Тема. Звук [Ф], букви Фф. Робота над артикулюванням і вимовлянням звука [ф].

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням; формувати навички фонематичного розбору слів;навички правильного виразного, швидкого читання;розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість;збагачувати словниковий запас; виховувати почуття взаємовиручки, взаємодопомоги;позитивне ставлення до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова

1 клас

Тема. Звук [Ф], букви Фф. Робота над артикулюванням і вимовлянням звука [ф].

Мета: ознайомити учнів з новою буквою та її звуковим значенням; формувати навички фонематичного розбору слів;навички правильного виразного, швидкого читання;розвивати зв’язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість;збагачувати словниковий запас; виховувати почуття взаємовиручки, взаємодопомоги;позитивне ставлення до навчання.

Тип уроку. Комбінований.

Форма проведення. Нестандартний урок у «школі факірів»

Обладнання: каса букв, предметні малюнки, ілюстрації, чистомовки, вафлі, зефір, кефір, звукові моделі слів, «музична» таблиця, таблиці до дидактичних ігор, підручник «Буквар», виставка книг про природу, тлумачний словник.

Хід уроку

І. Настрій на роботу

Стали діти всі рівненько,

Один одному посміхнулись гарненько.

А тепер часу не гаймо,

Урок читання починаймо.

ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь

1. Розвиток артикуляційного апарату.

а) Зарядка для губ, язика, зубів.

Кожного дня ми робимо зарядку. Це спонукає нас до вдалого робочого дня, піднімає настрій, покращує здоров’я. Щоб добре читати, ми виконаємо зарядку для губ, язика, зубів.

Вправа "Горішки".

Зуби міцно білочка стискає

І горішки розгризає.

Як розгризла – відпочиває.

Вправа "Гірка".

Ось вигнулась спинка язика,

Стала гірка, ще й яка!

Язик напружте, кінчик притисніть до нижніх зубів так, щоб він випнувся як гірка.

Стає на місце наш язик,

Бо він лежати звик.

Вправа «Хоботок».

Щоб сподобатись слону,

Я губи хоботком тягну.

Тягну – і розслабляє,

Потягну – і розслабляю.

2. Вправи на постановку дихання.

а) Загадка

Наснилась мені красуня. Зелена така, многоцвітна, тепла, ясна, сонячна, барвиста. Хто вона?

Які весняні місяці знаєте?

Як на вашу думку, чому називається цей місяць квітень?

Ось погляньте, яке чудо розцвіло навесні. (Підсніжник у вазі). Понюхайте.

Як приємно пахне весною!

Пролетів вітерець – (ш-ш-ш).

А тепер тихесенько подивіться. Прилетів метелик, сів на квіточку. (Посадить іграшкового метелика). Ви здивувались? (о-о-о).

Подув вітерець – ш-ш-ш.

Полетів метелик.

Вам жаль (о-о-о).

Прилетіла бджола – дз-дз-дз.

Прилетів комарик – с-с-с .

Весело жити квітам, не скучно, адже у них скільки друзів і всі вони раді весні.

В народі кажуть, що весну на крилах хто приніс?

Які з них вже прилетіли?

3. Дидактична гра "Живі звуки".

(Тихо заучать голоси птахів).

Поки "пташка летить", ви повинні прочитати, як вона називається.

одуд

зозуля

шпак

ластівка

(По черзі прикріплювати картки на дошці).

Першим прилітає птах в назві якого є один склад (шпак).

4. Фізкультпауза + звуковий аналіз слова.

Проведемо звуковий аналіз слова шпак.

Якщо голосний звук, робимо руками коло над головою, приголосний твердий – виставляємо одну руку перед грудьми, приголосний м’який – дві руки.

Таку ж роботу проведемо із словом в якому два склади (одуд).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Інтригуючий момент

Ці дві пташки (одуд і шпак – малюнки) дуже втомились, коли летіли додому з теплого краю, бо зимували далеко від рідної домівки в країні Індії. Парк, в якому вони жили, ріс біля школи. Але школа не проста. А яка, ви дізнаєтесь, коли за допомогою чарівних слів, потрапите туди.

Еники – беники – фа

Еники – беники – фу

Еники – беники – фі.

Робимо "водяний млин" руками, промовляємо ці слова з закритими очима.

