Тема уроку''День народження класу''.

Опис документу:
Урок дає дітям перше поняття про школу, знайомить один з одним, формує позитивну мотивацію навчання, інтерес до знань; розвиває мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, уважність, пізнавальний інтерес, комунікативні якості; збагачує словниковий запас; виховує дружелюбність, позитивне ставлення одне до одного, дисциплінованість.Діти працюють з лего та піском.  Обладнання: святково прикрашена дошка, малюнки Мудрої Сови, загадки, завдання для батьків, малюнки для створення картини «Наш клас».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ПЕРШИЙ УРОК У 1 КЛАСІ

День народження класу

Мета: дати дітям перше поняття про школу, познайомити один з одним, формувати позитивну мотивацію навчання, інтерес до знань; розвивати мислення, зв’язне мовлення, пам’ять, уважність, пізнавальний інтерес, комунікативні якості; збагачувати словниковий запас; виховувати дружелюбність, позитивне ставлення одне до одного, дисциплінованість. 
Обладнання: святково прикрашена дошка, малюнки Мудрої Сови, загадки, завдання для батьків, малюнки для створення картини «Наш клас».

Наочне обладнання: тематичні ілюстрації, схема маршруту уявної подорожі, повітряні кульки,капсула чачу, LEGO «Шість цеглинок» . Святково прикрашений клас.

ХІД ЗАНЯТТЯ

І.Організаційна частина.

1.Вступна бесіда..

-Поміж багатьох свят у календарі є день, коли настрій усієї країни особливо урочистий і радісний. Сьогодні світяться очі першокласників, сяють посмішки вчителів і схвильованих батьків. Настало добре свято - 1 вересня.

І сьогодні воно ясним промінчиком постукало у вікна усіх школярів,запрошуючи їх у новий дивовижний світ Знань.

Усі шляхи цього дня ведуть до школи. І, мабуть, недарма тема першого шкільного уроку – « Моя рідна школа», тому що всі, хто зустрічав вас сьогодні на шкільному подвір’ї, сподіваються, що віднині наша школа стане для вас рідною.

2. Привітання.

-А чи пам’ятають наші малюки, як ми розпочинали свої уроки? Якими словами звертались один до одного коли відвідували школу майбутнього першокласника?

Дружно, весело сказали: Добрий день!

Вліво, вправо повернулись: Добрий день!

Один одному всміхнулись: Добрий день!

Завдяки нашій школі ви щодня дізнаватиметеся багато нового й цікавого. Тут ви зустрінете багато друзів, отримаєте відповіді на різні запитання.

ІІ.Основна частина.

1.Знайомство.

-Подивіться довкола, як багато дітей у класі. Можливо, ви ще не всі

одне одного знаєте. А спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш

її імені, дуже важко. Ми разом навчатимемося, тому нам потрібно

знати всіх дітей у класі. Отже, познайомимося.

Я ваш учитель. Мене звати...

Коли я скажу: «Три-чотири!» — кожен вигукне своє ім’я. (Діти

вигукують імена.)

Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула.

А ви?

Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої

імена пошепки. (Діти шепочуть.)

Знову щось не те... Ніхто не кричав, а все одно нічого незро-

зуміло. А ви багато імен почули? Теж ні?

Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре

працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не

можна. Коли відразу всі говорять, то нічого незрозуміло.

Отже, спробуймо називати свої імена по черзі.

2.Вправа ‘’Сонечко і промінчики’’.

Діти разом з учителем сідають на килимок і знаходять під цеглинками сонечко,будують вежі ,клабуть промінчики і при цьому називають своє прізвище і ім’я.

3.Вправа ‘’Ким я хочу стати’’.Діти знову будують вежі,ставлять їх і говорять:

-Я хочу бути......

4. Введення правила класу’’Буду гарним слухачем’’.

У мене в руках — повітряні кульки з вашими іменами. Кожен

із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відреко-

мендуватися.

-Хлопчики, підніміть кульки!

-Дівчатка, підніміть кульки!

-Підніміть кульки ті, хто сьогодні вмивався!

-Підніміть ті, кому подобається сьогоднішня погода!

- Підніміть кульки всі ті, хто полюбляє цукерки!

- Підніміть кульки всі ті, хто хоче навчатися в школі!

-Підніміть кульки ті, хто любить слухати й співати пісні!

5.Слухання пісні «Вчать у школі».

6.Обмін інформацією «Що я очікую від шкільного

життя?»

Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, ра-

хувати, малювати, спілкуватися. Дуже-дуже давно, коли тільки

з’явилися школи, дітей навчали інакше. Хлопчики пізнавали мисте-

цтво полювання й ведення війни, вчилися майструвати, а дівчатка

повинні були навчитися прясти, шити одяг, готувати їжу. Багато чого

змінилося з тих часів.

Як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

Чого б ви хотіли навчитися в школі?

