Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Тема уроку. Многокутники. Площі многокутників.

Геометрія

Для кого: 8 Клас

21.03.2020

1504

16

0

Опис документу:
Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми «Многокутники. Площі многокутників»; розвивати навички обчислювати площі многокутників; розв’язувати задачі практичного змісту, які передбачають вироблення в учнів умінь і навичок використовувати здобуті знання під час вивчення теми в практичній діяльності; здібностей до технічної творчості; профорієнтації; виховувати інтерес до математики.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Предмет: математика

Клас: 8 клас

Вчитель:

Тема уроку. Многокутники. Площі многокутників.

Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми «Многокутники. Площі многокутників»; розвивати навички обчислювати площі многокутників; розв’язувати задачі практичного змісту, які передбачають вироблення в учнів умінь і навичок використовувати здобуті знання під час вивчення теми в практичній діяльності; здібностей до технічної творчості; профорієнтації; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель пропонує учням об'єднатися в групи по 4—5 осіб і по­відомляє про те, що на даному уроці групи являють собою буді­вельні фірми. Замовник оголосив тендер на будівництво готельного комплексу для відпочинку в Карпатах, задача фірми — виграти цей тендер.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

На кожну парту видається набір формул ( рис.2 ) і набір карток із зображеннями геометричних фігур ( рис. 3 ). Протягом 3 – 5 хвилин учні повинні для кожної геометричної фігури знайти відповідну формулу для обчислення її площі.


На звороті кожної картки з формулами написані букви

я

ф

с

е

і

п

о

р

а

Коли учні розставлять формули для відповідних фігур та перевернуть їх, то одержать слово « професія ».

Питання: Люди яких професій використовують знання про площі многокутників у своїй роботі?

( будівельники, математики, фізики, агрономи, обслуговувачі інформаційних мереж, конструктори і т.д.).

  1. Формулювання теми, мети і задач уроку

Сьогодні ми розглянемо застосування знань та навичок з даної теми у будівельній сфері.

Технологія «Акваріум»

Кожний будівельник повинен добре знати теоретичні основи, щоб побудована споруда була міцною. Керівники фірм підходять до столу вчителя (замовника) і беруть картки, одна із яких позна­чена зірочкою. Фірма, що витягла картку із зірочкою, сідає в цен­трі класу, інші утворюють зовнішнє коло. Представники фірми в центрі відповідають на теоретичні питання з даної теми, які їм по черзі ставлять представники фірм із зовнішнього кола. Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала, які фіксуються секретарем групи. Якщо фірма-відповідач не дала правильної від­повіді, то відповідає група, яка поставила питання, і заробляє при цьому 0,5 бала.

ІV. Узагальнення вмінь та навичок учнів

(розв'язування задач)

Виконання усних вправ

Кожна фірма повинна вміти швидко орієнтуватися в ситуації (перевіряється вміння застосовувати формули для розв'язування найпростіших задач). Час для підготовки відповіді — 3—5 хвилин. Правильна відповідь оцінюється в 4 бали.

1. Скільки потрібно взяти плит квадратної форми з діагоналлю 0,5 м, щоб покрити ними двір площею 200 м2?

(Відповідь: 800 штук.)

2. Готельний хол має форму трапеції з основами 20 м і 10 м і висо­тою 8 м. Знайдіть площу ковролина, необхідного, щоб застелити цей хол.

(Відповідь: 120 м2.)

3. Необхідно розбити у дворі три однакові клумби, кожна з яких має форму рівностороннього трикутника. Висота кожного три­кутника дорівнює 3 м. Яку площу займуть ці клумби?

(Відповідь: 27 м2.)

4. Басейн має форму ромба. Довжина його діагоналей дорівнює 20 м і 16 м. Яку площу займе цей басейн?

(Відповідь: 160 м2.)

5. Дискотеки проводитимуть на площадці, що має форму шести­кутника, у якого рівні всі сторони й кути. Визначте градусну міру кожного кута цього шестикутника й площу танцювального залу, враховуючи те, що місце для танців — коло, вписане в цей шестикутник, радіус кола дорівнює 5 м, а сторона шестикутника 20 м.

(Відповідь: 300 м2.)

Практичне завдання

Замовник дає фірмі завдання. Фірма, що впоралася першою, про­понує своє розв'язання. Інші виступають опонентами. За правильне розв'язання задачі фірма одержує 6 балів. Опоненти за вдалі, доречні зауваження та пропозиції одержують 2 бали. З кожної фірми беруть по одному представнику, який має професію по обслуговуванню інформаційних мереж, та пропонують їм скласти план – схему кафе на компютері.

Практичне завдання.

Стіна кафе має форму прямокутника зі сторонами 3 м і 6м. На стіні зображено морський пейзаж, що має мозаїчні вкраплення у вигляді кораблика, утвореного із з п'яти рівних прямокутних трикутників, у які вписано квадрати. Катети трикутника дорівнюють 1 м і 2 м. Квадрати складаються із прозоро­го скла, інша частина — з кольорового. Скільки квадратних метрів прозорого та кольорового скла потрібно для того, щоб викласти кораблик? Якою є площа частини стіни, що залишилася без мозаїки? Скільки фарби необхідно для того, щоб пофарбувати цю частину стіни, якщо для фарбування 1 м2 необхідно 300 г фарби? Яку мак­симальну кількість корабликів можна зобразити на стіні кафе?

V. Релаксація

Щоб фірма продуктивно працювала, її працівники повинні вміти відпочивати. Вашій увазі пропонується історичний екскурс, підго­товлений однією з фірм.

Вимірювання площ у стародавності

Вимірювання площ — одна із найбільш ранніх задач, поставлених життям. Установити точно, коли вперше людині знадобилося визна­чати площу і якої саме фігури, неможливо. У Давньому Єгипті, Вави-лоні та Індії люди незалежно одне від одного знаходили способи ви­значення площ. Ще 4000 років тому в Єгипті вміли визначати площу-Вузька смужка землі між Нилом і пустелею була родючою. З кожної її одиниці люди платили податок. Але щорічно ця смужка затоплялася Нилом. Після спаду води треба було відновлювати межі. Необхідність швидко й правильно визначати площу була однією з причин раннього розвитку геометрії як науки про вимірювання землі.

Бліц-кросворд

Учитель читає питання, групи заповнюють кросворд, підготовлений для кожної групи в декількох екземплярах.

По горизонталі: 2. Множина точок площини, рівновіддалених від однієї точки. 3. Трикутники, відповідні сторони яких пропорційні та відповідні кути рівні. 5. Чотирикутник, у якого тільки дві сторони паралельні.

По вертикалі: 1. Паралелограм, у якого всі сторони рівні. 3. Ключове слово останньої теми. 4. Сторона прямокутного трикутника.

VІ. Домашнє завдання.

Розвязати задачі практичного змісту та скласти до них програми на мові Pascal.

  1. Треба обгородити квадратну ділянку землі зі стороною 25 м або прямокутну ділянку, що її довжина на кілька метрів більша, а ширина на стільки ж метрів менша від сторони квадрата. Порівняйте площі і периметри квадрата та прямокутника.

  2. Щоб обгородити дитячий майданчик прямокутної форми, виготовили 120 щитів довжиною 3 м кожний. Якої довжини мають бути сторони прямокутника, щоб площа майданчика була найбільшою?

VІІ. Підсумок уроку.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.