Тема: ЩОБ ОЧІ ДОБРЕ БАЧИЛИ, А ВУХА ЧУЛИ. БЕРЕЖИ ОРГАНИ ЧУТТЯ!

Основи здоров'я

Для кого: 4 Клас

09.04.2020

435

8

0

Опис документу:
Мета: розширити знання учнів про органи чуття людини; ознайомити з комплексом вправ для очей; розвивати гігієнічні навички догляду за органами чуття; виховувати дбайливе ставлення до органів зору, слуху. Обладнання: зелені та червоні кружечки, пов'язки на очі (для гри), предмет за вибором учителя - м'ячик, або ручка, або мікрофон тощо, дзвіночок. Попередня робота.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Основи здоров’я

Урок 6.

Тема: ЩОБ ОЧІ ДОБРЕ БАЧИЛИ, А ВУХА ЧУЛИ. БЕРЕЖИ ОРГАНИ ЧУТТЯ!

Мета: розширити знання учнів про органи чуття людини; ознайомити з комплексом вправ для очей; розвивати гігієнічні навички догляду за органами чуття; виховувати дбайливе ставлення до органів зору, слуху.

Обладнання: зелені та червоні кружечки, пов'язки на очі (для гри), предмет за вибором учителя - м'ячик, або ручка, або мікрофон тощо, дзвіночок.

Попередня робота.

  • Підготувати зелені та червоні кружечки кожному учневі.

  • Підготувати загадки, вірші, ігри.

  • Підготувати для гри: пов'язки на очі, будь-який предмет -м'ячик, або ручку, або мікрофон тощо (за вибором учите­ля), дзвіночок.

Ключові поняття: органи чуття людини, органи зору, орга­ни слуху.

Хід уроку

І. Повторення вивченого.

1. Метод «Мозковий штурм».

- Продовжте вислів.

Рух - це... . (Рух - це життя, здоров'я, гарний настрій, розви­ток, активний відпочинок, танець...).

2. Гра «Світлофор».

Якщо названий вид діяльності належить до рухової актив­ності, то учні показують зелений кружечок, якщо ні, то -червоний.

Зарядка; рухлива гра; лежання на дивані; фізичні вправи; гра у во­лейбол; сидіння у кріслі; вечірня пробіжка; заняття танцями; стояння на зупинці; настільна гра; стрибки на скакалці.

3. Бесіда.

  • Назвіть принципи загартовування. Розкажіть про кож­ний з них.

  • Розкажіть про загартовування за допомогою сонця (пові­тря, води).

4. Вправа «Ланцюжок».

- Продовжте «ланцюжок». Що дає загартовування?

Учні по черзі називають. (Загартовування дає здоров'я, бадьорість, силу, енергію, гарний настрій тощо).

5. Перевірка домашнього завдання.

□ Завдання 6 на с. 32 підручника.

- Розкажіть, чи все ви робите для того, щоб рости міцни­
ми і здоровими.
(Декілька учнів розповідають).

□ Завдання 3, с. 32 уроку 5.

- Розкажіть, що ви дізналися про спортивні досягнення і загартовування організму відомими людьми (спортсменами, мандрівниками тощо). (Декілька учнів розповідають).

II. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні на уроці ми поговоримо про органи чуття люди­ни, зокрема про те, як потрібно дбати про органи зору, слуху

III. Актуалізація опорних знань.

Учитель проводить бесіду про органи чуття людини, про те, як їх потрібно берегти.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про органи чуття людини.

  2. Ознайомлення з правилами гігієни зору.

Для попередження розвитку порушень зору слід дотриму­ватися таких правил:

Робоче місце повинно добре освітлюватися, але не за­надто яскравим світлом, що має падати ліворуч (а для ліво­руких дітей - праворуч).

Джерело штучного світла має бути прикрите абажуром.

Під час роботи з дрібними предметами, а також у про­цесі читання або письма відстань від об’єкта до очей має бути 30-40 см.

Не читати й не дивитися телевізор лежачи.

Не читати в транспорті, що рухається.

Оберігати очі від травмування.

Щоб уникнути інфекцій, не терти очі брудними рука­ми.

Не захоплюватися тривалими переглядами телепрограм та іграми на комп’ютері.

Захищати очі від сонця сонцезахисними окулярами.

Під час виконання уроків давати перепочинок очам, ро­бити гімнастику для очей.

Регулярно перевіряти зір у лікаря-офтальмолога.

3. Робота за підручником на с. 33-36.

  • Опрацювання тексту й бесіда за малюнками.

  • Вивчення правил для збереження гострого зору (с. 33, 34).

  • Розучування комплексу вправ для очей (с. 34, 35).

  • Ознайомлення з текстом Анатолія Гостюшина «Як берегти очі» з рубрики «Для допитливих».

4. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).

V . Закріплення матеріалу.

1. Робота за підручником на с. 36, 37.

  • Пояснення прислів’я.

  • Відгадування загадок.

  • Робота в парах. Гра «Так чи ні?».

  • Виконання завдань і відповіді на запитання 1-3.

  • Гра «Вгадай звук».

2. Робота в зошиті на с. 12, 13.

  • Самостійне виконання завдання 1 з подальшим обговорен­ням.

  • Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 2).

  • Самостійне виконання завдання 3.

3. Відгадування загадок.

  1. Один говорить, двоє дивляться, двоє слухають. (Язик, очі, вуха).

  2. Кругленькі, маленькі, а до неба дістають. (Очі).

  3. Було собі два брати, обоє Кіндрати, через доріжку живуть, а один одного не бачать. (Очі).

  4. Два чорних камінці, куди не кину - скрізь докину. (Очі).

  5. Дві синиці на полиці, куди хочуть, туди й полетять. (Очі).

  1. Віконця то зачиняються, то відчиняються. (Очі).

  1. Два брати через гору живуть і ніколи один до одного в гості не ходять. (Очі).

4. Робота над віршем Тетяни Лисенко «Заболіло в зайця вухо».

ЗАБОЛІЛО В ЗАЙЦЯ ВУХО

Заболіло в зайця вухо: в вушко ліки заливала,

не хотів він маму слухать. мазями розтерла спинку,

Зайчик шляпку не носив, дала чаю із малинки.

довгі вуха застудив. Не болять в маляти вуха,

Мама сина лікувала: буде зайчик маму слухать!

Тетяна Лисенко

  • Чому в зайця заболіло вухо?

  • Як мама лікувала сина?

  • Як слід доглядати за вухами?

5. Ігри.

□ Гра «Упізнай за голосом».

Учні стоять спиною до вчителя (або сидять із заплющени­ми очима).

Учитель вказує на когось з учнів. Той, на кого вказали, має покликати когось з однокласників. Учень повинен, не дивлячись, упізнати по голосу того з однокласників, хто по­кликав його.

□ Гра «Кого покликали?».

Учні стоять спиною до вчителя (або сидять із заплющени­ми очима).

Учитель кличе тихенько когось з учнів (називає ім’я або прізвище). Той, кого покликали, повинен відгукнутися і ска­зати: «Це я» - і підняти руку вгору.

□ Гра «Назви правило».

Учитель дає одному з учнів якийсь предмет (м’ячик, або ручку, або мікрофон тощо). Той, у кого в руці предмет, пови­нен назвати одне правило «Як берегти зір». Після озвучення правила віддати предмет іншому і т. д.

□ Гра «Дзвіночок тут».

У центр кола виходять троє гравців: двом з них зав’язують очі, а третьому дають у руки дзвіночок. Гравець час від часу дзвонить, а двоє інших намагаються його вхопити.

То й, у чиїх руках дзвіночок, може створювати такі ситу­ації, коли гравці з пов’язками на очах ловлять один одного. Коли хтось з учасників упіймає того, хто бігає з дзвіночком, вони міняються ролями.

□ Гра «Хто шепоче?».

На середину кола або класу виходить один з гравців з пов’язкою на очах. До нього по черзі підходять усі інші та кожен щось шепоче на вухо. Потрібно по голосу дізнатися, хто шепоче, назвати його ім’я, і тільки тоді можна зняти пов’язку та помінятися з ним ролями.

Щоб не бути впізнаним, кожний намагається змінити го­лос і манеру розмови, що ускладнює завдання. Потрібно бути дуже уважним, щоб навіть у зміненому голосі вловити знайо­мі інтонації та визначити, хто шепоче.

VI. Підсумок уроку.

  • Назвіть органи чуття людини.

  • Що треба робити для профілактики порушень зору, слуху?

  • Розкажіть, як ви дбаєте про свій зір, слух.

Завдання: вивчіть вправи для очей і виконуйте їх під час фізкуль­турних пауз (завдання 4 на с. 37 підручника).

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.