Тема. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГО ЛИСТЯ «БУКЕТ»

Опис документу:
Тема. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГО ЛИСТЯ «БУКЕТ» Мета: ознайомити учнів з технікою флористики, основними етапами роботи з гербарієм, навчити виготовляти аплікацію з сухого листя, квітів, насіння; продовжити формування акуратності, сумлінного ставлення до праці, дисциплінованості в роботі і товариської взаємодопомоги; сприяти розвитку фантазії, ручних умінь, почуття форми, окомір у процесі виготовлення аплікації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 2. РОБОТА З ПРИРОДНИМИ МАТЕРІАЛАМИ. АПЛІКАЦІЯ З СУХОГО ЛИСТЯ «БУКЕТ»

Мета: ознайомити учнів з технікою флористики, основними етапами роботи з гербарієм, навчити виготовляти аплікацію з сухого листя, квітів, насіння; продовжити формування акуратності, сумлінного ставлення до праці, дисциплінованості в роботі і товариської взаємодопомоги; сприяти розвитку фантазії, ручних умінь, почуття форми, окомір у процесі виготовлення аплікації.

Обладнання: картини з флористики, квіткові композиції з гербаріїв, альбоми, картон, ножиці, олівці, сухе листя, насіння, клей ПВА, пензлики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення теми та мети уроку

— Коли за вікном уже понуро чорніють гілки дерев, з яких опадає останнє листячко, особливо дорогі спогади про спекотне сонячне літо. А повернути літо зовсім нескладно — варто лише заздалегідь запастися засушеними рослинами та іншим природним матеріалом. Ми заготовили їх немало. Настав час зробити з них щось гарне для прикрашання будинку, перетворити звичайну шишку на тваринку. Отже, відкриємо в нашому класі природну майстерню. Майстри, час розпочати роботу!

— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу з природним матеріалом. Спробуйте відгадати, що до нього належить:

а) Листя; б) жолуді; в) квіти;

г) папір; д) плоди; е) насіння;

ж) кора; з) тканина; и) глина;

к) пластилін. (Відповіді: а, б, в, д, е, ж, и.)

— А що ми виготовлятимемо, ви дізнаєтеся, якщо розшифруєте це завдання.

— Що прочитали? Молодці! Наша аплікація називатиметься «Букет».

2. Вступна бесіда

Учні читають вірші про осінь.

ОСІННІЙ ПАРК

Вже побагряніло

Листячко на клені,

Але на вербиці

Ще воно зелене.

На каштані листя

З жовтою каймою.

Йду осіннім парком

Тихою ходою.

Таких фарб немає

Влітку, ні зимою.

Недаремно осінь

Зветься золотою.

О. Війтик-Ющук

КЛЕНОВІ ЛИСТИКИ

Осінь, осінь... Лист жовтіє.

З неба часом дощик сіє.

Червонясте, золотисте

Опадає з кленів листя.

Діти ті листки збирають,

У книжки їх закладають.

Наче човники, рікою

Їх пускають за водою.

З них плетуть вінки барвисті —

Червонясті, золотисті.

І. Блажкевич

Проводиться бесіда про кольори осені, спираючись на текст віршів і спостереження протягом екскурсії у шкільний сад.

— Яку осінь зображує поет?

— Які кольори він називає?

— Яку осінь бачили ви в саду?

— Чим відрізняється осінній сад від літнього?

— Чому листя змінюють свій колір?

— Що ви робили з листям, які зібрали на природі? (Діти розповідають, що листя заклали між сторінками зошитів, а зверху наклали прес.)

3. Розповідь учителя

— Сьогодні ми ознайомимося з технікою флористики. Хтось із вас знає, що це таке? Флористика — це вид декоративно-прикладного мистецтва, в якому вироби створюються із засушених природних рослинних матеріалів, що зберігають свої колір і форму (трави, мохи, квіти, пух, насіння, шишки, солома...). Слово флористика пішло від слова флора — рослини.

Висушені рослини можна використовувати у створенні об’ємних, барельєфних, плоских композицій, картин, панно. Композиції із флористики можуть бути:

  • сюжетними, що відображають ті чи інші події;

  • предметними, що складаються з окремих зображень;

  • декоративними, що включають орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети.

Картини можна створити на будь-яку тему, дуже гарними виходять пейзажі з сухого листя, соломки, можна навіть використовувати кору дерев, насіння і т. ін. З сухого листя можна створювати натюрморти, портрети. Панно можуть бути різного розміру і форми.

Дуже яскравими виходять укриті скотчем візерунки, маленькі композиції з квіток. З них можна зробити для подарунка закладки для книг, листівки. Закріплені скотчем роботи довго зберігаються, легкі і, коли мнуться, не ламаються. Найпростіші композиції можна виготовити у формі книжкової закладки. (Учитель демонструє зразки виробів, виготовлені у техніці флористики.)

— А ми спробуємо виготовити аплікацію у техніці флористики, яка називається «Букет».

Фізкультхвилинка

Прокидаються квітки,

Розпускають пелюстки.

Вітерець дихнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє. І квітки

Закривають пелюстки.

Тихо засинають,

Голівками гойдають.

4. Демонстрування та аналіз зразка

1) Робота за підручником.

— Розгорніть підручник на с. 11 та розгляньте малюнки. Прочитайте, що таке композиція?

Композиція — це з’єднання окремих деталей у виразну картину. З однієї чи декількох фігур можна скласти композицію. Форма, колір, розташування деталей можуть без слів розповісти дуже багато. У композиції один елемент повинен бути «важким» — найбільшим. Це може бути один великий листок, квітка або кілька маленьких, розташованих поруч. Такий елемент краще помістити внизу аркуша — це «земля». Вище буде «небо». Деталі вгорі повинні бути невеликими.

— На с. 12 подивіться, яких помилок можна припуститися при складанні композиції:

  • зображення дуже маленьке або зміщене (вбік, униз). Якщо багато зайвого паперу, його можна зрізати;

  • на зображенні окремі елементи, що заповнюють тло, слабо пов’язані між собою;

  • зображення занадто велике порівняно з фоном. Фігура ніби виступає за межі картини.

2) Інструктаж учителя.

— Аплікацію «Букет» можна зробити так:

  • візьміть одну велику квітку або кілька маленьких, розмістіть їх на основі;

  • доберіть і викладіть на основі дрібні листочки, травинки, квітки, колоски, пелюстки;

  • кожну деталь змастіть клеєм, підклавши аркуш паперу;

  • покладіть деталі на своє місце і прогладьте через папір;

  • готову аплікацію покладіть під прес;

  • самостійно виконайте композицію у вазі.

— Про які правила техніки безпеки потрібно пам’ятати, виконуючи таку роботу?

3) Повторення правил безпеки при роботі з природним матеріалом.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Учні починають роботу. Учитель здійснює допомогу. Якщо у дітей чогось не вистачає, учитель роздає відсутній матеріал.

IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ

— Що найбільше вам запам’яталося і сподобалося?

— Хто отримав задоволення від своєї праці?

— Хто припустився помилок?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— У якій техніці ви виконали роботу? (У техніці флористика.)

— Що нового дізналися на уроці, з чим ознайомилися?

— Що сподобалося на уроці?

— Спілкування з природними матеріалами зачаровує і збагачує нас і наше уявлення про навколишній світ, наповнюючи радісними почуттями. І все це — завдяки казковому забарвленню квітів та листя, ваблячої стиглості ягід, таємничому блиску соломки, космічній формі камінців, смоляному запаху шишок. Ми вдивляємося в навколишній світ і милуємося ним. Природа, як найкращий художник, виховує в нас художній смак. Сподіваюся, вам сподобалася робота в природній майстерні. І ми ще не раз будемо працювати в ній, створювати нові унікальні шедеври.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.