Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Природотерапія для дітей, що постраждали внаслідок воєнних дій
»
Взяти участь Всі події

Тема уроку. Розпізнаю і добираю антоніми

Українська мова

Для кого: 3 Клас

28.01.2022

66

1

0

Опис документу:

Має на меті активізувати знання дітей щодо вивченого про іменник, дати поняття «Лексика», «антоніми»; вчити добирати слова протилежні за змістом, розпізнавати слова в прямому та переносному значенні; розвивати мовлення, вміння працювати в команді, уяву; поповнювати словниковий запас слів, виховувати любов до української мови.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку. Розпізнаю і добираю антоніми

Мета: активізувати знання дітей щодо вивченого про іменник, дати поняття «Лексика», «антоніми»; вчити добирати слова протилежні за змістом, розпізнавати слова в прямому та переносному значенні; розвивати мовлення, вміння працювати в команді, уяву; поповнювати словниковий запас слів, виховувати любов до української мови.

Обладнання: зображення будинку, картки з антонімами, зображення дівчинки і хлопчика, мячик, мікрофон.

Хід уроку

  1. Організація класу

Сіли рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Подорож розпочнемо.


Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Соловїна, барвінкова,

Українська мова!

  • Сьогодні День української писемності. Тож вітаю вас!


  1. Актуалізація опорних знань

    1. Повідомлення теми і мети уроку


  • Десь у Всесвіті Мовлення існує чудо-будинок, де господарює Лексика. Пригадаємо, що лексика-це наука про сукупність слів нашої рідної мови. Коли ми з’ясовуємо значення незнайомого слова, то поповнюємо свій лексичний запас слів. Отже, слово…

  • В народі кажуть, що слово дано людині, а тваринам німота.


    1. Асоціативний кущ

  • Що постає в вашій уяві, коли ми кажемо про слово?


  • Для чого нам потрібне таке різномаїття слів? (Щоб було більш виразним, образним, зрозумілим, красивим, мелодійним…)



    1. Каліграфічна хвилинка

Пп про оп подорож Петро

Подорож (звукова схема)

Подорож-мандрівка, поїздка, похід.


    1. Вправа1

-Отже, сідаймо в човен і океаном слів, долаючи перешкоди, рушаймо до будиночка Лексики. На острівець завітаємо, Маринку з Євгеном із святом привітаємо.


-Дівчинка-хмаринка, звати її Маринка, образно розмовляє, уяву вмикає.

-Хлопчик Євген дуже прямолінієн.


На дошці словосполучення. Розподілити в дві колонки. Дівчатам виписати словосполучення в прямому значенні, а хлопцям - в переносному.


Тепла куртка, небо сумує, глибока криниця, висока посада, солодкий мед, плаче хмаринка.


    1. Фізкультхвилинка

Далі, попливемо. Фізкультхвилинку розпочнемо.

Плаче хмаринка…

Дощик накрапає, травка росте.

Дощик накрапає, рибка пливе.

Дощик накрапає і чисте віконце.

Вмивається планета, всміхається сонце.


    1. Синонімічний риф. Робота в парах.


-На шляху у нас риф синонімів. Щоб далі йти синоніми треба знайти.

(Діти працюють в парах. Прочитати вірш і виписати синоніми.


Сплять метелики в травичці,

Ще куняє рибка в річці.

Ще дрімає навіть бджілка

біля теплого причілка.


(Причілок-бокова сторона стіни, хати, даху)


    1. Вправа. Гра «Бумеранг»

-Біля будиночка опинились ми враз, тож антоніми пригадати час.

Мячик кидай, антонім до слова називай.

Холодний-гарячий.

Радіти-сумувати.

Швидкий-повільний.

Вузький-широкий.

Весела-сумна.

День-ніч.

Молодий-старий.

Твердий-мякий.

Низький-високий.

Повісити-зняти

Брудний-чистий.

Повільний-швидкий.

Мокрий сухий.

Товстий-худий.

Легкий-повільний.

Праця-відпочинок.

Правда-брехня.

Говорити-мовчати.


    1. Гра «Магнітофон»

Антоніми потрібні в нашому мовленні для того, щоб порівнювати певні предмети, ознаки, дії, більш образно висловлювати свої думки.


Скласти речення, що відповідає схемі.


  1. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»

-Найкраще мені вдалося…

-Мені сподобалось…

-Я навчився…

-Я відчув труднощі…







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили