Тема. Таблиця множення числа 5. Застосування таблиці множення числа 5 при розв’язуванні задач

Опис документу:
Мета. Вивести разом з учнями таблицю множення 5 шляхом дослідження і застосувати її під час розв’язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й самооцінювання. Створити практичну ситуацію, яка викликає свідоме запам’ятовування таблиці множення на 5. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання. Виховувати любов до рідного краю. Розробка буде корисна вчителям початкових класів та вихователям подовженого дня.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок – подорож по містах України

Тема. Таблиця множення числа 5. Застосування таблиці множення числа 5 при розв’язуванні задач.

Мета. Вивести разом з учнями таблицю множення 5 шляхом дослідження і застосувати її під час розв’язування задач та прикладів на дії різного ступеня. Формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й само оцінювання. Створити практичну ситуацію, яка викликає свідоме запам’ятовування таблиці множення на 5. Розвивати пізнавальний інтерес до навчання. Виховувати любов до рідного краю.

Обладнання. Таблиця змагань, карта України, схеми задач, таблиця множення, дослідницькі таблиці.

І. Організаційний момент

Вчитель. Привітання

Любі діти, до нас у клас

Завітали гості щирі.

Привітайте ж в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Діти.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас.

І запрошуємо ласкаво

На урок у другий клас.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Діти, ви любите подорожувати?

- Сьогодні на уроці математики ми будемо вчити таблицю множення на 5, а щоб урок був цікавим, на веселому потязі будемо подорожувати по містах України. (показую карту України)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель.

  1. Але наш потяг не готовий, щоб відправлятися у подорож ми візьмемо у дорогу девіз і проведемо математичну зарядку.

  2. Наш девіз: «Якщо хочеш багато знати, треба дружно працювати».

  • А щоб ви краще працювали, ми будемо змагатись, яка група більше набере балів, та і стане переможцем подорожі. Правильна відповідь – команда рухається на 1 сходинку вперед, неправильна – залишається на попередній сходинці.

3. Математична зарядка!

а) Гра «Мікрофон»

Назвіть числа при додаванні

1гр. – Якою дією замінимо додавання однакових доданків. Замініть додавання множенням: 3+3+3; 4+4+4

2гр. – Назвати числа при множенні. Замініть додавання множенням: 2+2+2

3гр. – Як знайти невідомий множник. Назвати числа при діленні.

б) Каліграф хвилинка. З логічним завданням

- Продовжіть ряд чисел до 50.

5; 10; 15; … (20; 25; 30; 35; 40; 45; 50)

4. Математичний диктант

- Розв’яжіть завдання і запишіть відповіді. Звірте свої відповіді з відповідями на дошці і оцініть свою роботу.

Скільки очей у двох котів? Скільки лап у 3 собак? Скільки коліс у 4 машин? Скільки лапок у 3 павуків? Скільки вух у 4 зайців? Скільки крил у 5 горобців? Скільки вух у 6 мавп? Скільки ніг у 3 страусів? Скільки очей у 7 мишок? Скільки лап у 5 слонів?

/Відповідь на дошці/ 4, 12, 16, 9, 8, 10, 12, 6, 14, 20

5. Гра «Хто швидший?»

В подорож ми візьмемо маршрутні листи. Але для цього вам потрібно розв’язати приклади на сумісні дії, розшифрувати слово і узнати місто, до якого будемо подорожувати (Кожна група отримує картку з прикладами. Діти розв’язують приклади на сумісні дії, розшифровують слово).

К-1

К-2

К-3

2×10-5=15 К

12:3+7=11 И

25-4×3=13 Ї

15:3-2=3 В

18:3+22=28 Ч

2×7-7=7 Е

4×6-3=21 Р

15:3+10=15 К

4×9-35=1 А

10×2+2=22 С

27:3+2=11 И

8+24:3=16 Л

2×5+21=31 Ь

4×2-5=3 В

20:4+7=12 І

3×2-3=3 В

А Б В Г Ґ Д Е Э Ж З И І Ї Й К Л М

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ь Ю Я

18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33

Нарешті ми отримали маршрутні листи. Відправляємось в подорож. Перш ніж відправитись в дорогу, згадаємо правила дорожнього руху на залізниці. Коли горить зелене світло – їдь, червоне – зупинись.

Фізхвилинка.

Чух-чух-чух-чух

Їде потяг чух-чух-чух!!!

По містах, по гаях

По черкаських полях.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Оголошення теми і мети уроку

  1. І так ми приїхали в головне місто України – місто Київ. – Що ви знаєте про Київ?

(Київ – одне з найдревніших міст України. Столиця України, за старовинною легендою його заснували три брати -  Кий, Щек та Хорив, а також їхня сестра Либідь, європейське місто, історичне місто – церкви, пам’ятки).

Вчитель. А щоб процвітала наша столиця Київ, треба працювати і таблицю множення на 5 знати.

  1. Математичне дослідження груп.

Увага, користуючись знаннями таблиці множення 2, 3, 4, кожній групі потрібно провести математичне дослідження і пояснити таблицю множення на 5.

Дослідження 1гр. – Для запам’ятовування таблиці ×5, рахуємо по 5 додаємо 5 до попереднього числа. 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50.

