• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Тематичні бесіди та ігрові вправи на формування почуття власної гідності та самосвідомості в старших дошкільних групах.

Тематичні бесіди та ігрові вправи на формування почуття власної гідності та самосвідомості в старших дошкільних групах.

Опис документу:
Формувати у дитини знання про те, що ім'я вказує на її індивідуальність. Вчити радіти своєму імені, знати свої ласкаві імена Дати розуміння того, що вони вказують на відміну від інших, засвідчують позитивне ставлення рідних і близьких.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тематичні бесіди та ігрові вправи на формування почуття власної гідності та самосвідомості

(старший дошкільний вік)

Конкурс на найкращий комплімент

Разом з дітьми провести конкурс на найкращий комплімент. Діти повинні зробити комплімент самому собі, друзям, виховательці, подрузі, іграшкам. Компліменти можна передати за допомогою слів, жестів, міміки.

Кого вам було шкода

Запропонувати дітям перерахувати всіх тих, кого їм було шкода і за що Згадати випадки проявів жалю до дітей зі своєї групи. Коли? Як проявлялася жалість? Давайте пожаліємо „Зайчика", якого кинула хазяйка під дощем.

Як захистити себе

Згадати з дітьми їхню адресу, прізвище, номер телефону, де працюють

батьки, де їх можна знайти. Обіграти такі ситуації: що ви будете робити якщо

заблукаєте в магазині, на незнайомій вулиці; якщо на вулиці до вас потнуть

чіплятися незнайомі люди; якщо ви вдома самі, а в двері стукають, дзвонять і

стверджують, що вони з міліції. Для того, щоб дитина змогла діяти в екстремальних ситуаціях проводяться рольові ігри. Нехай дитина в цій ситуації

вирішить до кого і як краще звернутися за допомогою, „подзвонити" в міліцію

бабусі, дідусеві, нехай покаже, як зачинить із середини двері, і як потім їх відчинить.

Снігова королева

Вихователь пропонує пригадати казку Г.-Х. Андерсена „Снігова королева"

Діти розповідають, що в цій казці було дзеркало, відображаючись в якому все добре і прекрасне перетворювалося на зле. Скільки лиха натворили частинки цього дзеркала, коли потрапили в очі людям.

Але в цієї казки є продовження: коли Кай і Герда підросли вони зробили чарівні окуляри, в яких можна роздивитися те гарне, що є в кожній людині Діти

приміряють окуляри. Дивляться на своїх товаришів і намагаються побачити якомога більше гарного і розповісти про це.

Квітка свого імені

Мета. Формувати у дитини знання про те, що ім'я вказує на її

індивідуальність. Вчити радіти своєму імені, знати свої ласкаві імена Дати розуміння того, що вони вказують на відміну від інших, засвідчують позитивне ставлення рідних і близьких.

Кожній дитині дається аркуш із зображенням квітки без пелюсток Діти вирішують, що для того, щоб квітка була гарною треба наклеїти пелюстки Кожна пелюстка є ласкавим іменем дитини. Найулюбленіше ласкаве ім'я виділяється іншим кольором. А щоб квітка була ще гарнішою, дитина серед інших запропонованих ш імен вибирає своє і вставляє його в середину квітки.

Дидактична гра „Чарівна скринька"

Мета. Допомогти дітям у розвиткові самосвідомості: всі діти однаково важливі.

Обладнання. Гарна скринька з дзеркалом усередині.

Вихователь приносить скриньку і говорить: „Діти, в мене чарівна скринька дає можливість дітям розглянути її). Зазирнувши в скриньку кожен з вас зможе побачити зображення „найважливішої людини на Землі". Але не можна розкривати „таємницю": розповідати, кого побачив, поки всі діти по черзі не зазирнуть у скриньку".

Гра на визначення ..досягнень" дитини в день її народження або в якийсь інший важливий для неї день

Матеріали: джерело світла - сонце, глобус, паперові корони для кожної дитини.

Готуючись до цього дня діти виготовляють якісь невеличкі подарунки з

паперу, природного, або якогось іншого матеріалу, які б вони хотіли подарувати імениннику.

Можна продумати з кожною дитиною вітання, приємні слова для іменинника.

Зібравши вихованців у коло, вихователь розповідає їм коротку історію життя іменинника від народження до нинішнього моменту. Джерело світла стоїть в середині кола. Іменинник, тримаючи в руках глобус, обходить навколо „сонця"

стільки разів, скільки йому виповнилося років. Тим часом вихователь розповідає, як ця дитина змінилася за цей час. Можна використати розповіді дітей про свого товариша.

Джерело світла може бути пласким або об'ємним.

Особливу святкову атмосферу допомагає створити паперова корона, яку одягає кожна дитина.

Дидактична гра ..Ім'я"

Мета. Розвивати цілісне ставлення до себе та до свого імені.

Обладнання. Картки з іменами дітей.

Хід гри

Дитині пропонується придумати собі ім'я, яке б вона хотіла мати чи залишити своє. Запитати дитину, чому їй не подобається чи подобається своє ім'я чому дитина хоче, щоб її називали по-іншому.

Часто відмова від свого імені означає, що дитина незадоволена собою чи хоче бути краще (в своєму розумінні), ніж вона є.

Якщо дитині не подобається ім'я, запропонуйте їй цікаву історію про позитивнии вчинок хлопчика чи дівчинки, яку звали саме так, як цю дитину

Розказати про походження цього імені.

Дидактична гра „Ми та наші імена"

Мета. Розуміти важливість кожної особистості, що власне ім'я вказує на її індивідуальність, на статеву та національну належність, що ім'я вказує на відмінність від інших.

Обладнання. Картки з іменами дітей.

ХІД гри

Вихователь разом з дітьми розглядає картки, діти вибирають картки зі своїми іменами. Вихователь допомагає вибрати іншим дітям. Спитати дітей, як їх називають вдома „ласкавим" ім'ям, вибрати своє „ласкаве" ім'я. Чим вони відрізняються, порівняти картки. Чи є діти з однаковими іменами? Чим вони відрізняються один від одного і чим схожі, розповісти. Чи є діти схожі статурою, поведінкою, але з різними іменами?

Розказати дітям, що означають їхні імена.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!