Тема. Водойми рідного краю

Природознавство

Для кого: 2 Клас

19.11.2018

1081

17

0

Опис документу:
II. Повідомлення теми і мети уроку - Знайдіть зайве слово. Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок. Якою назвою можна об'єднати решту слів? Тема нашого уроку - «Водойми рідного краю». Що належить до водойм? Яких з цих водойм немає в нашому краї? Яка із цих водойм найменша, а яка - найбільша? III. Вивчення нового матеріалу
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Природознавство

Урок 45

Тема. Водойми рідного краю

Мета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.

Хід уроку

I. Організаційний момент
•• Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Знайдіть зайве слово.

Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок.

Якою назвою можна об'єднати решту слів?

Тема нашого уроку - «Водойми рідного краю».

Що належить до водойм?

Яких з цих водойм немає в нашому краї?

Яка із цих водойм найменша, а яка - найбільша?

III. Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь про водойми рідного краю

- Які водойми є в нашому краї, ви дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадки.

Дзюркочу серед лісу я,
Холодне, гомінке.

Ще здалеку по пісеньці Впізнаєте мене. (Джерело)

Серед села

Стоїть бочка немала. (Криниця)

Навкруги вода,

А з питвом біда. (Море)

Стоїть корито,

Повне налито. (Ставок)

• Без ніг, а біжить,

Без рук, а рукави має. (Річка)

Річок на світі багато, і всі вони різні. Але майже кожна річка починається з джерела. Маленькі струмочки зливаються в річки. З малих річечок утворюються великі річки. Вони вбирають у себе підземні води й опади.

Чим живляться річки?

Чому вони не переповнюються і не заливають сушу?

Які річки нашого краю ви знаєте?

Які озера нашого краю вам відомі?

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Розповідь учителя про значення водойм рідного краю

Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?
Водойма — це місце відпочинку людей.
Водойма — це будинок для рослин і тварин.
Люди беруть із водойм воду для питва і приготування їжі.
З водойм беруть воду для господарських потреб.
По воді перевозять вантажі.
Воду для роботи беруть заводи і фабрики.

2. Гра «Розшифруй!»

Назви рослин і тварин водойм сховалися. Знайдіть їх та об­ ведіть.

3. Гра «Відгадай»

— Відгадайте, про яку водойму написала дівчинка.

Далеко внизу, оточене віковими ялинами, виблискує воно, круг­ле, немов чаша. Воно незвичайне не лише формою, але понад усе ко­льором води. Зеленувато-блакитна вона дійсно нагадує собою колір морської хвилі. Повітря, просочене ароматом, настільки чисте, що, здається, їм неможливо надихатися. (Озеро)

4. Читання пам'ятки

Пам'ятайте! Водойма - це не просто вода. Це дім, у якому меш­кають різні незвичайні істоти. їм необхідний дім, і вони йому по­трібні.

Слід оберігати водойми від забруднення, будувати очисні спо­руди, саджати на берегах водойм дерева, що зміцнюватимуть бе­реги; розчищати джерела; виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз'яснювальні написи.

5. Виконання малюнка

- Намалюйте заборонні знаки щодо поведінки біля водойм.

6. Гра «Так чи ні»

Чи правильне твердження, що наш край - це край озер і рі­чок?

У нашому краї є річки, що не замерзають?

Водойми потребують охорони?

Чиста вода необхідна тільки людині?

Водойма приховує небезпеку?

Люди заподіюють багато шкоди водоймам та їх мешканцям?

V. Підсумок уроку

Що належить до водойм?

Які водойми є в нашому краї?

Яке значення в природі та в житті людини мають водойми?

3

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.