Тематичний день "Чому потрібно берегти ялинку?"

Опис документу:
Запропонована розробка тематичного дня у 1 класі включає цікаві творчі завдання, роботу за сюжетним малюнком і з ментальною картою, роботу над текстом, із загадками, графічний диктант, практичні завдання з математики, пов'язані з темою дня. Мета інтегрованих уроків: сприяти усвідомленню учнями потреби захисту зелених насаджень, вчити самоорганізову - ватися, планувати свої дії, працювати в групах, узагальнювати результати своєї роботи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Чому потрібно берегти ялинку?

Навчальний день.

Тема дня: Чому потрібно берегти ялинку?

Мета: Сприяти усвідомленню учнями потреби захисту зелених насаджень;

вчити дітей самоорганізовуватися, планувати свої дії, узагальнювати

результати роботи; вчити працювати в групах, виховувати прагнення

берегти дерева, зокрема, ялинки.

Навчальна діяльність

Як почуваються діти

Спостереження вчителя

Що роблять діти

Час, хв

Що робить учитель

Час, хв

Ранкове коло:

  • вітаються (вітання з рукостисканням);

  • грають, аналізують (гра «Відгадай предмет»);

  • обмінюються інформацією

«Крісло автора»;

  • працюють з календарем природи;

  • планують роботу

(тема, завдання)

2 хв

5 хв

5 хв

3 хв

1 хв

Демонструє як вітатися за допомогою жестів;

організовує гру, в процесі якої діти, висловлюючи свої припущення, відгадують назву предмета, захованого у шкатулці і передаючи гілочку ялини по колу, розповідають про те, що їм відомо про це дерево; організовує роботу з календарем природи.

оголошує тему дня, проговорює завдання, узгоджує з дітьми план на день.

2 хв

2 хв

1хв

Настрій піднесений;

Усі хочуть розповідати про ялинку;

Під час відгадування назви предмета нетерплячі, вигукують свої варіанти відповідей.

У класі одна дитина, яка відмовилась потиснути руку іншій дитині;

більшість учнів розуміє значення правил поведінки, частково дотримується їх;

у дітей було багато припущень щодо предмета.

Щоденник вражень: занотовують свої враження.

5хв

Організовує роботу.

5 хв

Улюблене заняття учнів

Учні охоче з трьох тем вибрали одну (новорічне свято). Усі просять забрати щоденник додому.

Замість 3 хв. на роботу витратили 6 хв. 80 % дітей пишуть і малюють враження від ранкової зустрічі, 20 % нотують на свій розсуд. Частіше записують знайомі слова, згадують родину. Усім хочеться показати і розказати про свої нотатки.

Словникова робота:

- добирають близькі за значенням слова до поняття «окраса»;

- приходять до розуміння, що окраса – те, що прикрашає кого-, що-небудь,надає приємного вигляду комусь, чомусь.

2 хв

Зясовує, як діти розуміють слово «окраса», допомагає дібрати синоніми: прикраса, оздоба, перлина, гордість.

- За що діти і дорослі люблять ялинку?

Поповнює новими словами “Стіну слів».

2 хв

2 хв

Швидко дібрали синоніми до слова “окраса” – прикраса,оздоба, перлина, гордість, слава.

У значної кількості дітей багатий словниковий запас.

Підсумок: Ялинку люблять всі: і дорослі, і діти. Вона є окрасою новорічного свята, приносить радість, задоволення, піднімає новорічний настрій.

Індивідуальна робота. Яку користь приносить ялинка?

І група – читає вірш О.Олеся «Ялинка» і готує інсценізацію.

ІІ група – читає текст С.Носаня “Ялинка» і переказує; учні підсумову- ють: чим схожі ці твори та чим відрізняються.

ІІІ група – групує малюнки “Види дерев » і роз фарбо – вує ялинки, аналізує спільні та відмінні ознаки дерев.

7 хв

Вчитель обєднує дітей в групи за рівнем готовності, кожній дає інструкцію, контролює роботу груп, надає індивідуальну допомогу.

7 хв

Гарно спрацювало читання для себе + читання для інших. Діти залюбки читали текст для однокласників.

Малюнки не тільки згрупували, а й розмалювали.

В парах працюють добре, в групах — ні. Відсутні навички групової роботи: об'єднатися, разом використовувати матеріали, ділитися.

Письмо методом “Ковзання”.

Перша і друга групи підкреслюють в текстах слово “ялинка”. Третя група передруковує з карточки слово “ялинка” і викладає звукову модель цього слова

1 хв

Допомагає орієнтуватися в тексті.

1 хв

З радістю беруться за роботу.

Для деяких дітей було важко знайти в тексті слово “ялинка”.

Презентація: діляться інформацією, яку отримали під час роботи.

7 хв

Створює ментальну карту.

Зачитує учням цікаві дані про ялинку.

7 хв

Діти із задоволенням допомагали складати ментальну карту.

Були бажаючі домалювати карту, зробити написи. Деякі учні перемальовували ментальну карту на своїх карточках.

Ритмічна пауза “ Зарядка з ялинкою»

1 хв

Демонструє гру.

1 хв

Діти із задоволенням повторювали рухи за ялинкою.

Підсумок: Ялинка є не лише окрасою лісів та парків, а й служить домівкою для птахів та звірів, харчує їх, дає нам кисень, необхідний для життя, є чудовим біологічним фільтром повітря..

Робота з геометричним матеріалом:

  • з яких геометричних фігур складається наша ялинка?

  • порахуйте трикутники, прямокутник.

Письмо на дощечці: діти паличкою малюють ялинку на екрані.

3 хв

3 хв

Заштриховує геометричні фігури кольоровою крейдою.

Підготовка руки до письма.

3 хв

3 хв

Легко справилися з визначенням геометричних фігур.

Більшість дітей швидко справилися із завданням.

Каліграфічна хвилинка: діти пишуть у зошиті цифру 3.

5 хв

Слідкує за поставою дітей під час письма.

5 хв

Старанно виводили в зошиті цифри.

Декому важко орієнтуватися в зошиті, забувають відступати клітинки.

Графічний диктант. В зошиті з математики малюють під диктування малюнок ялинки.

5 хв

Учитель диктує: від крапки у вашому зошиті вниз1кл., вліво1кл., вниз 1кл., вправо1кл., вниз1кл., вліво2кл., вниз 1кл., вправо1кл., вниз1кл., вліво 2кл., вниз1кл., вправо1кл., вниз1кл., вліво 2кл., вниз 1кл., вправо 4кл., вниз 1кл., вправо 1кл., вгору 1кл., вправо 4кл., вгору 1кл., вліво 2кл., вгору 1кл., вправо 1кл., вгору 1кл., вліво 2кл., вгору 1кл., вправо 1кл., вгору 1кл., вліво 2кл., вгору 1кл., вправо 1кл., вгору 1кл., вліво 1кл., вгору 1кл., вліво 1кл.

  • Що у вас вийшло?

  • Чому, на вашу думку, потрібно охороняти ялинки?

  • Як відзначити новорічне свято, не завдаючи шкоди ялинкам?

5 хв

З диктантом справились 75 %. питання не викликали труднощів.

Плутають право - вліво. Довелось включити гру “Я уважно слухаю”.

Пальчикова гімнастика

1 хв

Демонструє

1 хв

Із задоволенням виконують вправи

Самостійна робота.

Порівняння чисел

3 хв

Перевіряє правильність виконання роботи.

Підсумок: Ялинки потрібно охороняти, не допускати масового вирубування дерев, насаджувати їх біля будинків і прикрашати під час новорічних свят або придбати штучну ялинку, прикрашати оселю оригінальним ялинковим букетом.

Гра «Прикраси ялинку».

Закріплюють знання складу числа 8. Знаходять і прикріплюють кульки на ялинку із виразами, сума яких дорівнює 8.

5 хв

Організовує гру, закріплює знання і навички складу числа 8.

5 хв

Гра сподобалась, діти наввипередки відшукували потрібні вирази.

Не змогли зорієнтуватися в ситуації, як рухатися, щоб не штовхатися.

Розв’язування задач

Складають і розвязують задачу за схемою.

Складають і розвязують подібну задачу на додавання.

5 хв

Слідкує за ходом розв’язування задач.

5 хв

Легко справилися з роботою

Були труднощі у деяких учнів із формулюванням запитання до задачі

Вимірювання і порівняння висоти ялинок, відстаней між ними.

10 хв

Виміряйте висоту першої ялинки, а потім другої. Яка ялинка вища? На скільки метрів вища перша ялинка?

Відстань від першої ялинки до другої становить 8см, а від другої ялинки до третьої – на 2см коротша. Накресліть 2 відрізки, які відповідають відстаням між ялинками та визначте загальну відстань між ялинками.

10 хв

Сподобалося вимірювати висоту ялинок та вимірювати відстань між деревами

Були різні пропозиції що до вимірювання.

Хвилинка здоровя Хоровод « Ялинка».

3 хв

Проводить фізкультхвилинку.

2 хв

З радістю виконують вправи в колі

Складання розповіді за малюнком.

5 хв

Учитель ставить запитання:

- Яка пора року зображена на малюнку?

- Де відбуваються події?

- Що ви бачите на малюнку?

- Що роблять діти?

- Який у них настрій?

5 хв

Усі відзначили, що діти на площі зібралися біля ялинки , щоб зустріти новорічне свято.

Працювати з одним малюнком в групі не вміють. Кожний тягне собі, намагається забрати малюнок.

Театр «Про що розповіла лісова ялинка»

10 хв

Учитель починає розповідь, а учні по черзі продовжують. Наприклад. На галявині лісу росла молода ялинка. Вона мріяла…

10 хв

Розповіді зводилися до мрій відсвяткувати Новий рік у родині. Кожний намагався розказати історію цікавішу за попередню.

Три історії про лісову красуню були змістовними. Діти згадували звіряток, які прибігли до ялинки і прикрасили її різноманітними іграшками. Ялинка віддячила їм, захистивши від злого вовка.

Саморефлексія “Про що я дізнався”:

діляться набутими знаннями;

узагальнюють що вийшло, а що ні.

На кульках записують свої враження від уроку.

5 хв

Підсумок уроку.

5 хв

Відзначили, що ялинка є не тільки окрасою лісів, а й дає прихисток тваринам, очищає повітря від шкід – ливих домішок. Згадали скільки років живуть ялини, як визначи-

ти їх вік. Відмітили, що потрібно садити дерева, а не руба –

ти, любуватися природою та не нищити її.

Підсумок уроку : діти вчились розв'язувати проблему, шукаючи відповідь на запитання “Чому потрібно берегти ялинку?”. Були використані різні види навчальних завдань: робота з текстом, дослідження, міркування. На уроці формувались наскрізні вміння: спілкування, співпраця, вдумливе читання, організація власної діяльності. Діти прийшли до висновку, що ялинки треба берегти, бо ці вічнозелені деревця є окрасою нашої Землі, служать домівкою для птахів та звірят, вбирають з повітря шкідливі речовини і виділяють кисень, лікують, є джерелом наснаги, радості. Учні зрозуміли, що необхідну інформацію можна здобути з різних джерел: книг, від вчителя, однокласників, досліджуючи.

Висновок : у дітей мають бути відпрацьовані рутини, вчителю варто дотримуватися звичного для дітей режиму, працювати треба на результат, а не на час, навчити дітей роботі в групі. У дітей багато цікавих міркувань, запитань, які прикро втрачати. Їх варто фіксувати, щоб повертатися до них знов. Освітнє середовища має бути насиченим різноманітним матеріалом для диференційованого підходу в навчанні. Дітей цікавлять теми, з якими вони стикаються в житті.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн