Тема: Закріплення вимови й написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.

Опис документу:
Мета: Виробляти в учнів навички літературної вимови та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом; вчити правильно записувати слова з апострофом; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова,бажання оберігати пташок, допомагати їм.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова

Тема: Закріплення вимови й написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом.

Мета: Виробляти в учнів навички літературної вимови та звуко-буквеного аналізу слів з апострофом; вчити правильно записувати слова з апострофом; розвивати зв'язне мовлення; виховувати любов до рідного слова,бажання оберігати пташок, допомагати їм.

Обладнання: ІКТ, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Дзвоник знов дзвенить для нас –

Розпочати урок час.

Попрацюємо на славу,

Щоб сказали у кінці:

«І дівчата і хлоп´ята,

Всі ви просто молодці!»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1 Перевірка домашнього завдання.

- Чи виникли труднощі при виконанні домашнього завдання?

- Відгадайте загадку.

А я такий же, як знак розділовий

Простий і відомий шкільній дітворі.

Оце лиш в словах української мови

Сумлінно пишусь не внизу, а вгорі.

Твердість вимови вчу позначати,

Роздільно навчаю також читати.

Ось спробуй писати слово «ім’я» –

Факт, що зразу потрібним стану і я!

- Що таке апостроф?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми повторимо правила написання слів з апострофом і виконаємо відповідні завдання.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1 Каліграфічна хвилинка.

В’ї в’я п’ю м’ю б’є солов`ї

(Скласти речення зі словом

Визначити головні члени речення).

4.2 Зоровий диктант.

Читання, село, плаття, життя, казка, птах, весна, бадилля.

4.3 Словникова робота.

Комп`ютер - механічний, (електронний) пристрій, призначений для проведення обчислень. 1941 року — створили обчислювальну машину, що мала всі властивості сучасного комп'ютера. В 1950 році в Києві під керівництвом академіка Лебедєва була створена перша в континентальній Європі ЕОМ.

4.4 Розподільний диктант.

В одну колонку запишемо слова з апострофом, а в другу без апостофа.

Десять, п’ять, дев’ять, малята, б’ють, м’ята, буря, бур’ян, реп’ях, суддя, реп`ях, рюкзак, буряк, свято, пір`я, хлоп`ята.

4.5 Робота з підручником.

Вправа 179.

  • Прочитайте речення.

  • Спишіть, вставляючи, де потрібно пропущені букви або апостроф.

  • Зробіть звуко-буквенний аналіз слів з апострофом.

Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення й систематизація знань.

5.1 Вправа 180.

Шпак звичайний - належить до ряду горобцеподібних, родини шпакових. Довжина 19—22 см, вага 60—90 г. Шпак зазвичай поселяється у міських та приміських зонах, де є багато будинків, які забезпечують йому місця відпочинку і гніздування. Шпак є комахоїдним птахом і зазвичай живиться такими комахами, як гусениця, міль, також павуками, равликами і маленькими ящірками. Шпаки також живляться і рослинами, зокрема, пшеницею, ячменем, фруктами, нектаром. Звичайний шпак є досить галасливим птахом з великим розмаїттям як механічних, так і мелодійних звуків, в тому числі такий відомий як «вовко-свист». Шпаки — неабиякі пародисти. У неволі шпак, як звикне, здатен вивчити безліч різних звуків, мелодій та голосів.

- Прочитайте вірш.

- Випишіть слова з апострофом.

5.2 Відгадування загадок.

- Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки. Зробіть звуко-буквенний аналіз слів.

Воно належить мені, але інші вживають його частіше за мене.

(Ім’я ).

Що підніме і найменша дитина, а через хату не перекине і найсильніша людина?

(Пір’їна ).

Б’ють — не плаче, вгору скаче,

І ніхто йому, одначе,

Не сказав хоч раз «Пробач»,

Бо на те і є він … .

(М’яч).

5.3 Робота в парах.

Дидактична гра «Добери слово».

Легке –

Співучі –

Колючий –

Червоний –

Запашна –

Футбольний –

5.4 Дидактична вправа «Утвори за зразком слова з апострофом»

Соловей - солов`їний.

Камінь – кам’яний

олово – олов’яний,

дерево – дерев’яний,

риба – риб’ячий.

5.5 Розвиток мовлення.

Поширити речення.

Летять солов`ї.

Летять веселі солов`ї.

У теплі краї летять веселі солов`ї.

5.6 Дидактична гра «Естафети»

Вставити літери е чи и.

  1. Ж..ве, м..даль, р..чення, л..стя, дер..во, уч..нь, кн…га, уч..тель, м..д.

  2. Шоф..р, нов..й, дят..л, н..тка, р..ба, серц.., в..сна, с..ло, ч..сло.

  3. Кр..ло, в..рба, ст…пи, з..мля, п..ро, пл…че, к..т, гр…б, с..стра.

VI. Підбиття підсумків уроку.

  • Що нового дізнались на уроці?

  • Що найбільше сподобалось?

  • Чи задоволені ви роботою на уроці?

VII. Домашнє завдання.

Повторити словникове слово, виконати вправу 181, с. 67.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.