Тема "ВСТУП ДО ТЕМИ. РІДНИЙ КРАЙ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ. БАТЬКІВЩИНА (НАПАМ’ЯТЬ). МИКОЛА ЧЕРНЯВСЬКИЙ. РІДНИЙ КРАЙ "

Опис документу:
Мета: навчати учнів виразно читати віршовані й прозові твори; розвивати вміння аналізувати тексти, виділяти головну думку; удосконалювати техніку читання; виховувати ціннісне ставлення до Батьківщини, почуття гордості за неї. Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: підручник О.Я. Савченко «Літературне читання» 2 клас, магнітофон, плакат, мультимедійна презентація уроку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема ВСТУП ДО ТЕМИ. РІДНИЙ КРАЙ. АНАТОЛІЙ КОСТЕЦЬКИЙ.
БАТЬКІВЩИНА (НАПАМ
ЯТЬ). МИКОЛА ЧЕРНЯВСЬКИЙ.
РІДНИЙ КРАЙ

Мета: навчати учнів виразно читати віршовані й прозові твори; розвивати
вміння аналізувати тексти, виділяти головну думку; удосконалювати
техніку читання; виховувати ціннісне ставлення до Батьківщини,
почуття гордості за неї.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: підручник О.Я. Савченко «Літературне читання» 2 клас,
магнітофон, плакат, мультимедійна презентація уроку.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.

II.    МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.     Робота над скоромовкою

Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.

2.     Робота над чистомовкою

Ато-ато-ато - чистомовок є багато.
Ті-ті-ті - та найкращі будуть ті,
Ята-ята-ята - що поможуть вам, малята,
Ув-ув-ув - ротик щоб слухняним був!

3.    Гра «Блискавка»

Щука - щука - щока - щука - щука. Щупав - щупав - щупав - щипав - щупав. Дощечка - донечка - дощечка - дощечка - дощечка.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

-  Яку тему ми вивчаємо? («Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини»)

- На які розділи розподіляється ця тема?

- Який ми вже опрацювали? («Рідна домівка, рідна сім'я - тут виростає доля моя»)

-  Як називається розділ, над яким почнемо працювати сьогодні? Прочитайте. («Добридень тобі, Україно моя.'»)

- Спробуємо скласти «асоціативний» кущ.

На дошці - плакат. Учні називають усе, що спадає на думку стосовно цієї теми. Спочатку висловлюють і фіксують найстійкіші асоціації, а потім другорядні. Кущ асоціацій поступово розростається протягом усіх уроків цієї теми.

місто                                            столиця

Батьківщина               УКРАЇНА                     мова

рідний край Вітчизна

1. Вікторина «Моя країна»

-Як називається наша Батьківщина? (Україна)

-Які державні символи України ви знаєте? (герб, гімн, прапор)

- Як називається головне місто України? (Київ)

-Як звати президента нашої держави? (Віктор Федорович Янукович)

- Яка державна мова в нашій країні? (українська)

2. Слухання легенди.

- Діти, послухайте легенду.

НАША ЗЕМЛЯ

Колись давно Бог створив народ і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись на розподіл пізніше, землі їм вже не дісталося.
От вони й пішли до Бога. А він у цей час молився, і люди не сміли йому щось

сказати. Стали чекати.

Через деякий час Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю.
- Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці.

- Тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи.
Але пам'ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні - ворога.

2. Перевірка усвідомлення змісту легенди.

- Чому Бог не відмовив нашим предкам?

- Яку землю він їм віддав?

- Про що попередив?

IV.   СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Опрацювання вірша Анатолія Костецького «Батьківщина» (с. 66)

1)    Виразне читання вчителем.

- Яким є перше речення за метою висловлювання? (Питальне)

- А решта? (Розповідні)

2)     Словникова робота.

Читання «луною» за вчителем слів: Батьківщина, домівка, найщиріші, бджола, весняні, дотримане, чесне.

3)     Читання вірша учнями.

Читати, виділяючи голосом слово Батьківщина.

- Які слова, поняття ми могли б додати до нашого «асоціативного» куща?

4)     Гра «Актори». Прочитати вірш із захопленням.

- Із чим автор порівнює Батьківщину?

- Які слова - назви ознак уживає у вірші?

Фізкультхвипинка під музичний супровід

2.     Опрацювання вірша Миколи Чернявського «Рідний край» (с. 67)

1)     Читання вірша учнями мовчки.

2)     Словникова робота. Святиня — найбільша цінність.

- Як можна інакше назвати вірш? Доберіть синоніми. (Рідний край. Бать- ківщина, Вітчизна, Україна)

- У яких словах вірша передано головну думку?

3) Читання «ланцюжком» по рядку.

Вправи для очей

1. Швидко кліпайте очима протягом 15сек.

2. Заплющіть очі. Не відкриваючи очей, начебто подивіться ліворуч на
рахунок «раз-чотири», поверніться у вихідне положення. Так само
подивіться праворуч на рахунок «п'ять-вісім» і поверніться у вихідне
положення. Повторіть 5 разів.

3. Спокійно посидьте з закритими очима протягом 5 сек.

4)     Ознайомлення з поняттям «акровірш».

-  Прочитайте перші літери кожного рядка згори вниз. Яке слово утворилося?

- Вірші, у яких із перших літер кожного рядка можна утворити слово, називають акровіршем, або акростихом.

- Погляньте на дошку. Перед вами - акровірш. Прочитайте, про що він.

Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає.

Очиці милує дитині. (Дніпро)

М. Романченко

- Що ви знаєте про цю річку?

V.     ПІДСУМОК УРОКУ

- Над якими творами ми працювали на уроці?

- Яка тема об’єднує всі ці твори?

- До чого закликали автори цих творів?

Автори закликали нас любити, цінувати свою Батьківщину!

Любіть Україну, як сонце, любіть,

як вітер, і трави, і води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.

Для нас вона в світі єдина, одна

в просторів солодкому чарі…

Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі.

Любіть у труді, у коханні, в бою,
як пісню, що лине зорею…
Всім серцем любіть Україну свою —
і вічні ми будемо з нею!

- Що нового дізналися на уроці?

- Що найбільше запам'яталося?

- Які слова слід додати до нашого «асоціативного» куща?

VI.   ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам'ять вірш «Батьківщина».

VIІ.  ВЕРБАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00