і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Тема: Українські народні пісні. Інтегрований урок з читання та музичного мистецтва

Тема: Українські народні пісні. Інтегрований урок з читання та музичного мистецтва

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PQ472575
За публікацію цієї методичної розробки Росецька Тетяна Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №PQ472575
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

УРОК 26.

Тема: Українські народні пісні.

Матеріал уроку. Українські народні пісні "Ходить гарбуз по городу", "Три товариші".

Мета. Збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної творчості; вчити учнів визначати тематику народних дитячих пісень, називати дійових осіб, давати їм характеристику; працювати над художніми засобами пісні; розвивати та вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до народної пісні.

Обладнання. Записи пісень "Пісня про пісню" та "Ходить гарбуз по городу", маски дійових осіб ; картки з опорними словами; записи на дошці; запис співу солов'я.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку .

Звучить пісня :"Пісня про пісню" Тараса Петриненка.

І. Мовна розминка.

1. Гра "Яке слово не таке, як інші?"

Учитель читає речення, а діти повинні почути слово, яке не таке, як інші.

Семеро солов'ят співали сумну пісню. (Пісню.)

  1. Читання, гнізд споріднених слів (швидко).

Пісня

спів

співак

Піснярі

співи

співачка

Пісенний

співати

співучий

Пісенька

співанка

співаночка

3. Читання скоромовки.

Учні читають скоромовку з дошки спочатку повільно, потім — швидше, швидко.

Має втіху солов'їха:

Солов'ята всі у тата.

Всі співучі, голосисті,

Всі із хистом, всі артисти (С. Шаповалов).

4. Слухання запису співу солов'я.

— Якщо не знаєш соловейка, цього дуже скромно забарвленого, сіренького і непомітного птаха, то ніколи не подумаєш, що він володіє таким чудовим голосом. Солов'їну пісню неможливо описати, її треба почути.

(Учні слухають запис пісні солов'я.)

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Яка гарна і мелодійна пісня! Ми слухали її, затамувавши подих. Так само заслуховується весь світ українською народною піснею.

Кажуть, що коли Бог наділяв народи світу талантами, то про Україну спочатку забув. Та стояла боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена була синьою стрічкою. Вона плакала, бо стогнала земля її від пролитої крові і пожеж. Сини її на чужині пропадали, вороги знущалися з удів і сиріт, у своїй зхаті не було правди і волі. Бог дав їй неоціненний скарб, який уславив її на весь світ. Це була пісня.

Українці, як соловей — співучий народ. Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу. Ще змалку знали вони багато пісень.

У піснях наша історія, піснями зустрічають весну та дорогих гостей, без пісень не починають роботу; закохані не говорять, а співають.

Співатимемо сьогодні на уроці і ми.

ІІІ. Розчитування-розспівка.

Співаємо за картками-блискавками.

Диби-диби, диби-би,

Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки

В неділю раненько.

Ой чук, чук-чук

Наловив дід щук.

Баба наварила,

Діток накормила.

ІУ. Знайомство з картою мандрівки на уроці.

Погляньте-но, діти, якими стежинами ми помандруємо на нашому пісенному уроці.

ПІСНІ-КАЗКИ КОЛИСКОВІ

ЗАБАВЛЯНКИ ПІСНІ-ІГРИ ЩЕДРІВКИ

ПРИМОВКИ ВЕСНЯНКИ

Хатину пісень-забавлянок ми з вами вже минули. Кожна група має по 2 музичних сердечка.

Йдемо до будиночка пісень-казок.

У. Робота з підручником. "Ходить гарбуз по городу".

1. Слухання запису читання пісні.

2. Словникова робота.

Рід, господиня, родичі, обізвалась, свояки, біб, перистий, приправа, я тримаю.

3.Самостійне читання учнями.

4. Читання в ролях. / по 3 представники від групи/

УІ. Гра "Продовж примовку".

Вийдемо ненадовго до хатинки ПРИМОВОК.

1 групі: Їде-їде пан…

Кую-кую чобіток…

2 групі: Печу-печу хлібчик…

Ладки-ладусі…

3 групі: Сорока-ворона…

Іди-іди дощику…

( Вчитель заспівує, учні продовжують)

УІІ. Робота над піснею "Три товариші".

Вертаємось до будиночка ПІСЕНЬ-КАЗОК.

  1. Спів вчителів.

  2. Словникова робота: ізійду,ізрадіють.

  3. Самостійне читання.

  4. Читання в ролях. ( по 1 представнику з групи).

УІІІ. Тести.

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

- + + - - + - + - + - +

1. Гарбуз—це фрукт.

2. Рима до слова диня—Господиня.

3. Біб має стручок.

4. Свояк—це солдат.

5. Перистий, значить з пір'ям.

6. Морквиця—гарбузовая сестриця.

7. Дощику радіють найбільше комахи.

8. Ізійду це значить вийду.

9. Вітер потрібен всім найбільше.

10. Без сонця погано всьому живому.

11. "Ходить гарбуз" і "Три товариші"—це вірші.

12. Автор цих творів —народ.

Підрахуйте , скільки правильних відповідей ви дали. Це зароблена вами кількість балів.

ІХ. Фізкультхвилина.

Йдемо до будинка ПІСЕНЬ-ІГОР.

"ДЖАРОЧКА".

Х. Робота в групах.

А зараз кожна група загляне до свого будиночка.

Ваше завдання: 1.Розповісти про цикл пісень, який ви презентуєте.

2.Самостійно прочитати, а потім прочитати хором всією групою.

3. Заспівати свою пісню.

Колискові.

Щедрівки.

Веснянки.

(див. доданок.)

ХІ. Підсумок уроку.

Давайте порахуємо, скільки ж фішок заробила кожна група.

Хто в вашій групі був найкращим?

Зорепадом летять роки у майбутнії віки.

Серед радощів і біди

З нами пісня назавжди.

Тільки пісня поміж тисяч мрій поведе до майбуття.

Пісня-матір щастя і надій.

Без пісень нема життя.

III. Опрацювання української народні пісні "Ходить гарбуз по городу".

1. Слухання запису пісні. Перевірка первинного сприймання.

— Назвіть дійових осіб пісні.

2. Словникова робота.

гарбуз свояки піддержав

обізвались бараболя перістий

Бараболя — картопля, піддержав — підтримав, перістий — рябий, свояк — родич.

3. Читання пісні учнями мовчки. Відповіді на запитання.

— Який настрій пісні? (Пісня весела, життєрадісна.)

— Які інтонації переважають у розмові овочів? Яким тоном треба читати слова автора? гарбуза? гарбузових родичів?

4. Вправа на розвиток швидкості читання.

Учитель показує малюнок дійової особи пісні, а діти повинні знайти і прочитати стовпчик, де цей овоч згаданий. Малюнки прикріплюються на дошці (диня, буряки, біб, бараболя, огірки).

— Подивіться на малюнки. Про кого ми не читали? (Гарбуза і квасолю.)

5. Відшуковування рими до слів, малюнки до яких прикріплені на дошці. Диня — господиня, буряки — свояки, біб — рід, бараболя — квасоля, огірочки — дочки.

6. Виразне читання пісні в особах.

Діти одягають маски із зображенням овочів.

7. Робота над ілюстрацією.

— Розгляньте малюнок. Чи упізнали ви "гарбузових родичів"? Назвіть їх усіх зліва-направо.

— Який настрій передано на малюнку?

— Кого зайвого зобразив художник? (Моркву.) А кого ще треба домалювати? (Буряка, бо "обізвались буряки", квасолю.)

8. Хвилинка творчості.

— За аналогією до пісні складіть куплет про моркву, використавши риму морквиця — сестриця.

9. Узагальнення прочитаного.

— Що у цій пісні нагадує казку? Як ви думаєте, хто найчастіше її виконував? В яку пору року? Доведіть свою думку.

10.Робота в зошитах (с. 36-37, завд. 1, 2, 3).

Фізкультхвилина.

IV. Опрацювання української народної пісні "Три товариші".

— Прочитайте пісню мовчки. Що це за три товариші? Де відбувалася їхня розмова?

— Прочитайте перший куплет "луною". Як названо Сонце? А Місяць і Дощик? Чому ці три слова написані з великої букви?

— Прочитаємо слова Сонця "буксиром" (за сильнішим учнем). Як зустрічають Сонце?

— Прочитайте слова Місяця напівголосно. Коли місяць з'являється? Хто йому радіє?

— Прочитаємо слова Дощика "ланцюжком": одне слово я, а наступне — хором.

— Хто радіє Дощу?

— Які незвичайні слова ви почули в пісні? (Ізійду, ізрадіють.) Як ми говоримо ці слова?

— Чому живі істоти по-різному радіють Сонцю, Місяцю і Дощику? Чи можна сказати, хто з них потрібний більше, а хто — менше?

— Чи нагадує ця пісня казку? Чим?

— Прочитайте пісню виразно (в особах). Робота в зошитах (с. 37, завд. 4, 5).

V. Підсумок уроку.

— Про який жанр усної народної творчості ми сьогодні говорили? Що таке пісня? Чим вона вас зацікавила?

— Яка пісня сподобалася більше? Чим?

УРОК 26. Дата-4.11.11р.

Тема: Українські народні пісні.

Матеріал уроку. Українські народні пісні "Ходить гарбуз по городу", "Три товариші".