Дослідження 2гр. – Щоб вивчити таблицю на 5, будь спостережливим. Використовуй руки і рахуй пальці. 1 рука – 5 пальців, 2 руки – 10, 3 руки – 15 пальців, 4 руки – 20 пальців.

Дослідження 3гр. – Щоб знати таблицю на 5, будь практичним. Використовуй монети п’ятаки!

Дослідження 4гр. – Щоб знати таблицю множення на 5, використай гру «Раз вперед, раз назад» А раз – це число 5. Раз вперед – додай 5, раз назад – відніми.

Ми знаємо! 5×5=25 5×1=5

Знаю! 5×2=10

5×3=15

5×4=20

5×5=25

5×6=30

3) Колективне складання таблиці множення на 5 (запис у зошиті). Презентація таблиці множення на 5 учителем.

Вчитель. - Яка закономірність таблиці множення на 5?.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1) Вчитель. Продовжуємо подорож

Чух-чух-чух-чух

Потяг їде ух-ух

Вчитель. - Ми прибули до Львову. Це старовинне місто заснував князь Данило Галицький і назвав ім’ям свого сина Лева. Львів славиться історичними пам’ятниками.

Вчитель. А щоб пам’ятники виготовити, треба працювати і рахувати.

2) Робота за підручником (с.99-100)

А) Станція «Обчислювальна»

Завдання 647 (Коментоване розв’язування прикладів)

Завдання 648, 649 (Колективне опрацювання матеріалу)

Завдання 650 (Обчислити приклади)

Б) Станція «Задачна»

Вчитель. Чух-чух-чух-чух

Потяг їде ух-ух

Їде потяг скоро, скоро.

Повертаємось додому. Місто Черкаси – хліборобів край. А які працьовиті люди в селі Червона Слобода! Вміють і дерева посадити та улюбленою ягідкою з кущів почастувати.

Завдання 651 (Посадив – в 4 р. по 5 д. }?

Посадив – в 4 р. по ? д.}20д. )

Завдання 652 (На грядці – 8 р. по 5 кущ.}?)

3) Фізхвилинка

4) Вчитель. Український народ дуже гостинний. Зустрічають гостей хлібом – сіллю. Готують чудові страви: борщ, голубці, вареники. Ось і розв’яжемо задачу за малюнком та схемою. Задача №653.

  • Яка задача проста чи складна? Колективний аналіз і розв’язування задач

5×2+3=13 (вареників).

5) Додаткове завдання 654 (вставити пропущені числа).

Чух-чух-чух-чух

Потяг їде ух-ух

6) Фізхвилинка для очей!

Оченята роблять вправи

Вліво, вправо, вліво, вправо

Потім вгору, потім вниз

Оченятами дивись.

Релаксація

Ваші очі втомилися, тому виконаємо кілька вправ для очей.

  1. Повільно поведіть очима зліва на право і справа на ліво. (3р)

  2. Повільно перевести погляд вгору – вниз, потім навпаки.

  3. Уявить велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку, і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки.

VІ. Підсумок урок

- Покажіть, який настрій був на уроці? Як працювала група?

Д/з Вчити таблицю множення на 5 стор. 100 №656, 657.

Вчитель. Яку таблицю множення вивчили на уроці? Які приклади множення на 5 ви запам’ятали?

Дякую вам діти,

За ваші старання

І приміть від мене гарні побажання.

Вчили ми таблицю множення на п’ять

І її ніколи не будемо забувать.

п’ять п

аа

Розповідь про Київ

Київ – одне з найдревніших міст України. Це столиця моєї  батьківщини. Точна дата його заснування невідома, проте на думку археологів, воно з’явилося  ще у 6-7 столітті нашої ери. За старовинною легендою його заснували три брати -  Кий, Щек та Хорив, а також їхня сестра Либідь. Київ став колискою, з якого постала  могутня держава Київська Русь.

У давні часи тут правили величні князі, діяння яких і досі впливають на наше життя. Це і Володимир Великий, що охрестив Русь, і Ярослав Мудрий, який об’єднав та зміцнив державу, і Володимир Мономах, відомий своєю мудрістю та далекоглядністю. Київ розквітав та ширився, зайняв почесне місце на карті середньовічної Європи. Розвивалась освіта та книгописання, музика і театр. Багато відомих українських діячів культури та літератури жили та працювали в цьому місті.

Проте траплялися і лихоліття. Неодноразово Київ було спалено та розграбовано. Багато війн та смут перенесли його міцні стіни. Були знищені безцінні святині та пам’ятки минулого. Та Київ не втратив за довгі століття своєї краси. Скільки пам’яток культури й історії збереглося до наших днів. Древнє місто і досі радує нас виблискуючими на сонці куполами храмів та монастирів, різноманіттям пишних палаців та маєтків. Прогулянка старовинними вуличками нагадує про минулі часи та історичні події.

Київ і досі розвивається, розквітає новими барвами. Зараз це сучасна європейська столиця з височенними хмарочосами та торгівельними центрами, великою кількістю парків та скверів. Багатий Київ музеями та бібліотеками, інститутами та університетами. У ньому розміщується всі центральні органи влади, такі як Верховна Рада та Адміністрація Президента.

Київ - це чудове місто, прекрасна столиця України. Він поєднує у собі історичне минуле та динамічне сучасне.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.