ТЕМА. Складання твору «Пробудження весняної природи» на основі прочитаних творів і власних спостережень.

Опис документу:
Вчити учнів складати текст,формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення, користуватися опорними словами;збагачувати мовлення дітей образними висловами; розвивати творчі здібності, спостережли-вість. Виховувати любов до природи,вміння відчувати красу рідного слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА. Складання твору «Пробудження весняної природи» на основі прочитаних творів і власних спостережень.

МЕТА. Вчити учнів складати текст,формувати вміння викладати свої думки в логічній послідовності, правильно будувати речення, користуватися опорними словами;збагачувати мовлення дітей образними висловами; розвивати творчі здібності, спостережли-вість. Виховувати любов до природи,вміння відчувати красу рідного слова.

ОБЛАДНАННЯ. Ілюстрації до теми «Весна»,картки зі словами,алго-ритм написання твору, записи опорних слів, цитатний план.

ХІД УРОКУ

І.Організаційна частина.

1.Привітання.

2. Створення емоційного фону уроку.

    • Перегляд презентації до теми «Весна».

  • Слухання музики Вівальді «Весна» .

  • Читання вчителем вірша про весну.

Весна в усі шпаринки рветься,

Зчорніли клаптики снігів.

Веселе сонечко сміється,

І вийшла річка з берегів.

Не взнати стежечку знайому-

Там первоцвіт рясний зацвів.

Вертаються пташки додому,

До рідних місць: садів,лісів…

-Що вам вдалося «побачити», а що –почути в цих рядках? Підтвердити свої міркування словами тексту.

3.Дихальні вправи.

-Як дме весняний вітерець?(Діти імітують,видихаючи повітря через рот).

- Як пахнуть весняні квіти?(Діти вдихають повітря носом).

-Як гудуть бджілки,вилетівши із гнізда?( Діти гудуть, як бджілки: «Дзу-дзу»).

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

Вступне слово вчителя.

14 березня- святкують день Явдохи. У цей день кличуть весну. Для малечі випікали печиво у формі пташок-«жайворонків» з тіста. З ним дітлахи бігали на світанку гукати весну. А ще закопували в землю горщик з кашею. В народі вважали,що за зиму земля зголодніла, її потрібно нагодувати.

Саме цей день знаменує пробудження весни.

Сьогодні на уроці ми прослухали вірш, музику,переглянули ілюстрації про весну. На уроках позакласного читання звертали увагу на майстерність змалювання краси рідної землі навес-ні,визначали художні засоби використані письменниками, поетами у творах.

Все почуте і побачене допоможе нам скласти твір про весну.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Ситуація успіху.

Результатом роботи буде створення книжечки про весну із ваших творів.

  1. Проблемна ситуація. «Мозковий штурм».

Гра «Добре-погано»- визначення позитивних і негативних сторін весни (групова робота, працює дві команди «Сонечко» і «Хмаринка».

Команда «Сонечко» добирає слова, що характеризують весну з позитивної сторони,наприклад: тепло,сонячно,прилітають птахи,зеленіють листочки.

Команда «Хмаринка»- з негативної сторони:дощ,холодно, калюжі.)

ІV.Робота з мовним матеріалом.

1.Вправа « Ґронування». Складання словничка весни.

Знайти і прочитати закодовані слова,які надалі нам допоможуть при написанні твору,виділивши їх червоним кольором.

Зразок: ДОРВЕСНЯНІЛОРМ ДНКХМАРИНКАПРНУ

СМПРГОСТІВКОУД ПРЕГРІМИШЮВГНК

(Кожен учень отримує картку із закодованими словами, виконавши завдання,вивішують біля головного слова ВЕСНА).

- Що об’єднує ці слова?

2.Вправа «Абетковий суп».

Щоб твір був зрозумілим, нам треба звернути увагу на правильність складання речень.

  • Яким має бути речення?( Чітким,лаконічним, зрозумілим,виражати закінчену думку).

Абетку розрізати за буквами,крім й,ї,ь. Складаємо речення з кожною буквою. (А вже весна не за горами. З прогрітої сонечком землі зявляються чарівні квіти. У повітрі пахне весною.).

3.Вправа «Сенкан»

3.1. Читання вчителем вірша,пояснення окремих слів.

Весна

гарна, чарівна

прийшла, принесла, розцвіла

пробудила все від сну

радість

3.2. Скдадання сенкану учнями за групами.

1 група. Сонечко.

Сонечко

ніжне, привітне.

Усміхнулось,обійняло, приласкало.

Посилає землі теплі промінці.

Радість.

2група. Пташки.

Пташки

легкокрилі,дзвінкоголосі.

Летять,кружляють,звеселяють.

Веселими щебетом накривають землю.

Політ!

3.3.Читання сенкану учнями у групах.

4. Підсумок мовної розминки.

V.Фізхвилинка

VІ.Робота над складанням твору.

1.Повторення алгоритму написання твору.

2.Зачитування зразка твору вчителем.

3.Ознайомлення із цитатним планом до твору.

- Зима «не спинить буйного ходу весни».

- « І прокидається все в природі…»

- «Ласкаво просимо,весно!»

4.Записування творів у зошити (диференційовано).

1 група. Самостійне складання і запис твору у зошити.

2група. Допомога. Прийшла весна. Засяяло сонечко.

Задзюркотіли струмочки. Весняні квіти. Повернулися

птахи.

3група.Складання зв’язних речень.

( Учні самостійно вибирають вид роботи)

5.Перевірка написаного. Вправа «Крісло автора». Зачитування складених творів.

Зима ще хоче втриматися на своєму троні. Але крізь густі хмари визирнув сонячний промінчик і розбудив землю від зимового сну. І звідусіль почувся голос весни. Задзюрчали веселі струмочки, неначе сніг забіліли підсніжники. До сонечка тягнеться ніжна,зелена травичка, оживають дерева.

Небо одягнуло блакитне платтячко. І теплий вітерець ганяє по ньому білі хмаринки. В садах чути веселий спів пташок. Дні стають довшими, і від цього стає веселіше.

Все ожило, загомоніло з приходом весни. Спасибі,весно, що ти до нас прийшла!

VІІ. Рефлексія.

-Вдалося вам відчути себе письменником?

-Чи збагатилося ваше мовлення?

-А чи справді весна чарівниця? У чому її чарівність?

VІІІ.Домашнє завдання.

«Прикметі вір,але перевір?» (Підібрати весняні прикмети)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.