Мета. Збагачувати уявлення учнів про пісню як жанр усної народної творчості; вчити учнів визначати тематику народних дитячих пісень, називати дійових осіб, давати їм характеристику; працювати над художніми засобами пісні; розвивати та вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до народної пісні.

Обладнання. Записи пісень "Пісня про пісню" та "Ходить гарбуз по городу", маски дійових осіб ; картки з опорними словами; записи на дошці; запис співу солов'я.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку .

Звучить пісня :"Пісня про пісню" Тараса Петриненка.

І. Мовна розминка.

1. Гра "Яке слово не таке, як інші?"

Учитель читає речення, а діти повинні почути слово, яке не таке, як інші.

Семеро солов'ят співали сумну пісню. (Пісню.)

  1. Читання, гнізд споріднених слів (швидко).

Пісня

спів

співак

Піснярі

співи

співачка

Пісенний

співати

співучий

Пісенька

співанка

співаночка

3. Читання скоромовки.

Учні читають скоромовку з дошки спочатку повільно, потім — швидше, швидко.

Має втіху солов'їха:

Солов'ята всі у тата.

Всі співучі, голосисті,

Всі із хистом, всі артисти (С. Шаповалов).

4. Слухання запису співу солов'я.

— Якщо не знаєш соловейка, цього дуже скромно забарвленого, сіренького і непомітного птаха, то ніколи не подумаєш, що він володіє таким чудовим голосом. Солов'їну пісню неможливо описати, її треба почути.

(Учні слухають запис пісні солов'я.)

II. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Яка гарна і мелодійна пісня! Ми слухали її, затамувавши подих. Так само заслуховується весь світ українською народною піснею.

Кажуть, що коли Бог наділяв народи світу талантами, то про Україну спочатку забув. Та стояла боса, одягнута у вишивану сорочку, руса коса переплетена була синьою стрічкою. Вона плакала, бо стогнала земля її від пролитої крові і пожеж. Сини її на чужині пропадали, вороги знущалися з удів і сиріт, у своїй зхаті не було правди і волі. Бог дав їй неоціненний скарб, який уславив її на весь світ. Це була пісня.

Українці, як соловей — співучий народ. Кажуть, де три українці, там цілий хор. Споконвіку наші предки мали хист до співу. Ще змалку знали вони багато пісень.

У піснях наша історія, піснями зустрічають весну та дорогих гостей, без пісень не починають роботу; закохані не говорять, а співають.

Співатимемо сьогодні на уроці і ми.

ІІІ. Розчитування-розспівка.

Співаємо за картками-блискавками.

Диби-диби, диби-би,

Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки

В неділю раненько.

Ой чук, чук-чук

Наловив дід щук.

Баба наварила,

Діток накормила.

ІУ. Знайомство з картою мандрівки на уроці.

Погляньте-но, діти, якими стежинами ми помандруємо на нашому пісенному уроці.

ПІСНІ-КАЗКИ КОЛИСКОВІ

ЗАБАВЛЯНКИ ПІСНІ-ІГРИ ЩЕДРІВКИ

ПРИМОВКИ ВЕСНЯНКИ

Хатину пісень-забавлянок ми з вами вже минули. Кожна група має по 2 музичних сердечка.

Йдемо до будиночка пісень-казок.

У. Робота з підручником. "Ходить гарбуз по городу".

1. Слухання запису читання пісні.

2. Словникова робота.

Рід, господиня, родичі, обізвалась, свояки, біб, перистий, приправа, я тримаю.

3.Самостійне читання учнями.

4. Читання в ролях. / по 3 представники від групи/

УІ. Гра "Продовж примовку".

Вийдемо ненадовго до хатинки ПРИМОВОК.

1 групі: Їде-їде пан…

Кую-кую чобіток…

2 групі: Печу-печу хлібчик…

Ладки-ладусі…

3 групі: Сорока-ворона…

Іди-іди дощику…

( Вчитель заспівує, учні продовжують)

УІІ. Робота над піснею "Три товариші".

Вертаємось до будиночка ПІСЕНЬ-КАЗОК.

  1. Спів вчителів.

  2. Словникова робота: ізійду,ізрадіють.

  3. Самостійне читання.

  4. Читання в ролях. ( по 1 представнику з групи).

УІІІ. Тести.

1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12.

- + + - - + - + - + - +

1. Гарбуз—це фрукт.

2. Рима до слова диня—Господиня.

3. Біб має стручок.

4. Свояк—це солдат.

5. Перистий, значить з пір'ям.

6. Морквиця—гарбузовая сестриця.

7. Дощику радіють найбільше комахи.

8. Ізійду це значить вийду.

9. Вітер потрібен всім найбільше.

10. Без сонця погано всьому живому.

11. "Ходить гарбуз" і "Три товариші"—це вірші.

12. Автор цих творів —народ.

Підрахуйте , скільки правильних відповідей ви дали. Це зароблена вами кількість балів.

ІХ. Фізкультхвилина.

Йдемо до будинка ПІСЕНЬ-ІГОР.

"ДЖАРОЧКА".

Х. Робота в групах.

А зараз кожна група загляне до свого будиночка.

Ваше завдання: 1.Розповісти про цикл пісень, який ви презентуєте.

2.Самостійно прочитати, а потім прочитати хором всією групою.

3. Заспівати свою пісню.

Колискові.

Щедрівки.

Веснянки.

(див. доданок.)

ХІ. Підсумок уроку.

Давайте порахуємо, скільки ж фішок заробила кожна група.

Хто в вашій групі був найкращим?

Зорепадом летять роки у майбутнії віки.

Серед радощів і біди

З нами пісня назавжди.

Тільки пісня поміж тисяч мрій поведе до майбуття.

Пісня-матір щастя і надій.

Без пісень нема життя.

III. Опрацювання української народні пісні "Ходить гарбуз по городу".

1. Слухання запису пісні. Перевірка первинного сприймання.

— Назвіть дійових осіб пісні.

2. Словникова робота.

гарбуз свояки піддержав

обізвались бараболя перістий

Бараболя — картопля, піддержав — підтримав, перістий — рябий, свояк — родич.

3. Читання пісні учнями мовчки. Відповіді на запитання.

— Який настрій пісні? (Пісня весела, життєрадісна.)

— Які інтонації переважають у розмові овочів? Яким тоном треба читати слова автора? гарбуза? гарбузових родичів?

4. Вправа на розвиток швидкості читання.

Учитель показує малюнок дійової особи пісні, а діти повинні знайти і прочитати стовпчик, де цей овоч згаданий. Малюнки прикріплюються на дошці (диня, буряки, біб, бараболя, огірки).

— Подивіться на малюнки. Про кого ми не читали? (Гарбуза і квасолю.)

5. Відшуковування рими до слів, малюнки до яких прикріплені на дошці. Диня — господиня, буряки — свояки, біб — рід, бараболя — квасоля, огірочки — дочки.

6. Виразне читання пісні в особах.

Діти одягають маски із зображенням овочів.

7. Робота над ілюстрацією.

— Розгляньте малюнок. Чи упізнали ви "гарбузових родичів"? Назвіть їх усіх зліва-направо.

— Який настрій передано на малюнку?

— Кого зайвого зобразив художник? (Моркву.) А кого ще треба домалювати? (Буряка, бо "обізвались буряки", квасолю.)

8. Хвилинка творчості.

— За аналогією до пісні складіть куплет про моркву, використавши риму морквиця — сестриця.

9. Узагальнення прочитаного.

— Що у цій пісні нагадує казку? Як ви думаєте, хто найчастіше її виконував? В яку пору року? Доведіть свою думку.

10.Робота в зошитах (с. 36-37, завд. 1, 2, 3).

Фізкультхвилина.

IV. Опрацювання української народної пісні "Три товариші".

— Прочитайте пісню мовчки. Що це за три товариші? Де відбувалася їхня розмова?

— Прочитайте перший куплет "луною". Як названо Сонце? А Місяць і Дощик? Чому ці три слова написані з великої букви?

— Прочитаємо слова Сонця "буксиром" (за сильнішим учнем). Як зустрічають Сонце?

— Прочитайте слова Місяця напівголосно. Коли місяць з'являється? Хто йому радіє?

— Прочитаємо слова Дощика "ланцюжком": одне слово я, а наступне — хором.

— Хто радіє Дощу?

— Які незвичайні слова ви почули в пісні? (Ізійду, ізрадіють.) Як ми говоримо ці слова?

— Чому живі істоти по-різному радіють Сонцю, Місяцю і Дощику? Чи можна сказати, хто з них потрібний більше, а хто — менше?

— Чи нагадує ця пісня казку? Чим?

— Прочитайте пісню виразно (в особах). Робота в зошитах (с. 37, завд. 4, 5).

V. Підсумок уроку.

— Про який жанр усної народної творчості ми сьогодні говорили? Що таке пісня? Чим вона вас зацікавила?

— Яка пісня сподобалася більше? Чим?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Тема: Українські народні пісні. "Ходить гарбуз по городу", "Три товариші". Інтегрований урок вчить учнів визначати тематику народних дитячих пісень, називати дійових осіб, давати їм характеристику; працювати над художніми засобами пісні; розвивати та вдосконалювати навички виразного читання; виховувати любов до народної пісні.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Музика
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    3297
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    PQ472575
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №PQ472575
За публікацію цієї методичної розробки Росецька Тетяна Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №PQ472575
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти