Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках»

Тематична група слів «Тварини». Складання загадок про тварин.

НУШ

Для кого: 1 Клас

26.08.2021

75

4

0

Опис документу:
Цей інтегрований конспект уроку може бути використаний і на уроках навчання грамоти, і на уроках Я досліджую світ. Мета цього уроку продовжити знайомства із загадками як «видом народної творчості»; формувати поняття про різноманітність тварин; ознайомити учнів із способом життя окремих тварин, їх значенням у природі і житті людини; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння складати загадки; виховувати дбайливе ставлення до тварин
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Тематична група слів «Тварини». Складання загадок про тварин.

Мета: продовжити знайомства із загадками як «видом народної творчості»; формувати поняття про різноманітність тварин; ознайомити учнів із способом життя окремих тварин, їх значенням у природі і житті людини; розвивати зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас; розвивати вміння складати загадки; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: завдання для роботи індивідуальної та в групах; дидактичний та ілюстративний матеріали; тлумачні словники, Червона книга України, фотоколаж.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вам у походи ходити,

І мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

ІІ. Актуалізація знань учнів

Поетичні рядки. (Діти переглядають фотоколаж природи рідного краю.)

Сонце низько чи високо,

Посилає уклін землі,

З ним приходять пори року

І приносять безліч змін.

Бесіда.

  • Яка пора року, місяць, число на календарі?

  • Які зміни відбулись у природі?

  • Ці зміни в природі вплинули не тільки на життя людини, але й на життя тварин.

Гра «Назви одним словом».

Курка, півник, індик, качка - ….

Корова, кішка, коза, собака - ….

Лисиця, вовк, білка, їжак - ….

Бджола, жук, оса, метелик - ….

Горобець, сорока, голуб, ластівка - ….

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

1. Складання таблиці. Звіт роботи шести творчих груп.


Комахи



Звірі



Риби



Тварини



Плазуни



Птахи



Земноводні



Перша група. Розповідь про звірів.

Випробування «Кожна тваринка варта любові». Завдання для кожної групи.

Розповісти про тварин, яких представляє ваша група.

Скласти загадку про цих тварин.

Опишіть звіра, щоб інші групи відгадували його назву.

За кожну розповідь і правильну відповідь група отримує фішку.

Хто ж такі звірі?

Це тварини, тіло яких вкрите волоссям. Шерсть захищає їх від холоду. Всі звірі народжують малят живими і вигодовують їх молоком. В Україні живе 108 видів звірів. Вони лазять по деревах (білки, куниці), бігають по землі (зайці, ко­зулі), плавають у воді (видри, дельфіни), літають (кажани) та жи­вуть під землею (миші, кроти).

Загадки.

  • Тварина рогата і рогів багато. (Олень, лось)

  • По полю та лісу гасає, овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)

Впізнай звіра.

  • Бігають, з гілки на гілку стрибають, всі дерева вони знають. (Білки)

  • Живуть у кущах, відігнати хочуть страх. (Зайці)

ПТАХИ

1. Птахи — це група тварин, добре пристосованих до польоту. Тіло вкрите пір'ям, яке захищає від холоду. Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.

Живуть в лісах, на полях, луках, болотах та водоймах. Живляться різноманітною їжею. Рослиноїдні птахи — плодами і насінням (щиглики, шишкарі, чижі).

Хижі — їдять комах, їх личинок, риб, жаб, мишей (ластівки, сови, чайки, чаплі).

Всеїдні — (граки, горобці, сороки). Птахи — дуже корисні тварини.

2. Загадки.

Біла латка, чорна латка — по дереву скаче. (Сорока)

Уночі гуляє, а вдень спочиває, Має круглі очі, бачить серед ночі. ( Сова)

3. Впізнай птаха.

Малинова сорочка та чорний капелюшок. (Снігур)

Рухливий, меткий, кумедний, жвавий, моторний, верткий. (Горобець)

КОМАХИ

1. Комахи — невеликі за розмірами тварини.

Щоб відрізнити комаху, потрібно знати ознаки. Тіло поділене на три частини: голова, груди і черевце; комахи мають шість ніг; черевце поділене на членики.

Комахи живуть всюди: у воді, у грунті, у траві й на деревах, будинках, на тілі тварин і людини. Без комах природа дуже б збідніла, адже вони запилюють квіти, є кормом для багатьох тварин. Проте комарі, мухи є переносниками тяжких хвороб; є багато комах — шкідників поля, саду, городу. Та все ж користь від комах значно більша, ніж шкода.

2. Загадки.

Лазить над нами догори ногами. Завжди мандрує, все покуштує. (Муха)

Хижі істоти працюють цілий день. Є санітарами лісу. (Мурашки)

3. Впізнай комаху. З'їдає за день 50 попелиць. Природний регулятор чисельності попелиць. (Сонечко)

Чайну ложку меду 200 комах збирають за добу. За хвилину може облітати 30—40 квіток. (Бджола)

РИБИ

1. Риби — це тварини, що живуть у різних водоймах: морях, річках, озерах, ставках. Тіло риб складається з голови, тулуба, хвоста. Вкрите лускою і сплюс­нуте з боків. Дихають зябрами. Живляться різноманітною їжею. Рослиноїдні (товстолобик), хижі (щу­ка, окунь, сом), всеїдні (карась, короп). Риби — багатство наших водойм. М'ясо та ікра риб — корисні продукти харчування для людини.

2. Загадки.

Голова є, а шиї немає; рот є, а мовчить; без ніг, а дале­ко ходить. (Риба)

Які тварини ростуть протягом усього життя? (Риби)

3. Жарт.

Чому водойми міліють улітку? Бо спекотно і риби багато п'ють.

ЗЕМНОВОДНІ

Земноводні — це жаби, ропухи, тритони. Називають їх так тому, що частину свого життя вони проводять у воді, а частину на суші. Земноводні — корисні тварини. Часто вони живляться комахами-шкідниками. Жабами живляться риби, птахи, звірі.

Загадка. У воді сидить охоче,

Та не риба і не рак,

Вистромля великі очі

І співає: кум-квак. (Жаба)

ПЛАЗУНИ

Сучасні плазуни — ящірки, змії, черепахи, крокодили. Тіло складається з голови, тулуба, хвоста. У всіх плазунів, крім змій і безногих ящірок, є чотири ноги. Шкіра суха, вкрита лусочками. Більшість плазунів — хижаки. Плазуни — корисні тварини: ящірки і змії, поїдаючи комах, мишей, слимаків, знищують багато шкідників.

Гра «Заведи тваринок до своїх домівок»

У лісі:

У річці:

У домівці:

Складання речень за поданими схемами.

І____ ____ ____ у лісі.

У лісі ____ _____ _____.

Бесіда про охорону тварин

Велике значення в житті людини мають дикі та свійські тварини. (Дають м'ясо, одяг, молоко, хутро, ліки, є друзями людини). Що б змінилося, якби вони всі зникли? Отже, людина повинна турбуватися про збереження і примноження тваринного світу.

ІVІ.Відеофізкультхвилинка

V. Закріплення знань

Дидактична гра «Чим різняться». (З виконанням рухів). Підбір антонімів. Входять казкові герої Лисичка та Зайчик.

Лисичка велика, а Зайчик … (маленький).

Лисичка хоробра, а Зайчик … (боязкий).

У Лисички хвостик великий, а в Зайчика … (малий).

У Лисички вушка короткі, а в Зайчика … (довгі).

Тож, наші дорогі звірята зовсім різні, ідіть грайтеся і більше не сперечайтеся.

Відгадування загадок про тварин лісу

Каже дядько волохатий:

- Взимку всім потрібно спати.

Я залізу у барліг

І засну без задніх ніг. (Ведмідь)

Хто в зиму холодну

Ходить злий та голодний? (Вовк)

Складання загадок за опорними словами. (Колективна робота).

Робота за опорною таблицею

Слова для довідки. (Руда, хитра, хвіст, довгий, сліди, замітаю)

Діти колективно складають загадку.

Руда красива,

Хитра і смілива,

Хвіст довгий маю,

Ним сліди я замітаю.

Дидактично – екологічна гра «Відгадай, хто це?»

Діти, послухайте мій опис, а потім відгадайте хто це. Він птах. Мешкає біля водоймищ. Великий, сірого кольору. Має очі кругленькі, мов намистинки, довгий дзьоб та довгі тонкі лапи. Полюбляє їсти рибку, жаб, травичку, тому і живе біля води.

Робота з тлумачним словником

Учні відшукують інформацію про журавля.

Складання опорної таблиці для загадки про журавля. Малюнок. Опорні слова. (Довгі ноги, ніс, обід, жабенят, малят).

Складання загадки

Довгі ноги, довгий ніс,

Прилетів – обід приніс:

Смачних жабенят

Для своїх малят.

VІ. Підсумок роботи

Складання загадок про свійських тварин

Робота в групах

Презентація складених загадок

Гра «Пресконференція»

Перший журналіст. Ваша професія зоотехнік. Той, хто доглядає і знає все про тварин. Про кого ви нам сьогодні розповісте?.

  • Про корову. З усіх домашніх тварин корова дає найбільшу кількість молока. За день корова нашої місцевості дає від 15–ти до 35–ти кілограмів молока. Корм корови складається з сіна, соломи, буряка, картоплі і т.д. Навесні у корів з’являються малята.

Другий журналіст. Ви представник харчової промисловості.

  • Продукти, які дають домашні тварини, дуже цінні, корисні для людини. Перш за все, це молоко. З нього виготовляють сир, сметану, вершки, масло. Свині дають м'ясо, сало, жир. Кури дають м'ясо, яйця. (Виставка магазинних продуктів).

Третій журналіст. Представник легкої промисловості.

  • Домашні тварини приносять дуже велику користь. Зі шкіри тварин виготовляють взуття, сумки, одяг, прикраси. Із пір’я птахів виготовляють подушки, теплі куртки. (Демонструється виставка).

VІІ. Підсумок уроку

Бесіда за вивченим

Гра «Де тварини?»

Прочитай слова. Запиши назви яких тварин «заховалися» в них.

Козак, коровай, листопад, шпаківня, голубник, снігурочка.

На які дві групи їх можна розподілили.

Коза Шпак

Корова Голуб

Лис Снігур

Коло спілкування. Поділись враженнями від уроку.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.