Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Тематична контрольна робота за творчістю Є. Маланюка, І. Багряного, О. Довженка, О. Гончара (11 клас)

Українська література

Для кого: 11 Клас

27.02.2020

14705

1002

3

Опис документу:
Мета: вдосконалення вмінь учнів на основі систематизованих та узагальнених знань за доробком Є. Маланюка, Івана Багряного, О. Довженка, Олеся Гончара; ключові: уміння вчитися: розвиток творчих здібностей учнів, уміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, наво¬дити відповідні аргументи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК № 43

ДАТА:

Тема:

Тематична контрольна робота № 4.

Мета:

вдосконалення вмінь учнів на основі систематизованих та узагальнених знань за доробком Є. Маланюка, Івана Багряного, О. Довженка, Олеся Гончара; ключові: уміння вчитися: розвиток творчих здібностей учнів, уміння послідовно викладати свої думки, робити висновки, наво­дити відповідні аргументи; загальнокультурну: розвиток логічного мислення, пам'яті, прищеплення інтересу до наслідків власної праці; громадянську: виховання почуття пошани до творчості письменників, культурного минулого України.

Обладнання:

тести.

Тип уроку:

урок контролю знань, умінь та навичок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Тематична контрольна робота №4

Євген МАЛАНЮК. Іван БАГРЯНИЙ. Олександр ДОВЖЕНКО. Олесь ГОНЧАР

І варіант

І рівень (по 0,5 б.)

1. «Спогади, викликані довгою розлукою з землею батьків», бажання «усвідомити свою природу на ранній досвітній зорі коло самих її первісних джерел» — так сформулював автор причини написання твору

А «Зачарована Десна»

Б «Модри Камень»

Б «Уривок з поеми»

Г «Тигролови»

2. За жанром новелою є твір, цитату з якого наведено в рядку

А «Мистецькі твори треба складати на пам’ять мертвих і в ім’я ненароджених. Таким чином ми замикатимем життєве коло, беручи участь в тім, що було, є і буде»

Б «Багато бачив я гарних людей, ну такого, як батько, не бачив»

В «Шматками розпадеться морок // І ти, нащадче мій, збагнеш,

// Як крізь тисячолітній порох // Розгорнеться простір без меж»

Г «Ти простягла мені свою білу руку. А мої були мокрі, червоні, незграбні, в брудних бинтах. Бинти нам правили й за рукавиці, котрі ми розгубили, митарствуючи в проклятих скелях»

3. Справжнє прізвище автора цитати «Височенна, чотириярусна тайга, буйна й непролазна, як африканський праліс, стояла навколо зачарована» -

А Тобілевич Б Губенко В Лозов’ягін Г Рудченко

4. «Внуком кремезного чумака», який «закохавсь в гучних віках» і «волю полюбив державну», вважає себе автор твору

А «Щоденник»

Б «Модри Камень»

В «Уривок з поеми»

Г «Тигролови»

5. Заповніть пропуск у реченні. Слово «модри» у назві твору Олеся Гончара перекладається як____________________________________________________(1 б)

II рівень

6. Розмістіть епізоди роману «Тигролови» І. Багряного у хронологічній послідовності – 2 б.

А розправа Многогрішного з Медвиним.

Б змалювання двох експресів, які мчать сибірськими просторами.

В порятунок Наталки Григорієм від ведмедя в тайзі.

Г втеча Григорія з поїзда, переховування в тайзі.

1 - ______, 2 - _______, 3 - _______, 4 - ______.

У завданні 7 дайте стислу відповідь.

7. Яким сюжетним елементом твору «Модри Камень» є розповідь матері про те, як забрали Терезу? (1 б.)

III рівень – по 1,5 б.

У завданнях 8-9 дайте стислі аргументовані відповіді.

8. Доведіть, що твір Івана Багряного «Тигролови» — пригодницький роман.

9. Назвіть твір, цитату з якого наведено. Визначте художньо-виражальні засоби в ній.

«І крізь папери, крізь перо, // Крізь дні буденні — богоданно

// Рокоче запорозька кров // Міцних поплічників Богдана»

ІV рівень – 3 б.

10. Виконайте одне із завдань.

А Як ви розумієте слова літературного героя твору Івана Багряного: «Ліпше вмирати біжучи, ніж жити гниючи»? Свою думку аргументуйте.

Б Прочитайте слова Олександра Довженка: «Якщо вибирати між красою і правдою, я вибираю красу. У ній більш глибокої істини, ніж у одній лише голій правді. Істинне те, що прекрасне». А що оберете ви? Свою думку аргументуйте.

В Напишіть твір-мініатюру на тему: «Війна як руйнівник життя». Наведіть приклади літературних творів, у яких порушено цю проблему.

Тематична контрольна робота №4

Євген МАЛАНЮК. Іван БАГРЯНИЙ. Олександр ДОВЖЕНКО. Олесь ГОНЧАР

ІІ варіант

І рівень – по 0,5 б.

1. «Було в минулому житті моїх батьків багато неустройства, плачу, темряви й жалю.... А найбільш, чого їм відпустила доля, — роботи, тяжкої праці», — розмірковує автор твору

А «Модри Камень» В «Щоденник»

Б «Зачарована Десна» Г «Уривок з поеми»

2. За жанром пригодницьким романом є твір, цитату з якого наведено в рядку

А «Фактично найсвятішим у цій родині був один я. І от скінчилася моя святість. Не треба було чіпати моркви. Хай би собі росла. А тепер я грішний. Що ж мені буде?»

Б «Змучені, зганьблені, голодні, нещасні жінки плакали, цілували наших бійців..., цілували зброю, припадали до холодних танків на снігу і поливали їх горючими сльозами. I на все це не можна було нікому дивитися без сліз»

В «Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум’ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра і вогненним хвостом замітаючи слід, летів дракон»

Г «Коли ж в батуринськім огні // Держава рухнула, тоді-то // Вони взяли свячений ніж, //Залізняка майбутні діти!»

3. Автор рядків: «Важкі та мускулясті стопи // Пруживий одбивають ямб,— // Це дійсності, а не утопій // Згучить громовий дифірамб» — називає себе

А «Сонцепоклонником»

Б «Алхіміком мудрих слів»

В «Імператором залізних строф»

Г «Королем українського тиражу»

4. Спогади розвідника про знайомство з дівчиною, яка його переховувала, розповідь її матері про загибель дочки — центральна частина твору

А «Зачарована Десна» Олександра Довженка

Б «Щоденник» Олександра Довженка

В «Напис на книзі віршів...» Євгена Маланюка

Г «Модри Камень» Олеся Гончара

5. Заповніть пропуск у реченні. Перша назва твору Івана Багряного «Тигролови» —______________________________________________________ (1 б.)

6. Розташуйте у хронологічному порядку цитати з твору Олеся Гончара «Модри Камень» - 2 б.

А «Бачу, як ти виходиш з своєї гірської оселі й дивишся вниз.

— Терезо! — гукає тебе мати, а ти стоїш не озиваючись»

Б «Чия це кров? — прискіпались вони.

— То моя, пане поліцаю, — сказала Тереза. — Я була втяла собі руку.

— Кажи дурням! — залементували вони. — Свіжа кров! Тут були партизани!»

В «Було зимно і чужо, коли я постукав у твоє лісове вікно. Чув, що в хаті не сплять,

але ніхто мені не відповідав. Там радились. З-за причілка било снігом і засипало мені очі. Білий вітер стугонів у порожнечі гір»

Г «Померкло, стерлося все. Навіть те, що звуть незабутнім першим коханням. Чому ж ця випадкова зустріч, єдиний погляд, єдина ява у великій драмі війни, чому вона не меркне і, відчуваю, ніколи не померкне? Ти — як жива»

У завданні 7 дайте стислу відповідь.

7. Яким сюжетним елементом твору «Тигролови» є еміграція Григорія Многогрішного та Наталки Сірко за кордон? - 1 б.

III рівень – по 1,5 б.

У завданнях 8-9 дайте стислі аргументовані відповіді.

8. Доведіть, що твір Олександра Довженка «Зачарована Десна» за жанром є кіноповістю.

9. Назвіть твір, цитату з якого наведено. Визначте художньо-виражальні засоби в ній.

«Хай згинуло, хай загуло — // Вони лишилися, як криця! // І жадний примус, жадне зло // їх не примусило скориться» _____________________________________

10. Виконайте одне із завдань – 3 б.

А Як ви розумієте слова літературного героя: «Сміливі завжди мають щастя»? Свою думку аргументуйте.

Б Прочитайте слова зі «Щоденника» Олександра Довженка: «Краще вмерти — загинути героєм, ніж жити рабом». Чи погоджуєтеся ви з думкою письменника? Свою відповідь аргументуйте.

В Визначте ідею твору Олеся Гончара «Модри Камень». Чи можна цей твір уважати актуальним у наш час? Свою думку аргументуйте.

5

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.