Тема. Що потрібно знати про природу

Опис документу:
Мета: розповісти учням, що природа загадкова і дивна, що її слід вивчати; розвивати вміння ставити запитання про природу; виховувати інтерес до пізнання природи. Хід уроку I. Організаційний момент 1. Вправа «Погода» -Яка зараз пора року? -Який місяць?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Природознавство

Урок 2

Тема. Що потрібно знати про природу

Мета: розповісти учням, що природа загадкова і дивна, що її слід вивчати; розвивати

вміння ставити запитання про природу; виховувати інтерес до пізнання природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент
1. Вправа «Погода»

-Яка зараз пора року?

-Який місяць?

-Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Що вивчає предмет природознавство?

- Для чого людині потрібно знання про природу?

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що необхідно знати про при­роду.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Читання вірша Н. Красоткіної

Гляньте, ліс вдалині темніє,

Але я вам сказати мушу,

Він розказувати казку вміє,

Має він поетичну душу.

І живуть в лісі звірі, птахи,

Для людей вони загадкові.

І великі, й малі комахи

Дуже дивні, а ще казкові.

А людина живе у світі,

Як природи рідна дитина,

Без довкілля не може й миті

На землі цій прожить люди

Без повітря і без водички,

І без сонечка, й сині неба.

І без квіточки, без травички...

Та природу вивчати треба.

Щоб не скривдити, не зламати,

А в гармонії з світом жити.

Тож природу нам треба знати,

Бо прийшли ми у світ — любити!

- Які казки може розповісти ліс?

- Чому необхідно вивчати природу?

- Як ви розумієте слова «в гармонії з світом жити»?

2 . Читання вчителем розмови між двома хлопчиками (за Н. Красоткіною)

1-й х л о п ч и к . Яка чарівна природа! Яка вона загадкова та дивна!

2-й х л о п ч и к . А що тут такого дивного та загадкового? При­рода як природа, усе на місці... Не бачу тут нічого загадкового.

1-й х л о п ч и к . І що, все на світі знаєш? І нема ніде загадок?

2-й х л о п ч и к . Ні, не бачу я ніяких загадок. Це люди самі собі загадують загадки, щоб потім було що розгадувати. А коли я чогось і не знаю, бо ще малий, то візьму книжку та й почитаю — і все зна­тиму.

1-й х л о п ч и к. А звідки ж усе знатимеш?

2-й х л о п ч и к. Ну, сказав же — з книжок! Від людей!

1-й х л о п ч и к. А книжки хто написав?

2-й х л о п ч и к. Ну, звісно ж, люди!

1-й х л о п ч и к . Отже, потрібно природу вивчати, щоб для нас написати книжки, щоб діти могли про все дізнатися. А нам слід бути спостережливими, щоб бачити і пізнавати цей великий світ і всі загадки у ньому, бо їх безліч!

2-й х л о п ч и к. Чому все загадки, загадки?

1-й х л о п ч и к . Тому що природа їх повсякчас нам загадує. Ди­в и ш с я ти на світ, і нібито все тобі відомо, а коли починаєш з'ясовувати суть, то виявляється, що стільки всього невідомого, дивного, загад­кового!

2-й х л о п ч и к . І щоб усе знати, необхідно розгадувати загадки природи?

1-й х л о п ч и к . Потрібно любити природу, без природи людина не може прожити і миті.

2-й х л о п ч и к . Теж сказав! Не проживе і миті, яка дурниця! Ну й придумав!

1-й х л о п ч и к . От, дивак! А ти закрий рот і ніс пальчиками по-міцніше! Так і тримай! Ну! (2-й хлопчик закриває рот і ніс, через де­який час відпускає руку і хапає ротом повітря.) Ну, як воно?

2-й х л о п ч и к. Так це ж мені повітря забракло, до чого тут при­рода?

1-й х л о п ч и к . А це і є природа! Усе, що нас оточує: повітря, сонце, небо, гори, ріки, моря, озера, земля, каміння, вода, — все це і є природа.

А ще природа — це всі рослини, тварини: птахи, риби, комахи.

І люди — це теж частинка живої природи. Без природи людина не може і миті прожити, ти сам переконався у цьому. їй потрібні по­вітря, вода, їжа... І все це людина бере з природи.

2-й х л о п ч и к . Ага. Тепер я починаю розуміти... А я думав...

1-й х л о п ч и к . От бачиш. Вода — у природі, їжу також у при­роді людина бере. Усе для людського життя є в природі. А без неї аж ніяк не проживеш.

Тому потрібно нам природу вивчати, знати, любити і берегти, адже наш світ дуже крихкий, тендітний... Чарівний світ. А загадок у ньому стільки, що й не переказати! І про звірят, і про рослини, і про все на світі. А ти знаєш, скільки над нами є повітря, щоб усе живе на Землі могло дихати?

2-й х л о п ч и к . Ні! А що, багато? Воно ж легке! Що ж воно там важить!

1-й х л о п ч и к . А ось і ні! Уяви собі, що на тіло дорослої людини повітря тисне із силою від 12 до 15 тонн! Тільки людина цього не від­чуває, бо зовнішній тиск вирівнюється внутрішнім тиском, що є у нас всередині...

2-й х л о п ч и к. Ого! Нічого собі! Це так само, нібито на людину поставити величезну вантажівку, КАМАЗ, наприклад... Справді цікаво. Є, все-таки, загадки у цьому світі!

1-й х л о п ч и к . А ти гадав, що нема... Вони на кожному кроці, лише потрібно бути трохи спостережливим, допитливим, і світ стане дуже цікавим.

- Чому необхідно вивчати природу?

- Чому вважають, що природа чарівна? загадкова? дивовижна?

3. Пояснення вчителя

Визирніть у вікно. Що ви там бачите? (Дерева, небо, хмари, дощ, земля тощо)

Подивіться на підвіконня в класі. Що бачите? (Кімнатні рос­лини)

Улітку ви купалися в річці, озері, деякі — в морі. Ви спостері­гали дощ, веселку, дивилися на птахів. І ліс, і річка, і небо, і пові­тря, яким ми дихаємо, і вода, яку ми п'ємо, і дощ, і сніг — усе це природа. Не належить до природи лише те, що зроблено руками лю­дини.

Порівняйте між собою Сонце, повітря, воду, птаха, рослини, каміння і велосипед, сукню, будинок, цеглу. Чим відрізняються ці групи предметів? (Сонце, повітря, вода, птах, рослини, каміння не зроблені руками людини, на відміну від велосипеда, сукні, будинку, цегли.)

Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною.

Схема на дошці:

Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Проведення дослідження

Зараз осінь. В'яне листя. Тільки не хочеться деревам з листям розлучатися. А вітер міцнішає, так і хоче лист відірвати, на холодну землю кинути. Але ось один лист краї загнув, майже трубочкою згорнувся. Підставляє вітру круглі боки листок, вітер на нього з усіх боків дме, а зірвати не може. Чому?..

Проведемо дослід: візьміть аркуш паперу за краї та підніміть його. Що сталося? (Аркуш зігнувся.) А тепер згорнуть аркуш у тугу трубочку. Спробуйте її зігнути Легко це зробити? (Ні) Ось чому і вітер безсилий проти листка, зігнутого трубочкою.

Побачила одного разу людина такий листок. Замислилася. І придумала міст через річку у вигляді такої трубочки. Великий міст, у тисячу метрів завдовжки. Як ви вважаєте який міст утво­рився?

- Що допомогло людині таке вигадати?

Природа, як книга, яку не можна прочитати до кінця і яка дає людині нові знання.

2. Гра «Постав своє запитання»

Учитель ставить запитання про природу.

Чому восени жовтіє листя?

Чому листя опадає на зиму?

Чому одні птахи відлітають на південь, а інші залишаються на зимівлю?

- Тепер ловіть м'яч і ставте свої запитання, на які хотіли б отримати відповіді на уроках природознавства.

V. Підсумок уроку

- Розгляньте схему. Розкажіть, що нас оточує.

- Що необхідно знати про природу?

- Яким потрібно бути, щоб світ став цікавим?

- Чому природа схожа на книгу?

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!