Тема уроку:"І.А.Крилов "Вовк і Ягня""

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з творчістю видатного російського байкаря І. Крилова; удосконалювати прийоми аналізу байки ; розвивати навички виразного читання творів цього жанру , усного зв’язного мовлення; виховувати прагнення боротися з людськими вадами, повагу до людей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. І. Крилов. Байка “Вовк і Ягня”.

Мета: ознайомити учнів з творчістю видатного російського байкаря І. Крилова; удосконалювати прийоми аналізу байки ; розвивати навички виразного читання творів цього жанру , усного зв’язного мовлення; виховувати прагнення боротися з людськими вадами, повагу до людей.

Обладнання. Портрет І. Крилова, виставка його творів.

Кто не слыхал его живого слова?

Кто в жизни с ним не встретился своей?

Бессмертные творения Крылова

Мы с каждым годом любим всё сильней.

М. В. Исаковский

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.

Істинне – хибне ” (літературний диктант).

Якщо згодні з твердженням – ставте плюс (+) , не згодні – мінус (–).

1. Байка – це розповідь, що виражає уявлення стародавніх людей про світ. (–).

2. Відображення одного предмета через інший називається алегорією. (+)

3. Першим байкарем вважають Бабрія. (–)

4. Автора байок називають оповідачем. (–)

5. Байка складається з двох частин: оповідної та повчальної. (+)

6. Байки Езопа написані віршованою мовою. (+)

7. Частина байки, в якій міститься повчання, називається мораллю. (+)

8. Головні герої байки – люди, птахи, звірі, рослини. (+)

9. У байці “ Вовк і Ягня ” Езоп розповідає про трагічну долю Вовка. (–)

10. Байки завжди писалися тільки віршованою мовою. (–)

11. Основоположник жанру байки – Езоп. (+)

ІІ. Підготовка до сприйняття нової теми.

Вступне слово вчителя . Сьогодні ми продовжимо розмову про один із найдавніших жанрів літератури – байку і познайомимось з російським байкарем І. Криловим як особистістю. Йому російський поет

М. Ісаковський присвятив такі рядки

Кто не слыхал его живого слова?

Кто в жизни с ним не встретился своей?

Бессмертные творения Крилова

Мы с каждым годом любим всё сильней.

Со школьной парты с ним мы сживались,

В те дни букварь постигшие едва,

И в памяти навеки оставались

Крылатые крыловские слова.

Сокровищница мудрости народной

В них людям открывалась до конца,

И голос их прямой и благородный

К добру и правде призывал сердца.

Всё знал и видил ум певца пытливый.

Всего сильней желая одного,

Чтоб жили жизнью вольной и счастливой

Народ его и Родина его.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння навчального матеріалу.

Повідомлення “творчої групи” про І. Крилова .

Великого російського байкаря народ здавна називає “ дідусем Криловим ”. Біля його пам’ятника в Літньому саду в Санкт-Петербурзі завжди збираються люди . Вони уважно вдивляються в

байкаря , який сидить у кріслі , та зображених біля нього героїв його байок – звірів та птахів . Писати Крилов почав в 15 років .

Батько Крилова був бідним армійським офіцером . Він рано помер , залишивши в спадок лише скриню з книжками . Мати байкаря – проста жінка , яка не мала освіти , але природа дала їй надзвичайний розум .

З 10 років Іван змушений був працювати , щоб допомогти матері утримувати сім’ю . Він не мав коштів на навчання і тому здобував освіту самостійно : вивчив 6 мов , математику , інші предмети. Тільки в 40 років Іван Андрійович зміг трохи влаштувати своє життя : поступив на службу до бібліотеки , де прослужив понад 30 років .

Найбільшу славу І. Крилову принесли байки , в них він досяг рівня високого мистецтва . Крім того , він чудово грав на скрипці , добре малював . М. Гоголь вважав , що “ поет і байкар злилися в ньому воєдино ” .

В 1797 – 1801 рр. І. Крилов перебував в Україні . Це був дуже важливий етап його біографії. Крилову сподобалося, за його словами, “чарівне Козацьке”. Він захоплювався українською природою, чудовими мелодіями народних пісень. Бував у Києві , Чигирині , звідки привозив куплені в крамницях книжки , приладдя для малювання.

Чималий вплив мав Крилов на українських байкарів.

Робота з портретом І. А. Крилова ( художник К. П. Брюллов).

-- Яким постає перед нами Крилов ?

-- Зверніть увагу на риси обличчя , зовнішній вигляд байкаря.

-- Про що свідчить його погляд ?

-- Що , на вашу думку , намагався передати художник в портреті письменника ?

Виразне читання байки І. А. Крилова “Вовк і Ягня”.

Бесіда з елементами аналізу твору :

-- Якою мовою написано твір ?

( Віршованою).

-- Виділіть основні частини байки .

( Мораль – на початку твору , потім – оповідна частина).

-- Прочитайте слова , в яких подано мораль байки .

-- Де відбувається дія твору ? Коли ?

-- Зверніть увагу , як поводяться герої . Порівняйте з поведінкою героїв Езопової байки “ Вовк і Ягня ”.

( Тут кожен з персонажів намагається довести свою правоту. Ягня виправдовується , а Вовк звинувачує).

-- Простежте , як розвивається “ боротьба ” між персонажами.

  1. Коло думок ”

-- Як ви вважаєте , кожний наступ Вовка і відповідь Ягняти збільшують шанси Ягняти на перемогу чи поразку ?

-- У чому алегорія байки ?

( В образах тварини ми бачимо людей та їхні вчинки . Цей прийом називається уособленням).

-- Які почуття викликала у вас байка ?

( З одного боку – надія , а з іншого – відчуття трагічного фіналу подій , який підказується життєвим досвідом ) .

-- Яка провідна думка твору ?

( Засуджується несправедливість людей , влада сили ).

-- Який прийом допомагає автору розкрити ідею твору ? ( Сатира ) .

Коментар учителя .

Сатира –це різновид комічного . Вона викликає сміх , але сміх нищівний , що викриває вади людського суспільства . Зображаючи стосунки персонажів , байка свідчить, яким складним є наше життя .Саме цим байка змушує нас замислитись над тим , як уникнути ганебних вчинків . Отже , засобами комічного можна не тільки насмішити , а й розкрити людські вади , їх аморальні вчинки , як це і робить у своїх байках І. Крилов .

  1. Виразне читання байки “ Вовк і Ягня ” .

  2. Дослідницька робота в групах .

Порівняти байку Езопа “ Вовк і Ягня ” з байкою І.Крилова . Визначити спільне та відмінне в ним .

  1. Виразне читання І. Крилова “ Вовк і Ягня ” в особах .

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу .

Мікрофон ”.

-- Що нового ви дізналися на сьогоднішньому уроці ?

IV. Підбиття підсумків уроку.

Домашнє завдання .

1. Виразно читати байку “ Вовк і Ягня ”.

2. Зробити ілюстрацію до байки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.