Тема уроку: " Свійські тварини у твоєму краю"

Опис документу:
Ознайомити учнів з свійськими тваринами рідного краю, середовищем їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розширити пізнавальний досвід школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема Свійські тварини у твоєму краї

Мета: ознайомити учнів з свійськими тваринами рідного краю, середовищем їхнього існування; вчити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині; розширити пізнавальний досвід школярів; розвивати спостережливість, мовлення, мислення, увагу; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна система, комп’ютер, презентація «Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник», інтерактивні вправи: «Криголами», «Мозковий штурм», «Коло знань», виставка енциклопедичної літератури про тварин, «Тематичний словник школяра», девіз уроку, пазли для роботи в групах, дидактичні ігри: «Засели тваринку», «Знайди пару», «Тваринний вінегрет», «Бабусині казки», «Весела сімейка», «Так чи ні», дитячі малюнки, народні прикмети, загадки, зошити з друкованою основою, фішки для оцінювання.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Фенологічні спостереження. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  1. Яка пора року керує сьогодні погодою? (Весна)

  2. Які весняні місяці ви знаєте? (Березень, квітень, травень)

  3. Назвіть, який місяць царить в природі зараз? (Березень)

  4. Яка сьогодні дата?

  5. Який день тижня? (п’ятниця)

Вчитель: - Давайте дізнаємося про погоду, чи не завадить вона провести наш урок? Послухаємо «Синоптика» Анастасію.

Синоптик Анастасія: Сьогодні,….. Березень у давнину називали березілем, соковиком, капельником, бо вже капає зі стріх і береза починає давати свій цілющий сік. Саме з оживлення берези після зимових холодів і пов'язана назва місяця, що означає прихід весни. На вулиці прохолодно, небо ясне, температура повітря – 1, опадів немає. За народним календарем, сьогодні свято – 40 святих. Люди вірили, що саме на Сорок святих з вирію повертаються птахи — сорок різних порід.

Вчитель: Дякую, Насте!

1. Інтерактивна вправа «Криголами».

Вчитель: - Що ж треба взяти з собою на урок? (На моніторі з’являються літери: УРОК)

У – увагу;

Р – радість;

О – організованість;

К – кмітливість .

Вчитель: - Сьогодні у нас урок – репортаж з бабусиного подвір’я.

(Чути кудкудакання куриці, у клас забігає Бабуся з молочним бетоном, кошиком)

Бабуся: Ой-ой-ой, зараз, зараз , мої зозулясті, уже біжу. З самого ранку клопоти: корову здій, свиням каші навари, у курей яйця позбирай, котам, собакам їсти дай, коня напій, роботи непочатий край. Ой, а ви хто?

Вчитель: Бабусю, ви пробачте , що ми без запрошення на вашу ферму прийшли. Справа в тому, що у моїх першокласників у кожного вдома є тварини (показує малюнки дітей). А от мало знають вони про них і доглядати за ними майже не вміють. Допоможіть нам, будь ласка у цьому.

Бабуся: - Ой, дітки, та з превеликим задоволенням.

1. Оголошення теми та мети уроку.

2. Девіз уроку: «Будемо старатися більше нового дізнатися»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Бабуся: - Починаю репортаж з своєї ферми «Веселий молочник». А життя тут виглядає приблизно так. (Фрагмент мультфільму про життя свійських тварин)

2. Презентація « Жителі бабусиної ферми «Веселий молочник»

(Показ презентації)

Вчитель: - Бабусю, чому саме цих тварин ви тримаєте на своїй фермі?

Бабуся: - Я знала, що ви це запитаєте. Дивіться далі «Користь від свійських тварин».

3. Робота з «Тематичним словником школяра». (с.195-198). Ознайомлення з розділом «Тварини свійські».

4. Гра «Засели тваринку.

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринкам підскажіть –

У дім рідний відведіть.

( На дошці зображено ліс і хата. На столі лежать малюнки свійських і диких тварин. Учні уважно розглядають малюнки і міркують, яких тварин треба поселити в ліс, а яких на сільське подвір’я.)

5. Робота з підручником. (с.108 – 109). Відгадуємо загадки. .Вправа

«Роздивись і розкажи.»

6. Фізкультхвилинка

Ця хвилинка нам дуже дорога,

І корисна, і легенька, мов пір’їнка.

Наша праця цього вимага,

Тож звучи для всіх, фізкультхвилинко!

(Під аудіо запис пісні «Котику- мурчику» діти виконують танцювальні вправи)

7. Робота в зошитах з друкованою основою. Гра «Знайди пару». (З’єднай стрілочками тварину і що вона дає людині)

8. Довідкове бюро. (повідомлення дає вчитель)

Усі свійські тварини походять від диких предків. Найраніше, у середині кам'яного віку був одомашнений собака; предками його були вовк і, можливо, шакал. Наприкінці кам'яного віку були одомашнені свині, вівці, кози, велика рогата худоба, згодом — коні. Свині походять від диких європейських і азійських кабанів, вівці — від диких європейських овець, кози — від гвинторогого козла, велика рогата худоба — від тура, коні — від тарпана і коня Пржевальського.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в групах. (Об’єднання в групи «Курчата», «Каченята», скласти з пазлів свійську тварину )

  • Чим корисна вона для людини?

Вчитель: - Свійські тварини живуть поряд з людиною, люди піклуються про них: годують, заготовлюють їм корм, будують для них житло, стежать за їх здоров’ям. Піклуються про їх потомство, яке народжується навесні. Чи знаєте ви, у кого, які дитинчата? Тож зараз з’ясуємо.

2. Дидактична гра «Весела сімейка»

Правильно називати тварин та їх дитинчат:

Мама -    корова , кішка, гуска, курка, коза

Тато -   бик , кіт, гусак, півень, цап

Малята - телята, кошенята, гусенята, курчата, козенята

3. Дидактична гра «Тваринний вінегрет»

Засобакали гавки.

Закицькали нявки.

Закачкали кряки.

Закізкали меки.

Забаранили беки.

4. Гра «Так чи ні»

  1. Свійські тварини добувають самі їжу?

  2. Свійські тварини самі будують житло?

  3. Свійські тварини живуть поряд з людиною?

  4. Люди піклуються про свійських тварин?

  5. Свійські тварини приносять користь людині.

5.Огляд виставки енциклопедичної літератури про тварин.

6. Гра «Бабусині казки». Бабуся: Бабусі не тільки пораються по господарству, вони ще і казки онукам розповідають.

- Назвіть , які казки про свійських тварин ви знаєте?

(Кривенька качечка, Котик і Півник, Курочка ряба, Пан Коцький, Коза –дереза)

Вчитель: - Свійськими тваринами можна вважати і акваріумних рибок. Сьогодні вони приготували для вас подарунок – хвилинку релаксації.

Хвилинка релаксації.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
1
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!