Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Тематичне заняття "Математичний потяг" Старша група

Математика

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

04.02.2019

2788

128

0

Опис документу:
Мета: Вправляти в умінні розв’язувати математичні завдання з використанням геометричних фігур за циклом «Логіка світу» та елементів розвивального навчання за методикою К. Дусавицького. Закріпити навички дітей кількісної та порядкової лічби в межах 10 за допомогою різних аналізаторів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тематичне заняття на тему:

Старша група

Мета: сприяти розвитку логічного та креативного мислення, уваги, кмітливості, загальної культури, формуванню логіко-математичної компетентності.

Вправляти в умінні розв’язувати математичні завдання з використанням геометричних фігур за циклом «Логіка світу» та елементів розвивального навчання за методикою К. Дусавицького.

Закріпити навички дітей кількісної та порядкової лічби в межах 10 за допомогою різних аналізаторів.

Формувати вміння дітей знаходити закономірності у розташуванні геометричних фігур на схемі, грамотно обґрунтовувати свою точку зору.

Закріпити поняття «вчора», «сьогодні», «завтра», вправляти в умінні робити умовисновки на основі розташування предметів відносно один одного.

Виховувати взаємодопомогу під час роботи в підгрупах, домовляючись у знаходженні спільного рішення. Виховувати базові якості особистості.

Матеріал: набір геометричних фігур, цифри в межах 10, потяг, картки- схеми, математичні дерева, кольорові та прості олівці, мультфільм «Курчатко в клітиночку», картки з гудзиками.

Хід заняття

  1. Мотивація заняття.

-Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у незвичайну подорож, щоб допомогти нашим друзям. А куди саме ми будемо вирушати ви дізнаєтесь, переглянувши фрагмент мультфільму.

Діти переглядають фрагмент мультфільму «Курчатко в клітиночку».

-То до яких друзів ми вирушимо? (до курчаток).

-Де вони проживають? (у математичному містечку).

-Чому вони живуть у математичній країні?

(бо вони в клітиночку, крапочку, смужечку).

-Пригадайте, які курчата там живуть?

-Нам потрібно швидше потрапити у містечко.

-На чому ми можемо відправитисьу подорож?

(пропозиції дітей: машиною, велосипедом, літаком, кораблем. На повітряній кулі, на ракеті, потягом).

-Ви знаєте дуже багато видів транспорту. Ми з Анею приготували сюрприз.

- На чому ми відправимось у подорож ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Дитина загадує загадку:

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах, (потяг).

  1. Д/гра «Вирушаємо в подорож»

Мета: закріпити навички кількісної лічби в межах 10 за допомогою дотикового аналізатора. Розвивати уважність, правильність і швидкість дій, уміння перевіряти товариша.

-Ви подорожували потягом?

-Щоб потрапити у вагон, що потрібно придбати? (Квитки).

-Так як у нас подорож математична то і квитки математичні: у вигляді карток з ґудзиків.

-Станьте у коло я роздам квитки. Кількість ґудзиків вказує на номер вашого місця у вагоні.

-Коли я скажу слова один, два, три почали ви почнете передавати картонки за спиною один одному, а коли я скажу зупинились, ви мовчки порахуєте ґудзики і скажете під яким номером у вас квиток.

-Назар, скільки ґудзиків ти нарахував? А ти ...(ім’я дитини)?

-Перевіримо.

-Ми з вами визначили кожен своє місце, підійдемо до потяга.

(на фланелеграфі моделювання потяга).

-Цей потяг незвичайний. В нього лише три вагони. Які мають такі назви:

вчора, сьогодні, завтра.

3. Д/гра «Вчора, сьогодні, завтра»

Мета: вчити робити висновки на основі розташування предмета в просторі та відповідних подій умовисновки.

Розгляд потяга:

-В яку сторону їде потяг?

-Чим схожі та відрізняються вагони?

-Який за рахунком вагон червоного кольору?

- Визнач місце відносно моста?

- Чому?

Аналогічно розглядаються синій і жовтий.

- Уявимо, що вагони це дні тижня і відповідно дамо їм назви: вчора, сьогодні,

завтра.

-Якщо жовтий вагон ще не доїхав до мосту, то ця подія ще відбудеться.

-Як ми назвемо цей вагон - вчора, сьогодні чи завтра? (завтра).

-Синій вагон вже проїхав міст - ця подія вже сталася, то яку назву отримає цей вагон? (вчора).

-Яку назву дамо червоному вагону? (сьогодні).

-Чому?

-Якщо ми захочемо сісти у вагон зараз, сьогодні, то якого кольору буде цей

вагон? (червоний).

- Давайте заплющимо очі і уявимо, що ми сіли у цей вагон і поїхали у

математичне містечко.

-Ми нарешті прибули в математичне містечко.

-В місті доріжки теж математичні. Пройшов ураган і фігурки переплутались. Завдання: знайти помилку і виправити її. Перевірити один у одного.

4. Д/гра «Доріжки»

Мета: вправляти в умінні знаходити закономірність у розташуванні геометричних фігур на плані-схемі, закреслювати зайвий елемент, або домалювати, аналізувати свій вибір у виконанні завдання.

Високий рівень:

изький рівень:

-Назар вже зробив, він перевірить у дівчаток. Даша у хлопчиків.

-Справились з доріжками. Вздовж доріжок посадимо ялинки.

  1. Д/гра «Виклади ялинки»

Мета: закріпити поняття «вища - найвища», порядкову лічбу, розуміти взаємозалежність висоти предмета від числа.

- Складіть з 10 трикутників 4 ялинки різної висоти: від найнижчої до найвищої.

Завдання дітям під час роботи в парах.

-Перевір чи у твого друга ялинки побудовані по мірі зростання.

-Позначте цифрами кількість трикутників у ялинок.

-Яке число більше 4 чи З?

-На скільки 4 більше ніж З?

-Поставте між числами знак «більше-менше».

-Яке число більше 3 чи 2?

-На скільки 3 більше ніж 2?

-Поставте між числами знак «більше-менше».

-Зараз ми будемо прибирати все на свої місця, я рахую до 5.

  1. Зупинка «Музична»

-Втомились? Давайте відпочинемо.

Ігротехніка «Один, два, три, чотири, п’ять - все ми можем показать».

  1. Д/гра «Засели геометричні фігури у свої будиночки»

Мета: розвивати вміння аналізувати та вирішувати конструктивну задачу орієнтуючись на площині паперу.

-Також в математичному містечку жили-були геометричні фігури. У кожної геометричної фігури є своя адреса.

-Будь ласка, допоможіть геометричним фігурам знайти свої хатинки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.