7.Вправа «Обери позицію».Гра «Хто чого хоче навчитися у школі»

Я хочу ходити до школи, де:

- малюють;

- граються;

-читають і пишуть;

-рахують і розв’язують задачі;

-у мене своя думка.

Зараз ми вивчимо три жести. Утворіть коло.

Вказівний палець будь-якої руки витягнути (справа наліво або

навпаки): «І я теж так уважаю. Згоден».

Вказівні пальчики схрестити: «Я іншої думки. Не згоден».

Вказівний пальчик — до чола або скроні: «Я подумаю. Я ще не

знаю».

Ведучий починає гру: «Я — маленьке кошеня. Я прийшло до

школи, щоб навчитися кусатися (писати, танцювати, дряпатися,

читати, в’язати, бігати і стрибати, як спортсмен, навчитися битися)

А ви?». (Діти відповідають одним із трьох жестів. «Коше-

ням»

8. Гра’’Ви раді’’.

тому що у вас є гарний портфелик;

тому що у вашому портфелику багато нових шкільних речей;

тому що ви сьогодні дуже ошатні і красиві;

тому що ви сьогодні перший раз прийшли у школу;

тому що ви сьогодні стали школярами;

тому що ви зустрілися сьогодні зі своєю першою вчителькою.

  • -А хто складав ваші портфелики?

Послухайте, які речі взяв до школи Миколка. Чи правильно він зробив?

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошит, гумку,

М’яч, перо, граблі, подушку,

На обід м’яку пампушку.

Два ведмедики, лопату.

Білочку руду, хвостату.

Лук і стріли, і рушницю

Ще й пухкеньку паляницю.

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту.

Трактори, машину, мило..

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку

Чи усе поклав у сумку?

  • Ви так не збиралися? Ні?

Зараз перевіримо, чи знаєте ви, що повинно бути у шкільних портфеликах.

9.Гра’’Мій портфелик’’

Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр!

Ну, дійсно, портфель ви складете. А як школярі готувались до свята?

10. Дид. гра «Я – не я» (діти піднімають руки вгору на відповідь «Я», тупотять ніжками – на противагу)

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку посміхався?

Не хотів хто одягаться?

А зарядку хто робив?

Свої ручки хто не мив?

Добре зранку готувався. Хто?

А ще досі не вмивався хто?

Хто здоровим хоче стати?

А знання хто хоче мати?

Бачу, всім вам хочеться знання пізнати

і правжніми школярами скоріше стати!

11.Робота з батьками.

Не менше за вас, мої любі, сьогодні хвилюються ваші батьки, а можливо навіть і більше. А от чи знають вони як потрібно поводитися батькам першокласників? Зараз ми їх перевіримо.

Зараз я буду задавати питання, а Ви, шановні батьки, відповідайте. Хто дасть правильну відповідь запрошується до дошки.

  1. Навчальна година, присвячена окремому предмету.(урок)

  2. Частина одягу, куди кладуть гроші. (карман)

  3. Найулюбленіша пора в учнів. (канікули)

  4. У кого є шапка, але не має голови, є нога, але немає черевика. (гриб)

  5. Що можна приготувати, але не можна з'їсти? (уроки)

Молодці! У нас є команда, першокласних батьків. Давайте попросимо їх пошикуватися в алфавітному порядку за першими літерами імен. А ми з вами будемо рахувати.(1…2…3…4…5…)

  • І останнє відповідальне завдання треба правильно « зібрати» фразу, знайти пару показавши правила іншим першокласним батькам.

  • Заходити до вчителя в школу не менше 2 рази на тиждень

  • Не відкривати зошити і щоденник в поганому настрої

  • Ніколи не робити за дітей домашню роботу

  • Сварити своїх дітей тільки в крайньому випадку

  • Бути на батьківських зборах обов’язково

  • Молодці! Ви впоралися з завданням. Запам’ятайте ці правила, запишіть їх .

Ви – батьки, найважливіша частина великої шкільної родини. Ваша підтримка, лагідне слово, добра порада завжди будуть допомагати малюкам.

А що ж пообіцяють наші першокласники, щоб мами і тата не хвилювались?

ІІІ.Практична робота.

1.Вправа ‘’РЕЛАКСʼʼКажуть, коли людина народжується, Бог запалює на небі зiрочку. А чи звернули ви увагу, що одні зірочки яскраві великі, а інші ледь видно? Коли людина зла, заздрісна, ледача, то зірочка ледь-ледь жевріє, а коли людина добра, то і зірочка ясна, і світло її далеко видно. Сьогодні на вечiрньому небі засяє наша з вами зірочка. Вона скаже всім людям, що в 1-А класі зародилося спільне життя 34-х першокласників, а ще ваших батьків, бабусь, дідусів. Тепер ми всі разом одна велика класна родина. Тепер все ми будемо робити разом: вчитися, гратися, дружити, мріяти, фантазувати, жартувати, вигадувати і ще багато іншого. І тільки від нас залежить чи буде наша родина повна любові, поваги, підтримки. Кожен із нас принесе до нашої родини свою краплинку душі, і засяє вона різнокольоровими барвами.

