Тема уроку: «Літературна балада»(узагальнюючий урок)

Опис документу:
Мета: з'ясувати рівень засвоєння учнями знань за темою «Літературна балада»;розвивати зв'язне мовлення учнів, їх логічне та абстрактне мислення, пам'ять, творчі здібності, виховувати любов до поетичного слова, повагу до творчої праці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Літературна балада»(узагальнюючий урок)

Мета: з'ясувати рівень засвоєння учнями знань за темою «Літературна балада»;розвивати зв'язне мовлення учнів, їх логічне та абстрактне мислення, пам'ять, творчі здібності, виховувати любов до поетичного слова, повагу до творчої праці.

Обладнання: портрети письменників – творців літературної балади, ілюстрації учнів до вивчених балад.

Хід уроку

1.Організація класу: оголошення теми, мети уроку, повідомлення системи оцінювання.

2.Робота за темою уроку.

1.Вступне слово учителя.

Попередньо у класі формуються творчі групи. Конкурсні завдання поділяються на індивідуальні (письмову відповідь дає окремо кожен із членів групи); колективні ( відповідь дає команда, група )

Конкурсні завдання.

Індивідуальні:

  • «Впізнай автора

  • «Після першого ув'язнення утік із Парижа і близько шести років поневірявся по країні. Куди тільки не закидала його доля: він жив і при дворі Карла Орлеанського, і серед волоцюг і злодіїв… його навіть засудили до страти».

( Франсуа Війон )

«Великий німецький поет, мислитель і вчений. Основна праця його життя – трагедія «Фауст.»До останніх днів він продовжував літературну і наукову діяльність».

( Й. В. Гете )

«У 1787 році він оселився у Веймарі, де жив і працював великий Гете. Між ними склалися дружні стосунки».

( Й. Ф. Шіллер )

«Народився відомий польський поет на території Білорусії, що межує з Волинню, неподалік від озера Світязь».

( А. Міцкевич )

«Його називають « сонцем російської поезії» , засновником сучасної російської літературної мови».

( О. С. Пушкін )

«Він один із найпопулярніших англійських письменників 19 ст. , а «Острів скарбів» – його найкращий пригодницький роман».

( Р. Л. Стівенсон )

  1. «Впізнай баладу за її ідеєю»:

    1. Уславлення подвигу непримиренної боротьби з іноземними загарбниками.

( Р. Л. «Вересковий мед»)

2.Ствердження самоцінності людського життя.

( Й. Ф. Шиллер, «Рукавичка» )

3.Страх перед містичними явищами, повна відірваність від реального приводить до загибелі.

( Й. В. Гете «Лісовий цар»

4.Твердження, що справжня мудрість вища найсильнішої влади.

( О. С. Пушкін «Пісня про віщого Олега» )

5.Заклик до самопізнання.

( Ф. Війон «Балада прикмет»)

3. Лото «Літературний переклад»

( З'є днайте лінією назву балади з іменем її перекладача )

Ф. Війон «Балада прикмет» Б. Грінченко

Р. Стівенсон «Вересковий трунок» Л. Первомайський

Й. Гете «Лісовий цар» Є Крижевич

Й.Ф. Шиллер «Рукавичка» М. Рильський

А. Міцкевич «Рибка» В. жуковський

Літературні асоціації

1.Вігадати, з текстом якої з балад асоціюється:

Рукавичка Гілочка з вільхи

Русалка Змія

Мед Лев

Поетичний конкурс. Створити строфу за даними римами:

калина дівчина

світання прощання

Конкурс «Сюжетний хід» ( представники команд переказують, чергуючись, зміст балади, вказаної вчителем.

Конкурс капітанів.

Продовжити фразу:

«А мне костер не страшне,

Пускай со мной умрет

Моя святая тайна –

Мой ( вересковый мед )»

«В лицо печатку он ей бродил

И сказал: ( Не требую награды)»

«Но примешь ты смерть (от коня свого )»

«Чом личко сховав ти, мій синку малий?

Ой, тату! Чи бачиш? ( Он цар лісовий )

«Я знаю все, ( не знаю лиш себе )»

Літературний цейтнот (команди по черзі називають героїв балад, переможе той, хто зробить останній «хід»).

Конкурс ілюстраторів балад.

4.Домашнє завдання:

Письмова відповідь на запитання: «Чому жанр балади не втратив популярності і в наш час?».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
395 грн