Тема уроку: "Байка у світовій літературі"

Опис документу:
Мета уроку: перевірити знання учнів, набуті під час вивчення байок; вдосконалювати навички виразного читання байок, розвивати творчі здібності школярів, логічне мислення, їхню кмітливість, спостережливість, сприяти вихованню морально-етичних норм людської поведі

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку: Байка у світовій літературі.

Тип уроку: узагальнюючий

Мета уроку: перевірити знання учнів, набуті під час вивчення байок;

вдосконалювати навички виразного читання байок, розвивати творчі здібності школярів, логічне мислення, їхню кмітливість, спостережливість, сприяти вихованню морально-етичних норм людської поведінки.

Обладнання: книжкова виставка, портрет байкарів, ілюстрації до байок, газети про творчість байкарів, інформаційний вісник, вислови про байку.

Епіграф уроку: Здається байка просто бреше,

А справді-мудру правду чеше

Л.І.Глібов

Хід уроку

1. Вступне слово вчителя.

Упродовж майже 30 століть існування байка стояла на сторожі загальнолюдських ідеалів: добра, честі, справедливості. Найвидатніші байкарі: Езоп, Федр, Лафонтен, Крилов, Гребінка та інші, вірячи в людину, її високе призначення на землі , в перемогу розуму над інтелектуальною убогістю, шляхетності над ницістю, добра над злом, мріяли бачити людство кращим, цивілізованим. До цього ми прагнемо з вами і нині бути порядними, добрими, культурними людьми.

Домашнє завдання: ви повинні вивчити на наступний урок байку того байкаря, який переможе на сьогоднішніх виборах.

2. Складання паспорта байки.

Щоб бойки відомих байкарів мандрували по світу, потрібно мати паспорт . Тому ви повинні оформити його.

3. «Літературне лото».

А зараз ми перевіримо знання теорії літератури . Бо спочатку теорія, а потім – практика. Кожний має дати визначення літературних термінів.

Байка – це…

Алегорія – це…

Мораль – це...

«Езопова мова» - це…

Байка складається з двох частин…

4. «Зберіть докупи» - так називається наступне завдання.

Ви повинні скласти рядок з вивчених байок, назвати автора і байку. (Рядки байок написані на окремих аркушах і розрізані на слова). «Мене тоді ще й на світі не було» (Езоп «Вовк та Ягня»), «У сильного завжди безсильний винен» (Крилов « Вовк та Ягня»), «І ноти є, і інструменти є…» (Крилов «Квартет»).

5 . З’єднай слова.

З’єднати лініями слова з першої і другої колонок так, щоб прочитати назви байок.

Вовк Моська

Лисиця Соловей

Слон Ягня

Ворона Виноград

Жаба Віл

Мавпа Мавпа

Кіт Лисиця

Осел Кухар

Дзеркало Окуляри

VІІ . Хто більше?

Прошу підійти до мене голів партій. Ваше завдання: за 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей.

Питання до учнів:

1. Перший у світі байкар.(Езоп)

2. Дві частини з яких складається байка.(Розповідь, мораль)

3. Перші літературні байки належать…(Федору)

4. Найвідоміший український байкар.(Глібов)

5. Давньогрецькі байкарі.(Езоп, Бабрій)

6. Прозою байки писав…(Езоп)

7. Головний принцип байки.(Алегорія)

8. Найвідоміший французький байкар.(Лафонтен)

9. Найвідоміший російський байкар.(Крилов)

10. Повчальна частина байки.(Мораль)

11. Батьківщина Езопа.(Греція)

12. Хто автор? «У сильного завжди безсилий винен».(Крилов)

13. Хто автор? «Зручні обставини надають людям сміливості». (Езоп)

14. Країна , що подарувала світові основоположника жанру байки. ( Давня Греція)

15. Частина байки, в якій розповідається про події. ( Оповідна )

16. Частина, в якій міститься повчання. ( Мораль )

17. Відображення одного героя через іншого . ( Алегорія)

18. Яку фразу сказала лисиця, не зірвавши грона винограду ? (“ Вони кислі”)

19. Вовк побачив Ягня біля… ( річки)

20. Хто написав перші віршовані байки? ( Крилов)

21. Хто з байкарів був рабом? ( Езоп)

22. Літературний жанр, головним принципом якого є алегорія. ( Байка)

23. Де народився Крилов? ( Росія, Москва)

24. Коли жив Езоп? (VI ст. до н. е.)

25. Як називають автора байок? ( Байкарем)

26. Хто складав байки у прозі? ( Езоп, Леонардо да Вінчі)

27. Назвіть за підказкою: байка про тварину, яка не знала, як користуватися окулярами. (“ Мавпа і окуляри”)

Під час підготовки відповідей робота із спостерігачами :

1. Що таке байка ?

2. Чому твори Езопа близькі нам сьогодні?

3. Для чого в байках використовується сміх ?

4. Яка мова називається “ езоповою ”? Чому?

5. Назвіть відомих байкарів.

6. Скажіть, хто зайвий ? Лисиця, Вовк, Ягня ( Крилов “ Вовк та Ягня”), Лисиця , Бджола, Виноград (“ Лисиця і виноград”).

7. Звідки Ягня п΄є воду ? ( У Езопа – з річки, у інших – зі струмка).

8. Який, на думку лисиці, був виноград ?( У Езопа – кислий, у Бабрія - зелений).

Впізнай байкаря.

Я народився в 1769 році в Москві. Батько залишив мені у спадок солдатську скриньку з книжками.”

Я жив у Давній Греції дві з половиною тисячі років тому, був рабом - невільником”.

Словникова робота.

Акровірш – твір в якому початкові літери рядків складають ім΄я, слово або фразу.

Назва якої байки Крилова зашифрована у цьому акровірші?

Крылов -- известный русский баснописец –

Великим стал благодаря зверям.

Авантюрист, хитрец, обжора, льстец-

Различные пародии друзьям,

Тебе и мне укажут на изъян.

Есть в этом глубочайший смысл:

Того гляди и ты не попадись.

6. Підбиття підсумків уроку

7. Читання байок, складених учнями.

Оцінювання.

8. Заключне слово вчителя.

Ніщо в світі не вічне : щось відмирає, десь з’являється нове. Але байкам судилося жити вічно. Ми черпаємо з них життєву мудрість. Саме тепер , в нашому бурхливому сьогоденні, коли людям інколи бракує душевного спокою та джерел, звідки можна почерпнути мудрість, ми згадуємо про скарбницю – джерело для душі та морального єства. Ця скарбниця не дає нам зубожіти духовно адже збагачує нас мудрістю, тому на сьогоднішньому уроці нашою гостею була байка.

І закінчити урок я хочу рядками видатного римського байкаря Федра, які є актуальними і сьогодні:

В Езопа вчіться, добрі люди!

Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

І похвалять красу й добро.

9. Домашнє завдання.

Вивчити напам’ять одну із байок того байкаря, який переміг.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн