Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Тема: "Спрощення в групах приголосних"

Опис документу:
Українська мова є однією з наймилозвучніших мов світу. Милозвучність досягається різними засобами: чергуванням окремих голосних і приголосних, використанням паралельних форм слів. Окрім того, милозвучність досягається шляхом спрощення у групах приголосних ( в усній вимові та на письмі).
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема СПРОЩЕННЯ В ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХ Вивчення орфографічних правил є особливо важливим для вироблення грамотного письма. Щоб навчитися правильно пис...
Слайд № 1

Тема СПРОЩЕННЯ В ГРУПАХ ПРИГОЛОСНИХ Вивчення орфографічних правил є особливо важливим для вироблення грамотного письма. Щоб навчитися правильно писати, треба наполегливо працювати. Ви повинні пам’ятати, що грамотне письмо, правильне мовлення - важливі фактори освіченості людини.

Мета заняття:   - Повторити, систематизувати та закріпити знання про спрощення в групах приголосних. - Розвивати та удосконалювати правописні вмінн...
Слайд № 2

Мета заняття:   - Повторити, систематизувати та закріпити знання про спрощення в групах приголосних. - Розвивати та удосконалювати правописні вміння та навички. - Розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння узагальнювати вивчене. - Використовувати здобуті знання на практиці. - Виховувати в собі грамотну особистість

Я — кмітлива, розумна і творча особистість. Я хочу працювати на результат, втілювати власні ідеї у життя. Я міркую, замислююся. Я хочу знати і поді...
Слайд № 3

Я — кмітлива, розумна і творча особистість. Я хочу працювати на результат, втілювати власні ідеї у життя. Я міркую, замислююся. Я хочу знати і поділитися тим, що знаю. Мені цікаво знати більше, це надає мені впевненості і перспектив...

"Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів — скількома епітетами супроводяться визнання української мови... Той, хт...
Слайд № 4

"Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики і квіткових пахощів — скількома епітетами супроводяться визнання української мови... Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати поваги до себе." Олесь Гончар На конкурсі краси мов у 1934 р. у Парижі українська мова посіла третє місце після французької і перської як найкраща, наймилозвучніша й найбагатша мова світу.

Милозвучність мови досягається різними засобами: чергуванням окремих голосних і приголосних, використанням паралельних форм слів. Окрім того, милоз...
Слайд № 5

Милозвучність мови досягається різними засобами: чергуванням окремих голосних і приголосних, використанням паралельних форм слів. Окрім того, милозвучність досягається шляхом спрощення, коли при зміні слів виникає збіг трьох приголосних

Спрощення відбувається у вимові й на письмі Групи приголосних Спрощення в групі приголосних Приклади [ждн] [жн] Тиждень - тижневий [здн] [зн] Проїз...
Слайд № 6

Спрощення відбувається у вимові й на письмі Групи приголосних Спрощення в групі приголосних Приклади [ждн] [жн] Тиждень - тижневий [здн] [зн] Проїзд - проїзний [стн] [сн] Кількість – кількісний [стл] [сл] Щастя - щасливий [зкн] [зн] Бризк- бризнути [скн] [сн] Блиск - блиснути [слн] [сн] Масло - масний [рдц] [рц] Сердечний - серце

Швидкісний поїзд Ненависні до ворога Обласний центр Місто-герой – символ мужності і стійкості доблесних захисників  Вітчизни
Слайд № 7

Швидкісний поїзд Ненависні до ворога Обласний центр Місто-герой – символ мужності і стійкості доблесних захисників  Вітчизни

Лише у вимові відбувається спрощення: а) у групах приголосних [стц], [стч] . невістка - невістці, невістчин ; хустка – у хустці повістка – повістці...
Слайд № 8

Лише у вимові відбувається спрощення: а) у групах приголосних [стц], [стч] . невістка - невістці, невістчин ; хустка – у хустці повістка – повістці б) у групах приголосних [стськ], [нтств], [нтськ]. турист-туристський, студент-студентський президент – президентський

У Києві на кукурудзяному полі створили гігантський лабіринт у формі мапи України. Лабіринт з кукурудзи, площею понад 40 тисяч квадратних метрів. Це...
Слайд № 9

У Києві на кукурудзяному полі створили гігантський лабіринт у формі мапи України. Лабіринт з кукурудзи, площею понад 40 тисяч квадратних метрів. Це новий рекорд України, більших лабіринтів поки немає.

