Тема. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЛИЦАРСЬКИЙ ЩИТ»

Опис документу:
Тема. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЛИЦАРСЬКИЙ ЩИТ» Мета: удосконалювати навички роботи з папером, використовуючи при цьому необхідні інструменти і пристосування; продовжити формувати в учнів уміння працювати із шаблоном; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; ознайомити з давніми народними обрядами та звичаями, розкрити зміст народних традицій; виховувати працелюбність, акуратність, прищеплювати інтерес до предмета, естетичні смаки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 9. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЛИЦАРСЬКИЙ ЩИТ»

Мета: удосконалювати навички роботи з папером, використовуючи при цьому необхідні інструменти і пристосування; продовжити формувати в учнів уміння працювати із шаблоном; розвивати творчі здібності, дрібну моторику рук, посидючість; ознайомити з давніми народними обрядами та звичаями, розкрити зміст народних традицій; виховувати працелюбність, акуратність, прищеплювати інтерес до предмета, естетичні смаки, повагу до традицій українського народу.

Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації із зображенням лицарів, старовинних замків.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з картоном та папером, закріплювати прийоми згинання та складання паперу, виготовимо аплікацію «Лицарський щит».

2. Вступна бесіда

— Хто з вас знає, хто такі лицарі?

— Де вони мешкали?

— Чим займалися? (Відповіді дітей.)

— Лицарі — це середньовічні воїни. Щоб стати лицарем, потрібно було пройти спеціальну підготовку, як в армії. Лицарі носили важкі обладунки, були озброєні списом і мечем, у кожного був кінь. До речі, саме слово лицар у перекладі з німецької означає вершник. А в наші дні лицарем називають людину, яка готова до подвигу, яка вміє тримати своє слово. Лицар готовий будь-якої хвилини кинутися на допомогу іншим. У грудях у нього б’ється благородне серце, він завжди заступається за слабкого й скривдженого. Лицар бла­городно і піднесено ставиться до жінок і дівчаток.

— А хто знає, що це таке? (Демонстрування зображення гербів, які можуть бути знайомі дітям.)

— Ви маєте рацію — це герби. Давайте їх розглянемо! (Діти розглядають і визначають, як зображення на гербі пов’язане з історією міста.)

— Що ж таке герб, звідки він з’явився і для чого потрібен?

— Герб завжди має форму щита. Адже перші герби були намальовані саме на щитах у доблесних лицарів. На турнір або битву лицар виходив з голови до п’ят закутим у залізні обладунки. Було важко розпізнати, чия особа ховається за лицарським шоломом. Тоді й почали малювати на бойових щитах тварин, птахів, рослини і зброю. Ці емблеми стали символами лицарського роду і пере­давалися у спадок від батька до сина. Вони свідчили про славне минуле роду. Щит із гербом часто прикрашав ворота лицарського замку. Так герб ставав символом земель, підвладних власникові замка. Минула епоха лицарів, але герб зберіг форму щита. І тепер кожне місто має свій герб.

3. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Розгорніть підручник на с. 41 і розгляньте зображення середньовічного замку. (Діти читають про лицарів.)

— На с. 42 розгляньте зразки аплікацій лицарських щитів і скажіть, з чого треба починати роботу.

  • На картоні-основі за допомогою шаблону обведіть форму щита і виріжте її.

  • Використовуючи шаблони геометричних фігур, виріжте з кольорового паперу і наклейте прикрасу власного щита.

— У кожного лицаря була дама серця. Він присвячував їй вірші, виступи на турнірах та інші благородні вчинки. І для такої дами ми виготовимо прикрасу «Кулон». На с. 43 уважно роздивіться зображення жіночих прикрас.

— Яка з них належить маленькій дівчинці? Яку можна одягнути на урочисту подію? Яку могла б одягнути на бал Попелюшка?

Кулони бувають різні за формою і розміром. Деякі з них схожі на квітку, тварину, а деякі — на геометричні фігури.

— Аплікацію «Кулон» виготовлятимемо так:

  • визначте, для кого ви виготовлятимете прикрасу, і виберіть картон і папір відповідних кольорів;

  • за допомогою шаблонів обведіть і виріжте форму кулона або створіть власну;

  • використовуючи шаблони невеликих геометричних фігур, створіть прикраси для кулона;

  • зробіть отвір у кулоні та простягніть стрічку.

Фізкультхвилинка

Станьмо, діти, рівненько.

Отак! Отак!

Вклонімося низенько.

Отак! Отак!

Далі руки отак в боки,

Веселенько підем в скоки!

Отак, усі стриб! стриб!

А ніжками диб! диб!

Вгору ручки піднімайте

І всі разом присідайте!

Станьмо знов рівненько!

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Діти повторюють правила роботи з ножицями та клеєм та починають виконувати роботу. Учитель за потреби надає допомогу.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

Діти виходять до дошки по черзі та демонструють свої вироби.

— Оцініть роботу свого товариша.

— Чи задоволені ви результатом своєї діяльності?

— Як ви вчините з цими виробами? Комусь подаруєте або залишите собі?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким настроєм ви йдете з уроку?

— Які нові знання отримали на уроці?

— Що ви дізналися про лицарів?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!