• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • Тема: Звук [і], буква Іі. Звуки [йі], буква Її. Звуки [н], [н'], буква Нн. Українська народна казка «Курочка Ряба»

Тема: Звук [і], буква Іі. Звуки [йі], буква Її. Звуки [н], [н'], буква Нн. Українська народна казка «Курочка Ряба»

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів зі звуками [і], [йі], [н], та буквами, які їх позначають Іі, Її, Нн;вчити розпізнавати ці звуки в словах; дати поняття «Казка», «Сюжет» , давати характеристику героям;закріплювати навички роботи з тестовими завданнями; розвивати пам'ять , спостережливість, мовлення учнів, відтворювати прослухане, логічне мислення; виховувати підтримувати інтерес дітей до казки дбайливе ставлення до книг.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Звук [і], буква Іі. Звуки [йі], буква Її. Звуки [н], [н'], буква Нн. Українська

народна казка «Курочка Ряба»

Мета: ознайомити учнів зі звуками [і], [йі], [н], та буквами, які їх позначають Іі, Її, Нн;вчити розпізнавати ці звуки в словах; дати поняття «Казка», «Сюжет» , давати характеристику героям;закріплювати навички роботи з тестовими завданнями; розвивати пам'ять , спостережливість, мовлення учнів, відтворювати прослухане, логічне мислення; виховувати підтримувати інтерес дітей до казки дбайливе ставлення до книг.

Обладнання: відеоматеріал, зображення Знайка і Незнайка.

Хід уроку

  1. Створення емоційно-позитивного середовища

Вчитель. Ось покликав нас дзвінок

На улюблений урок.

Всі ми любимо “Читання ”.

Вчитись маємо бажання.

  • Сьогодні ми помандруємо із вами у світ казок , а нашими супутниками будуть Знайко та Незнайко. Вони підготовили для нас безліч цікавих завдань.

  • Щоб урок пройшов не марно,

  • Треба сісти рівно, гарно

  • Не базікать на уроках

  • Як папуга чи сорока.

  • Отже, почали вперед!

Завдання 1. Заспівай пісеньку “Алфавіт ”

Ой, що це? Знайко не дозволяє увійти до палацу “Алфавіт ”, тому що не всі жителі знаходяться вдома. А сміливий Незнайко вирішив нам допомогти відшукати мешканців палацу, і разом з нами проспіває пісеньку “Алфавіт ”. (Діти повторюють співаючи алфавіт і знаходять букви, які загубились. Звучить пісня Бориса Федчука “Алфавіт ” ) (слайд abetka)

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Завдання 2. Заповни порожні клітинки в будиночку “Алфавіт ”.

  • Знайко вирішив перевірити Незнайка і запитав його: «Які літери живуть у пустих віконечках?» , візьміть ручки і кожен самостійно допоможіть Незнайкові. (діти пишуть літери і, ї, н.)

  • Перевіримо, чи всі правильно знайшли жителів будинку?

Вчитель.

  • Прочитайте і назвіть усі букви від А до букви Л.

  • Попрацюйте у парі. Розкажіть однокласникові алфавіт.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 3. «Фотоапарат»

  • Зараз ми з вами виконаємо дуже цікаве завдання, яке називається «Фотоапарат». Чи знаєте ви, що таке фотоапарат? (так, це прилад яким фотографують.) Отож, наші оченята – це маленькі фотоапарати, які дуже полюбляють все фотографувати і залишати знімки напам'ять. А щоб фото вийшло яскравим, потрібно уважно дивитися на екран. Увага на екран! Подивіться і запам’ятайтеся. (слайд 1_3)

Н

Ї

І

  • Скільки було літер? (три)

  • Якого кольору вони були? (червоними)

  • Яка літера була перша? (І)

  • Яка літера була друга? (Ї)

  • Яка літера була третя? (Н)

  • Літери були великі чи маленькі? (великі)

  • Запишіть у пусті клітиночки літери, які запам’ятали . (записують І, Ї, Н)

(Перевірка виконаного завдання.)

Формування навичок читання

Завдання 4. Вправа черепаха-сорока.

Вчитель.

-А ось стара-стара бабуся-черепашка хоче, щоб ми прочитали склади.

Ні-ні-ні.

Ни-ни-ни.

Їн-їн-їн.

Ін-ін-ін.

А їй назустріч прилетіла сорока і теж хоче послухати як діти читають. (Учні читають чистомовку спочатку повільно, як повзе черепаха, потім швидко, як стрекоче сорока.)

Завдання 5. Заспівати склади на мелодію. «Пісеньки про коника стрибунця». (слайди 1_5b, 1_5)

Вчитель.

  • А чи вмієте ви співати? Заспіваємо ці склади спочатку повільно, а потім швидко. (діти пальчиком стежать за кожним складом)

Ні-ні-ні-ні-ні-ні-ні.

Ни-ни-ни-ни-ни-ни-ни.

Їн-їн-їн-їн-їн-їн-їн.

Ін-ін-ін-ін-ін-ін-ін.

Ни-ни-ни-ни-ни.

Ні-ні-ні-ні-ні.

Їн-їн-їн-їн-їн-їн-їн.

Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казочку ” муз. О. Осадчого та сл. О. Вратарьова, О. Скринник. (слайд kazochka)

Завдання 6. Прочитай вірш, поступово прискорюючи темп. Відтвори його з пам’яті. Поміркуй, чому автор вважає, що в кожному домі, де вміють читати, є збірки казок.

  • Діти, Знайко знає безліч гарних віршів і один із них зараз вам зачитає. А ви будьте уважними і слідкуйте пальчиком за кожним словом. (слайд 1_6)

Чарівний світ казки

В кожнім домі, в кожній хаті,

І у місті, і в селі –

Хто навчився вже читати,

має казку на столі.

Микола Харитін

  • Про що був віршик? (про казки)

  • Читаємо віршик всі разом (3 рази)

  • Поміркуйте, чому автор вважає, що в кожному домі, де вміють читати, є збірки казок?

(що усім маленьким дітям завжди читають казки)

Завдання 7. Хвилинка Знайка. Прочитай текст. (слайд 1_7)

- Знайко зрозумів, що ви хороші і слухняні діти. За це, він вам розповість що таке «Казка»

7.1 Ознайомлення дітей з поняттям «Казка»

Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події. У казках поряд із реальними живуть вигадані істоти, які розмовляють і діють, як люди.

7.2 Робота над текстом

  • Діти про що розповів щойно вам Знайка? (про казку.)

  • Що таке казка?

  • Чи любите ви казки? (так)

  • Які ви знаєте казки? (Курочка-Ряба, Івасик-Телесик, Колобок…)

  • Які ви знаєте казки, де тварини розмовляють як люди? (Пан-Коцький, Лисичка і Журавель…)

Виконання тестових завдань

Завдання 8. Виконай завдання Питайлика

Знайко та Питайлик вирішили перевірити вас на уважність і підготували вам тест. Слухайте запитання! Визнач, як називають народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події?

А приказкою

Б підказкою

В казкою

(Діти самостійно обирають правильну відповідь)

  • Скажіть мені, яка відповідь нам підходить? (В)

  • Молодці, ви справилися із цим завданням. Знайко вами дуже пишається, що ви такі розумні та уважні.

Завдання 9. Прочитай, прискорюючи темп. Відтвори з памяті.

Ознайомлення дітей з поняттям «Сюжет»

  • наша стара знайома Мудра сова хоче розповісти вам що таке сюжет. Отож, увага на екран! (слайд 1_9)

Сюжет – це послідовність подій у творі.

  • Хто запам’ятав , що таке сюжет? (послідовність подій)

  • Правильно! Сюжет це події, які відбуваються у казці.

Завдання 10. Перекажи сюжет своєї улюбленої казки.

  • Розкажіть Незнайкові сюжет улюбленої казки. (діти розповідають казки у правильній послідовності)

Поповнення активного словника учня, корекція дихання під час мовлення

Завдання 11. Повітряні кульки.

  • Разом із Незнайком ми повинні допомогти звірятам спуститися на повітряних кульках

- Познайомимося із словами.(Вчитель читає, а учні слідкують пальчиком. Спочатку І стопчик, потім ІІ.)

