Тема уроку:"Алегоричний та повчальний зміст байки. Жан де Лафонтен « Зачумлені звірі»".

Опис документу:
Мета: формувати і поглиблювати знання чунів про світовий літературний процес і його неперервність;дати відомості про розвиток жанру байки у світовій літературі; сформувати знання учнів про місце творчості Жана де Лафонтена в розвитку жанру байки; розвивати навички близького до тексту переказу, аналізу та інтерпретації художнього тексту, компаративного аналізу художніх творів;виховувати в учнів неприйняття свавілля та насильства, різноманітних людських вад, повагу до розуму, прагнення до злагоди

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Алегоричний та повчальний зміст байки. Жан де Лафонтен

« Зачумлені звірі».

Мета: формувати і поглиблювати знання чунів про світовий літературний процес і його неперервність;дати відомості про розвиток жанру байки у світовій літературі; сформувати знання учнів про місце творчості Жана де Лафонтена в розвитку жанру байки; розвивати навички близького до тексту переказу, аналізу та інтерпретації художнього тексту, компаративного аналізу художніх творів;виховувати в учнів неприйняття свавілля та насильства, різноманітних людських вад, повагу до розуму, прагнення до злагоди між людьми, бажання самовдосконалюватися.

Обладнання: виставка різних видань байок Езопа і Жана де Лафонтена, портрет Жана де Лафонтена.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань та формування на їх основі вмінь і навичок.

Хід уроку

І . Мотивація навчальної діяльності.

Вступне слово вчителя. Більшість із нас прагне бути сучасними людьми. У цьому бажанні ми інколи нехтуємо здобутками минулого , зневажливо зауважуючи , що нам не потрібне те, що є пережитком, «вчорашнім днем». Та чи є відмова від минулого показником нашої сучасності? Можливо, щоб бути по-справжньому сучасним, слід добре знати минуле? Сьогоднішній урок дасть відповідь не лише на це запитання ,а й низку інших.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування.

  1. Які значення слова « байка» вам відомі?

  2. Що таке байка?

  3. Назвіть основоположника жанру байки у світовій літературі.

  4. Що таке мораль байки?

  5. Дайте визначення поняттям «алегорія», « езопова мова».

Творча пауза: учні зачитують виконані вдома письмові роботи, написані езоповою мовою.

  1. ІІІ. Робота над новою темою.

Презентація теми, мети уроку.

Засвоєння елементів теоретико – літературних понять:

  1. Пригадайте, що ми називаємо афоризмом?

  2. Поясніть вирази із байок Езопа, які стали афоризмами:

Справжніх друзів пізнають у біді.

Де потрібні руки – слова ні до чого.

Прийшла біда – каяття не допоможе.

Робота у групах. Визначення алегоричного та повчального змісту байок Езопа, прочитаних на попередньому уроці: « Крук і Лисиця», «Вовк і Ягня», « Мурашки і Цикада», « Хлібороб і Змія», « Хліборобові діти».

І група. Яких творів Езопа стосуються ці повчання.

Навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду. - ?

Ця байка стосується нерозумної людини. - ?

Не слід зневажати нічого, щоб згодом не довелося шкодувати. - ?

Байка доводить, що коли згода між людьми, - їх важко перемогти, коли незгода – легко. - ?

Байка доводить, що негідники не змінюють своєї вдачі навіть і тоді, коли їм роблять найбільше добро. - ?

ІІ. Група. Визначити, алегоричний зміст яких байок Езопа тут подано:

Осуд свавілля та насильства. - ?

Осуд недалекоглядності, нерозумності. - ?

Осуд ледарства, безтурботності. - ?

Уславлення розуму та злагоди між людьми. - ?

Осуд невдячності. - ?

Перевірка виконаної роботи.

Переказ учнями близько до тексту змісту байок Езопа « Вовк і Ягня», « Крук і Лисиця», « Мурашки і Цикада», « Хліборобові діти», « Хлібороб і Змія».

Компаративний аналіз байки Езопа «Мурашки і Цикада» та вірша Дж. Родарі « Про старовину баєчку»:

Прошу пробачення, байко антична:

Мурашка скупа не така й симпатична.

Он коник співучий – до серця мені, -

Не продає, а дарує пісні.

Висновок про значення байок Езопа для світової скарбниці літературних сюжетів.

Розповідь учителя про розвиток жанру байки від Езопа до Лофонтена, про вплив байок Езопа на творчість Лафонтена.

Презентація портрета французького байкаря.

Усна подорож книжковою виставкою, на якій представлено різні видання байок Езопа і Лафонтена.

Робота з підручником: опрацювання матеріалів статті про французького байкаря.

Виразне читання вчителем напам’ять байки Лафонтена « Зачумлені звірі».

Бесіда за запитаннями.

  1. Яке враження справила на вас байка?

  2. Поясніть її назву.

Повторне читання байки учнями ( про себе).

Знайдіть серед зазначених персонажів байки Лафотена « Зачумлені звірі»

« зайвих»: Лев, Осел, Лис, Собака, Вовк, Кіт.

Продовження бесіди.

  1. Кому із героїв байки « Зачумлені звірі» автор співчуває, а кого засуджує?

  2. Чи збігається ваше ставлення до героїв байки із авторським?

  3. Чи справедливим був суд зачумлених звірів над Ослом?

  4. Чим можна пояснити рішення звірів?

  5. Сформулюйте мораль байки « Зачумлені звірі» .

  6. З мораллю якої байки Езопа перегукується повчальний висновок байки Лафонтена?

  7. Чи можна стверджувати, що байка « Зачумлені звірі» втратила актуальність у наші дні?

ІІІ. Етап саморефлексії.

Творча пауза. Написання творчих робіт « Чому сучасній людині необхідно знати байки Езопа і Лафонтена?»

Презентація робіт.

ІV. Оцінка діяльності окремих учнів та груп.

Домашнє завдання. Опрацювати матеріали підручника про Жанна де Лафонтена. Підготувати інсценізацію байки « Зачумлені звірі».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.