Тема уроку. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах.

Опис документу:
Мета: ознайомити дітей з написанням з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей, закріплювати знання про слова-назви предметів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати вміння працювати з книгою; виховувати любов і повагу до своєї родини, до видатних людей рідної землі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах.

Мета: ознайомити дітей з написанням з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей, закріплювати знання про слова-назви предметів; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати вміння працювати з книгою; виховувати любов і повагу до своєї родини, до видатних людей рідної землі.

Обладнання: слова пазли, дитяча усмішка, портрети письменників, збірки їх творів, казки, родинне дерево, презентація Microsoft PowerPoint 2010 №4.

Хід уроку:

І. Організаційна частина. (Слайд 1, 2).

Розпочинаємо урок,

Часу не гаючи

І радість ми пізнаємо

Лиш труднощі долаючи.

А запорука успіху усмішка.

Усмішка:

  • підвищує настрій;

  • прикрашає обличчя;

  • допомагає знайти друзів;

  • сприяє новим стосункам;

  • допомагає здійснити бажання.

ІІ. Мотиваційний етап. (Слайд 3).

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Міркувати і дружно працювати .

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання.

Вправа 213.

  • Прочитайте записані речення.

  • В останньому реченні знайдіть головні слова?

  • У другому реченні встановіть зв'язок слів у реченні?

  • Як можна назвати слова одіяло і ковдра?

  1. Робота в парах.

  • Миші вигризли дірки в словах.

  • Давайте зашиємо ці дірки. (Слайд 4).

Яс…н, с…р…да, порт…ль, ч…твер, кал…ндар, н…діля, дят…л, ч…р…вики, д…ктант.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Роз’єднай слова. (Слайд 5).

Всежиттямененоситьлюдина

  • Що це?

  • Ім’я!

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Кожна людина має ім’я, яке отримала, коли народилася. Руслана, Яна, Анастасія, Катерина, Марина, Єва – ці імена наших дівчаток. Дмитро, Владислав, Кирил, Радислав, Богдан, Олександр, Данило, Юрій – це імена хлопчиків. Зверніть увагу, імена пишуться з великої букви. А як же відрізнити дві Анастасії і два Олександра в нашому класі?

У кожного є прізвище, а коли виростите і станете дорослими, то Вас будуть називати по батькові. Якщо батька звуть Сергій, то дівчина буде Сергіївна, а хлопчик – Сергійович.

  1. Робота з підручником.

Вправа 214.

  • Уважно прочитайте. Дайте відповіді на запитання.

  1. Робота з правилом.

Висновок (Слайд 6).

Імена, по батькові та прізвища пишуться з великої букви.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Словникова робота.

  • Хто такий черговий?

Черговий – той, що виконує обов’язки по черзі.

  • Пригадаймо написання букв, з’єднань.

Чч, ер, ов

  • А хто сьогодні черговий?

  • Складемо і запишемо речення.

  • У класі чергова Єва?

  • Чи можна перенести слово Єва?

Фізкультхвилинка. (Слайд 7).

Дві веселі жабки

Взялися за лапки.

Пострибали до ставка

Ква, ква, ква, ква, ква, ква.

Лапками захлопали,

Лапками затопали.

І танцюють гопака,

Ква, ква, ква, ква, ква, ква.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з деформованим тексом.

  • Відновимо рядок.

хати коло вишневий садок

  • запишемо речення.

Садок вишневий коло хати. (Слайд 8).

  • Хто автор цих слів?

  • Вірно, Т.Г.Шевченко.

  • Знайдіть у реченні слова, що називають предмети?

  • На які питання вони відповідають?

  1. Завдання від Всезнайка.

Чи знаєте ви що означає ваше ім’я? (Слайд 9).

Анастасія – воскресіння.

Катерина – чиста.

Єва – жива.

Марина – морська.

Олександр – захисник.

Богдан – Богом даний.

Владислав – володіючий світом.

Даніїл – суддя Божий.

Кирил – володар.

Найпоширенішими іменами в Україні є Іван і Ганна.

  • Хто не дізнався, що означає його ім’я, знайдіть і розкажете нам на наступному уроці.

  1. Робота в групах.

Склади прислів’я з пазлів.

Не ім’я прикрашає людину, а людина прикрашає ім’я.

  • Як ви розумієте ці слова?

  1. Робота з підручником.

Вправа 215.

  • Списати і підкреслити прізвища.

(Слайд 10).

Портрети Глібова, Франка, Воронька.

  • Прізвища, яких письменників ви знаєте?

  1. Знайомство з родинним деревом класу.

Його заповнення.

VІ. Підсумок уроку.

Технологія «Діалог-рефлексія». (Слайд 11).

Заглянуло сонечко на мить

Дуже швидко час біжить.

Вже підсумки потрібно підбити,

Що на уроці ми змогли зробити.

Урок навчив мене…

Дуже цікавим було…

VІІ. Домашнє завдання. (Слайд 12).

  1. Повторити правило с.100.

  2. Скласти своє родинне дерево і презентувати його.

(Слайд 13).

  • Дякую за чудову роботу!

  • Отримуйте міцні знання, ідіть до успіхів щодня !

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.