На порозі цієї чарівної школи нас зустрічає вчитель. (Малюнок прикріпить на дошку).

Користуючись математикою, прочитайте як там називають вчителя.

Р І К А Ф

5 4 3 2 1

2. Повідомлення теми, завдань і мети уроку.

Хто ж такий факір?

Звернемось до тлумачного словника. (Факір – чарівник).

Отже, ми з вами в школі чарівників факірів. Ось учні цього вчителя. (Прикріпить на дошку малюнки факірчиків).

Разом з ними ми вивчимо новий звук і букву, якою він позначається, будемо навчатись читати, розповідати, аналізувати.

Подаруємо факірам і своїм однокласникам усмішку, а вони обов’язково подарують свої нам.

ІV. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.

1. Артикуляційне спостереження за звуком [ф].

Назва цього індійського чарівника підказує, з яким звуком будемо знайомитись. Який перший звук?

Під час вимовляння звука [ф], верхні зуби притискуємо до нижньої губи. Цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум без голосу. Прокажіть цей звук.

Це звук голосний чи приголосний?

Доведіть свою думку.

Ось такими буквами великою, малою позначається звук [ф] (показати).

2. Робота з чистомовкою.

Учитель-факір дав завдання своїм учням, щоб вони склали склад з звуків [ф] і [а]. Яке буквосполучення вони одержать? Поміркуйте.

На склад фа починається багато слів. Ось деякі з них. Прочитайте. (Прикріпить чистомовку до дошки).

Фа-фа-фа факір фарба фазан

Складіть звуки [ф] і [о]. Який склад?

Прочитає цю чистомовку дівчинка з лагідною усмішкою, яка одягнена в охайну шкільну форму. (Прикріпить чистомовку).

Фо-фо-фо форма фото фокус

Факіри вміють багато робити фокусів.

Яке буквосполучення дадуть звуки [ф] і [і]?

Фі-фі-фі фініш фікус фірма

Яке слово вам незнайоме?

Що одержимо, коли поєднаємо [ф] і [е]?

Фе-фе-фе Федір Федя Федора

Чому ці слова написані з великої букви?

3. Фізкультпауза.

Встаньте, діти, всі рівненько.

І покажіть швиденько,

Взявшись в боки,

Ніби ви велика буква Ф.

А тепер присіли

І маленьку утворили.

4. Робота з підручником.

Як і в нашій школі, так і в школі факірів є підручники. Відкриваємо їх на сторінці 126. Це 1 сотня, 2 десятки, 6 одиниць. (Записати на дошці це число).

Розгляньте малюнки.

Послухайте загадки, а відгадки знайдіть у цих малюнках. (На магнітній дошці звукові моделі слів фіалки, фазан, фартух, фрукти. Вчитель загадує загадки, діти відгадують, підбирають до слів-відгадок їх моделі).

(а) На столі стоять у Галочки

Ніжні квіти … . (фіалочки).

Як ви думаєте, чому у Галочки гарні квіти?

Скільки букв у цьому слові?

Назвіть звуки.

Підберіть звукову модель.

(б) Ходить птиця наче пан

То не півень, а … . (фазан)

Знайдіть малюнок цього птаха.

До якої природи належить живої чи неживої?

Він свійський чи дикий?

Підберіть звукову модель до слова фазан.

(в) Вони корисні всім

І дорослим, і малим.

Їсти повинен ти.

Ці смачні корисні … . (фрукти)

Поміркуйте, що ви повинні зробити, перш ніж їх їсти? (помити)

(г) Щоб не забруднитись

Мене одягають. (фартух)

(д) А мною, щоб не застудитись,

Горло обгортають. (шарф)

= О

О -

- О

Фіалки

- О

- О -

фазан

- О -

- О -

фартух

- О - -

шарф

- - О -

- О

фрукти

5. Читання вчителем. Гра «Буксир".

Я голосно, чітко, виразно читаю а ви слідкуєте і тихенько читаєте за мною.

6. Робота в парах.

Прочитайте один одному слова в стовпчиках, що написані в підручниках. Допоможіть, якщо виникає трудність.

7. Вибіркове читання.

Знайдіть 2 найменших слова, прочитайте.

Знайдіть найбільше слово. Хто зуміє його прочитати?

Відшукайте імена дітей. Як вони написані?

Який висновок можна зробити?

8. Вербальне оцінювання.

Дуже задоволена твоєю роботою.

Нам приємно тебе чути.

Ми пишаємось тобою.

Я щиро радію за тебе.

Молодці. Ви правильно міркуєте, читаєте. Я думаю, що юні факіри чимало у вас навчаться і подякують вам за співпрацю.

9. Фізкультхвилинка.

Діти, як ви думаєте, який любимий урок факірів є в понеділок, середу і п’ятницю?

Знає факірчик кожен,

Що хворіти їм не можна.

І тому усі ізранку

Побігли на фіззарядку.

(Під музику виконують вправи).

10. Гра "Утвори слова".

Ще дуже люблять юні факіри урок музики. Вміють вони співати, знають ноти. Особливо їм подобається нота фа, яка знаходиться між 1 і 2 лінійкою нотного стану.

(Познайомити з нотним станом і нотою Фа).

Складемо слова з допомогою ноти фа, прочитаємо їх, приспівуючи.

Группа 10

11. Словникова робота

Яке з цих слів вам незнайоме? (Показати малюнок факела)

12. Гра «Математичні цікавинки».

Багато нового, цікавого дізнаються учні на уроках математики про числа. От наприклад, яке сьогодні число?

Що ви про нього можете розповісти?

Щоб записати це число, потрібно вміти писати дві цифри. Які?

А щоб записати число 11, потрібно вміти писати тільки одну цифру. Яку?

Звуковий аналіз слова цифра.

13. Ознайомлення з професіями.

а) Хвилинка ерудита.

Для того, щоб стати чарівником-факіром, факірчики багато читають книжок. Ось, виставка книг про природу. Ви також зможете взяти їх у нашій класній бібліотечці і дізнатись багато цікавого про світ тварин і рослин.

А чи знаєте ви яка тварина найвища в світі? (Діти називають тварин).

А факіри знають, що найвища – жирафа. Її висота досягає майже 5 метрів. У нашому класі вона не поміститься. Живе ця тварина в зоопарку (Малюнок).

б) Чистомовки-добавлянки.

Де ви чуєте звук [ф]?

Що про цей звук вам відомо?

Працювати з чистомовками нам допоможуть кращі читачі класу.

Группа 7

Фа-фа-фа

Фу-фу-фу

Фі-фі-фі

У зоопарку є …

Намалюємо …

Посміхнімося…

(жирафа)

(жирафу)

(жирафі)

Діти посміхніться до жирафи, пожалійте її, бо у неї болить зуб. За допомогою вона звернулася до кого?

Лікар – це професія. Яка в нього форма одягу?

Хто з ваших батьків лікує людей чи тварин?

в) Робота з підручником.

Які ще професії вам знайомі?

Розгляньте малюнки.

Факірчики просять допомогти знайти шофера.

Який він перший, другий, третій?

Хто їде попереду?

Хто їде позаду?

У назві якої професії ви чуєте звук [ф]?

Ким ви мрієте стати?

Кожна професія цікава, корисна. Щоб нею заволодіти, треба старанно вчитись в школі.

14. Творча робота з словами – анаграмами.

За роботою на уроці спостерігав розумний старий-престарий факір. Він запрошує нас на гостину.

Поведуть до нього самі активніші діти. Хто на вашу думку зможе справитись з цією роботою? (Учні висловлюють свої пропозиції).

Прочитайте чим він нас пригостить.

фірзе

фірке

фліва

тифрук

V. Підсумок уроку. Рефлексія. Технологія «Мікрофон».

Наймудріший факір розуміє, що дорога далека, а урок закінчується. Тому він дякує вам, що згадали про нього, і посилає солодощі від свого стола. (Поставити вазочку з зефіром, вафлями, фруктами).

Чому саме ці подарунки передав факір? (За наявністю часу провести звуковий аналіз слів).

Ви на славу потрудились!

Чого ж сьогодні ви навчились?

Що запам’яталось?

Яке завдання було складним?

Чому б ви могли навчити молодих факірів?

Що ви розповісте їм про нашу школу?

Мене радує те, що ви так цікаво розповідаєте про наш клас, нашу школу.

Я хочу сказати в кінці,

Що ви у мене молодці.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.