Тема: Слова близькі за значенням( синоніми). Редагування тексту.

Опис документу:
Мета: розширити поняття учнів про слова, близькі за значенням, формувати поняття про синоніми;; розвивати зв*язне мовлення, вміння добирати влучні синоніми; збагачувати і розширювати словниковий запас учнів; виховувати потребу точно висловлювати свої думки..

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Слова близькі за значенням( синоніми). Редагування тексту..

Мета: розширити поняття учнів про слова, близькі за значенням, формувати поняття про синоніми;; розвивати зв*язне мовлення, вміння добирати влучні синоніми; збагачувати і розширювати словниковий запас учнів; виховувати потребу точно висловлювати свої думки..

Обладнання: таблиця, записи на дошці

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

І знову дзвоник кличе в клас –

Урок усіх чекає нас,

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Девіз уроку: Каліграфічно пишемо

Виразно читаємо,

Чітко відповідаємо

Мову свою рідну

Збагачуємо і вивчаємо.

На уроці ми повинні:

  • Пам*ятати про культуру мовлення!

  • Говорити вдумливо і виразно!

  • Писати охайно і грамотно!

  • Ретельно звіряти написане!

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра « Актуальне інтерв*ю»

- Що ви знаєте про слово?

- Наведіть приклади слів із прямим і переносним значенням?

Назвіть слова, які мають кілька значень?

Знайдіть слова, які звучать і пишуться однаково. Поясніть, що означає кожне з них.

Був холодний місяць лютий –

Лис ходив голодний, лютий.

Всюди ліз, куди не слід,

Замітав хвостищем слід.

До курей поліз у хижу –

Жук піймав звірину хижу.

Пес до лиса мав відразу,

То й спіймав його відразу

  1. Розвиваємо уважність

Прочитайте текст. Чи є в ньому помилки?

Діти прийшли до шкільного саду. Діти згрібали сухе листя. Діти працювали весело і завзято.

- Що потрібно зробити, щоб їх уникнути?

3.Продовжимо без зупинки з каліграфічної хвилинки

Діти, школярі, учні, хлопчики і дівчатка.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці будемо працювати зі словами , що пишуться по-різному, але близькі за значенням. Будемо розширювати і поглиблювати свій словниковий запас, вчитися їх використовувати у мовленні.

ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

Ознайомлення з словами близькими за значення –синонімами.

  1. Гра «Знайди зайве слово»

  • Мирний, спокійний, мир, тихий.

  • Будинок, хата, будівельний, житло.

  • Говорити, розмовляти, балакати, розмова.

  • Міркувати, мислити, думка, думати.

2.Працюємо самостійно впр.121

Фізхвилинка

V. Закріплення і систематизація знань

1. Усно впр.122

Які слова близькі за значенням вживаються в цьому тексті?

2.Робота в парах.

Добери синоніми до виділених слів.

Добра звістка, добрі успіхи, добрий борщ; сильний чоловік, сильний вибух, сильний дуб; сміливий погляд, сміливий воїн, сміливий вчинок.

Слова для довідки: смачний, гарна, хороший, потужний, міцний, могутній; безстрашний, відважний, хоробрий.

  1. Редагування тексту до впр.124 усно

4.Інструктаж до домашньої вправи 125

VІ. Підсумок уроку

На уроці було…

На уроці я дізнався…

На уроці я зрозумів…

На уроці я розширив свій…

VІІ. Домашнє завдання

Впр. 125

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»