Слайд № 10

Запам’ятайте !   Кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути,зап'ястний, шістнадцять , контрастний, баластний, форпостний, компостний, хворостняк, ...
Слайд № 11

Запам’ятайте !   Кістлявий, пестливий, хвастливий, хвастнути,зап'ястний, шістнадцять , контрастний, баластний, форпостний, компостний, хворостняк, випускний, пропускний,рискнути,вискнути, тоскно,скнара, скніти

СЛОВНИКОВА РОБОТА Баластний – непотрібний, зайвий. Контрастний – різко протилежний. Компостний – складений із органічних добрив. Форпостний – перед...
Слайд № 12

СЛОВНИКОВА РОБОТА Баластний – непотрібний, зайвий. Контрастний – різко протилежний. Компостний – складений із органічних добрив. Форпостний – передовий пост, передня варта, передня позиція на ділянці фронту

Вставте, де треба, пропущені букви т, д, к. Слова запишіть у дві колонки: І) у які не вставляли букв; 2) у які вставили пропущені букви. Швидкіс..н...
Слайд № 13

Вставте, де треба, пропущені букви т, д, к. Слова запишіть у дві колонки: І) у які не вставляли букв; 2) у які вставили пропущені букви. Швидкіс..ний, якіс..ний, улес..ливий, осві..читися, хвас..ливий, контра..сний, щас..ливий, блис..нути, аген..ство, волейболіст (давальний відмінок від волейболістка), заїз..ний, їж..жу (від їздити), учас..ник, заздріс..ний, ус..ний, випус..ний, стис..нути, щотиж..ня, студен..ський, студен..ство, очис..ний, скатер..ка, буревіс..ник, п'я..десят. Ключ. У кожному слові підкресліть другу від початку букву. З цих букв складеться кінцівка вислову В. Сухомлинського «Дорожить людина тим, у що вона..

Випишіть слова у дві колонки: у першу - відбувається спрощення, у другу - не відбувається. Пристрас/ний, у медаліс/ці, контрас/ний, хвас/нути, кіль...
Слайд № 14

Випишіть слова у дві колонки: у першу - відбувається спрощення, у другу - не відбувається. Пристрас/ний, у медаліс/ці, контрас/ний, хвас/нути, кількіс/ний, у доблес/ному, зап'яс/ний, знавіс/нілий. радіс/ний. Ключ. Підкресліть у кожному слові другу букву - прочитаєте словосполучення.

Замініть подані словосполучення на синонімічні з прикметником Розпорядок на тиждень документ на проїзд слова зі злістю вчинок заради користі земля ...
Слайд № 15

Замініть подані словосполучення на синонімічні з прикметником Розпорядок на тиждень документ на проїзд слова зі злістю вчинок заради користі земля області засіб для очистки лінія захисту яма для компосту

Відгадай слово в
Слайд № 16

Відгадай слово в

н
Слайд № 17

н

Є „зайве” слово в рядку А) тижневий, під’їзний, хресний, улесливий Б) пісний, заздрісний, жалісний, кількісний В) корисний, захисний, якісний, бряз...
Слайд № 18

Є „зайве” слово в рядку А) тижневий, під’їзний, хресний, улесливий Б) пісний, заздрісний, жалісний, кількісний В) корисний, захисний, якісний, брязнути Г) виїзний, зап’ястний, рідкісний, доблесний Помилку при спрощенні приголосних допущено в рядку А) тижневий, проїзний, шістнадцять, чесний Б) сонце, свиснути, баластний, заздрісний В) хваснути, улесливий, шістсот, первісний Г) щасливий, обласний, пестливий, очисний Д) жалісний, студентський, парламентський, солдатський Яке з правил умотивовує наявність спрощення приголосних у словах блиснути, хруснути,бризнути, тріснути А) у групах приголосних -зкн-, -скн-, стн- під час творення дієслів із суфіксом -ну- Б) у групах приголосних -ждн-, -здн-, -стл-, -стн- у прикметниках В) у групі приголосних -стн- у прикметниках, утворених від іменників іншомовного походження

Самостійна робота
Слайд № 19

Самостійна робота

П’ять мудрих порад 1. Не будьте заздрісними, поважайте старших, розвивайте в собі такі риси: чесність, увічливість, відповідальність. 2. Прагніть, ...
Слайд № 20

П’ять мудрих порад 1. Не будьте заздрісними, поважайте старших, розвивайте в собі такі риси: чесність, увічливість, відповідальність. 2. Прагніть, щоб кожен прожитий день був насичений корисними справами. 3. Вивчайте іноземні мови, освоюйте комп’ютерні технології, щодня пізнавайте щось нове. Пам’ятайте, що в ХХІ столітті цінується якісна освіта. 4. Робіть добрі справи безкорисно. 5. Не забувайте, що тільки ви є господарями свого життя. Зробіть його повноцінним і радісним . Знайдіть слова, у яких відбулося спрощення.    

Вірте в себе! Вірте в свої здібності! Без скромної, але розумної впевненості у своїх силах, ви не зможете бути успішним чи щасливим.  Норман Вінсен...
Слайд № 21

Вірте в себе! Вірте в свої здібності! Без скромної, але розумної впевненості у своїх силах, ви не зможете бути успішним чи щасливим.  Норман Вінсент Піл

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.