Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Цивільний захист у закладах освіти: складаємо мобілізаційний план
»
Взяти участь Всі події

Тема: Звертання поширені і непоширені. Розділові знаки при звертаннях.

Українська мова

Для кого: 8 Клас

22.03.2019

1041

2

0

Опис документу:
Урок розрахований на учнів 8 класу. На уроці використано різні види роботи,які допомогають дітям краще засвоїти матеріал. Мета навчити учнів виділяти звертання в контексті, аналізувати їх стилістичну роль, правильно інтонувати речення зі звертаннями, розставляти розділові знаки; Розвивати творчі вміння трансформувати прості речення на речення із звертаннями, розширювати речення шляхом самостійного введення в них слів – звертань.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Розробка уроку з української мови у 8 класі

Тема: Звертання поширені і непоширені. Розділові знаки при звертаннях

Мета:

Навчальна: навчити учнів виділяти звертання в контексті, аналізувати їх стилістичну роль, правильно інтонувати речення зі звертаннями, розставляти розділові знаки;

Розвивальна: розвивати творчі вміння трансформувати прості речення на речення із звертаннями, розширювати речення шляхом самостійного введення в них слів – звертань.

Виховна: виховувати в учнів самостійність, кмітливість, справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, роздатковий матеріал

Хід уроку

І.Організація класу. Мотивація навчальної діяльності

Емоційне налаштування на урок „Спіймай мій настрій”.

- Я пропоную Вам попрацювати в парі.

- Посміхніться, „зніміть” посмішку зі свого обличчя долонею та „киньте” своєму сусідові. „Спіймайте” посмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.

- Саме з посмішкою на обличчі має пройти наш урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок

Проблемне завдання. Утворіть від імен учнів звертання.

Наприклад: Тарас – Тарасе…

ІІІ. Оголошення теми, завдань уроку

        - Сьогодні тема нашого уроку  «Звертання поширені й непоширені.

Розділові знаки при звертанні».

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя.

1)Що таке звертання й чим воно виражається.

Звертання— це слово або сполучення слів, яке називає особу чи предмет, до яких звертається мовець.

2)Звертання непоширені й поширені.

Звертання можуть бути непоширеними й поширеними.Непоширені— складаються з одного слова. Україно, школо, краю.

Поширені— складаються з кількох слів.

Україно моя, школо рідна, краю чарівний.

3)Звертання — форма етикету.

Звертання до співрозмовника — найяскравіший і часто вживаний етикетний знак, який може бути офіційним, загальним та індивідуальним.

Розділові знаки при звертанні.

Звертання, що стоїть на початку речення, виділяється комою або знаком оклику. Н . Україно! Я для тебе на світі живу.

З обох боків виділяється звертання комами, коли стоїть у середині речення.

Я дякую тобі, рідна хато моя, за чудові спогади дитинства.

Фізкультхвилинка

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1.Робота з підручником.

1)Опрацювання параграфа 49

2)Виконання вправи 565

2.Робота в парах.

Творчий диктант.

Прочитати прислів’я і приказки. Списати, вставляючи в них слова – звертання.

* Стримуй себе у всьому, а найбільше – у словах.

* Слухай багато, а говори мало..

* Не все говори, часто треба й помовчати.

* Тримай слово за зубами.

* Якщо б ти помовчав, ти б залишився мудрим.

3.Хвилинка – цікавинка.

- Відгадайте загадки, знайдіть звертання.

Любі хлопчики й дівчатка, вам загадочка така:

Чи не знаєте ви слово, яке б мало сорок « а »? ( Сорока )

О, тренуйтесь, діти, в мові, щоб розумними росли.

А скажіте, що за слово має 100 сполучень « ли »? ( Столи )

4.Лінгвістичне дослідження з прийомами взаємоперевірки.

Переписати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Виділити

звертання.

* Виростеш ти сину вирушиш в дорогу.

*Спи ж ти малесенький пізній – бо час.

* Відроджуйся й розквітай рідна мово.

* Ти постаєш в ясній обнові, як пісня линеш рідне слово.

5. Гра «Хто більше?».(Усно)

Доберіть приклади речень із непоширеними й поширеними звертаннями з творів художньої літератури, використовуючи підручник з української літератури для 8 класу.

6.Самостійна робота

Людина приручила диких звірів. З давніх-давен біля її оселі живуть брати наші менші. І ми відповідаємо за тих, кого приручили.

Спробуйте поставити слова у кличному відмінку.

Кіт, собака, півень, качка, кінь, корова, бик, вівця.

7. Метод « Мозковий штурм ».

Завдання: Перебудувати речення так, щоб підмети стали звертаннями. Виділити граматичні основи.

* Люди не повинні відповідати образою на образу.

*Водії дотримуються правил дорожнього руху.

* Восьмикласники цікавляться новинами художньої літератури.

* Учні старанно готуються до уроків.

8.Гра «Лінгвістичний баскетбол» (Самоперевірка)

  1. Звертання виділяємо на письмі лапками? (Ні).

  2. Звертання називає того, до кого звертаються? (Так).

  3. Звертання може бути членом речення? (Ні).

  4. Найчастіше звертання може бути виражене займенником? ( Ні ).

  5. Звертання завжди стоїть на початку речення? ( Ні ).

  6. Звертання використовується в науковому стилі? ( Ні ).

  7. Усередині речення звертання виділяємо з обох боків комами? ( Так ).

  8. При звертанні може бути знак оклику? (Так).

  9. Чи може вживатися звертання в множині? (Так ).

  10. Слова  о, ой, теж належать до звертання? ( Ні ).

VІ. Підбиття підсумків уроку

Рефлексія «Продовж речення»

Після уроку я можу……

Цікаво було…..

Мене здивувало….

Звертання – це слова, що зближують, бо….

 VІІ. Домашнє завдання

1.Повторити теоретичний матеріал.

2.Виконайте одне із трьох завдань:

1). Виписати поетичні рядки із звертаннями. Вказати автора слів.

2).Виписати рядки з українських народних пісень, у яких є звертання.

3) .Складіть кросворд на тему «Звертання».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.