• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Тема уроку. Числівники прості, складні, складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників на - тисячний, -сотий, -мільярдний

Тема уроку. Числівники прості, складні, складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників на - тисячний, -сотий, -мільярдний

Опис документу:
Урок з використанням сучасних технологій. Знайде вчитель багато корисного для роботи. Більше 10 видів роботи використано на уроці.Цікаво і доступно проводиться пояснення нового матеріалу. Урок має велике виховне значення

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Числівники прості, складні, складені. Роздільне написання складених числівників. Написання разом порядкових числівників на - тисячний, -сотий, -мільярдний

Мета уроку закріпити вивчене про числівник як частин мови, сформувати поняття про учнів про розряди числівників за будовою та за значенням., розвивати в учнів уважність, логічне мислення, самостійність, вдосконалювати вміння визначати розряди числівників, вміння розподіляти на певні групи, розвивати самоосвітню, комунікативну та соціокультурну компетентності, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу, прищеплювати любов до рідної землі

Тип уроку Урок засвоєння нових знань

Обладнання підручник, картки, схеми, компютер

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання. Написати роботу про власні доягнення на уроках фізкультури, використовуючи числівники.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні у нас незвичайний рок

Ми зробимо ще один крок,

В країну прекрасну, в країну чудову

Що нас так чекає й збагачує мова

Вивчай , друже, числівник

Тоді будеш круглий відмінник.

Пан Числівник — мандрівник,

Рахувати все він звик:

Скільки двійок у студента,

Скільки справ у Президента.

Все потрібно рахувати

І усьому вартість знати.

Девізом нашого уроку обрали таку цитату

 Думаємо колективно,

 Працюємо оперативно.

 Сперечаємося доказово –

 Це для всіх обов’язково

Які асоціації у вас викликає слово «урок»? Розкладіть його по літерах.( На дошці надруковані великі літери У, Р, О, К.)

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

Перед нами сонячна поляна на якій ростуть первоцвіти Треба зірвати квіточку і виконати завдання . Чому не можна справді зривати квіти? Які первоцвіти ви знаєте?

Словниковий диктант

Примула, проліска, морозник, підсніжник, крокус, простріл, хіонодокса, весняник, горицвіт, медуниця, білоцвіт, гусяча та ведмежа цибульки, мати-й-мачуха, ряст, анемона, брандушка, пшінка весняна, фіалки та барвінок.

Зірвати квіти і виконати завдання

*Що називається числівником?

* Яким членом речення виступає числівник?

* На які групи за значенням поділяються числівники?

ІV Сприймання і усвідомлення знань

Пояснення нового матеріалу. Скажіть, а чим відрізняються слова сім , сімнадцять і сімдесят один. Сім складається тільки з кореня, Сімнадцять – з двох коренів, а числівник сімдесят один складається з з двох слів . Отже дивимося і працюємо з підручником. Наведіть власні приклади числівниківв. Простих , складних і складених.

Підсумок вчителя. Отже прості складаються з одного кореня, складні з двох коренів, а складені з декількох слв.

Усна гра –розминка. Робота з сигнальними картками 9 3,44,7,25, 700,5-тий,103,60,14, 100, 431,90.

Дослідження –аналіз. Записати у зошит числівники і визначити розряд і групу

Вивчаємо напамять

Зібратися разом – це початок

Триматися разом – це прогрес

Працювати разом – це успіх. Як ви розумієте?

На картці написано

Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю в селі Моринцях блиснув єдиний вогник

Мені тринадцятий минало. Я пас ягнята за селом.

Полягло наших чимало, а татар утроє.

А суддями були: якіїсь два Осли, одна нікчемна Шкапа і дра стареньких Цапа.

Перевірка

Вправа 459, 460

Складні порядкові числівники, що закінчються на –сотий, - тисячний, -мільйонний пишуться разом, але ще треба розрізняти і складні прикметники із числовим значенням Якщо два числівника – то складний числівнк пишеться разом

Порівняймо : трьохелемнтний, стовідсотковий – прикметники

Шестикласник, чотирикутник – іменники

Шестисотий,пятдесятитрьохмільйонний – це порядкові числівники

Розподілити у дві колонки

Пятизірковий, девятиповерховий, двохсотий, пятитисячний, восьмирічний, тризначне,семиденний, двоскладне,, тризубий,шестимільйонний, чотримісячний, восьмидесятий.

Хвилинка - веселинка

Степан Руданський
Вовки


«Чого, брате, так збілів?
Що з тобою сталось?»
— Ах, за мною через став
Аж сто вовків гналось!

«Бог з тобою... Сто вовків!..
Та б село почуло...»
— Та вірно пак і не сто,
А п’ятдесят було.

«Та й п’ятдесят диво в нас...
Де б їх стільки взялось?»
— Ну, Іванцю! нехай так,
Але десять гналось.


«А може, то і не вовк?»
— А що ж то ходило?
Таке сиве та мале,
А хвостик, як шило.

Розіграти діалоги ст.198

Впр. 464 прочитати текст. Визначити скільки числівників у тексті і фразеологізми пригадати, де вживаються числівники

Числівники у фразеологізмах. Творче моделювання (необхідно

замість крапок дописати число, яке загубилось)

І варіант

1 Знаю, як свої ...................................... пальців.

2 ...................................... п’ятниць на тиждень.

3. ............................ разів відміряй - ................................. відріж.

4 Один з сошкою, а .................................. з ложкою.

5.Хай би він пішов на всі ...................................... сторони.

ІІ варіант

1. Ти сьогодні ну просто ................................... без палички.

2. Зігнувся в ......................... погибелі.

3. Краще .................................. раз побачити, ніж ............................. разів почути.

4. ......................... голова добре, а ................................. краще.

5. ......................... нога тут, а ............................. там.

Підбиття підсумків уроку

Ланцюжком задаємо питання і відповідаємо

Що таке числівник

Розряди числівників

Групи числівників

Як пишуться числівники на –тисячний

Як пищуться складні числівники? А як складені?

Числівник 500 відноситься до якого розряду?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.