А ви знаєте, що з давніх давен українці наділяли кольори великою силою, а тому і ставились до них з особливою повагою. Дівочий вінок обов’язково оздоблювали стрічками різних кольорів. Найчастіше їх було 12. Кожен колір мав символічне значення.

Я пропоную унікальну можливість об'єднати всі наші кольори в одне ціле. (Я буду називати колір, а той хто помітить його у себе на парті буде підходити до мене і ділитися ним з нами).

Почнемо

  • з білого як символу великого і чистого початку. (Насипаю сама)

Тепер нехай кожен з вас додасть трохи свого кольору як символ індивідуальності та єднання.

  • ЖОВТИЙ - подарує нам тепло і повагу. Це – колір золота і стиглого колоса.

  • БЛАКИТНИЙ - символізує благородство, ніжність і вірність.

  • ЧЕРВОНИЙ КОЛІР – наділить нас любов’ю.

  • КОРИЧНЕВИЙ - Це колір надійності, міцності, практичності і здорового глузду. Допомагає не витрачати час і сили даремно.

  • БІРЮЗОВИЙ – гармонія і чистота.

  • РОЖЕВИЙ – наповнить нас ніжністю.

  • СИНІЙ – символ вірності, довір’я і безконечності.

  • ОРАНЖЕВИЙ – принесе нам славу, велич та гідность.

  • ЗЕЛЕНИЙ – дасть нам надію на злагоду, мир і спокій.

  • КРЕМОВИЙ - розширює простір, полегшує сприйняття дійсності, дає впевненість, що все буде в порядку.

  • СВІТЛО - КОРИЧНЕВИЙ: колір працьовитості і строгості.

  • БУЗКОВИЙ КОЛІР означає легкість, відкритість, творчість.

  • СМАРАГДОВИЙ - подарує нам відчуттям вдячності за все, що ми маємо.

А для батьків ми приготували колір мудрості і розуміння, які будуть нам дуже необхідні.

  • ФІОЛЕТОВИЙ

І, нарешті, я додам завершальний

  • білий шар, який буде представляти нас як єдине ціле. Бо білий колір освітлює, оновлює всі кольори.

Вчитель: Подивіться, який чудовий візерунок вийшов! Змішавшись, піски різного кольору утворили єдине, гармонійне ціле!

Як піщинки не зможуть розділитися і знову повернутися в свої стаканчики, так і ми з вами з сьогоднішнього дня будемо непорушною класною родиною! Піски часу назавжди поєднали історію нашого класу і наші долі. Давайте перев’яжемо новонароджений символ життя нашого класу синьо-жовтою стрічкою, символом нашої з вами Батьківщини. Бо саме своєю працею, своїм старанням, своїми діями ми творимо наше і її майбутнє.

Посудина перев’язується стрічкою.

Ми з вами будемо зберігати цей пісочок як талісман, як спогад про наш урок і якщо, недай Боже, нам буде важко чи сумно ми будемо дивитися на наш пісочок і згадувати, що разом ми велика, непорушна сила.

Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко.

2.Практична робота ‘’Капсула часу’’

  • Поле 7

  • Відеоролик «Свинка Пеппа. Часова капсула?» Аркуші білого паперу формату А5 Фломастери, олівці.

Чи знаєте ви, що таке «капсула часу»?
— Як ви думаєте, для чого її виготовляли?
— Я пропоную вам переглянути мультфільм про добре відомого вам персонажа – Свинку Пеппу. Подивимось і побачимо – для чого ж існує капсула часу.

(Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=E7i-yrt3NQA)

Ви б хотіли, щоб ми з вами теж виготовили капсулу часу, а через рік (чотири – на вибір), коли ви вже прийдете до 2-го (закінчите 4-й клас – на вибір) класу, ми з вами її відкриємо і нам точно буде дуже цікаво поглянути на себе з майбутнього. Вам така ідея до вподоби?

Тоді пропоную вам ось що. У кожного з вас на парті лежить аркуш білого паперу, а в контейнерах є олівці та фломастери. Попрошу кожного з вас намалювати свій портрет. Якщо ви вже знаєте, як пишеться ваше ім'я – підпишіть ваш портрет. Усі портрети ми покладемо до нашої капсули часу. Коли завершите свій портрет, поруч, або на звороті аркуша обведіть фломастером свою долоньку. Я впевненина, що через рік (чотири), коли ми відкриємо капсулу, вас здивує ваша долонька.

Капсулу часу ми міцно запакуємо та надійно заховаємо, допоки не прийде час її відкрити.

ІV. Заключна частина.

- Які емоції залишив у вас перший урок? Давайте свій настрій подаруємо повітряним кулькам. (Кожному учневі учитель вручає повітряну кульку та маркер. Завдання: намалювати обличчя своїй кульці. Передати свій настрій. Під гарну музику діти малюють свій настрій на повітряній кульці і відпускають у небо).

- Дякую вам за спільну роботу. Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.