Черепочок Поставили

Яєчко Хвостиком

Розбила Зачепила

Поклали Кудкудаче

Словникова робота

  • Діти, щось Незнайко весело усміхається, бо не може зрозуміти що означає слово «Черепочок». А ви знаєте, що це? (Ні)

  • Звернемося до тлумачного словника, який нам все поясне.

Черепочок – стара надбита чашка або миска.

- Діти, а інші слова вам зрозумілі? (Так)

  • А тепер прочитаємо слова хором. Я читатиму голосніше, а ви як моє «ехо» повторюватимете кожне слово напівголосно.

  • Молодці, зі словами познайомилися. А тепер підготуємося спуститися з кульки. Для цього ми рівненько сядемо, наші спинки не торкаються стінки стільчика. Ліву ручку покладемо на діафрагму. Носиком вдихнули повітря і відчули як наші легені набралися повітря і ми стали немов «повітряні кульки». Тепер ми готові. Читаємо кожне слово і поступово випускаємо повітря з легенів.

  • Супер! Незнайкові дуже сподобалося як ви виконали це завдання.

Формування навичок читання

Завдання 12. Вправа черепаха-сорока.

-А ось стара-стара бабуся-черепашка хоче, щоб ми прочитали уривок казки.

Жили собі дід та баба.

І була в них курочка Ряба.

Знесла курочка яєчко.

Та не просте, а золоте.

А їй назустріч прилетіла сорока і теж хоче послухати як діти читають. (Учні читають уривок казки спочатку повільно, як повзе черепаха, потім швидко, як стрекоче сорока.)

Фізкультхвилинка на “Пісеньку про казку ” муз. Л. Єгорової та сл. Л. Яковенко, О. Скринник. (слайд Letuch korabl)

Ознайомлення з українською народною казкою

Завдання 13. Прочитай українську народну казку «Курочка Ряба»

(Діти читають текст за диктором) (слайд 1_13)

Жили собі дід та баба. І була в них курочка Ряба. Знесла курочка яєчко. Та не просте, а золоте. Дід бив, бив – не розбив, баба била, била – не розбила. Поклали те яєчко в черепочку, поставили в куточку. Мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко розбила.

Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче: - Не плач, діду! Не плач, бабо! Знесу я вам ще яєчко не золоте, а просте.

Завдання 14. Допоможи Хвалькові виконати завдання Знайка.

14.1 Виконання тестових завдань

- Укажи, яке яйце знесла курочка діду з бабою:

А велике

Б просте

В золоте

(Діти самостійно обирають правильну відповідь)

- Яка правильна відповідь? (В)

14.2 Перевірка усвідомлення опрацьованого тексту (слайд 1_14)

- Діти, уважно перегляньте фрагмент мультфільму. Знайдіть в тексті речення про переглянуте. (Речення, яке відповідає фрагменту діти підкреслюють ручкою)

- Не плач, діду! Не плач, бабо! Знесу я вам ще яєчко не золоте, а просте.

- Відшукали правильно. А тепер прочитайте і перекажіть.

14.3 Вправа на озвучування мультфільму

- Уявіть, що ви працюєте на телебаченні. Прямий ефір. Ви ведучі дитячої телепередачі, ваше завдання озвучити мультфільм. Ведучі розмовляють правильно і чітко. Працюймо! Увага на екран! (діти озвучують фрагмент мультику за виділений час)

IV. Рефлексія

Завдання 15. Прочитай, прискорюючи темп. (слайд 1_15)

  • Знайці дуже сподобалося з нами працювати. Але він хоче перевірити, чи уважні ви були. Пригадаймо, що таке казка. Увага на екран!

Казка – це народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події.

  • Прочитаймо всі разом! (3 рази)

  • Доведіть, що розповідь про курочку Рябу – це казка. (Кури не розмовляють і не несуть золотих яєць)

Творчі завдання

Завдання 16. Уявіть, що ти – чарівник. «Оживи» велику букву І.

Завдання 17. Допоможіть Незнайкові намалювати предмети, назви яких починаються з букви Нн.

  • Молодці! Погладили себе по головці.

Всі ви, діти молодці.

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати.

Треба йти відпочивати.

7

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.