Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Тема. Вимірюємо місткості посудин

Математика

Для кого: 1 Клас

03.12.2019

906

32

0

Опис документу:
Формування предметних компетентностей: формувати поняття про величину – місткість посудин, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; учити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа подані в одиницях місткості; розвивати логічне мислення, увагу.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Клас 1

Предмет Математика

Тема. Вимірюємо місткості посудин

Мета: формування предметних компетентностей: формувати поняття про величину – місткість посудин, учити порівнювати місткості посудин «на око»; знайомити з одиницею вимірювання місткості 1 літр; розкрити сутність процесу вимірювання місткості; учити розв’язувати задачі, які містять іменовані числа подані в одиницях місткості; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики, вміння працювати в команді, досягати спільної мети;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: удосконалювати вміння виконувати розумові операції та практичні дії;

  • інформаційно-комунікативної: розвивати уміння здобувати нові знання; формувати власну точку зору і робити висновок;

  • загальнокультурної: удосконалювати культуру міжособистісних відносин під час роботи в групах;

  • здоров’язбережувальної: розвивати уміння долати труднощі.

Методи та форми навчання: методи набуття нових знань, формування вмінь і навичок, індивідуальна робота, робота в групах, інтерактивні ігри.

Обладнання: ноутбук, комп’ютерна презентація, магнітна дошка, картки для усного рахунку, картки для самостійної роботи, кольорові олівці, світлофорчики, смайлики настрою, 4 каструлі різної місткості, 4 літрові банки, посуд різної місткості, пам’ятка про літр.

Тип уроку: комбінований урок-дослідження.

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок –до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому колі.

1. Побажання учнів.

Діти: Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

Учитель: - Діти, яка пора року настала?

  • Якщо рахувати від початку року, на якому місці є весна?

  • Який місяць за календарем?

  • Який це місяць весни за рахунком?

  • Яке число?

(Один учень виставляє на дошці)

2. Емоційне налаштування

Зараз ми всі разом покажемо з яким настроєм ми прийшли сьогодні на урок.

  • Я хочу, щоб гарний настрій у вас залишався до кінця уроку.

Вправа «Криголам».

  • Якими ми повинні бути на уроці:

У – уважними

Р – розумними

О – організованими

К – кмітливими

3. Девіз уроку:

Міркуємо – швидко.

Відповідаємо – правильно.

Рахуємо – точно.

Пишемо – гарно.

ІІ. Актуалізація опорних знань і способів дії

  1. Усне опитування. Гра «Правильно – неправильно» (світлофорчики).

+ При додаванні числа називаються доданок, доданок, сума.

  • Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти від’ємник.

+ При відніманні числа називається зменшуване, від’ємник, різниця.

  • Щоб збільшити число на кілька одиниць треба відняти.

  • Щоб зменшити число на кілька одиниць треба додати.

+ Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше від другого треба від більшого числа відняти менше.

  • Задача складається з умови і відповіді.

  • В кінці кожної задачі пишеться розв’язання.

  • Маса вимірюється в сантиметрах.

  1. Хвилинка каліграфії.

  • Кожна людина починає свій новий день із чистої водички. І ми почнемо наш урок із джерельця чистоти – з хвилинки каліграфії. Гарно напишемо у зошитах рядок цифр.

  • Я читатиму назви казок, а ви знайдете числа і позначите їх у зошиті відповідними цифрами.

  • «Один палець»

  • «Дві кізочки»

  • «Троє поросят»

  • «Чотири рясні дощі»

  • «П’ять бажань»

  • «Про змія, у якого шість голів»

  • «Сім козаків, і восьмий який був отаманом»

  • «Дев’ять братів і десята сестра Галя»

  • Перевіримо, які числа ви записали.

(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10)

  1. Усний рахунок.

6 – 3 + 5 – 4 +3 + 2 – 1

9 – 4 + 3 – 2 + 4 – 5 + 2

  1. Щоденні 3. Математика самостійно.

  • Оцініть свою роботу.

  • Підніміться, хто справився із завданням.

  • У вас буде можливість закінчити завдання протягом дня.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  • На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося, що таке місткість і вивчимо нову одиницю вимірювання – літр.

ІV. Формування нових знань і способів дій

Ознайомлення з величиною «місткість»

  1. Порівняння «на око».

  • Діти в що ми можемо наливати воду? (У відро, банку, глечик, чашку і т.д.) Давайте зараз спробуємо порівняти на око місткість глечика і чашки.

  • Що ви можете сказати?

Місткість глечика більша за місткість чашки і місткість чашки менша за місткість глечика.

  • Що можна сказати про склянки? У склянках води порівну? Чому? Бо вони однакові.

  1. Хвилинка-цікавинка.

Ще в сиву давнину ваші дідусі і бабусі для того, щоб визначити кількість води або молока, використовували різні мірки:

відро – 12,5 л

корчак – 2 відра

цебер – 3 відра

бочка – 40 відер

Такими мірками користуватися було дуже незручно. Тому для вимірювання було обрано посудину місткістю 1 літр (демонстрація літрової банки). У побуті крім літрової банки використовують 2-х літрову, 3-х літрову, і навіть є 10 літрова банка.

Отже, одиниця вимірювання місткості- 1 літр.

- Знайдіть у себе на парті пам’ятку.

Давайте подивимось як скорочено записується 1 літр – 1л. Зверніть увагу, що після л крапка не ставиться. Це важливо пам’ятати при розв’язуванні задач. Вкладіть пам’ятки у зошити.

- Діти, які вам знайомі посудини місткістю 1 літр? (Пакет молока, соку, пляшка води, олії, літрова банка, каструля, глечик)

Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Щоденні 3.Математика письмово.

1. Формування вмінь розв’язувати задачі.(1 учень біля дошки)

- А зараз ми відкриємо підручник на сторінці 106 і знайдемо вправу 4.

Давайте згадаємо: з чого складається задача? Прочитаємо задачу.

Перекажіть задачу. Про що розповідається в задачі? Який сік заготовила тітонька Соня? Які ключові слова можна виділити? Подивіться, як ці слова записано в короткому записі.

Чи відомо, скільки літрів томатного соку виготовила тітонька? А яблучного? Як доповнити короткий запис задачі числовими даними? Яке запитання до задачі? Як воно позначено в короткому записі?

2. Щоденні 3. Математика разом.

- Сьогодні ми юні дослідники. Спробуємо визначити скільки води вміщується в різних посудинах.

Кожна група підійдіть до свого столу. Визначтеся, хто буде наливати воду, хто рахувати, хто записувати, хто відповідати.

  1. Гра «Математичні пазли» (на маркерній дошці)

  • Вставте числа у «віконця», щоб одержати істинні рівності.

3 + 2 = 7 + 3 = +

9 – 5 = 8 – 2 =+

VІ. Підсумок уроку та рефлексія

  • Яку величину ми досліджували на уроці?

  • Яка одиниця вимірювання місткості?

  • Як записати скорочено 1 літр?

  • Що вимірюють літрами?

З яким настроєм ви завершуєте урок? Покажіть смайликами.

Що сподобалося на уроці?

Що було цікаво?

Що було складно?

Що не вдалося?

Я вдячна вам за вашу активність, працелюбність, щирість. До побачення

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.