Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Навчаємось за новим правописом: особливості розвитку мовної компетентності учнів і учениць
»
Взяти участь Всі події

Тема: Вода в природі. Властивості води.

Я досліджую світ

Для кого: 3 Клас

28.01.2022

78

2

0

Опис документу:

Має на меті формувати в учнів уявлення про одну з найпоширеніших речовин в природі – воду; три стани води; властивості води рідини;

розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки; логічне мислення, пам’ять, мовлення, любов до прекрасного;

виховувати любов до природи, до рідного краю, бережне ставлення до природи.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Вода в природі. Властивості води.

Мета: формувати в учнів уявлення про одну з найпоширеніших речовин в природі – воду; три стани води; властивості води рідини;

розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки; логічне мислення, память, мовлення, любов до прекрасного;

виховувати вміння працювати в групі, любов до природи, до рідного краю, бережне ставлення до води.

Обладнання:

Хід уроку


I. Організаційна частина

Ранкова зустріч (діти стають у коло)

Привітання

-Привітаймо Сонечко!

-Здрастуй дороге!

-Привітаймо квіточку!

-Хай вона росте!

-Привітаймо дощик!

-Лийся, мов з відра!

-Привітаймо друзів всіх!

-Зичимо добра!

Вчитель: Діти у нас є квітка добра. Тож давайте цей день почнемо з компліменту.


II. Щоденні новини

Повідомлення синоптика

-Сьогодні_______(дата, день тижня). На дворі______(пора року). Стовпчик термометра показує_____. Небо____, опадів____, вітер____.


III. Актуалізація опорних знань.

(Звучить музика «Звуки природи»)

Вчитель: Давайте знов зануримось в природу, ліси, поля, озера і річки…

-Діти, а що таке природа?

-Пригадайте вірш, який ми вчили на попередньому уроці.

IV. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні ми продовжимо подорож у країну, що зветься Природа. Вона містить багато нового і незвіданого.

Перед вами макет нашої планети Земля. Яку назву він має?

Давайте ще раз роздивимось і пригадаємо, що позначають кольори, які ми можемо на ньому спостерігати.

Який колір переважає і чому?

Тож завітаємо в гості до маленької чаклунки, яка володіє мистецтвом перетворення, може змінюватися: то біжить стрімко у потічку, то падає на землю, виблискуючи крижинками, то піднімається вгору у вигляді пари. Сьогодні вона дощ, а завтра вона крига. Змінився настрій, і перетворилась вона на легкий туман. Хто ж вона ця маленька і всім необхідна чарівниця? Так, це вода.


V. Робота на новою темою



Створення асоціативного куща


Вода: готуємо їжу, миємося, прибираємо оселю, поливаємо город, прикраса, пємо, перемо речі, домівка-середовище…

Висновок: де немає води-немає життя.


Крісло автора

-Софія підготувала разом з батьками декілька цікавих фактів про воду.


3.Гра «Де живе краплинка?»


-Де живе краплинка? Ось пливе хмаринка…


-Віконця відкриваймо, краплинку виявляймо.


Ось хвилюється на просторі

Велике, неосяжне….море.


Почалася з невеликого потічка

Стрімка й грайлива….річка.


Понад усіх морів султан-

Загадковий….океан.


Врятує від спраги водиця

Із чарівної…криниці.


У Водяного ні каплі в роті,

Бо зараз опинився в….болоті.


Радіє все село,

Бо винайшли чисте…джерело.


Прийшла весна, летять птахи,

А по землі течуть….струмки.


Влітку спека! Це не ок!

Я стрибаю у….ставок.


4.Робота з презентацією. Солона і прісна вода.


Так, води на Землі багато, але більшу її частину становить солона вода морів і океанів, яка непридатна для безпосереднього споживання людьми. А людям потрібна прісна вода, тобто «несолона». 70% всієї поверхні нашої планети займає вода і тільки 1% з цього має прісна.


5. Дослідницька діяльність


Вчитель викликає до столу 5 учнів із трубочками для пиття.

-Чи багато вас тут? А чи вистачить склянки води, щоб втамувати спрагу кожного з вас?

Так і на нашій планеті води стає все менше і менше. Багато людей на нашій планеті пють брудну воду або економлять її. Давайте повчимося економно використовувати воду. Зараз по черзі кожен зробить по одному ковточку, щоб вистачило всім. Бачите, якщо бережно використовувати воду, то її вистачить усім.

Наведіть приклади економії води.


Фізкультхвилинка


Дощик накрапає, травка росте.

Дощик накрапає і рибка пливе.

Дощик накрапає і чисте віконце.

Вмивається планета, всміхається сонце


-Сьогодні ми з вами будемо справжніми чарівниками-дослідниками, помічниками Краплинки.


Дослід 1


На партах у вас два стаканчики. Візьміть стаканчик із водою, перелийте у порожній. Водичка ллється? Чому?

Бо вона рідка. Якби вона не була рідка чи змокла вона текти в річках, джерельцях, з крану? Вона рідка, тому називають її рідиною. Чи заповнила вода площину порожнього стаканчика? Ми можемо зробити висновок, що вода текуча, займаю форму посудини, в яку її наливають. Якого кольору вода? Поставте трубочку водичку. Чи видно як вона торкається дна? Так, бо вода прозора.








Дослід 2


Візьміть соломинку поставте її в стакан з водою. Чи видно її у водичці? Так, вода прозора.

По черзі зробіть ковточок водички. Яка вона на смак?

-Візьміть водичку, що залишилась і понюхайте її. Який запах має? Чиста вода немає запаху.


Дослід 3

-Візьміть грудочку цукру і киньте у водичку, що залишилась. Розмішайте трубочкою. Скуштуйте. Яка стала вода? Кристалики цукру розчинились у воді. Отже, вода-то розчинник.


-Діти. Вода- то прозора рідина, яка немає смаку, запаху. Вона заповнює посудину, в яку її наливають. Вода є розчинник для деяких речовин.

-Які органи чуття допомогли дослідити воду?


VI. Закріплення знань.


Діти отримують аркуш, на якому треба намалювати відгадки.


-Крила розпустила і сонечко закрила. (Хмара)

-Коли немає-чекають, а коли прийду-тікають. (Дощ)

-Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка)

-Від села аж до річки різнокольорові стрічки. Хтось розвісив їх аж сім, з ними весело усім. (Веселка)

-Намистиночки малі ніч згубила у траві. Вранці сонечковстало намистиночки зібрало. (Роса)


VII. Підсумок уроку.

Мікрофон








Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.