вінця навколо сонця – на рясний урожай.

Якщо на Мар’їн день (14 квітня) повінь, то вродить густа трава, якщо ясний день – літо очікується гарне, коли негода, то літо кращим не буде.

Якщо жаби на Мартина (27 квітня) кричать, а після Мартина мовчать – обов’язково похолодає.

Сухий квітень – голодний рік.

Грім на початку квітня – на тепле літо.

ТРАВЕНЬ

Учені стверджують, що «май» імовірніше за все походить од латинського «майус». Так називали давньоримську богиню Майю.

Є ще одне припущення. Римський цар Тарквіній дуже опікувався старійшинами-майстрами, віддаючи їм особливу шану.

Їм присвячувався в Стародавньому Римі останній місяць весни. Але в літературний обіг української мови увійшла назва травень. В цю пору буйно кущують і цвітуть різні трави. В ужитку були відомі й інші наклички – травник, росяник, пісенник, громовик.

Вони повністю відповідали своєму призначенню. Всюди: в лісах, на полях та біля обійсть – розливалися солов’їні трелі, чудернацькі посвисти шпаків, безтурботне кування зозуль.

Ось і травень, ясний травень

Празниково землю вбрав

В одяг свіжий та яскравий

Із рясних зелених трав.

А в садочку білим цвітом

Вкрилась вишня запашна.

І нарешті з теплим літом

Зустрічається весна.

Травень з водою – червень з травою.

Травневий дощ – з грибами борщ.

Хоч і май, а кожуха далеко не ховай.

У травні дуб одягається, худоба наїдається.

Якщо Єремії (14 травня) погожий – будуть добрі жнива.

На Мокіїв день (24 травня) зранку туман або дощ вдень – бути літу мокрому.

Квіти дуже пахнуть – перед дощем.

На Сидора (27 травня) дме північний вітер – чекай холодного літа, теплий день – тепле літо.

На Федота (31 травня) на дубі з’явилося листя – на врожайне літо.

VІІІ. Перегляд відео про ознаки весни у живій і неживій природі

«Урок тітоньки Сови. Весна»

ОБГОВОРЕННЯ відео.

- Яка сьогодні погода? Подивіться у вікно.

(Діти вибирають і показують на картках)

ІX. Робота в групах

1 завдання. Згрупувати перелітних і зимуючих птахів.

(На дошці написи «Перелітні» і «Зимуючі». В дітей на кожну групу малюнки птахів. Діти обговорюють і прикріплюють їх на дошку)

1 гр. Сорока, дятел, ластівка, зозуля.

2 гр. Горобець, ворона, шпак, жайворонок.

3 гр. Синиця, голуб, соловей, лелека.

2 завдання. Зєднати дорослих звірів і їх дитинчат.

X. Бесіда

1) - Чому на карті записано 8 Березня?

- Що це за день?

- Кажуть, що весна, мама і квіти дуже схожі.

2) Читання вчителем вірша про квіти

Що найчарівніше буває,

Що може душу розбудити?

Скажіть мені, хто відгадає:

Ви правильно назвали – квіти.

Вони, як усмішка привітна,

Як дотик сонечка, як казка,

Червона, жовта чи блакитна.

І в кожній з них – тепло і ласка.

Любов і ніжність струменіє,

Чарівність, неповторне диво.

І кожна квітка серце гріє,

Щоб на землі жилось щасливо.

Земля мережана стежками,

По них до школи ходять діти.

Рясніє стежечка квітками,

Щоб люди їм могли радіти.

У квітах щире сонце квітне

І чистота душі дитинна,

І небо зоряне, привітне,

І матері любов первинна.

3) Розказування віршів дітьми

Немов ромашка — ніжна і тендітна,
Така ж чарівна, як любов сама.
Вона завжди ласкава і привітна,
Така — найкраща лиш моя одна.

Моя ж матуся — лісовий дзвіночок!
І синь небесна у її очах.
І ллється срібно мамин голосочок
У ніжній мові, у дзвінких піснях.

Як незабудки в мами світлі очі
І ніжні руки — пелюстковий цвіт!
Вона найкраща, я сказати хочу,
Мене веде за руку в білий світ!

А на конвалії краплиночки роси.
І стільки ніжності у квітці цій — без меж!
І сили, й магії, дитинної краси...
Моя матуся схожа з нею теж!

Моя матуся, мов підсніжник ніжний!
В ній дух і сила незборима є.
І хоч у квітки колір білосніжний,
Та є жага, щоб довести своє!

Тюльпани — дуже гарні квіти,
Такі всі різні у саду цвітуть.
На маму схожі. Недаремно ж діти
У свято мамі радо їх несуть.

Гербери — квіти просто дивовижні.
Яскраві, кольорові, осяйні.
Вони бувають надзвичайно ніжні,
На рідну маму схожі так мені.

А крокуси! Яка краса чарівна!
Природи несказанна дивина!
Моя матуся, ніби та царівна,
Як диво-квітка і сама весна!

Троянда — диво! Що є красивіше!
Погляньте скільки радості цвіте!
Троянди й мама в світі наймиліші,
Я хочу, мамочко, щоб знала ти про те!

Моя матуся, мов краса-лілея!
Що пишно розцвіли у квітнику.
Пишаюся я мамою своєю,
Люблю її, красиву і струнку!

А ви айстри бачили? Ніби зірочки!
Кольорові, радісні, чарівні і світлі!
У моєї матінки вигляд теж такий
Й очі в неї лагідні, добрі і привітні.

Нема кращого нічого, як волошки в житі.
В них така чарівність і краса своя.
Кращої, як мама, то ж немає в світі!
На волошку схожа матінка моя.

Ніжні фіалки землю вкривають.
Всюди весна і сміх!
Рідну матусю зі святом вітаю!
Мамочка схожа на них.

Синенькі проліски! Вони повсюди.
Їх сонячні лоскочуть промінці.
Їм усміхаються прохожі люди.
На маму схожі диво-квіти ці!

Півонії яскраві, кольорові.
У них життя буяє і цвіте.
На маму схожі квіти ці казкові.
Я хочу, щоб дізнались всі про це!

Як же гарно повсюди бузок зацвітає,
Ніби свято на цілій землі!
Моя матінка вроду таку ж гарну має
І до матінки горнуться діти малі.

Ірис — це квітка справді дивовижна,
Яскрава, гарна, дивна і струнка.
Моя матуся, мов ця квітка ніжна,
Струнка і гарна, як ірис — така!

Біля хати, край віконця
Квітнуть мальви чарівні.
В них любов і промінь сонця,
Ніби матінка вони.

А чорнобривці, мабуть, — це бабусі,
Чогось завжди здається так мені.
З бабусями так добре, я сміюся,
Вони всі добрі, милі, чарівні.

(Діти в коронах з емблемою квітки або вчитель прикріплює картинки на дошку)

4) Читання вірша вчителем

Всі квіточки великі і маленькі
Складемо ми у чарівний букет
І подаруєм їх для матінки, для неньки,
А вам розкриємо ми наш секрет.

Бо й справді мами нам на квіти схожі.
Леліють нас у щасті і теплі.
Самі ж чарівні, гарні і пригожі,
Неначе квіти на свят
ій землі.

Бажаємо вам сонця, світла й казки,
Чарівних весен і казкових снів.
Як квіти квітніть на землі, будь ласка,
Сто тисяч весен і мільйони днів!

Бажаємо вам щастя і терпіння,
Здоров’я від землі і від води.
Краси і радості , щасливого цвітіння,
Щоб довго ви були в нас молоді!

XІ. Слухання музики Чайковського «Вальс квітів»

XІІ. Ознайомлення учнів з творчістю української художниці К. Білокур

1. Розповідь вчителя

К. Білокур – художниця-самоук, яка все життя малювала квіти.

Дивлячись на її картини, здається, що у душі цієї жінки, незважаючи на життєві незгоди, жила справжня квіткова казка.

Та й сама художниця говорила, що квіти – це найулюбленіша тема її

малюнків, якій вона ніколи не зраджувала.

«Квіти, я і люди – живі, мають душу», – казала художниця.

Тому вона ніколи не зривала їх; малювала, сидячи біля рослини.

Художниця була твердо переконана, що зірвана квітка – це вже не квітка.

«Та й як же їх не малювати, як вони такі красиві! А як прийде весна, зазеленіють трави, а там і квіти зацвітуть. О Боже мій! Як глянеш кругом, та гарна, а та ще гарніша, ще чудовіша, посхиляються до мене і ніби промовляють

«Хто ж нас тоді буде малювати, як ти покинеш?»

То я все на світі забуду та й знову малюю квіти».

2. Показ картин К. Білокур (папка)

3. Бесіда про охорону первоцвітів (Презентація)

4. Читання вчителем вірша «Хай квіти живуть»

ХАЙ КВІТИ ЖИВУТЬ

Зрізати квіти – це значить убити,

У вазі вони не живі.

Живі – що на волі, в саду чи у полі,

У лузі рясніють в траві.

Дивитися сумно, як мертві красуні

Схиляють голівоньки вниз.

Коли б моя воля, була б у них доля –

Тягнутись до сонечка ввись.

Діти разом.

Друзі! Квіти бережіть

І ніколи їх не рвіть,

Бо чарівної краси

Не побачим я і ти.

5. Відгадування загадок. Розпізнавання квітів-першоцвітів за картинками

А) Загадки

Лікувальну силу маю,

Жовтим цвітом розцвітаю.

Називають ключ весни!

Як я звуся? Ти скажи! (Первоцвіт)

Перша квіточка весняна

Тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

І з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

За підсніжником у квітні

Голубим намистом квітну.

Не одну вже квітку маю —

Сім до неба піднімаю. (Проліски)

Квітка я ніжна, низенька, дрібна.

Коли розцвітаю, приходить весна.

Мій цвіт фіолетовий, п’ять пелюсток.

І довго я квітну між інших квіток. (Фіалка)

Із малої цибулини

Виріс весняної днини.

До нарциса привітався

Та на грядці запишався. (Тюльпан)

Я на інших геть не схожий —

Кучерявий та пригожий.

Постелю під голе віття

Фіолетове суцвіття. (Ряст)

Дзвіночки в лісі ніжні-ніжні,

Немов сніжинки білосніжні.

В зеленім листі спочивають,

П’янкий запах мають. (Конвалія)

Цвіте синьо, лист зелений.

Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив —

Його не займає. (Барвінок)

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

Ще холодні в лісі ранки,

Сніг ще в лузі дотліва.

Та розкрила на світанку

Сині очі ... (Сон-трава)

Б) Розпізнавання квітів за картинками (додаток)

XІІІ. Розповідь з елементами бесіди про народні свята навесні

(презентація «Весняні свята на Україні»)

- Яке найбільше свято навесні святкує український народ?

XІV. Робота в групах

- Весна для вас – це ще й канікули, коли ви іноді залишаєтесь вдома самі.

Про що ж потрібно памятати?

Яких правил дотримуватись під час канікул? Попрацюємо в групах. (малюнки)

1 гр. – правила поведінки на вулиці;

2 гр. – правила пожежної безпеки;

3 гр. – правила поведінки у природі.

XV. Робота в групах

- Діти, подивіться уважно на нашу карту. Чи всі завдання ми вже виконали?

- Отже, ми зараз будемо виготовляти квіти з різних матеріалів.

1 гр. – аплікація квітки з ватних дисків;

2 гр. – створення квітки-семицвітки з картону;

3 гр. – виготовлення квітки з одноразових ложок.

ВИСТАВКА ДИТЯЧИХ РОБІТ

XVІ. Підсумок дня

1. Створення арт-бука (скрапбукінг)

(Дерево (гілочка з дерева), квітка (з гудзиків), квітка (з паперу), метелик (витинанка), сонце (з ватних дисків), хмарка (з вати).

2. Показ емоцій за допомогою смайликів

15

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн