Тема. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЇЖАЧОК»

Опис документу:
Тема. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЇЖАЧОК» Мета: дати загальні уявлення про картон, види картону та його призначення; навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, са-мостійність, взаємодопомогу; виховувати бережливе ставлення до паперу, розуміння необхідності економного використання матеріалів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 8. ЗГИНАННЯ І СКЛАДАННЯ ПАПЕРУ. АПЛІКАЦІЯ «ЇЖАЧОК»

Мета: дати загальні уявлення про картон, види картону та його призначення; навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з паперу; розвивати охайність, са­мостійність, взаємодопомогу; виховувати бережливе ставлення до паперу, розуміння необхідності економного використання матеріалів.

Обладнання: картон, кольоровий папір, ножиці, олівці, клей, пензлик, серветка, гумка, лінійка, ілюстрації лісових тваринок.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Ми починаємо подорожувати Паперовим містом. Поруч із нами будуть картонник та його помічники. Серед поданих букв відшукайте слова. Ці слова підкажуть тобі, з якими матеріалами та інструментами ми працюватимемо на уроці. (Діти відгадують слова.)

СЧТКІАОЛЕПАПІРТОРАЄ ВРОАЄЬЯОЛІВЕЦЬЙОЬО

ОТИРЛІЦКЛЕЙБЧФДАТР ПЙУТЛДВКАРТОНТОЬБУ

ЗЖХОЛПЕНЗЛИКЇТЬВЙЕ ХЄУНОЖИЦІЄЙОТСВІФ

Ми дізнаємося:

  • про таємниці Паперового міста;

  • про паперові об’ємні фігури;

  • про декоративно-ужиткове мистецтво;

  • про оригамі та витинанки.

Ми відкриємо:

  • секрети майстерності.

Ми навчимося:

  • виготовляти казкові аплікації з гофрованого паперу.

2. Вступна бесіда

— Розгорніть підручники на с. 36. Розгляньте, якого виду буває картон.

— Картон — щільний, багатошаровий твердий і міцний матеріал, виготовлений з волокон деревини шляхом пресування волокнистої маси.

— На партах у вас лежать аркуші паперу та картону. Уважно роздивіться їх. Що ви помітили?

— Чи однакові вони? Чим відрізняються один від одного?

— Основна відмінність паперу від картону — кількість шарів. Картон має більшу товщину, масу і міцність.

— Які види картону ви бачите на малюнку?

— Де і для чого використовується пакувальний, поліграфічний, дизайнерський картон? (Діти розглядають малюнки та відповідають на запитання.)

3. Практична робота

— Що таке гофрований папір? На с. 38 підручник відкриває цю таємницю.

Гофрують — тобто складають, відгинають однакові смужки. Гофра — це гармошка з однакових смужок. Папір гофрують так:

  • відігніть смужку паперу;

  • переверніть аркуш і відігніть другу смужку;

  • знову переверніть аркуш, відігніть третю смужку;

  • так до кінця аркуша — вийде гармошка;

  • кожне ребро гармошки називається «фальц»; ребра виступають через одне: перше — вниз, друге — вгору, третє — знову вниз.

— Сьогодні на уроці ми будемо виготовляти аплікацію з гофрованого паперу.

Фізкультхвилинка

4. Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Настає зима, і звірі старанно готуються до неї. Хто з тваринок лягає спати, а хто бігає лісом — шукає здобич? (Діти розглядають ілюстрації із зображенням лісових звірів та розповідають про них.)

  • В ліс ми з друзями пішли,

Диво дивне там знайшли.

Як клубочок, ця тваринка,

Вся в колючках в неї спинка.

Хай собі затямить всяк,

Зветься дивний звір... (їжак).

— Розгорніть підручник на с. 39 і роздивіться зразок аплікації. Які матеріали потрібні нам для цього?

  • Для тулуба зігніть аркуш паперу навпіл завширшки. Відріжте одну половину і прогофруйте її.

  • Складіть гофровану смужку навпіл і склейте крайні внутрішні складки —вийде «віяло».

  • Для зручності наклеювання на основу ножицями відріжте кінчик «віяла».

  • Для мордочки половину великого аркуша паперу складіть учетверо та відріжте одну частину. Зробіть з неї квадрат, а потім — трикутник (як пока­зано на малюнку).

  • Для носика лівий або правий кут трикутника відігніть і підверніть униз. Фломастером домалюйте очі, рот і носик.

  • Розташуйте тулуб і голову їжачка на картоні-основі, наклейте їх. Прикрасьте композицію вирізаними листочками або фруктами.

  • Використовуючи спосіб гофрування, самостійно виготовте композиції з квітами, метеликами, рибками.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Правила користування ножицями

1) Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2) Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3) Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4) У процесі різання уважно стежте за розміткою.

5) У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6) Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7) Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.

Учні починають роботу. Учитель допомагає порадами.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

Діти виходять до дошки по черзі та демонструють свої вироби.

— Оцініть роботу свого товариша.

— Чи задоволені ви результатом своєї діяльності?

— Як ви вчините з цією аплікацією? Комусь подаруєте або залишите собі?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким настроєм ви йдете з уроку?

— Які нові знання отримали на уроці?

— Які види картону ви пам’ятаєте?

— Що таке гофрований папір?

— Чи хотіли б ви ще когось навчити виготовити такі самі аплікації?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн