ТЕМА «В ГОСТЯХ У ДВАНАДЦЯТИ МІСЯЦІВ»

Опис документу:
Мета: учити правильно називати пори року, розповідати про їхні характерні особливості; виділяти найваж¬ливіші ознаки сезонів, місяців; ознайомити дітей з назвами місяців, розповісти про походження назв місяців; розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість; розвивати орієнтування в природному оточенні; заохочува¬ти дітей ділитись своїми думками

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА «В ГОСТЯХ У ДВАНАДЦЯТИ МІСЯЦІВ»

Мета: учити правильно називати пори року, розповідати про їхні характерні особливості; виділяти найваж­ливіші ознаки сезонів, місяців; ознайомити дітей з назвами місяців, розповісти про походження назв місяців; розвивати кмітливість, пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість; розвивати орієнтування в природному оточенні; заохочува­ти дітей ділитись своїми думками, міркуваннями 'з іншими; виховувати інтерес до інформації при­родничого характеру, бажання зрозуміти суть се­зонних змін, взаємозв'язків між ними.

Матеріал: площинні зображення дівчат пір року, ілюстра­ції до казки «Дванадцять місяців», серп.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь запрошує дітей у гості до чотирьох сестер, а що це за сестри, пропонує відгадати.

Вихователь

Білі сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях цих сидить сестриця

Білокоса, білолиця,

В біле вбралася сама. Відгадали? Це ... (зима).

Вправа «За що ми любимо зиму»

Діти (за бажанням) розповідають, чому їм подобається зима.

Вихователь виставляє силует Зими.

Вихователь. За зимою йде наступна сестра.

Тільки сонечко пригріло —

І розтанув килим білий.

Все радіє, певно, зна —

В гості йде до нас ... (весна).

Вихователь. Чому люди кажуть: весна — наші батько і ма­ти, хто не посіє, не буде збирати? (Відповіді дітей.) Вихователь виставляє силует Весни.

За весною йде третя сестра.

Розквітають в лугах квіти,

Зеленіють в лісі віти.

Все зелене, молоде...

За весною що іде?

(Літо.)

Вихователь. Ось вона — третя сестра. (Виставляє силует Літа.)

Вправа «Так чи ні»?

Вправа починається словами «це правда чи ні?».

... що влітку іде сніг? Що йде замість влітку?

... що влітку опадає з древ листя? Коли опадає?

... що влітку квітнуть проліски? Коли квітнуть?

... що влітку тане сніг? Коли тане?

... що влітку приходить Новий рік? Коли приходить?

Вихователь

А ось і четверта сестра на підході.

У садах, лісах блукає,

Все у жовте одягає,

Золотисту стеле постіль,

Жде сестрицю білу в гості.

Відгадали, хто це? ... (осінь).

Вихователь виставляє силует Осені.

Ось вони сестриці. Скільки їх? Яка вам більше до вподоби? (Відповіді дітей.)

У кожної сестри було по три сини.

Між собою ці сини один одному брати.

Із дванадцяти братів троє снігом все вкривали,

Троє сонцем зігрівали,

Троє сипали дощами,

Троє віяли снігами.

Як же звати цих братів?

(Місяці.)

Вихователь називає всі місяці року, виставляє ілюстрацію «Зимові місяці» (казка «Дванадцять місяців».)

Якої сестри це сини? (Зими.) Старший син — Грудень. Це пер­ший місяць зими.

У грудні виють заметілі,

В містах і селах біло-біло.

Грудень-місяць рік кінчає,

Нас до свята наближає. До якого свята ми готуємося зараз? (До Нового року.)

Діти виконують хоровод новорічний або зимовий (на вибір вихователя).

Вихователь. Середній брат — Січень.

Січень — року перший син,

Носить одяг із зимових перлин,

Всіх морозами страхає,

Путь-доріжки замітає.

Свята січень нам дарує,

Всіх гостинцями частує.

Які свята дарує Січень? (Новий рік, Різдво, Водохреща.) Вихователь. Є в братів і менший брат. Звуть його Лю-тий-місяць.

Лютий — місяць дуже лютий:

Запитає, в чому взутий?

Ось мороз тріщить, лютує,

Враз — і сонечко чарує.

Хоч годинку,-хоч хвилинку,

А погріє нашу спинку.

Чому в лютому така примхлива погода? (Відповіді дітей.)
У Весни теж троє синів. (Виставляє ілюстрацію «Весняні мі­
сяці»:) *

Вихователь. Перший — Березень.

Береза сережки свої розпускає,

Бо місяць березень наступає.

Чому березень так назвали?

Другий весняний місяць — Квітень. Як думаєте, діти, чому його так назвали? (Версії дітей.)

Квітень, квітничок, квітарик,

Про весну співа дударик.

Всюди квітнуть первоцвіти,

У верби зелені віти.

Вихователь. Менший син Весни — Травень. А цей, як га­даєте, чому так називають?

Зеленіють всюди трави,

То іде веселий травень.

Яка пора року іде після Весни? У Літа троє є синів.— Червень, Липень і Серпень. (Ілюстрація «Літні місяці».) Як настав цей літній місяць,

Все росте у нас навколо,

Ягідки почервоніли,

Спіє в полі щедрий колос.

Вихователь. Які червоні ягідки люблять діти? Далі іде мі­сяць Липень.

У липні липа розцвітає,

Скрізь пшениця поспіває.

Час купатись, засмагати,

Щоб себе загартувати!

Яке дерево зацвітає в липні? Так, липа, тому цей місяць так зветься. (Пропонує понюхати цвіт липи засушений та зробити чай із липи з медом. Помічник вихователя йде робити чай.)

Вихователь. Найменший місяць літа — Серпень.

Серпень серпиком збирає

Хліба стиглі урожаї. Що таке серп? (Демонстрація серпа.) Він гострий, ним легко зрізати колоски.

Яка пора року йде за літом? (Осінь.) У осені теж троє синоч­ків, найстарший із них Вересень. (Ілюстрація «Осінні місяці»-.)

Вересень. Громи стихають,

Птахи у вирій відлітають.

Відчиняє двері школа:

Сміх дзвінкий луна довкола.

Вихователь. Коли діти йдуть до школи? У якому місяці? Першого вересня в садочках, школах, всюди, де навчаються, діти і дорослі святкують День знань.

Середній осінній брат зветься Жовтень. Чи здогадались ви, чому саме?

Жовті дерева, жовті поля, Жовтою ковдрою вкрита земля. Жовтень. Перший морозець. Вже теплу настав кінець.

Які кольори дарує нам жовтень? Останній син осені називається Листопад.

Краплі з неба, дахів, стріх,

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад.

Прийшов місяць ... (листопад).

Вихователь. Здогадалися, чому листопад так.зветься?

Непомітно мине час. Різні зміни дивовижні Відбуваються круг нас.

От зима, весна та літо,

Осінь, потім знов зима...

Кожен місяць, кожну пору

На землі нове вбрання...

Глянь навколо оком пильним

І побачиш зміни ці. Ось повільно, неухильно

Йдуть по черзі місяці.

Який місяць вам запам'ятався найбільше? Намалюйте вдома один із місяців та влаштуємо вернісаж місяців.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн