Тема уроку: "Вода та її властивості"

Опис документу:
Формувати поняття про воду як одну з найпоширеніших і незвичайних речовин у природі; ознайомитися із властивостями води; вчити проводити досліди і робити висновки. Розвивати мислення, спостережливість, навички дослідницької діяльності. Виховувати бажання вивчати природознавство; бережливе ставлення до оточуючого світу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Вода та її властивості

Мета: формувати поняття про воду як одну з найпоширеніших і незвичайних речовин у природі; ознайомитися із властивостями води; вчити проводити досліди і робити висновки.

Розвивати мислення, спостережливість, навички дослідницької діяльності.

Виховувати бажання вивчати природознавство; бережливе ставлення до оточуючого світу.

Обладнання: іграшка Капітошка, малюнок вовка із м/ф «Капітошка»; ілюстрація Землі, глобус, ілюстративний матеріал про воду у різних станах; обладнання для проведення дослідів із водою; яблука; картки із завданнями у вигляді краплинок;дзеркальця для кожного учня.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

  • Що таке природа?

  • Яку розрізняють природу?

  • Що відноситься до живої природи?

  • Що – до неживої?

  • Що називають тілами?

  • Як називають тіла живої природи?

  • Назвіть ознаки організмів?

  • Які розрізняють рослини?

  • Назвіть ознаки риб; птахів, звірів?

2. Гра «Вилучи зайве»

(На дошці предметні малюнки природних та рукотворних тіл)

а) вилучити рукотворні тіла (учні знімають відповідні малюнки);

б) вилучити тіла неживої природи;

в) вилучити організм, що відрізняється від інших (малюнок вовчика із м/ф «Капітошка»)

- Чому вилучили вовченя? (Бо це звір)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні до нас завітало вовченя, бо шукає свого друга. А чи знаєте, хто у нього друг?

  • Хто такий «Капітошка»?

  • А чому, як ви гадаєте, у нього таке ім’я?

(Діти висловлюють припущення)

  • Так, Капітошка – це дощова краплинка. А коли дощик накрапає, то ми чуємо звуки: «кап, кап, кап …». Звідси і Капітошка.

  • Вовченя – це представник живої природи, а дощова краплинка – нежива природа. Чи є зв’язок між ними? Чи потрібні вони один одному?

(Відповіді учнів)

  • Сьогодні на уроці ми будемо говорити не лише про воду, а й досліджувати цю чудову речовину.

  • Як називають людей, котрі досліджують природу? (Природодослідники)

  • Тож шановні природодослідники, вирушаймо в гості до води.

А для цього потрібен ключ від королівства води, щоб його здобути, треба виконати завдання від Капітошки. Ви готові?

( На дошці прикріплені краплинки у вигляді хмаринки, під якою схований ключ. Учитель знімає краплинки, зачитує завдання, поступово відкривається ключ).

  • Скільки складів у слові вода?

  • Визначте наголошений склад.

  • Назвіть перший звук.

  • Якою буквою позначається?

  • Надрукувати слово вода.

  • Порахувати завдання скількох краплинок виконали.

ІV. Спільне відкриття нових знань

1.Розповідь учителя.

  • Усі ми звикли дивитися на воду як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом світу. Ось подивіться на карту світу?

  • Які кольори переважають?

  • А якщо швидко я буду крутити глобус, то яким кольором він здається?

  • Погляньте на фотографію нашої планети, зроблені з космосу. Якого кольору наша Земля?

  • Нашу планету так і називають – блакитна планета.

  • Наша планета за формою схожа на яблукор ( учитель демонструє усі свої дії). Якщо це яблуко розрізати на 4 частини, то 3 з них – вода, а лише одна – суша.

  • А що більше: 3 чи 1? Запишіть на дошці.

  • А що менше: 1 чи 3?

  • Скажіть, будь ласка, де є вода? (Відповіді учнів)

  • Вода є скрізь: на поверхні Землі (моря, океани, озера, річки); під землею (ту воду, яку ми вживаємо, видобувають зі скважини); у повітрі (дощ, хмари, туман, сніг).

(Ілюстративний матеріал).

2.Досліди.

а)учитель бере ґрунт і здавлює в грудку.

- Чому вдалося зробити кульку?

Висновок: вода є у ґрунті.

б)Учитель натирає яблуко на тертушці, через бинт віджимає.

- Що ви бачите?

Висновок: сік яблука містить воду.

в)візьміть дзеркальця і подихайте на них. Що ви бачите? Звідки взялися ці маленькі крапельки на дзеркалі?

Висновок: вода є в людині.

  • Отже , діти, ми пересвідчилися, що вода є на поверхні Землі; у грунті, у рослинах, тваринах, людині.

  • Чи можуть організми обійтися без води?

3.Фізкульхвилинка

4. Практична робота «Ознайомлення із властивостями води».

а)поділ на групи.

- Капітошка приніс нам пляшечки з водою, щоб ви, дослідники природи, визначили властивості води. Для цього потрібно поділитись на групи. А допоможе у цьому чарівна торбинка.

(Діти дістають з торбинки яблука червоного і жовтого кольору, сідають за столи: група «червоних» і група «зелених»)

б)повторення правил роботи у групі;

в) досліди (підручник, с.32)

ДОСЛІД І.

Налити чисту воду в склянку. Понюхайте. Що відчуваєте?

Висновок: Чиста вода не має запаху.

ДОСЛІД ІІ.

Візьміть ґудзик і покладіть його в склянку. Чи добре видно занурений предмет? Чи змінився колір води?

Висновок: Чиста вода – прозора, не має кольору.

ДОСЛІД ІІІ.

Учитель ставить групам воду у колбах.

  • Якої форми вода?

  • Візьміть колбу і перелийте воду у бокал. Якої форми тепер вода?

  • Чи має вода постійну форму?

Висновок: вода не має постійної форми.

ДОСЛІД ІV.

Візьміть склянку з водою. Всипте цукор. Чи бачите цукор? Розмішайте. Чи бачите цукор тепер?

Висновок: Вода розчиняє речовини.

  • А ще, діти, вода текуча, бо ми її легко переливали з однієї посудини до іншої.

  • Які властивості має чиста вода?

(Чиста вода не має запаху, кольору, форми, вона текуча і розчиняє речовини).

V. Підсумок уроку

- Яку речовину досліджували?

- До якої природи належить вода?

- Які властивості води ви запам’ятали?

- Хто допомагав нам на уроці?

- Капітошка вами дуже задоволений і

на згадку про сьогоднішній урок дарує вам чарівну квітку.

(Кожній групі учитель ставить тарілку і кладе квітку паперову)

  • Чи вірите ви, що ця квітка чарівна? Чому?

  • Які пелюстки у квітки? (Закриті)

  • Налийте води у тарілку і покладіть туди квітку.Промовляйте: «Квітко, квітко, розквітни!» Спостерігайте, що відбувається?(Пелюстки поступово розкриваються )

  • А Капітошка вже відлітає. Тож давайте скажемо разом:

  • Капітошко, бувай! Ми тебе чекаємо!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
3
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!