Тема. Жива і нежива природа.

Опис документу:
Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та не¬живої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Природознавство

Урок 3

Тема. Жива і нежива природа.

Мета: розширювати знання учнів про різноманітність природи; розвивати вміння групувати об'єкти неживої та живої природи, порівнювати об'єкти (тіла) живої та не­живої природи з метою виявлення відмінностей між ними; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Вправа «Погода»

- Який сьогодні день - ясний, хмарний, похмурий?

- Яке небо?

- Які опади?

- Який вітер?

- Яка температура повітря?

- Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

- Сьогодні ми говоритимемо про те, що нас оточує, про світ, у якому ми живемо. Ви здогадалися що йтиметься про природу. До­рослі називають це словом довкілля, навколишній світ

2. Вивчення вірша

Повітря, земля і вода - це Природа.

Природа - це Я. І ти - це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми - тільки частка цієї краси.

- На уроці ви дізнаєтеся, що належить, а що не належить до природи, навчитеся розрізняти живу і неживу природу.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Гра «Я почну, а ти завершуй»

Сьогодні дорогою до школи я бачив.

Біля школи росте.

Нашу землю вдень освітлює.

Уночі я бачила на небі.

Ми п'ємо.

Риби живуть у.

Ми дихаємо...

На дошці — малюнки.

Як назвати одним словом усе, про що ви говорили? Де ми це зустрічаємо?

Так, навколо нас. Це і є природа. (На дошці учитель записує слово «природа».)

А чи хотіли б ви здійснити подорож у той куточок природи, де ви відпочивали влітку? Яка природа вас там оточувала?

2. Релаксаційна пауза

- Сядьте зручніше, заплющте очі. Я хочу запросити вас у ман­дрівку на хмаринці.

Звучить музика.

- Уявіть, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м'яку гору із подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно роз­ташувалися на цій великій подушці. Мандрівка починається. Наша хмаринка повільно піднімається у синє небо. Відчуваєте, як віте­рець обвіває обличчя? Тут, високо в небі, усе спокійно і тихо.

Ми наближаємося до місця вашого відпочинку... Розплющте очі. Як красиво! Розкажіть, що ви бачите. (На дошці — мапа Укра­їни з дитячими фотографіями про літній відпочинок.)

Мені дуже хочеться поближче розглянути, які предмети при­роди там є. Але наша хмаринка так високо, що це зробити немож­ливо без спеціального приладу — телескопа що допомагає спостері­гати за предметами на далекій відстані. (На дошці з'являється малюнок телескопа.)

У мене він є! Допоможіть, будь ласка, його налагодити.

3. Фізкультхвилинка

Для цього: підведіться;

протріть лінзу;

витягніть трубу;

наведіть різкість;

нахиліться вперед;

присядьте;

станьте навшпиньки.

- Усе!.. Зупинилися! Дуже гарно видно!
Учні сідають.

- Назвіть, які предмети природи ви бачили. (На дошці — ма­люнки.)

- Наша невеличка подорож добігла кінця, ми повертаємося до­дому. А в цей ч а с .

4. Робота в парах

- Обговоріть у парах, на які дві групи можна розділити ма­люнки, що є на дошці? (Формуються вміння групувати предмети за певними ознаками: належить, не належить до природи.)

5. Розповідь учителя

— Рослини, тварини і люди — це жива природа. Сонце, Місяць,
зірки, повітря, вода, ґрунт — це нежива природа.

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Гра «Що зайве?»

- Розгляньте малюнки на дошці. Який малюнок «зайвий»? Чому? (Лопата зайва, оскільки це виріб людини, а решта – природа)

2. Розв'язування логічних завдань «Що зайве? Чому?:»

Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

Дуб, камінь, Сонце, повітря.

Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

- Якою буває природа? (Живою і неживою)

- Назвіть ознаки живої та неживої природи.

- Як взаємопов'язані жива і нежива природа?

3. Гра «Уважний ряд»

Учитель готує предметні малюнки із зображенням сонця, бе­рези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку і показує їх по черзі. Діти першого ряду плескають у долоні, якщо показане належить до живої природи, другого — до неживої, а тре­тього — до рукотворного світу.

4. Гра «Об'єкти живої природи»

Діти підводяться. Учитель упереміж називає об'єкти живої при­роди і вироби: м'яч, собака, телевізор, трактор, хмара, сумка, сні­жинка, річка, ложка, бурулька, ранець, піщинка, гойдалки тощо. Діти присідають, коли чують назву виробу, і піднімають руки вгору, коли чують термін, що характеризує об'єкт природи (не зроблений руками людини).

- Зверніть увагу на об'єкти, що не належить до природи, —
міст, будівля, пам'ятник. Вони теж зроблені руками людини.

5. Виконання завдань

- Що з переліченого належить до неживої природи: орел, туман, людина, комаха, місяць, мороз? (Туман, місяць, мороз)

6. Гра «Я знаю три предмети.».

- Наведіть по три приклади об'єктів живої та неживої при­роди.

Людина виростила багатий урожай пшениці. Пшениця — це об'єкт природи або виріб людини? (Пшениця — частина жи­вої природи)

Який виріб колись був частиною живої природи?

а) Цегляний будинок;

б) лляний рушник;

в) глиняний кухоль;

г) сталевий ніж.

(Льняний рушник спочатку був рослиною.)

6. Робота над загадками

Учитель пропонує учням відгадати загадки і визначити, що з відгадок належить до живої природи, що — до неживої, а що — до рукотворного світу. Діти обов'язково пояснюють, чому вони визначили приналежність певного предмета до певної групи.

  • Лиш торкнись до колючок —
    Він згортається в клубок.

Не вгадаєте ніяк? Підказати? Це... (їжак).

  • В небі хмарка пролітала, Білий пух розсипала. Він на землю міцно ліг. Називають його... (сніг).

  • Цю найпершу в школі книжку Знає будь-який школяр.

  • До усіх книжок доріжку Прокладає наш... (буквар).

7. Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками

Демонстрація мультфільму «Про мавпочок» (1 хв — із завдан­ням: назвати якомога більше предметів природи і речей, створе­них людиною).

V. Підсумок у р о к у

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Що таке природа?

- Якою буває природа? (Живою і неживою)

- Що належить до живої природи?

- Що належить до неживої природи?

- Чим жива природа відрізняється від неживої?

- До якої природи належить людина?

- Як взаємопов'язані жива і нежива природа?

1

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!