Тема. Рослиноїдні, хижі,всеїдні. Ланцюги живлення в природі.

Опис документу:
Даний цифровий ресурс можна використовувати на уроках «Природознавства». У ресурсах подано матеріали для підготовки уроку Природознавства. Запропоновані матеріали допоможуть вчителям початкових класів формувати у молодших школярів бережливе ставлення до природи

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Предмет Природознавство

Клас 3

Тема. Рослиноїдні, хижі,всеїдні. Ланцюги живлення в природі.

Мета. Продовжити формувати поняття «тварини - живі організми»;

формувати в учнів уявлення про поняття «рослиноїдні тварина», «хижа тварина», «всеїдна тварина»;

сприяти виробленню вмінь аналізувати об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки;

розвивати уміння розрізняти тварин за способом живлення,поглибити знання про ланцюги живлення;

виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організація класу

- Доброго ранку, учні мої,

Любі хлопчики й дівчатка.

Щирою посмішкою всіх вас вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

Хай нахмурені , сонні ваші личка,

Звеселить гарна усмішка.

ІІ. Хвилинка спостережень

- Який сьогодні в нас день, місяць, пора року?

- Який стан неба?

- Яка погода надворі? Чи спостерігались опади?

- Які зміни в природі стали?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Гра»Мікрофон»

1.За якими ознаками тварин відносять до звірів?

2.Яке значення звірів у природі?

3.За яким принципом тварини об'єднуються в групи?

-

2.Індивідуальне опитування.

Учням дається малюнок тварини. Потрібно визначити групу тварини. Назвати істотні ознаки.

Ведмідь

Сонечко

Миша

Голуб

Мураха

3.Гра Футбол»(Тварини-класи)

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Використання ЦР

Зображення зайця,лисиці, ведмедя

Метод «Прес»

Етапи

1.Висловлюємо думку.

2.Обгрунтуємо її.

3.Наводимо приклад.

4.Робимо висновки

Пам'ятка

1.Я вважаю….

2.Тому що…..

3.Наприклад…..

4.Отже….

Проблемне питання

- Чи можна об'єднати цих тварин в одну групу, якщо вони по-різному живляться?

Відповідь дітей.

Складання «Асоціативного куща»

Тварини

Рослиноїдні хижі усеїдні

V. Оголошення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжуємо формувати поняття «тварини- живі організми»,формувати уявлення про поняття «рослиноїдні тварина», «хижа тварина», «всеїдна тварина», сприяти виробленню вмінь аналізувати об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки; розвивати уміння розрізняти тварин за способом живлення,поглиблювати знання про ланцюги живлення;виховувати бережливе ставлення до тварин.

VІ.Вивчення нового матеріалу

1.Робота з підручником Стратегія «Читаємо та запитуємо»с.115-117

Опрацьовують статтю в підручнику. Один учень ставить запитання, а другий відповідає, а потім навпаки.

2. Робота в зошиті (Колективно)

3.Фізкультхвилинка.

Йшли ведмедики малі.

Нахилились до землі.

Руки вгору, руки в боки,

І зроби три підскоки.

Руки вгору , руки вниз.

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки вниз,

До сусіда посміхнись.

4. Розповідь вчителя про ланцюги живлення з використанням ЦР

План розповіді

Ланцюги живлення в природі– це кормові зв'язки, послідовність живлення одних живих організмів іншими.

Ланцюги живлення в природі можна спостерігати скрізь. Адже без корму жодна тварина жити не може. Розгляньте схему ланцюга живлення.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Практична робота. Складання ланцюгів живлення. Картки

Колосок-миша – їжак – лисиця

Вишня – плодожерка- синиця – орел

Дерево- гусінь – горобець- кібець

2. Робота в групах. Заповнення таблиці

Рослиноїдні Хижаки Всеїдні

3.Вікторина «Відгадай хто це?»

1.Любить поласувати соковитою травичкою, а коли її немає, то обгризає кору на деревах і кущах. (Заєць.)

2. Гризе все: шишки, горіхи, корінці, гриби, ягоди. Але може на¬падати на гнізда лісових пташок, поїдати яйця та пташенят. (Білка.)

3. Він справжній хижак: великий, сильний. А як зустрінеться йому бджолине дупло або кущ малини — не омине, обов'язково поласує. (Ведмідь.)

4.Живиться цей звір надземними і підземними частинами рослин (цибулинами, бульбами, молодим корінням) та плодами дерев, кущів. Особливо полюбляє жолуді. Із тваринної їжі живиться сли¬маками, дощовими черв'яками, комахами та їх личинками. Поїдає і ящірок, змій, жаб, риб, мишей, яйця птахів, які будують свої гнізда на землі. Якщо в лісі загине якийсь великий звір, то його рештки теж стануть поживою для цієї тварини. (Кабан.)

5. Поживою для цих тварин є трав'яниста і дерев'яниста рослинність, чагарники, гриби, лишайники. Взимку вони поїда¬ють лише пагони дерев та сухі трави. Часом виходять на поля поласувати зеленою озиминою або ж сіном, яке спеціально заго¬товляють для них у мисливських господарствах. (Козуля, лань, олень, лось.)

6. А цього звіра часто малюють з яблуками і грибами на спині, хоча він живиться переважно комахами, слимаками, черв'яка¬ми, інколи ловить мишей, змій, і тільки зрідка їсть плоди. Це тому його так малюють, що жуків, личинок, черв'яків він часто шукає під плодовими деревами саду або в лісі. І яблука, що впа¬ли на нього, і гриби, які він зачепив у лісі, довго тримаються на ньому. Деякі зоологи навіть вважають, що цей звір навмисно чіпляє плоди, з яких поступово витікає кислий сік на спину і виганяє паразитів, особливо кліщів. (їжак.)

VІІІ. Підсумок уроку.

Метод «Рюкзак»

На аркуші учні записують відповідь на запитання

Які з тих знань, умінь, що ви отримали на уроці, ви візьмете з собою для використання в житті або на інших уроках ?.

Запитання Мудрої Сови

- Як потрібно ставитись до тварин?

Вчитель Діти

Йтиму садом, полем ,а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Коли лісом буду я іти –

Теж посію зерна доброти.

Не столочу навіть і трави,

Я скажу їй: зеленій, живи!

Побажаю дереву і пташці,

Щоб вони жили у мирі й щасті!

ІХ. Домашнє завдання.

Опрацювати статті підручника с. 115-117

Скласти 3 ланцюги живлення

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація інклюзивного середовища в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн