• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Читання
  • Тема уроку . Позакласне читання. Мелодії зими. Різдвяна казка. Золотий горішок. Зима. Зимові місяці: грудень, січень, лютий. Частина мови-прикметник.

Тема уроку . Позакласне читання. Мелодії зими. Різдвяна казка. Золотий горішок. Зима. Зимові місяці: грудень, січень, лютий. Частина мови-прикметник.

Опис документу:
Мета уроку. Поглиблювати знання дітей про зиму, про зимові місяці, працювати над виразним читанням, збагачувати знання про прикметники ; розвивати мову, мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до зими, бережливе ставлення до зелених красунь, заміна ялинок штучними ялинками та композиціями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку . Позакласне читання. Мелодії зими. Різдвяна казка. Золотий горішок. Зима. Зимові місяці: грудень, січень, лютий. Частина мови-прикметник.

Мета уроку. Поглиблювати знання дітей про зиму, про зимові місяці, працювати над виразним читанням, збагачувати знання про прикметники ; розвивати мову, мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до зими, бережливе ставлення до зелених красунь, заміна ялинок штучними ялинками та композиціями.

Обладнання уроку. Плакати про зиму, ілюстрації про зиму, картки з завданнями, ігри.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Добрий день і добрий час

Рада, діти, бачить вас.

Щиро всіх вітаю,щастя вам бажаю.

Ми будемо працювати старанно,допомагати один одному.

ІІ . Очікування

  • Що ви очікуєте від уроку?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Відгадування загадки.

Сніг на полях,лід на річках.

Віхола гуляє, коли це буває?

- Зимою.

- Сьогодні ми поговоримо про цю чудову пору року . Повторимо назви зимових місяців,будемо вчитися читати вірші, переказувати казку,повторимо вивчені частини мови, пограємось в ігри.

ІV. Робота над новим матеріалом.

1.)- Діти, зверніть увагу на ці ілюстрації.

- Яка пора року на них зображена?

- Які ознаки зими ми знаємо?

- Чи на всіх ілюстраціях зображена зима?

- Яка пора року зображена на цій ілюстрації?

- Діти, пригадаємо зимові місяці: грудень, січень, лютий.

2.) Надаємо слово групі « Народознавці».

- Прочитайте вірш про грудень.

- Чому місяць має таку назву?

Грудень охрестили студенем, підберихою . В народі говорять , що місяць має таку назву, тому ,що від морозу земля збирається в грудки.

- Другий місяць має назву - січень.

- Прочитайте вірш про січень.

- А чому місяць має таку назву?

Січень – порошнець , студень, сніжень, корінник зими, маківка зими.

А в народі говорять, що січуть сильні морози,дуже холодно.

Третій місяць-лютий.

  • Прочитайте вірш про місяць.

  • Чому місяць має таку назву?

Лютують морози, а ще місяць називають сніжень, крутень, лежень, бокогрій, криводоріг.

3.)Робота в групах.

- Прочитайте вірш і додайте замість крапок слова.

От випав сніг. Яка обнова.

Зима тоді така …..(чудова).

Міста чистенькі, білі села -

Зима і радісна й ….(весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні.

Зима пухка і ….(білосніжна).

Вона буває і серйозна.

Суха і вітряна ,й ….( морозна ).

А як насуне хмара сива,

Зима по своєму….( красива).

А вранці іній – то обнова!

Яка зима у нас - ….(чудова).

Гілок від інею не видно.

Тоді вона звичайно….( срібна).

Зима буває вередлива.

То часом добра, то …( сварлива).

Яка ж зима! Яка ж вона!

Вона весела і …( сумна).

  • До якої частини мови належать ці слова?

4.) Мовознавці.

- Яка це частина мови?

- Які слова ми називаємо прикметниками?

Гра «Впіймай прикметник».

Я читатиму слова, коли почуєте прикметники, то плескайте в долоні.

Сніжна,бігає, суровий, білий,ходить,собачка,півник, холодний,гарячий, стрибок, ялинка, зелений, червоний, чудовий,лялька, зайчик.

Гра « Додай іменник».

Сніжна, холодна, сувора….(зима).

Біла, пухнаста, чарівна …( сніжинка).

Холодний, тріскучий …(мороз).

Сріблястий, чарівний…(іній).

Зелена, пухнаста, колюча…(ялинка).

Яскраве,тепле, лагідне…(сонечко).

Добра, ласкава, лагідна…(матуся).

5.)- Доберіть синоніми до слова метелиця.

Метелиця - хурделиця, завірюха, завія, хуга, заметіль.

  • Доберіть споріднені слова до слова зима.

Зима – зимонька, зимонька , зимувати.

  • Доберіть антоніми .

Холодний – День –

Теплий Ранок -

Темний – Зима -

Високий - Сухий –

6.) Надаємо слово літературознавцям.

Багато поетів оспівували зиму у своїх поезіях . Послухаємо вірші про зиму. У віршах зустрічається багато прикметників. Діти читають вірші.

Фізкультхвилинка .

Падають, летять сніжинки

І лягають на стежинки.

В повітрі весело кружляють.

А дітки тихенько за парти сідають.

7.) Робота з текстом « Золотий горішок».

Дома ви прочитали казку « Золотий горішок».

Сподобалась вам ця казка?

Вибіркове читання.

Прочитайте:

  • Скільки дочок було у купця?

  • Як звали дочок?

  • Що попросила купця привезти Ольга?

  • Який подарунок хотіла отримати Катря?

  • Який подарунок від батька хотіла отримати Оксана?

Відповіді на запитання.

  • Де знайшов купець горішок?

  • Який викуп запросив за горішок господар?

  • Чого засмутився батько?

  • Як жилося Оксані з потворою?

  • Чи хотіла Оксана повернутися до потвори?

  • Хто насправді був потворою?

Переказ казки.

Словесне малювання.

Якщо б ми були художниками , то якими б ми фарбами ми малювали свої ілюстрації до казки?

Розгляд малюнків дітей.

V. Закріплення.

- Які зимові свята ми знаємо?

- Хто знає загадки про зиму , зимові явища природи?

1.)Відгадування загадок.

  1. Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила –

пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте – хто вона

бабуся чепурна (зима).

2.Я падаю на ваші хати.

Я білий-білий волохатий.

Я прилітаю вам до ніг.

І називаюсь просто…( сніг).

3.В огні не горить , а в воді не тоне …(лід).

4.Хто малюнок на вікні.

Уночі зробив мені…(мороз).

5.Кручу, гуркочу, знати нікого не хочу …(хурделиця).

2.) Робота в групах.

- Діти, складіть вислови.

1. Грудень рік кінчає, а зиму починає.

2.Січень наступає, мороз людей обіймає.

3.Лютий лютує, та весні дорогу готує.

- Які ще вислови та прикмети ви знаєте?

VІ . Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон».

  • Про що цікаве ви дізналися на уроці?

VІІ . Домашнє завдання.

Підготувати колядки, щедрівки, засівалки .

Скласти загадки про зимові явища природи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.