Тема. Рідна мова! Яка твоя сила!

Виховна робота

Для кого: 2 Клас

22.04.2020

296

0

0

Опис документу:
Мета:вчити дітей розмовляти українською мовою, розширювати уявлення про рідну мову, як найбільший скарб українського народу; розвивати інтерес до мовних явищ; виховувати почуття гордості за знання рідної мови і спілкування нею. Обладнання: тема, прислів’я, приказки про мову (на картках), ігри, картки-відгадки. Форма проведення: бесіда з елементами гри
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Рідна мова! Яка твоя сила!

Мета:вчити дітей розмовляти українською мовою, розширювати уявлення про рідну мову, як найбільший скарб українського народу; розвивати інтерес до мовних явищ; виховувати почуття гордості за знання рідної мови і спілкування нею.

Обладнання: тема, прислів’я, приказки про мову (на картках), ігри, картки-відгадки.

Форма проведення: бесіда з елементами гри

Хід заняття

І Вступна частина

1. Привітання.

В школу всі прийшли ви вчитись,
Постарайтесь не лінитись.
до праці всі мерщій,
Здолайте труднощі усі!

2.Підведення до теми.
- Діти, для того щоб дізнатись тему нашої виховної години, відгадайте загадку.

Я її люблю, вивчаю

І ніколи не забуваю

Завжди буду її знати

Берегти і поважати.

Що це? (Рідна мова)
- Підберіть слова-означення до слова
мова (яка?.. велична, щедра, прекраснa , прозора, чиста, барвінкова, вічно молода…)
-Отже сьогодні ми будемо говорити про нашу рідну мову.
ІІ Основна частина
1.Вступна бесіда.

Мова- це неоціненний божественний дар, який дано людині. А наша рідна українська мова за милозвучністю визнана вченими другою серед європейських мов. Рідній українській мові присвячували свої вірші поети всіх часів. Послухайте один із них.

Бог нам гарну мову дав

І всі звуки і слова

Легко вимовляли.

Кожна літера – це знак.

Кожна загадкова.

Вони з’єднуються так,

Що виходить слово.

Мова – наш душевний код.

Даний нам від роду.

А без мови наш народ

Не був би народом.

Через відстані віків,

Як сила могутня,

Мова наших прабатьків.

Лине у майбутнє.

- Про що цей вірш?

2. Слово про мову.

- Колись відомий український письменник Панас Мирний сказав дуже гарні слова про рідну мову: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє давнє життя і свої сподівання, розум досвід, почування. »
- А хто запам’ятав, який письменник сказав ці чудові слова про рідну мову?
- А що означає для вас ваша рідна мова?
- А вам подобається наша рідна мова?

3. Цікаві факти про мову
- А щоб у вас не було сумнівів, що наша мова найкраща, ми підготували для вас ось таку пам’ятку про п`ятірку наймилозвучніших мов у світі :

На першому місці італійська мова,
на другому – українська,
на третьому місці опинилася французька,
на четвертому – турецька,
на п’ятому – англійська.
-
У світі налічується близько п'яти - шести тисяч мов. А найбільш поширених мов, на яких розмовляє населення Землі - 40.
- Уявіть собі, скільки у світі існує різноманітних мов, а наша мова одна з найкращих за милозвучністю.
4.Фізкультхвилинка
- А зараз нам треба трохи розім’ятись.
- Щось втомились ми сидіти

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись

Руки вгору, руки вбоки

І зроби чотири скоки

- Молодці, сідайте
5. Гра «Впізнай слова»

- З поданих букв скласти слова:

П О Р А М О В А Р О Т А Н Е Б О

(пора, мова, небо, робота, рама)

6. Гра «Збери розсипані слова»

ЛІ ХА

ДА Х ТО

ТА

Р П

(хата, далі, дах, хто, літо, тато)

IV. Заключна частина

1. Підсумкова бесіда.

- Якому українському письменнику належать ці слова : «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає своє давнє життя і свої сподівання, розум досвід, почування»? (Панас Мирний)

- Яке місце посідає українська мова за милозвучністю серед інших європейських мов?

- Що вам найбільше запам’яталось з сьогоднішнього заняття?

2. Прощання.

(Віршоване прощання)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.