Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Тема: Звичайний дріб. Чисельник і знаменник дробу. Задачі на знаходження числа за величиною його дробу.

Математика

Для кого: 4 Клас

22.10.2021

37

0

0

Опис документу:

Математика. 4 клас. Інтелект України.

Література: Гавриш І. В. Математика. 4 клас, тиждень 2.Зошит з друкованою основою./ І. В. Гавриш, Л. М. Булахова. Науково-педагогічний проект «Інтелект України». 2021. С. 45-48, 63, 75.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Звичайний дріб. Чисельник і знаменник дробу. Задачі на знаходження числа за величиною його дробу.

Мета: а)дидактична - Поглибити знання учнів про звичайний дріб, знаходження задач на знаходження числа за величиною його дробу, продовжувати ознайомлення учнів зі звичайним дробом, знаменником і чисельником іменованими числами в натуральному ряді; формувати любов до математики у школярів; узагальнити і систематизувати знання дітей про знаменник і чисельник, натуральний ряд;

б)виховна - виховувати любов математики, бережливе ставлення до оточуючих; виховувати любов до однокласників.

в)розвивальна - розвивати пізнавальні інтереси; розвивати техніку читання, увагу, пам'ять, дрібну моторику рук.

Обладнання: відеоматеріали (11.5), аудіо файли ( 11.1, 11.7), зошит з математики.

Тип уроку: інтегрований.

Література: Гавриш І. В. Математика. 4 клас, тиждень 2. Зошит з друкованою основою./ І. В. Гавриш, Л. М. Булахова. Науково-педагогічний проект «Інтелект України». 2021. С. 45-48, 63, 75.


Хід уроку


І. Організаційний момент

Вчитель: - Для того, щоб налаштуватись позитивно на урок давайте повторимо наше привітання. Три-чотири.

Діти: - Ми вітаємо всіх малят

Любі хлопчики й дівчата

Так як здавна і по нині

Кажуть в нашій Україні

Здоровенькі були

Ранку доброго бажаємо

Миру, злагоди, любові,

Ми вітаємо в дружнім колі

Доброго ранку, кожному зичу я

Доброго ранку, я людям бажаю

Вечором добрим всіх я встрічаю.

Вчитель: - Налаштовуємося на руханку. Руки на поясі, приготувалися.

Починається музика – всі роблять пружинку, потім ходять ліворуч то праворуч, супроводжуючи все це оплесками. Три-чотири.

Руханка

  1. Пам'ятайте, люди, - пружинка

Це потрібно знати,

Щоб щасливим бути,

Треба вміти пробачати!

Пам'ятайте, люди, - ходять ліворуч то праворуч,

супроводжуючи все це оплесками

Так давно ведеться:

Щоб щасливим бути,

Треба мати добре серце! - показують форму серця

Приспів:

Подаруй свою усмішку - руки на поясі

І добрішим стане світ! - розводять руки,

Подаруй свою усмішку, - руки на поясі

Щоб довкола всіх зігріть! - обіймають себе

  1. Пам'ятайте, люди

Рослі й невеликі,

Тільки разом ми здолаєм

Кручі всі і ріки!

Знайте, все на світі

Можна пережити -

Тільки треба дуже

Одне одного любити!

Приспів.

  1. Пам'ятайте, люди,

Це потрібно знати,

Щоб щасливим бути,

Треба просто закохатись!

Пам'ятайте, люди,

Сонце світить ясно

І навколо світ такий

Хороший і прекрасний!

Приспів.

Вчитель: - дякую, що подарували мені свою усмішку та танець. Дякую, що всі зі мною прокинулися на нашій ранковій зустрічі. І бути на сьогодні і на цілий тиждень з гарним та позитивним настроєм. Продовжуємо нашу роботу з ранковою зустріччю. Давайте пригадаємо нашу клятву. Починаємо з афермацій, які налаштовують нас на те, щоб ми стали успішними учнями. Спочатку з диктором, а потім самостійно. Три-чотири.

Діти: - Я клянусь любити Україну, виконувати закони України, допомагати одне одному, я клянусь у вірності прапору України.

Діти: - Я працюю над тим, щоб розвивати свою індивідуальність та креативність. Мене оточують прекрасні люді, і я відповідаю їм тим самим.


ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вчитель: - Чи всім було зрозуміло, як виконувати домашнє завдання? Так (Діти).

Вчитель: - Відкриваємо звичайний зошит і записуємо дату, класна робота.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Повідомлення теми уроку

Вчитель: - розгортаємо свої посібники, 11 урок сторінка 45. Читаємо тему уроку разом. Три-чотири.

Діти: - звичайний дріб. Чисельник і знаменник дробу. Задачі на знаходження числа за величиною його дробу.

Вчитель: - сьогодні у нас буде повторення вивченого матеріалу у 3 класі та вивчення нових термінів. Скажіть будь ласка, що нового прозвучало в темі уроку?

Діти: - задачі на знаходження числа за величиною його дробу.


ІV. Актуалізація опорних знань і способів дії.

  1. Бесіда з елементами розповіді.

Вчитель: - так. Задачі на знаходження числа за величиною його дробу. А які задачі ми з вами вже розязували?

Діти: - Задачі на знаходження числа за його частиною і задачі на знаходження частини за його числом.

Вчитель: - добре. А скажіть будь ласка, що таке звичайний дріб?

Діти: - це запис двох чисел, які знаходяться під рискою дробу. Над рискою – чисельник, а під рискою – знаменник.

Вчитель: - отже, працюємо над правилом. Сторінка 45. Візьміть свої пальчики, поставте на правило і прочитаємо правило мудрої сови разом із диктором. Прибрали ручки, олівці. Будьте уважними. Три-чотири. (аудіо запис 11.1)

Діти: - звичайний дріб – число, представлено у вигляді а/b, де a i b – натуральні числа. Число а є чисельником, b – знаменником. Знаменник дробу показує, на скільки рівних частин поділене ціле, а чисельник – скільки таких частин узято.

Вчитель: - у дробі 1/8. 1 – чисельник, а 8 – знаменник. Скажіть будь ласка, яка умова має бути щоб дріб був звичайним? Перегляньте ще раз правило. a i b чим має бути представлено?

Діти: - a представлено чисельником, b – знаменником. a i b мають бути натуральними числами.

  1. Вивчення правила.

Вчитель: - отже, давайте прочитаємо ще раз правило, але без диктора.

Діти: - звичайний дріб – число, представлено у вигляді а/b, де a i b – натуральні числа. Число а є чисельником, b – знаменником. Знаменник дробу показує, на скільки рівних частин поділене ціле, а чисельник – скільки таких частин узято.

Вчитель: - підніміть очі на мене. Відтворіть ще раз правило у себе в памяті. Скажіть будь ласка, чи були якісь слова чи словосполучення, які вам не зрозумілі? (ні)

Дві – три дитини розказують правило по пам’яті.

  1. Робота в зошиті

Вчитель: - на дошці записано дріб. Прочитайте його будь ласка.

Діти: - 2/7.

Вчитель: - 2/7. В поданому дробі нам потрібно обвести чисельник і знаменник. Чисельник , а знаменник . Кожен виконує у зошиті, а Костя на дошці і коментуємо.

Діти: - 2 обводимо , 7 обводимо .

Вчитель: - в наступному завданні у нас є такі дроби. Будь ласка виконайте це завдання самостійно. Вам на це 1 хвилина. Давайте допоможемо нашому Питайлику і прочитаємо спочатку чисельники, разом із тим що записаний на дошці, а потім знаменники. І обведіть чисельники , а знаменник у .

Діти: - чисельники – 2, 2, 1, 4, 5, 8, 1. Знаменники – 7, 7, 3, 11, 9, 9, 6.

Вчитель: - працюємо у звичайному зошиті. Наступне завдання №2. Треба записати дроби від найменшого до найбільшого. Каміла до дошки, а інші працюють у зошитах. Запишіть будь ласка дроби собі у зошит. Між дробами ми ставимо крапку з комою або відступаємо одну клітинку.

Діти: - 1/7, 2/7, 3/7, 4/7, 5/7, 7/7.

Вчитель: - наступне завдання №3. Одна хвилина для виконання. Запишіть число подане у вигляді суми розрядних доданків. Вадик, Каміла і Сєрафіма виконує це завдання на дошці. І прокоментуйте подані вирази.

700000 + 4000 + 1 = 704001

70000 + 400 + 10 = 70410

7000 + 40 + 1 = 7041

Вчитель: - наступне завдання №4. Закресліть в числі 5 217 698 цифри так, щоб решта цифр утворила найбільше з можливих п’ятицифрових чисел, але умова не змінюючи послідовність чисел. Аліна до дошки. Запиши і прокоментуй числа.

Діти: - 57 698, сусідні числа - 57 697, 57 699.

Пальчикова гімнастика

Вчитель: - давайте виконаємо розминку для пальчиків.

Діти: - зошит до рук беру, правильно я покладу. Ручку я ось так тримаю. Сяду рівно не зігнусь. Буду я писати правильно. До роботи я берусь.

Вчитель: - наступне завдання потрібно виконати множення складеного іменного числа на натуральне. Виконуємо вправу на основі знімку фотоапарату. Уважно глянули на екран. ( відеозапис 11.5) В одній добі 24 години. В одній годині 60 хвилин. В одній хвилині 60 секунд. Наше завдання збільшити 6 годин і 30 хвилин у двічі. Тобто помножити на 2. Записуємо у робочому зошиті. Можна виконати перетворення, а можна виконати все відразу. Макар пояснює.

Діти: - 6 годин *2 буде 12, 30 хвилин на 2 буде 1 година. В сумі 13 годин.

Вчитель: - наступне Влад.

Діти: - 15 хв. 25 с. * 4. 925 с *4 = 3700, 3700 / 60 = 61 хв. 40с. = 1 год. 1 хв. 40 с.

Вчитель: - наступне завдання №6. Усно порахували. Скільки вийшло? Рахую до пяти. Яка відповідь у вас вийшла?

Діти: 20 * 100 = 2000 + 3100 = 5100 – 4000 = 1100 / 100 = 11 + 89 = 100.

Вчитель: - всі піднялися. Розімнемося трошки.

Фізкульхвилинка.

Під музичний супровід.

Ручки в замочок. Вгору, вниз.

На носочки потягнулися.

Прогнулися назад, опустили.

Повернулися праворуч і ліворуч.

Праву руку в гору ліва в низу. На два рахунки зміна положення рук.

Вчитель: - сідаємо. Читаємо правило з мудрою совою. ( аудіо запис 11.7) Взяли свої розумні пальчики. Поставили на слово «якщо». Читаємо всі разом. Три-чотири.

Діти: - запам’ятай якщо один із множників збільшити (зменшити) в кількі разів, то й добуток збільшиться (зменшиться) в таку саму кількість разів.

Вчитель: - як зміниться добуток, якщо один із множників збільшити в 10 разів? Пишемо.

Діти: - добуток збільшиться в 10 разів.

Вчитель: - як зміниться добуток, якщо один із множників зменшити в 5 разів? Пишемо.

Діти: - добуток зменшиться в 5 разів.

Вчитель: - як зміниться добуток, якщо один із множників збільшити у 2 рази, а інший – у 3 рази? Пишемо.

Діти: - добуток збільшиться у 6 разів. Правило добутку.

Вчитель: - запиши подвійну нерівність. Для того щоб записати подвійну нерівність, з чого ми маємо почати?

Діти: - ми починаємо із числа в середині.

Вчитель: - Нікіта і Поліна йде записувати нерівність.

Діти: - 2900 < 10200 < 20250. X < 8000 < 10000.

Вчитель: - зараз Макар йде записувати всі можливі подвійні нерівності. Чи є ще варіанти запису нерівності?

Діти: - a < c < 7200. Немає.

V. Формування нових знань і способів дії.

Вчитель: - прочитайте задачу № 11. Про що говориться у задачі? Що нам відомо з задачі?

Діти: - у задачі говориться про дітей, які вирушили у похід. Нам відомо, що вирушило 30 дітей, і це 1/10 частина від всіх дітей.

Вчитель: - записуємо у робочий зошит умову задачі. Коментуємо написане.

Діти: - всього – 30 дітей. Пішли у похід – 1/10 від всієї кількості.

Вчитель: - як нам дізнатися всю кількість дітей?

Діти: - 30 * 10 = 300 дітей пішло у похід всього.

Вчитель: - записуємо відповідь.


VІ. Закріплення вивченого.

Вчитель: - вправа № 12. У вас дві хвилини, виконати вправу на 47 сторінці. Вам потрібно допомогти хвалькові виконати завдання. Візьміть свої лінійки і виміряйте довжину і висоту прямокутного паралелепіпеда. І знайдіть об’єм цього прямокутного паралелепіпеда. Хто буде готовий прокоментувати задачу?

Діти: - висота – 2 см, ширина – 3см. Обєм це ширина помножена на висоту і помножена на ширину. 7 * 2 * 3 = 42 см кубічні.

Вчитель: - молодці!


VІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

Вчитель: - що таке звичайний дріб?

  • Чим він представлений?

  • На що вказує знаменник?

  • А чисельник?

  • Що буде з добутком, якщо один із множників збільшиться?


VІІІ. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Вчитель: - чи всі зрозуміли сьогоднішню тему. Хто не зрозумів, в індивідуальному порядку готова пояснити.


ІХ. Оцінювання знань учнів проводиться із коментуванням оцінок.

Вчитель: - всі ви гарно попрацювали. Але високі бали отримають Влад, Сєрафіма і Поліна. Низький бал Макола і Нікіта. А інші середній бал.


Х. Домашнє завдання.

Вчитель: - домашнє завдання : урок 11, с. 48, 63, 75.





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.