Тема. ВСТУП. ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ НА УРОЦІ. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГО ЛИСТЯ «ЧАПЛЯ»

Опис документу:
Тема. ВСТУП. ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ НА УРОЦІ. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГО ЛИСТЯ «ЧАПЛЯ» Мета: ознайомити учнів з новим підручником; навчати правил безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; формувати навички роботи з природним матеріалом; розвивати фантазію, уяву, творчість; вдосконалювати вміння працювати за планом; виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 1. ВСТУП. ПРАВИЛА ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ, ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОЧОГО МІСЦЯ НА УРОЦІ. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГОЛИСТЯ «ЧАПЛЯ»

Мета: ознайомити учнів з новим підручником; навчати правил безпечної роботи з інструментами та пристосуваннями; формувати навички роботи з природним матеріалом; розвивати фантазію, уяву, творчість; вдосконалювати вміння працювати за планом; виховувати відповідальність за доручену справу, охайність, поважне ставлення до праці, до людей труда.

Обладнання: ілюстрації із зображенням птахів; картон, кольоровий папір, сухе листя, гілочки дерев, стеблинки квітів, ножиці, клей, пензлик, серветка для рук.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. CПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Ось і закінчилися веселі канікули. Розпочалися заняття у школі.

— Чим запам’яталися вам канікули?

— Де ви відпочивали?

— Чи пам’ятаєте, яким було завдання на літо? (Збирати листя, стеблинки квітів, квіти, гілочки дерев, насіння, шишки, жолуді; обережно перебрати та засушити.)

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати з природним матеріалом.

2. Робота за підручником

— Розгорніть підручник і розгляньте звернення авторів до другокласників. Тепер ви вмієте добре читати. Прочитайте, про що ви дізнаєтеся в країні Майстрів у другому класі. (Діти читають звернення на с. 3.)

— На уроках трудового навчання ми будемо знайомитися з матеріалами та інструментами, дізнаємося про їхні властивості, будемо засвоювати різноманітні технологічні прийоми праці. Навчимося працювати самостійно та колективно, бути охайними, уважними, чемними.

— На уроках трудового навчання ви дізнаєтеся:

  • з яких матеріалів людина виготовляє необхідні речі, будинки, машини;

  • якими властивостями володіють ці матеріали;

  • чому для виготовлення різних предметів використовують різні матеріали;

  • як сконструйовані деякі речі, предмети, машини.

— Ласкаво просимо до країни Майстрів. Розгляньте вироби на с. 4. З яких матеріалів виготовлені зображені на малюнках вироби? (Відповіді дітей.)

3. Бесіда про правила безпеки на уроках трудового навчання

— Кожен учень зобов’язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках трудового навчання. Давайте згадаємо, що ви пам’ятаєте з першого класу.

Учні повинні:

  • приготувати своє робоче місце;

  • переходити на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється;

  • коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж;

  • перевірити справність інструментів особистого користування, наявність матеріалів;

  • роботу розпочинати лише з дозволу вчителя;

  • не можна працювати несправним і тупим інструментом;

  • використовувати інструмент лише за призначенням;

  • користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя;

  • використовувати навчальний час для виконання завдання і не відволікатися на розмови, своєчасно й якісно виконувати доручену справу.

4. Бесіда про організацію робочого місця

— Розгорніть підручник на с. 5.

— Розгляньте, які речі повинні бути у вашій папці? (Діти перелічують.)

— Згадайте з уроків письма, як правильно сидіти за партою?

  • Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його: скласти відповідний інвентар, вимити руки з милом і витерти рушником;

  • інструменти і матеріали зберігати у папці;

  • за столом сидіти рівно, не сутулитися.

Діти розглядають, які інструменти лежать у них на парті, перелічують, якими інструментами що треба робити.

— У якій послідовності треба виконувати роботу?

  • Обдумування майбутніх дій, складання плану.

  • Виконання дій за планом.

  • Перевірка виконаної роботи, внесення поправок.

Фізкультхвилинка

Хлопчики й дівчатка!

Колони підрівняйте.

Й розминку-веселинку

Зі мною починайте.

Раз — підняти руки вгору,

Два — нагнутися додолу,

Три, чотири — прямо стати.

Будем знову починати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

Вище руки підніміть,

Голівками потрясіть.

Нахил вліво — раз, два, три,

Нахил вправо — раз, два, три.

Нахилились, розігнулись,

Кругом себе повернулись.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте!

5. Демонстрування та аналіз зразка

1) Бесіда про правила безпеки при роботі з природним матеріалом.

— Сьогодні ми починаємо працювати з природними матеріалами. Опале листя, засушені трави і квіти можуть отримати друге життя в руках майстра. Коли працюєте з природними матеріалами, не поспішайте їх ламати, розрізати. Краще уважно придивіться, постарайтеся побачити те, що в них приховано. Намагайтеся бути спостережливими й обережними по відношенню до навколишнього світу. Тоді у ваших руках зі звичайним листям, квітами і тра­винками відбудуться чудові перетворення.

Для поєднання деталей з природних матеріалів (зокрема, засушені стебла, насіння, листочки, гілочки, квітки, жолуді, шишки) використовують пластилін чи клей.

  • Не можна куштувати природні матеріали.

  • Інструменти для праці слід зберігати у спеціальних коробках, пакетах, підставках, пристосуваннях.

  • Після використання інструментів їх слід повернути на місце зберігання.

  • Для зберігання природних матеріалів слід використовувати окрему коробочку, виготовлену з цупкого паперу.

2) Інструктаж учителя.

— Відгадайте загадку:

Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

— Що ви знаєте про цю пташку? (Відповіді дітей. На дошці — ілюстрації із зображенням птахів.)

  • Підготуйте картон-основу того кольору, який бажаєте.

  • Уважно розгляньте листочки і доберіть найбільш відповідні для зображення частин тіла чаплі. Це можуть бути листя верби, акації.

  • Викладіть на картоні-основі всі деталі.

  • Кожну деталь обережно змастіть клеєм, підклавши аркуш паперу.

  • Покладіть деталь на своє місце і прогладьте через папір.

  • Готову аплікацію покладіть під прес.

  • Використовуючи засушені листочки, самостійно зробіть аплікацію іншої тварини.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Діти починають працювати. Учитель за потреби здійснює допомогу.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Яка робота сподобалась найбільше?

— Чия робота найохайніша?

— Хто припустився помилки?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Чи сподобався вам урок? Чому?

— Як правильно підготувати до роботи своє робоче місце?

— Яких правил безпеки слід дотримуватися на уроці праці?

— Які прислів’я про працю ви знаєте?

  • Бджола мала, а й та працює.

  • Без діла жити — тільки небо коптити.

  • Діло майстра величає!

  • Не одяг красить людину, а добрі діла.

  • Праця чоловіка годує, а лінь — марнує.

  • Хочеш їсти калачі — не сиди на печі.

  • Хто багато робив, той і багато знає.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.